iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Werkt een T-Mobile Sim sowieso in een iPhone? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/20716-werkt-t-mobile-sim-sowieso-iphone.html)

jppadam 04-09-08 14:09

Werkt een T-Mobile Sim sowieso in een iPhone?
 
Ik wil graag een iPhone, maar heb een zakelijk abonnement dat doorloopt tot mei 2009. Kan ik, als ik een iPhone abonnement daarnaast neem, mijn Simkaart van mijn zakelijke abonnement in de iPhone doen en vervolgens met mijn oude nummer bellen? Alvast dank voor de reacties!

Ironis 04-09-08 14:48

Dit zou moeten werken, lijkt me, weet het alleen niet zeker. Alle abonnementssimkaarten zouden moeten werken, ik weet alleen niet hoe het zit met activatie.
Misschien T-Mobile even bellen voor meer details. Misschien kunnen ze je zakelijke abo omzetten in een nieuwe :) toch HD bellen lijkt me!

wallythewalrus 04-09-08 15:06

Ik heb een AT&T 3G iPhone met een T-Mobile, niet iPhone abonnement, en die was gewoon te activeren via iTunes, geen enkel probleem. Heb dit ook met een KPN sim geprobeerd en dan krijg je keurig netjes de melding dat de iPhone een simkaart bevat van een niet ondersteunde provider. Het lijkt er dus op de de telefoon via iTunes checked of de SIM kaart van een juiste provider is, waarna hij geactiveerd wordt.

Vassili 05-09-08 18:40

nee dat kan niet er kan alleen een T-Mobile iPhone sim in

splatz 06-09-08 17:56

Er kan wel degelijk een normale t-mobile sim in, ben nu abbonnement beller en mijn t-mobile, prepaid kaartje doet het ook gewoon je moet alleen een keer rebooten

wukkkie 06-09-08 18:11

Bij werkt de Iphone ook met een andere T-Mobile sim.

mennenia 10-09-08 14:53

Maar zou je dan ook een tmobile sim uit een ander land kunnen gebruiken?
Ik ben namelijk regelmatig in de UK en het zou geweldig zijn als ik gewoon een tmobile UK sim erin zou kunnen proppen...

wallythewalrus 12-09-08 17:34

Nog een interessante constatering. Ik heb inmiddels een tweede AT&T iPhone :) en die doet het dus niet standaard met een T-Mobile Sim. Het verschil is het volgende:

Werkende 3G - Model MB048LL (inmiddels met firmware 2.1)
Niet werkende - Model MB499LL (firmware 2.0.2)

De niet werkende heb ik inmiddels via pwnage geactiveerd en gejailbreakt (spel je dat zo?). Dan heb je dus geen telefoonontvangst. Dat vervolgens weer opgelost met de, bij de 3G geleverde iSim. Helaas doet dan 3G het niet. Kortom, met de tweede kan ik bellen, maar niet internetten. Jammer. Dus mijn eerdere opmerking dat elke AT&T telefoon het met een T-Mobile sim doet, die klopt niet.

Sn3ak3r 12-09-08 21:30

Elke T-MOBILE Simkaart werkt in de iphone alleen is het zo dat de iphone veel internet gebruikt dus zou je je zakkelijke abbonoment een WnW bundle bij moeten nemen

ButcherJF 26-09-08 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wallythewalrus (Bericht 188550)
Nog een interessante constatering. Ik heb inmiddels een tweede AT&T iPhone :) en die doet het dus niet standaard met een T-Mobile Sim. Het verschil is het volgende:

Werkende 3G - Model MB048LL (inmiddels met firmware 2.1)
Niet werkende - Model MB499LL (firmware 2.0.2)

De niet werkende heb ik inmiddels via pwnage geactiveerd en gejailbreakt (spel je dat zo?). Dan heb je dus geen telefoonontvangst. Dat vervolgens weer opgelost met de, bij de 3G geleverde iSim. Helaas doet dan 3G het niet. Kortom, met de tweede kan ik bellen, maar niet internetten. Jammer. Dus mijn eerdere opmerking dat elke AT&T telefoon het met een T-Mobile sim doet, die klopt niet.

