//

Werkt een T-Mobile Sim sowieso in een iPhone?

Werkt een T-Mobile Sim sowieso in een iPhone? discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil graag een iPhone, maar heb een zakelijk abonnement dat doorloopt tot mei 2009. Kan ik, als ik een iPhone abonnement daarnaast neem, mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-09-08, 14:09
jppadam jppadam is offline
 
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Standaard Werkt een T-Mobile Sim sowieso in een iPhone?

Ik wil graag een iPhone, maar heb een zakelijk abonnement dat doorloopt tot mei 2009. Kan ik, als ik een iPhone abonnement daarnaast neem, mijn Simkaart van mijn zakelijke abonnement in de iPhone doen en vervolgens met mijn oude nummer bellen? Alvast dank voor de reacties!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-09-08, 14:48
Ironis Ironis is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 196
Standaard

Dit zou moeten werken, lijkt me, weet het alleen niet zeker. Alle abonnementssimkaarten zouden moeten werken, ik weet alleen niet hoe het zit met activatie.
Misschien T-Mobile even bellen voor meer details. Misschien kunnen ze je zakelijke abo omzetten in een nieuwe toch HD bellen lijkt me!
  #3  
Oud 04-09-08, 15:06
wallythewalrus wallythewalrus is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Capetown
Berichten: 26
Standaard

Ik heb een AT&T 3G iPhone met een T-Mobile, niet iPhone abonnement, en die was gewoon te activeren via iTunes, geen enkel probleem. Heb dit ook met een KPN sim geprobeerd en dan krijg je keurig netjes de melding dat de iPhone een simkaart bevat van een niet ondersteunde provider. Het lijkt er dus op de de telefoon via iTunes checked of de SIM kaart van een juiste provider is, waarna hij geactiveerd wordt.
  #4  
Oud 05-09-08, 18:40
Vassili's schermafbeelding
Vassili Vassili is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 193
Standaard

nee dat kan niet er kan alleen een T-Mobile iPhone sim in
  #5  
Oud 06-09-08, 17:56
splatz splatz is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 256
Standaard

Er kan wel degelijk een normale t-mobile sim in, ben nu abbonnement beller en mijn t-mobile, prepaid kaartje doet het ook gewoon je moet alleen een keer rebooten
  #6  
Oud 06-09-08, 18:11
wukkkie wukkkie is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 71
Standaard

Bij werkt de Iphone ook met een andere T-Mobile sim.
  #7  
Oud 10-09-08, 14:53
mennenia mennenia is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 1
Standaard

Maar zou je dan ook een tmobile sim uit een ander land kunnen gebruiken?
Ik ben namelijk regelmatig in de UK en het zou geweldig zijn als ik gewoon een tmobile UK sim erin zou kunnen proppen...
  #8  
Oud 12-09-08, 17:34
wallythewalrus wallythewalrus is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Capetown
Berichten: 26
Standaard

Nog een interessante constatering. Ik heb inmiddels een tweede AT&T iPhone en die doet het dus niet standaard met een T-Mobile Sim. Het verschil is het volgende:

Werkende 3G - Model MB048LL (inmiddels met firmware 2.1)
Niet werkende - Model MB499LL (firmware 2.0.2)

De niet werkende heb ik inmiddels via pwnage geactiveerd en gejailbreakt (spel je dat zo?). Dan heb je dus geen telefoonontvangst. Dat vervolgens weer opgelost met de, bij de 3G geleverde iSim. Helaas doet dan 3G het niet. Kortom, met de tweede kan ik bellen, maar niet internetten. Jammer. Dus mijn eerdere opmerking dat elke AT&T telefoon het met een T-Mobile sim doet, die klopt niet.
  #9  
Oud 12-09-08, 21:30
Sn3ak3r's schermafbeelding
Sn3ak3r Sn3ak3r is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 26
Standaard

Elke T-MOBILE Simkaart werkt in de iphone alleen is het zo dat de iphone veel internet gebruikt dus zou je je zakkelijke abbonoment een WnW bundle bij moeten nemen
__________________
Iphone 3g 8GB FW:2.0.2 QuickPwn
  #10  
Oud 26-09-08, 08:12
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wallythewalrus Bekijk bericht
Nog een interessante constatering. Ik heb inmiddels een tweede AT&T iPhone en die doet het dus niet standaard met een T-Mobile Sim. Het verschil is het volgende:

Werkende 3G - Model MB048LL (inmiddels met firmware 2.1)
Niet werkende - Model MB499LL (firmware 2.0.2)

De niet werkende heb ik inmiddels via pwnage geactiveerd en gejailbreakt (spel je dat zo?). Dan heb je dus geen telefoonontvangst. Dat vervolgens weer opgelost met de, bij de 3G geleverde iSim. Helaas doet dan 3G het niet. Kortom, met de tweede kan ik bellen, maar niet internetten. Jammer. Dus mijn eerdere opmerking dat elke AT&T telefoon het met een T-Mobile sim doet, die klopt niet.
Zou het ook zo kunnen zijn dat je je iPhone eerst met een officiële iPhone TM-sim moet activeren en dat dan daarna iedere TM-sim werkt? Heb je dat nog geprobeerd?

