iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   iPhone 2G: "GEEN SERVICE" met T-Mobile sim (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/22539-iphone-2g-geen-service-t-mobile-sim.html)

elvisP 25-09-08 22:18

iPhone 2G: "GEEN SERVICE" met T-Mobile sim
 
Heb hier een iPhone 2G en daarin heb ik een T-Mobile simkaart, maar hij geeft alleen "GEEN SERVICE".
Als ik de simkaart in een andere 2G doe dan staat er dus wel T-Mobile in het scherm.Dus het kaartje is ok.
Je zou dan automatisch denken dat iets aan de iPhone mankeerd.
Doe ik nu een Vodafone sim in de bewuste iPhone dan zie ik gewoon Vodafone op het scherm staan.
Dus alles is ok maar het werkt niet.

iTijnos 01-12-08 23:51

Hey hallo, ik heb hetzelfde, ik heb een nieuw simkaartje en daar zegt hij idd "GEEN SERVICE" heb jij advies over wat ik kan doen?

Gr mart

Wally21 01-12-08 23:56

Ik zie dat je fw 2.0.2 gebruikt. misschien helpt het als je hem update naat fw 2.2?
En heb je al geprobeerd om de iphone te herstellen in itunes? Miischien verhelpt dat het probleem.

elvisP 02-12-08 00:01

Bij mij was het probleem dat ik de baseband update had uitgevinkt in Pwnagetool, dit doe ik altijd met een 2G en dacht dat het met 3G ook moest. Aangevinkt en probleem opgelost.

josh_b 07-12-08 00:31

Ik heb een soort van zelfde probleem maar dan met Hi,
In mijn iPhone 2G geeft hij no service en soms heel slecht bereik. En stop ik hem in een 2G van een vriend van me dan doet hij het gewoon met 5 streepjes bereik. Ik ben zo ongeveer ten einde raad. Tijdens het jailbreaken met quickpwn heb ik gewoon installer, cydia en unlocken aangeklikt, dus volgens mij zou het dan moeten werken. Mocht het nog van belang zijn, ik heb baseband versie 04.05.04_G

Fresh 07-12-08 01:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door josh_b (Bericht 227867)
Ik heb een soort van zelfde probleem maar dan met Hi,
In mijn iPhone 2G geeft hij no service en soms heel slecht bereik. En stop ik hem in een 2G van een vriend van me dan doet hij het gewoon met 5 streepjes bereik. Ik ben zo ongeveer ten einde raad. Tijdens het jailbreaken met quickpwn heb ik gewoon installer, cydia en unlocken aangeklikt, dus volgens mij zou het dan moeten werken. Mocht het nog van belang zijn, ik heb baseband versie 04.05.04_G

Misschien is het een idee om Bootneuter eens te installeren met Cydia.
Als je bootneuter start schrijf je die instellingen even op. Daarna vink je unlock in Bootneuter uit. Als bootneuter klaar is herstart je je iPhone. Draai bootneuter nog een keer, maar nu met "unlock" weer aangevinkt.

josh_b 07-12-08 01:33

Het probleem is dat bootneuter bij mij vastloopt op FW2.2

Edit: ik ga nu eens FW2.1 proberen daar werkt bootneuter wel op volgens mij. En als het dan #$$%#@$ nog niet werkt dan moet het volgens mij wel een hardware probleem zijn en moet ie toch terug naar de US :( begint weer leuk met mn eerste iphone

josh_b 07-12-08 15:44

Nee heeft ook niet gewerkt, ik ben er nu bijna 100% zeker van dat het een hardware issue is. Dan maar ff wachten tot ie gerepareerd is. Anyways toch bedankt voor de tips.

prashantjuh 15-12-08 16:40

ik heb dit probleem ook!.

mijn iphone springt ook op geen service.
ik heb mijn netwerkinstellingen al gehersteld..
kan iemand mij helpen?

josh_b 15-12-08 16:43

Heb je altijd "No Service" of heb je afentoe wel bereik.
by the way het valt me wel op dat je ook een US versie hebt, maar degene die hem aan mij verkocht heeft zei dat het zou moeten werken. Het is tenslotte een quad-band telefoon.

