iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Is T-Mobile mij vergeten? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/21125-t-mobile-vergeten.html)

SomeJoe 09-09-08 22:59

Is T-Mobile mij vergeten?
 
Ik heb op 15 Juli bij een Apple Store een 3G aangeschaft. Aangezien mijn huidige T-Mobile abonnement nog tot begin volgend jaar loopt moest ik de iPhone nemen met een 2e nieuw contract. Maar om dubbele kosten te voorkomen kon ik in ieder geval de activatie van dit nieuwe contract met 3 maanden uitstellen. Zo gezegd, zo gedaan en ik heb de SIM van mijn huidige contract in de iPhone gestoken en ben nu al die tijd vrolijk met het apparaat aan de slag geweest.

Ik heb echter sinds dien (nu dus al 2 maanden terug) nog niets van T-Mobile gehoord over dit 2e nieuwe contract. Geen welkomst briefje, geen bevestiging, helemaal niets.

Is dat normaal of kan het zijn dat in alle hectiek van Juli T-Mobile mijn contract kwijt is geraakt? Hebben andere in een soortgelijke situatie wel iets van T-Mobile gehoord? Ik ben een beetje huiverig om T-Mobile hierover te vragen want als ze het inderdaad kwijt zijn dan zou dit wel eens erg gunstig voor me kunnen zijn.

junero 09-09-08 23:52

het komt nog wel hoor, bij mij toen ik het wou verzekeren zeiden ze bij winkel ook dat ik geen iphone hebt volgens hun systeem , hun zijn gewoon te druk bezig met al die nieuwe iphone klanten, dus met contracten die pas later van start gaan doen ze wat rustig aan

Ironis 10-09-08 07:54

Volgens mij gebeurt er niet zo veel.
Ik kreeg, als ik in de winkel per direct verlengde, een SMSje dat mijn nieuwe contract in was gegaan. Maar bij mijn iPhone contract was dit niet het geval. Het is overigens wel goed gegaan allemaal. Je moet gewoon op de afgesproken ingangsdatum My T-Mobile in de gaten houden, dan kun je zien of het goed is verwerkt. Of je belt de KS even, zij kunnen zien wanneer je nieuwe contract ingaat en of alles goed is verwerkt. Kleine moeite, en je weet waar je aan toe bent :)

jordidevos 11-09-08 08:46

Nog een ervaring met de klantenservice
 
Op 12 juli jongstleden heb ik via de Belcompany een Apple Iphone 3G aangeschaft met een daarbij behorend T-Mobile abonnement. Ik heb daarbij nummerbehoud van mijn (T-Mobile!!) nummer (..........) aangevraagd. Op mijn contract werd als activeringsdatum van de aansluiting de datum van nummerportering genoteerd.

Ik kreeg een tijdelijk nummer (……………) toegewezen en wachtte enige dagen af. Er gebeurde niets. Toen heb ik uw klantenservice maar eens opgebeld en tot mijn verbazing was daar niets bekend over mijn aanvraag tot nummerbehoud.
Op aanraden van de medewerker van uw klantenservice ben ik naar de T-Mobile shop in Rijswijk (In de Bogaard) gegaan en daar heeft een medewerker het nummerbehoud nogmaals aangevraagd. Weer gebeurde er niets.

Toen heb ik wederom de klantenservice van uw bedrijf gebeld. Uw medewerker zegde mij toe dat zij zelf de nummerportering zouden verzorgen.

Op 30 juli j.l. belde ik mijn “oude” nummer om te controleren of de nummerportering inmiddels had plaatsgevonden. Tot mijn grote verbazing werd de telefoon beantwoord door een mij onbekende persoon! Ik ben daar behoorlijk van geschrokken en ben hier ook erg boos om geworden. Het nummer dat ik wilde behouden was zomaar aan een ander gegeven, en nog wel vlak nadat ik met uw bedrijf een contract had afgesloten. Niet alleen lastig, maar een onacceptabele en onwettige inbreuk op mijn privacy!.

Ik heb onmiddellijk contact opgenomen met uw bedrijf om melding te maken van deze, door uw bedrijf gemaakte ernstige fout. De medewerker die ik sprak zei dat zij erg geschrokken was van mijn melding en dat er met grote spoed actie ondernomen zou worden om een en ander zo snel mogelijk recht te zetten. Ook heeft zij mij meerdere malen bedankt dat ik dit doorgaf.

Ik heb natuurlijk nog zo af en toe, ter controle, mijn oorspronkelijke telefoonnummer gebeld en tot mijn grote ergernis heeft het nog enige dagen geduurd voordat mijn nummer werd afgesloten. Verder gebeurde er wederom NIETS.

Op 5 augustus heb ik maar weer de klantenservice gebeld. Men deelde mij mee dat men bezig was met het overzetten van het telefoonnummer. Ik heb wel 15 Euro korting op mijn factuur toegezegd gekregen voor het ongemak. Deze 15 Euro is inderdaad in mindering gebracht op factuurnummer……….
Maar verder gebeurde er helaas weer NIETS.

