iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   T-Mobile Onbeschoft bedrijf! (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/22304-t-mobile-onbeschoft-bedrijf.html)

dollehenk 22-09-08 19:46

T-Mobile Onbeschoft bedrijf!
 
12 dagen geleden had ik een Iphone 8 Gig in kombinatie met een abbo aangeschaft...

Na vele problemen zoals geen bereik... Mijn abbo na 8 dagen nog geen eens actief was.

Kreeg ik een telefoontje dat het probleem opgelost was & mijn abbo binnen 48 uur actief zou zijn en ik geen enkel probleem meer zou hebben.

Daarna viel mijn geluid aan/uit knopje eraf. na nog meer klachten kreeg ik een ontiegelijk erge onbeschofte medewerker aan de lijn. Ik moest maar de 2 maanden 50% korting deal aan nemen & anders had ik pech..

Hier ben ik natuurlijk tegen in gegaan! maar uit eindelijk toch akkoord gegaan... en ja hoor 'doei' en de telefoon ging erop van de medewerker van t-mobile.

Vrijdag nacht ben ik van mijn iphone berooft. Omdat ik hoopte dat iemand hem nog zou vinden heb ik niks laten doen zoals het blocken van de telefoon.

Nu heb ik de hoop toch een beetje op gegeven & pak de huis telefoon en bel naar t-mobile.

Ik geef het dus door.. en wat krijg ik voor antwoord..

'Ja sorry meneer, ik kan uw nummer niet blokkeren omdat het abbo nog niet actief is.'

Waar slaat dit op?

Ik wil een nieuwe iphone via jullie lost & stolen procedure!.. Desnoods nog 2 jaar erbij prima!
Maar dat kan dus niet! omdat ik nog geen jaar het abbo heb.
Maar jullie kunnen hem ook niet blokkeren!

Wat kan ik nou tegen T-mobile beginnen.

Elke keer beloftes beloftes beloftes! maar er komt niks van!
Ook heb ik nog met een t-mobile medewerker gesproken over een verzekering & hij zou dit in orde maken!

Helaas heb ik dit dus niet zwart op wit staan!


Wat kan ik nou het beste doen tegen T-mobile... Of ik wil een nieuwe iphone desnoods met een 2 jaar abbo erbij! of ik wil mijn abbo ontbinden!

Guest 22-09-08 19:52

L&S kan sowieso niet binnen 2 mnd na activering van het contract. Er moeten eerst 2 betalingen zijn gedaan (automatische incasso welteverstaan) voordat je je kan beroepen op een L&S.

dollehenk 22-09-08 19:54

Nee dat wist de medewerker mij ook al te vertellen!

Het gaat me nu meer erom dat ik keer op keer valse beloftes aan heb moeten horen!

Ook zou de medewerker verzekering in orde maken!

Ze zijn in ieder geval nog niet van me af!

Guest 22-09-08 19:56

een activering zou normaal gesproken niet langer dan 48 uur op zich moeten laten wachten.

Trouwens, als je de bon nog hebt kan je je verzekering zo aanvragen bij de KS (apparaat mag niet ouder zijn dan 14 kalenderdagen inclusief de dag waarop je je iPhone gekocht hebt).

dollehenk 22-09-08 19:59

werk jij bij T-mobile ofzo?

normaal niet nee! maar ookal had ik me telefoon
dan zou ik verdomme nog steeds op moeten wachten!

terwijl dit al een paar dagen geleden gefixt zou moeten zijn!

dat is 1 belofte die ze niet waar konde maken!

De Verzekering zou in orde worden gemaakt! Lees ik dat het alleen kan in de T-mobile shop!

Dat is de 2e valse belofte!

en dan nog eens de onbeschofte medewerker!

Ik heb totaal niet van de betaalde dienst gebruik kunnen maken!

En nu komt er ook nog ns bij dat de iphone is gestolen!

Guest 22-09-08 20:09

Nee, heb al 'eventjes' ervaring met T-Mobile, werk wel in de telecombranche, maar niet voor een van de drie telecomgiganten die Nederland rijk is.

Laten we vooropstellen dat T-Mobile niet verantwoordelijk is voor het 'kwijtraken' van jouw iPhone.

Ze hebben daar de laatste tijd nogal last van het niet kunnen verzenden van 'netwerk orders' (lees en interpreteer dat zo letterlijk mogelijk). Dit komt mede door de implementatie van het Orange in het T-Mobile netwerk en een implementatie van een update voor hun systemen. Netwerk orders zijn als het ware 'bestellingen' vanuit de klantwens of vanuit T-Mobile zelf (extra bundel, ander prijsplan en ook mogelijk een activering) en bij het niet kunnen verzenden van 'netwerk orders' kan je contract dus ook niet geactiveerd worden...

Daarnaast is het ook nog mogelijk dat jou activering 'in de lucht is blijven hangen'. Dat heet 'pending', deze pending status moet voor de omschakeling van 'suspend' naar 'active' zorgen... Helaas komt het nogal eens voor dat deze pending status blijft hangen... In dit geval ben je echt de sjaak, nu moet er iemand handmatig naar jouw abonnement gaan kijken, dit neemt vaak veel tijd in beslag.