prashantjuh 15-12-08 16:44

ik heb alleen bereik als ik mn tel bijv 3 dagen uit laat staan en dan aandoe met sim derin!.

ik heb net ook ander simkaartje geprobeerd en tevergeeft. geen service.

josh_b 15-12-08 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door prashantjuh (Bericht 231129)
ik heb alleen bereik als ik mn tel bijv 3 dagen uit laat staan en dan aandoe met sim derin!.

ik heb net ook ander simkaartje geprobeerd en tevergeeft. geen service.

Hmm lijkt een beetje op mijn probleem, ik heb op een bepaalde plaats geen service en een meter verderop weer wel. En ik neem aan dat je al restore's enzo hebt gedaan. Misschien kan je ook eens firmware 2.2 proberen

prashantjuh 15-12-08 16:48

toen jij 2.2 derop had gezet, deed ie het toen wel ?

josh_b 15-12-08 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door prashantjuh (Bericht 231133)
toen jij 2.2 derop had gezet, deed ie het toen wel ?

Nope, hij heeft het nooit gedaan.
Ik werd er echt gek van, ik heb 2.0.2 erop gehad 2.1 en 2.2
Maar nu krijg ik een nieuwe opgestuurd dus ik heb verder niks meer geprobeerd. Maarja als je het niet probeerd weet je het niet zeker ;)

Als je nog garantie hebt ofzo zou ik daar eens even achteraan gaan, of als je hem net zo via ebay hebt net zoals ik helpen ze je meestal ook wel. Want waarschijnlijk is het het commboard als ik het zo hoor

prashantjuh 15-12-08 17:06

t is het commboard niet man.. want mn Wi-Fi e.d werkt het wel.
nu gebeurt er iets vaags met mn iphone!. net kreeg die opeens gwn weer bereik! toen viel het weer weg,maar dit is de eerste keer dat dit gebeurt..
ik heb geen garantie denk ik ( 1 jaar oud) en komt uit amerika....

josh_b 15-12-08 17:08

Waarschijnlijk hebben onze iphones hetzelfde, want mijn Wi-Fi werkt ook gewoon. Maar ik ben ff bij zo iemand langsgeweest die die dingen repareerd, en hij dacht ook het commboard. Het kan ook zijn dat het Wi-Fi gedeelte dan gewoon wel werkt en het netwerk gedeelte niet. Ik ga denk ik weer eens experimenteren met verschillende basebands

prashantjuh 15-12-08 17:10

maar hebben we nu wel garantie dan ? want de apple geeft toch internationale garantie ? zo ja stuur ik hem gewoon op. moet alleen ff weten hoe ik mn jailbreak ongedaan maak...

iScorpio 15-12-08 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door prashantjuh (Bericht 231155)
maar hebben we nu wel garantie dan ? want de apple geeft toch internationale garantie ? zo ja stuur ik hem gewoon op. moet alleen ff weten hoe ik mn jailbreak ongedaan maak...

In iTunes de firmware herstellen met originele firmware. Deze is o.a. te vinden in onze WiKi onder firmware.

josh_b 15-12-08 17:11

Ja ik krijg garantie van de verkoper, ik stuur deze terug en hij stuurt me een andere. Ik weet niet hoe dat met apple gaat, want de 2G is officieel nooit in nederland verkocht. Waarschijnlijk moet dat dan in amerika gebeuren, en als je geen garantie meer hebt hangt hier apple kennende een hoog prijskaartje aan

erwinKrol 02-01-09 17:15

ik heb ook heel slecht bereik binnen. Verder geen probleem, maar is wel vervelend om binnen niet te kunnen bellen. Heb ook tmobile en zit er nog wel even aan vast, dus ik kan niet echt makkelijk switchen.

Het is toch heel raar dat de iphone hier last van heeft, mijn htc touch werkt gewoon goed binnen. Is er niets aan te doen?

ps, mijn baseband is 04.05.04_G


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:19.