Zou het ook zo kunnen zijn dat je je iPhone eerst met een officiële iPhone TM-sim moet activeren en dat dan daarna iedere TM-sim werkt? Heb je dat nog geprobeerd?

Beetje late reactie, maar was op vakantie, vandaar.

S.A.F 09-10-08 23:10

Een vraag van een familielid van me, waar ik geen direct antwoord op had:

Kun je een nieuwe iPhone 3G gebruiken met een T-Mobile abonnement (simkaart) die je al een jaar had?

Ze hoorde van de kennis van wie ze hem heeft gekocht nog iets over "een hoekje uit je simkaart knippen".

Bvd.

geniux 10-10-08 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.A.F (Bericht 204140)
Een vraag van een familielid van me, waar ik geen direct antwoord op had:

Kun je een nieuwe iPhone 3G gebruiken met een T-Mobile abonnement (simkaart) die je al een jaar had?

Ze hoorde van de kennis van wie ze hem heeft gekocht nog iets over "een hoekje uit je simkaart knippen".

Bvd.

als je nou eens even het topic waarin je post ook daadwerkelijk doorleest dan was je erachter gekomen dat dit gewoon werkt (als je iphone t-mobile simlocked is).

dat "hoekje uit je simkaart knippen" slaat echt als een tang op een varken en doelt volgens mij op een oude unlockmethode die niet werkt op de iphone 3g

Channie 10-10-08 16:05

Ik heb destijds een zakelijk Relax 300 abbo (+ PIT) bij T-Mobile genomen met een MDA Vario 3 erbij. Die laatste is inmiddels ingeruild voor een belgische iPhone 3G. Werkt perfect hoor. Je hebt alleen geen Visual Voicemail.

avdwerf 10-10-08 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geniux (Bericht 204328)
als je nou eens even het topic waarin je post ook daadwerkelijk doorleest dan was je erachter gekomen dat dit gewoon werkt (als je iphone t-mobile simlocked is).

dat "hoekje uit je simkaart knippen" slaat echt als een tang op een varken en doelt volgens mij op een oude unlockmethode die niet werkt op de iphone 3g

Het hoekje van je simkaart afknippen slaat niet als een tang op een varken, die methode wordt gebruikt bij oplossingen als yessim,isim en weet ik allemaal wat. Staan zat goede verhalen over op het forum...

timmersr 14-10-08 16:59

Gebruik de SIM van mijn T-Mobile Relax 150. Op zich lijkt dit te werken.

Maar problemen genoeg: (extra) veel fluctuerende verbindingen tussen 'geen service', GPRS en UMTS. Dat komt op dezelfde plekken en tijden niet voor met mijn HTC Tytn II.

Verder werkt Visual Voicemail natuurlijk niet & ook ben ik wat vreemde zaken tegengekomen met browsen op het internet: zo krijg ik een blank scherm via een 3G-verbinding op de website www.citroen-forum.nl , maar het gaat wél altijd goed via Wi-Fi!! Echt vaag. Wie heeft hetzelfde probleem?

joblamie 14-10-08 23:00

Ja natuurlijk werkt een T-Mobile sim sowiezo in een iPhone. Slotje? :-)

InternetRebel 16-10-08 01:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timmersr (Bericht 205755)
...via een 3G-verbinding op de website www.citroen-forum.nl , maar het gaat wél altijd goed via Wi-Fi!!

Soortgelijk probleem heb ik ook eens gehad op een andere site. Bleek uiteindelijk gewoon dat het adres van de 3G verbinding toevallig op de zwarte lijst stond op de betreffende site, iemand had zich blijkbaar een keer goed misdragen. Misschien is dat op het Citroën Forum ook het geval. Volgens mij is het IP adres namelijk het enige wat een site kan 'zien' aan verschil, hoe je ook online gaat...

...of het heeft te maken met de T-Mobile Speed Manager, die pokke proxy bezorgt mij ook niets dan kopzorgen met mijn sites met dynamische afbeeldingen die door PHP scripts worden gegenereerd. Misschien heeft het Citroën Forum ook een of andere exotische grafische schil waar die irritante proxy niet mee overweg kan?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:06.