iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   T-Mobile bij Dixons (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/20932-t-mobile-dixons.html)

alo-b 07-09-08 11:04

T-Mobile bij Dixons
 
Sinds kort is er een speciale T-Mobile stand in de dixons bij ons. Wij willen dus nog een iphone 3g en gaan naar de dixons. Zo verliep ons gesprek:

Klant: Hallo, kan ik hier een iphone 3g kopen?
Medewerker: Sorry maar dat weet ik niet. Of we die wel hebben is voor mij ook een raadsel.
Klant: Is er dan een wachtlijst of iets?
Medewerker: Nee, die bestaat niet. Voor zover ik weet levert T-Mobile geen iphones.
Klant: Maar er hingen 2 meter grote posters in alle bushokjes met: Wij hebben hem! De iphone 3G exclusief bij T-Mobile. Was dat dan allemaal onzin?
Medewerker: Sorry, maar wij van T-Mobile hebben nog nooit iphones geleverd, en zullen dit ook niet gaan doen.
Klant: Gaat boos weg.

dit gebeurde vorige week.
Is dit normaal:S

Celf 07-09-08 11:09

Weet je zeker dat je in de goede hoek van de winkel jouw vragen hebt gesteld?

Als dit al een medewerker van T-Mobile was, was het waarschijnlijk zijn eerste werkweek....en waarschijnlijk ook zijn laatste.

Daarnaast vind ik het wel heel kort door de bocht om op basis van deze ene shop ervaring de hele "multinational" als "1 en al ellende" te bestempelen.

SneakerStyle 07-09-08 12:26

Sorry maar je titel van je thread is dus blijkbaar verkeerd. De medewerker is blijkbaar te dom dat (als het zo is) hij/zij dat niet weet. Dus is het niet de schuld van T-Mobile maar van een dixons. En vind ik het eerlijk gezegd een beetje flauwe topic.

Hunter 07-09-08 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SneakerStyle (Bericht 185377)
Sorry maar je titel van je thread is dus blijkbaar verkeerd. De medewerker is blijkbaar te dom dat (als het zo is) hij/zij dat niet weet. Dus is het niet de schuld van T-Mobile maar van een dixons. En vind ik het eerlijk gezegd een beetje flauwe topic.

idd dit gaat nergens over.

forum.bericht 07-09-08 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alo-b (Bericht 185337)
Is dit normaal:S

Nee hoor, gewoon goedkope stemmingmakerij en lekker makkelijk meehossen op de stroom van klagers. Zit je maandag ook bij Radar?

Bomans 07-09-08 13:20

// heb de topictitel even aangepast //

alo-b 07-09-08 13:37

nee, dit heeft helemaal niks met radar te maken, en het is geen broodje aap verhaal. Ik weet niet, maar als ik het goed heb is zo'n medewerker aangenomen door t-mobile. Deze medewerker hoort dus te weten wat t-mobile verkoopt. Als hij/zij dit niet weet, dan is het de schuld van de medewerker, die in dienst is van t-mobile.

Ik denk dat alle medewerkers van t-mobile horen te weten dat zij een iphone verkopen, of dat die uberhaubt al in nl is, want dit was hem ook nog niet bekent.

SneakerStyle 07-09-08 13:53

LOL, volgensmij snap jij er niets van. Mocht zo zijn dat TMO en dixons een overeenskomst heeft dan betekend dat niet dat TMO dan personeel van dixons gaat aannemen. Deze topic mag van mij apart wel gesloten worden. Dit gaat echt nergens meer over.

Zet je feestmuts op en ga huilen in een hoekje & vergeet niet je iphone folder van de *kuch* dixons mee te nemen..

forum.bericht 07-09-08 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alo-b (Bericht 185414)
nee, dit heeft helemaal niks met radar te maken, en het is geen broodje aap verhaal. Ik weet niet, maar als ik het goed heb is zo'n medewerker aangenomen door t-mobile. Deze medewerker hoort dus te weten wat t-mobile verkoopt. Als hij/zij dit niet weet, dan is het de schuld van de medewerker, die in dienst is van t-mobile.
Ik denk dat alle medewerkers van t-mobile horen te weten dat zij een iphone verkopen, of dat die uberhaubt al in nl is, want dit was hem ook nog niet bekent.