Op 16 augustus maar weer eens contact opgenomen met uw klantenservice. Eerst deelde men mij mee dat er niets bekend was omtrent een aanvraag nummerbehoud. Nadat ik hier mijn verbazing over uitgesproken had kreeg ik de mededeling dat men nog steeds in het proces van overzetting zat.
Mijn geduld was echter op en ik vroeg een supervisor te spreken. Mij werd gezegd dat ik binnen drie dagen teruggebeld zou worden.
Na drie dagen tevergeefs wachten heb ik weer gebeld. Toen werd mij beloofd dat de supervisor mij diezelfde dag tussen 15.30 en 16.30 zou terugbellen. U kunt het misschien wel raden: Ik ben niet teruggebeld.

Op 9 september ben ik naar uw hoofdkantoor in Den Haag gegaan om mondeling mijn beklag over deze hele gang van zaken te doen. Uiteindelijk ben ik daar naar de T-Mobile shop naast uw hoofdkantoor verwezen waar ik de mededeling kreeg dat men niets voor mij kan doen omdat mijn oorspronkelijke nummer “ niet meer bestaat…”

Na twee maanden lang op allerlei manieren geprobeerd te hebben mijn telefoonummer te krijgen ben ik het helemaal zat. Ik heb voor mij belangrijke afspraken gemist, een voor mij onbekende persoon heeft privé gesprekken en berichten ontvangen, ik ben het zat om door uw bedrijf voorgelogen te worden met mededelingen als: “We zijn er mee bezig”
---------------------------
sorry voor het lange bericht, maar ik heb het gevoel dat het hele verhaal een wat duidelijker is. Zodra ik antwoord krijg van T-mobile laat ik het weten!

iScorpio 11-09-08 08:52

Als jij een ondertekend formulier hebt (van Belcompany met T-Mobile abbo) waarop staat dat je nummer behoud hebt afgesproken, sta je volgens mij juridisch sterk. Zeker als het ook nog eens gaat om een nummer wat je zakelijk gebruikt en de klanten gebruiken om jou te benaderen. Je kan op deze manier gemiste inkomsten opvoeren.

Misschien eens handig iemand daarvoor te polsen (een advocaat?) wat je mogelijkheden nog zijn.

jordidevos 11-09-08 09:09

Ik heb alle formulieren die nodig zijn, mijn post is een gedeelte uit de brief die vandaag aangetekend opgestuurd wordt. Ik moet ze eerst d.m.v. een brief in gebreke stellen voordat ik ze een rechtzaak kan aanspannen.

Ik sta juridisch nog sterker omdat een nummer 6 maanden op inactief moet worden gezet voordat iemand anders hem mag krijgen.

Ik weet niet hoe dat zit met gemiste inkomsten, ik heb een project wat voor de olympische spelen was (2012) en had contact met potentiele kopers. Dit zijn echter forse bedragen. Maar zoals u al zei, ze hadden allemaal mijn oude nummer, dus kan ik aardig wat misgelopen zijn!

Bedankt, en alle extra info en mogelijkheden zijn welkom!

iScorpio 11-09-08 09:11

Laat even weten hoe dit verder afloopt.

klaverentwee 12-09-08 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SomeJoe (Bericht 186788)

Is dat normaal of kan het zijn dat in alle hectiek van Juli T-Mobile mijn contract kwijt is geraakt? Hebben andere in een soortgelijke situatie wel iets van T-Mobile gehoord? Ik ben een beetje huiverig om T-Mobile hierover te vragen want als ze het inderdaad kwijt zijn dan zou dit wel eens erg gunstig voor me kunnen zijn.

Als ze geld van je kunnen krijgen vergeten ze het niet zo snel hoor...

Sn3ak3r 12-09-08 20:28

T-Mobile is je niet vergeten maar het zit zo heb je een nieuw abbonoment of heb je em verlent ? Want het is zo dat als je em hebt verlent dan moet je wachten tot dat je 1ste contract is afgelopen.

jordidevos 17-09-08 20:30

Ik heb sinds 4 uur vandaag mijn oude nummer weer terug. Hier kwam ik echter per ongeluk achter, ik heb nog geen bericht van t-mobile ontvangen nadat ik mijn klacht heb ingedient.

Ik ben natuurlijk wel blij dat ik in ieder geval mijn nummer weer terug heb! Bedankt voor alle hulp!

Ironis 17-09-08 21:47

nice! Gelukkig is het goed gekomen!
Nu nog een korting afdwingen lijkt me ;) Deze gang van zaken is belachelijk. Er zijn door de OPTA vastgestelde termijnen voor nummerportering. Als ze zich hier niet aan hebben gehouden kun je zeker een flinke korting afdwingen lijkt me..

jordidevos 19-09-08 17:38

Ik heb nu ook van t-mobile 1 maand gratis gekregen. Ik denk dat ik het hierbij laat, want ik heb toch mn nummer terug!

bedankt voor de hulp en steun!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:07.