Beetje late reactie, maar was op vakantie, vandaar.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #11  
Oud 09-10-08, 23:10
S.A.F S.A.F is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

Een vraag van een familielid van me, waar ik geen direct antwoord op had:

Kun je een nieuwe iPhone 3G gebruiken met een T-Mobile abonnement (simkaart) die je al een jaar had?

Ze hoorde van de kennis van wie ze hem heeft gekocht nog iets over "een hoekje uit je simkaart knippen".

Bvd.
  #12  
Oud 10-10-08, 13:35
geniux geniux is offline
• iOS 7.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 86
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.A.F Bekijk bericht
Een vraag van een familielid van me, waar ik geen direct antwoord op had:

Kun je een nieuwe iPhone 3G gebruiken met een T-Mobile abonnement (simkaart) die je al een jaar had?

Ze hoorde van de kennis van wie ze hem heeft gekocht nog iets over "een hoekje uit je simkaart knippen".

Bvd.
als je nou eens even het topic waarin je post ook daadwerkelijk doorleest dan was je erachter gekomen dat dit gewoon werkt (als je iphone t-mobile simlocked is).

dat "hoekje uit je simkaart knippen" slaat echt als een tang op een varken en doelt volgens mij op een oude unlockmethode die niet werkt op de iphone 3g
  #13  
Oud 10-10-08, 16:05
Channie's schermafbeelding
Channie Channie is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Hellevoetsluis, NL
Berichten: 201
Standaard

Ik heb destijds een zakelijk Relax 300 abbo (+ PIT) bij T-Mobile genomen met een MDA Vario 3 erbij. Die laatste is inmiddels ingeruild voor een belgische iPhone 3G. Werkt perfect hoor. Je hebt alleen geen Visual Voicemail.
  #14  
Oud 10-10-08, 16:06
avdwerf avdwerf is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Kerkdriel
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geniux Bekijk bericht
als je nou eens even het topic waarin je post ook daadwerkelijk doorleest dan was je erachter gekomen dat dit gewoon werkt (als je iphone t-mobile simlocked is).

dat "hoekje uit je simkaart knippen" slaat echt als een tang op een varken en doelt volgens mij op een oude unlockmethode die niet werkt op de iphone 3g
Het hoekje van je simkaart afknippen slaat niet als een tang op een varken, die methode wordt gebruikt bij oplossingen als yessim,isim en weet ik allemaal wat. Staan zat goede verhalen over op het forum...
  #15  
Oud 14-10-08, 16:59
timmersr timmersr is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Almere
Berichten: 7
Standaard

Gebruik de SIM van mijn T-Mobile Relax 150. Op zich lijkt dit te werken.

Maar problemen genoeg: (extra) veel fluctuerende verbindingen tussen 'geen service', GPRS en UMTS. Dat komt op dezelfde plekken en tijden niet voor met mijn HTC Tytn II.

Verder werkt Visual Voicemail natuurlijk niet & ook ben ik wat vreemde zaken tegengekomen met browsen op het internet: zo krijg ik een blank scherm via een 3G-verbinding op de website www.citroen-forum.nl , maar het gaat wél altijd goed via Wi-Fi!! Echt vaag. Wie heeft hetzelfde probleem?

Laatst gewijzigd door timmersr; 14-10-08 om 17:07.
  #16  
Oud 14-10-08, 23:00
joblamie's schermafbeelding
joblamie joblamie is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 236
Standaard

Ja natuurlijk werkt een T-Mobile sim sowiezo in een iPhone. Slotje?
  #17  
Oud 16-10-08, 01:54
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timmersr Bekijk bericht
...via een 3G-verbinding op de website www.citroen-forum.nl , maar het gaat wél altijd goed via Wi-Fi!!
Soortgelijk probleem heb ik ook eens gehad op een andere site. Bleek uiteindelijk gewoon dat het adres van de 3G verbinding toevallig op de zwarte lijst stond op de betreffende site, iemand had zich blijkbaar een keer goed misdragen. Misschien is dat op het Citroën Forum ook het geval. Volgens mij is het IP adres namelijk het enige wat een site kan 'zien' aan verschil, hoe je ook online gaat...

...of het heeft te maken met de T-Mobile Speed Manager, die pokke proxy bezorgt mij ook niets dan kopzorgen met mijn sites met dynamische afbeeldingen die door PHP scripts worden gegenereerd. Misschien heeft het Citroën Forum ook een of andere exotische grafische schil waar die irritante proxy niet mee overweg kan?
__________________
...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: Werkt een AT&T iPhone met een T-Mobile SIM patrickw32 Unlock 2 14-06-09 17:27
Kan je in een gelockte T-mobile iphone een Orange simkaartje gebruiken. henrie69 Odido (T-Mobile) 2 28-03-09 21:52
Hoe sim kaart klonen van mijn t-mobile sim naar een andere (lege) sim? iken Archief 2 04-03-09 22:46
Doe je T-Mobile iPhone 3G sim eens in een andere telefoon!!! calkoentje Odido (T-Mobile) 18 26-08-08 20:16
werkt de stealth sim samen met een jailbroke iphone 1.1.3? saintraw Unlock [archief] 2 28-01-08 11:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:50.