iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   [FW 2.1] Is de ontvangst beter? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/21409-fw-2-1-de-ontvangst-beter.html)

Bounce 13-09-08 09:51

[FW 2.1] Is de ontvangst beter?
 
Goedemorgen iphone gebruikers,

Zojuist firmware 2.1 geïnstalleerd. Het valt mij op dat de backup veel sneller gaat, maar belangrijker dat waar ik in huis 2 streepjes ontvangst had, is dit nu volle sterkte. Ook zou de accu volgens Apple veel langer moeten meegaan...

Update includes:

- Decrease in call set-up failures and dropped calls

- Significantly better battery life for most users

- Dramatically reduced time to backup to iTunes

- Improved email reliability, notably fetching email from POP and Exchange accounts

- Faster installation of 3rd party applications

- Fixed bugs causing hangs and crashes for users with lots of third party applications

- Improved performance in text messaging

- Faster loading and searching of contacts

- Improved accuracy of the 3G signal strength display

- Repeat alert up to two additional times for incoming text messages

- Option to wipe data after ten failed passcode attempts

- Genius playlist creation

Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie ervaringen en wil dan ook een poll starten.

Groeten Bounce ;)

iCulture 13-09-08 09:55

Streepjes hoeven niets te zeggen

Bounce 13-09-08 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphoneclub.nl (Bericht 189102)

Helemaal mee eens, vandaar deze enquete... Ik ben nieuwsgierig naar ervaringen van mensen die ergens geen bereik hadden en nu ineens wel kunnen bellen.

sjoeii 13-09-08 10:00

tot op heden gaat het beter. maar de echte test begint maandag pas weer als het hard core bellen weer begint.

iCulture 13-09-08 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bounce (Bericht 189107)
Helemaal mee eens, vandaar deze enquete... Ik ben nieuwsgierig naar ervaringen van mensen die ergens geen bereik hadden en nu ineens wel kunnen bellen.

Je begon zelf over streepjes :rolleyes:

Bounce 13-09-08 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphoneclub.nl (Bericht 189112)
Je begon zelf over streepjes :rolleyes:

Lol, haha... :D:D:D

Guest-300820111744 13-09-08 14:44

In het hol van de leeuw, de T-mobile winkel, had ik totaal geen service. Ik kwam daar achter toen ik daags na de aankoop nog even terug moest voor wat anders. Niet bellen, geen 3G, geen GPRS, helemaal niks. Vanmorgen na de update even geprobeerd in die winkel, en 2 a 3 streepjes. En omdat streepjes blijkbaar niks zeggen, toch dus maar even geprobeerd om te bellen en te mailen. Dat lukte, dus de update lijkt effect te hebben. Maar maandag op mijn werk, waar het tot nog toe ook helemaal niet werkte, zal moeten blijken of het echt beter is. Zo niet, dan ga ik het contract laten ontbinden.

Ironis 13-09-08 23:31

Streepjes zeggen niks, maar als het zo is dat streepjes leeg zijn, kan dat betekenen dat functioneel de iPhone 'denkt' dat er geen bereik is, terwijl dit er misschien wel is, maar niet goed wordt weergegeven met streepjes.

Ik denk dat de fix op de nauwkeurigheid van de ontvangst wel degelijk invloed kan hebben in de ontvangst. Niet zo zeer in de ontvangststerkte, maar wel in het vaststellen door de iPhone of er ontvangst is, en dus of de iPhone moet omschakelen naar GPRS, of geen service weergeven.

Ik hoop dat mensen dit begrijpen, is misschien wat vaag omschreven, maar de streepjes geven tenslotte aan wat de telefoon denkt aan ontvangst te hebben. Fix zou zeker helpen, alleen is feitelijk de ontvangst niet beter, maar nauwkeuriger dus gemiddeld genomen lijkt het beter (ineens wel aanwezig etc).

kitjai 14-09-08 12:11

Goedemorgen,

Had vrijdagavond de 2.1 geinstalleerd: had voorheen thuis geen 3G, waardoor youtube daardoor alleen werkte via Wi-Fi. Maar na 2.1 heb ik nu wel 3G ontvangst en youtube verloopt vloeiend. Betekent dit de volgende?:

- Bij eerdere versies zat er een bug in die de 3G signaal niet zodanig weergeeft en waardoor ik geen youtube kan bekijken omdat volgens de iphone de 3G ontvangst nihil is, terwijl er altijd al 3G ontvangst had in mijn huis?
of
- De 3G ontvangst is door de 2.1 echt beter geworden, lees: van 0% naar 75% ontvangst en youtube verloopt vloeiend (zonder Wi-Fi natuurlijk).

cypher21 14-09-08 12:21

Je zou de enquete beter kunnen splitsen in 2G iphone, en 3G iphone :)

met 2G is er nml geen verschil te merken

tapijtkever 14-09-08 14:50

hoi ik merk wel iets beter bereik tot nu, valt niet meer weg in een gesprek, 3G is aanzienlijk beter maar als ik het uitschakel zie ik in een keer mijn bereik weg vallen en na een paar seconden weer opkomen tot 5 streepjes????? het normale gsm bereik, iemand ook zo iets ? en ik merk dat het openen van de verschillende apps, sms,contacten enz.....een stuk langer duurt als voorheen of zal dit komen door de jailbreak?? maar eerst maar eens op het werk kijken daar had ik maar 1 a 2 streepjes bereik en continu wegvallen van gesprekken!

Vassili 14-09-08 16:51

ik heb wel overal 3g bereik wel chill

Celf 14-09-08 17:06

3G dekking, streepjes, dB's en downloadsnelheid verschillen niet veel met de waarden VOOR de 2.0.1 en 2.0.2 update. Helaas.

Fasty 15-09-08 21:10

Heb vandaag 2.1 erop gezet met de custom van michael. En ik had thuis op mijn kamer eerst slecht tot geen 3G ontvangst. En nu 3 tot 5 streepjes. Als ie in het dock staat volle bak:D

sjoeii 15-09-08 22:12

Ontvangst is zeer veel beter, maar de grootste verbetering zie ik vooral in de batterij. Gaat een stuk langer mee

Silver 15-09-08 22:15

Ik was vorige week op woensdag (voor de update dus) in Culemborg (Postcode 4105WD). Helemaal 'Geen Service'. Kon in huis niet bellen en niet gebeld worden en helemaal geen internet.
Vandaag wel 'wat' bereik. Kon bellen en ook internetten (GPRS) in huis.

Bij mij thuis nu in elke kamer altijd 5 streepjes. Verschilde eerst.

Blackherrie 16-09-08 08:35

had hier al volle bak gsm/gprs (geen 3g). En dat is hetzelfde gebleven.
Dus geen verschil.

Fasty 16-09-08 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blackherrie (Bericht 191907)
had hier al volle bak gsm/gprs (geen 3g). En dat is hetzelfde gebleven.
Dus geen verschil.


ja heb je dan ook 2.1 Even je profiel aanpassen

Channie 16-09-08 11:45

Soms heb ik ineens "Geen service". Data is buiten vaak 3G, maar soms ook GPRS of helemaal niks. Binnen bijna altijd GPRS.

Kortom ik merk geen verschil.

ButcherJF 26-09-08 07:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fasty (Bericht 191998)
ja heb je dan ook 2.1 Even je profiel aanpassen

Citaat:

Blackherrie https://forum.iculture.nl/image...er_offline.gif
Senior Member
iPhone 3G 16GB (Wit) [FW: 1.0.0]
MacOS X
Sowieso een beetje rare combinatie :p


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:30.