Ik zal je een tip meegeven voor als je contact gaat opnemen met TMO: Hoe *** je probleem ook is, blijf rustig, de medewerker wil dan veel vaker meer en beter z'n best voor je doen (thans dat is mijn ervaring). Ik weet het, je moet er geduld voor hebben (allereerst al fakking 45 minuten in de wacht staan voordat je uberhaupt wordt geholpen...)

Succes iig!

Mach2k 22-09-08 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dollehenk (Bericht 196818)
werk jij bij T-mobile ofzo?


En nu komt er ook nog ns bij dat de iphone is gestolen!

Maar daar kan T-Mobile niks aan doen.

En als je in het echt net zo reageert als nu op het forum, kan ik mij wel voorstellen dat mensen gepikeerd (onbeschoft) reageren.

Verder hebben ze natuurlijk wel wat steken laten vallen.

Guest 22-09-08 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mach2k (Bericht 196830)
Maar daar kan T-Mobile niks aan doen.

En als je in het echt net zo reageert als nu op het forum, kan ik mij wel voorstellen dat mensen gepikeerd (onbeschoft) reageren.

Verder hebben ze natuurlijk wel wat steken laten vallen.

Hij zal zn naam eer aan doen denk ik :p

dollehenk 22-09-08 20:22

Ik begrijp dat hun problemen hebben... maar dat is niet mijn probleem!

Als ik een probleem voor een klant dan kan ik dat ook niet op die persoon afschuiven!
Niet dat hun het bij mij doen! Maar de klant neemt een dienst bij mij af! en als er een probleem zich voordoet! dat dient dat zo snel mogelijk opgelost te worden.

En niet na meerdere telefoontjes! valse belofte & het alsnog niet waar kunnen maken
Daar heb ik helemaal niks mee te maken.
Ik neem een dienst af & daar betaal ik voor...

Ik wil hierbij niet zeggen dat het per direct opgelost moet worden!
Ik heb n paar dagen gewacht & nu kan ik nog geen eens mijn telefoon & sim blocken!

Overigens ben ik netjes aan de lijn, die service medewerkers kunnen er tenslotte ook niets aan doen!
Dus ik gedraag me ook tegen hun

En het klopt! t-mobile kan er niks aan doen!
Maar wat heb ik nu nog aan de verzekering? ik heb de telefoon niet meer!

Maar dat hun zoveel probs hebben dat is hun ding & niet de mijne!


Ga morgen wel langs de t-mobile shop en hopelijk als het me geluksdag is krijg ik een nieuwe telefoon mee!

Ik ga niet wachten totdat t-mobile eindelijk ns alles voor elkaar heeft..
Mijn tijd dat ik aan hun besteed & niet bereikbaar ben kost mij ook geld!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinvis (Bericht 196837)
Hij zal zn naam eer aan doen denk ik :p

Alleen wanneer iets me niet bevalt & zeker iet als ik aan een dienst vast zit waarvoor ik moet betalen terwijl het nooit correct heeft gewerkt.

Ga ze morgen voorstellen om van 2 maanden abbo geld direct te betalen zodat ik alsnog eventueel een nieuwe telefoon mee kan krijgen.
Maar sowieso een nieuwe simkaart.
Is hun probleem & daar ga ik niet nog ns een week op wachten!

ppl 22-09-08 22:50

Je kunt de dingen ook gewoon op papier zetten en een klachtenbrief sturen, zo eentje op echt papier die je aangetekend verstuurd. Dan kun je daarin stellen dat je vindt dat ze in gebreke zijn, een wanprestatie leveren en dat ze het binnen een bepaalde periode moeten oplossen, etc. etc. M.a.w. formeel T-Mobile van de gang van zaken op de hoogte stellen, melden dat je er niet gecharmeerd van bent en dat je wilt dat ze het binnen x periode oplossen.

Lijkt me vrij simpel om dat te bedenken eerlijk gezegd, ook wanneer je een klein zoektochtje op het forum doet. Succes in ieder geval!

En euh, zoveel uitroeptekens* in een stuk tekst is nou ook weer niet nodig :P

* thnx Spinvis

jolyon 23-09-08 00:58

een simkaart krijg je sowieso wel. de telefoon moet je er dan bij fantaseren.

Guest 23-09-08 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ppl (Bericht 197000)

En euh, zoveel hoofdletters in een stuk tekst is nou ook weer niet nodig :P

Je bedoelt uitroeptekens (!) denk ik?!;)

SneakerStyle 23-09-08 10:27

Ik zou je sterk aanraden om de iphone nu in België te kopen aangezien je nog niet in aanmerking komt voor een L&S. En dan proberen deze te verzekeren.

Guest 23-09-08 11:00

Tja, tegen de tijd dat je m uit Belgie gehaald hebt, hebben ze je contract (simkaart) alwel geactiveerd :cool:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:45.