//

Te weinig belminuten?..

Te weinig belminuten?.. discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Mijn abonnement is gister in gegaan, maar er staat dat k nog maar 125 minuten over heb van de 150, terwijl k nog niet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-09-08, 11:40
Tjainie's schermafbeelding
Tjainie Tjainie is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Het hoge noorden
Berichten: 60
Standaard Te weinig belminuten?..

Hallo,

Mijn abonnement is gister in gegaan, maar er staat dat k nog maar 125 minuten over heb van de 150, terwijl k nog niet gebeld heb.

Komt dit doordat dit de eerste maand is of moet k toch maar even bij t mobile langs?.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-09-08, 13:23
VeiledSmile VeiledSmile is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Standaard

Lijkt me goed om contact op te nemen met T-mobile.
  #3  
Oud 04-09-08, 07:12
Jakiie's schermafbeelding
Jakiie Jakiie is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam-Bijlmer, Nederland
Berichten: 276
Stuur een bericht via Yahoo naar Jakiie
Standaard

Heey iedereen! Mijn abbonement is gister ook ingegaan, en er staat dat ik nog 10:00 resterende belminuten heb, en 10 resterende SMS'jes.. Terwijl dit nog echt niet waar is, want heb nog maar 1 SMS verstuurd, en even voor test naar me huisnummer gebeld.. Zal ik vanmiddag dan ook maar eens T-Mobile gaan bellen? Of weten jullie misschien raad?

Dankje! ;-)

Laatst gewijzigd door Jakiie; 04-09-08 om 07:15.
  #4  
Oud 04-09-08, 07:58
curmie curmie is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 155
Standaard

Is dit niet gerelateerd aan de datum waarop je abonnement is ingegaan??
Dus per 1ste van de maand 150 belminuten en elke dag later ingaan is een x-aantal minuten minder??
  #5  
Oud 04-09-08, 08:03
Jakiie's schermafbeelding
Jakiie Jakiie is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam-Bijlmer, Nederland
Berichten: 276
Stuur een bericht via Yahoo naar Jakiie
Standaard

Dat zou best kunnen, maar lijkt mij sterk dat je in 4 dagen 140 belminuten en 140 SMS'jes kwijt bent als je maar 1x een SMS'je hebt gestuurd en ongeveer 6 minuten in totaal gebeld hebt
  #6  
Oud 04-09-08, 08:36
SuperDutch's schermafbeelding
SuperDutch SuperDutch is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 335
Standaard

Volgens mij gaan de bundels altijd op de 8ste van de maand in. Dus dan krijg je al je belminuten. Nu heb je een percentage ervan.
  #7  
Oud 04-09-08, 08:49
Ironis Ironis is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 196
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SuperDutch Bekijk bericht
Volgens mij gaan de bundels altijd op de 8ste van de maand in. Dus dan krijg je al je belminuten. Nu heb je een percentage ervan.
Dit is niet juist, bij mij is deze de 20e ingegaan, en ik zie verschillende data langskomen, maar volgens mij prefereert T-Mobile de 20e, niet dat dit er toe doet voor het topic

Wat wel zo is, is dat de tussenliggende dagen voor de bundel echt ingaat (altijd een paar dagen na ophalen, ontvangen of activeren van de telefoon) worden opgevuld.
Je betaalt dus 1/30 per dag van je abonnement tot je belbundel ingaat, en krijgt ook voor al die dagen minuten en smsjes (en uiteraard je gratis internet / hotspots etc).
Zo komt het voor dat je bij 1 dag i-300 10 minuten / smsjes krijgt, de volgende dag zal hier 300 bovenop komen.

Ik vind het netjes dat ze dit doen, aangezien je nooit op de dag van afhalen een abo kan laten ingaan. Dit doen ze dus op een vaste dag en intussen krijg je de smsjes / belminuten per dag geleverd. Dit zorgt er wel voor dat je eerste factuur iets hoger uitvalt (immers, bij I-300 is het 1/30 deel van 45,- per voorloopdag extra). Als ze dit niet zouden doen ben je nog duurder uit, omdat je dan het tarief van 25ct per minuut/sms had moeten betalen. Dit willen we natuurlijk niet!

Dit staat allemaal duidelijk op de factuur zodra je die binnenkrijgt. Vertrouw je het niet helemaal, bel dan de klantenservice en dan zullen ze je uitleggen hoe de factuur is opgebouwd.

Bij mij klopte het allemaal! Ik had een overgangsperiode van 1 dag met mijn oude abo (liep 18/07 om 0:00 af). Ik heb deze 1 dag langer gehad á 60 ct (19e) en op de 20e is mijn iPhone abo ingegaan. Ik ben blij dat mijn oude een dag langer is doorgelopen, omdat ik met mijn oude abo iets goedkoper uit was. Dit nemen ze dus ook weer mee in de berekening: wat voor de klant het goedkoopst is.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
belminuten + data bunqueejump iPhone algemeen 5 23-08-10 16:09
Belminuten iRolf Odido (T-Mobile) 4 14-07-10 07:32
Belminuten Guppyfriend Odido (T-Mobile) 2 22-12-09 16:22
Geen nieuwe belminuten TheStijg Odido (T-Mobile) 5 19-03-09 15:00
registratie belminuten julietriccione Overige providers Nederland 0 04-12-07 21:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:00.