Verkopers in winkels zoals Dixons (en andere w.o. media markt, BCC, etc) zijn vrijwel altijd in dienst van de betreffende winkelketen en dus niet in dienst van T-Mobile. Kan ook niet want dat zou een veel te dure grap worden.

Daarnaast heeft Dixons altijd al abonnementen & toestellen van o.a. T-Mobile verkocht.

raytje192 14-09-08 10:40

Dat men die altijd verkocht heeft is niet waar. Afgelopen half/driekwart jaar hebben wij geen T-mobile abbo's meer verkocht en pas sinds paar maanden weer prepaid van hun. Bovendien word er in Dixons geen abbo's meer afgesloten want dit is volledig overgegaan naar T-for-Telecom aangzien dit van dezelfde maatschappij is als dixons. Er zitten nu overal T-for-Telecom shops in de dixons dus waarschijnlijk ben je daar geweest maar daar verkopen ze ook geen Iphone ;) Zo is het in ieder geval bij de Dixons in Goes waar ik zelf werk ;)

forum.bericht 14-09-08 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door raytje192 (Bericht 190188)
Dat men die altijd verkocht heeft is niet waar. Afgelopen half/driekwart jaar hebben wij geen T-mobile abbo's meer verkocht en pas sinds paar maanden weer prepaid van hun. Bovendien word er in Dixons geen abbo's meer afgesloten want dit is volledig overgegaan naar T-for-Telecom aangzien dit van dezelfde maatschappij is als dixons. Er zitten nu overal T-for-Telecom shops in de dixons dus waarschijnlijk ben je daar geweest maar daar verkopen ze ook geen Iphone ;) Zo is het in ieder geval bij de Dixons in Goes waar ik zelf werk ;)

Vanuit consumenten standpunt maakt het niets uit of je koopt bij een "winkel in een winkel". Vanuit consumentenstandpunt koop je bij Dixons zodra je binnen hun pand iets koopt. Dat Dixons voor sommige produkten op een commissie-achtige wijze werkt doet daar niets aan af.

Bij ketens zoals V&D, Bijenkorf, Media Markt daar worden zeer veel produkten verkocht voor rekening en verantwoording van de fabrikant maar voor de consument maakt dat niets uit voor de voorwaarden. V&D (bijv) kan voor een dergelijk produkt geen andere voorwaarden stellen dan ze voor hun overige produkten doen. Ander voorbeeld, bij MM worden Apple en Sony (vaak, niet altijd) als "shop in shop" verkocht. Maakt voor consument niets uit, die koopt juridisch bij MM en onder de standaard voorwaarden.

Overigens proberen m.n. in de GSM sector verkopende bedrijven zich vaak te verschuilen achter "u heeft niet bij ons verkocht, wij hebben het namens XYZ verkocht". Consument heeft hier niets mee te maken. Verkopende partij dient probleem op te lossen.

raytje192 14-09-08 11:54

Was alleen een reactie op wat hierboven gezegt werd over dat dat altijd verkocht werd door ons ;) bovendien kan ik me niet voorstellen dat T-for-Telecom een bord voor de Dixons winkel zet met er op wij hebben de Iphone...

Natuurlijk is hij niet netjes behandelt daar ding ik ook niks op af is gewoon schandalig maar dat bord kan daar gewoon niet gestaan hebben...

Mocht dat 100% wel het geval zijn dan zou ik wel willen weten waar dat was dan zal ik dat zeker eens melden

altrnt 16-09-08 18:51

Hahahaha, valt me nog mee datie niet zegt, iPhone?
Wat is dat?

~altrnt


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:23.