//

T-mobile houdt zich niet aan de TROS-Radar afspraken!

T-mobile houdt zich niet aan de TROS-Radar afspraken! discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Naar aanleiding van de Tros-radar uitzending over de iPhone 3G, contact met T-mobile opgenomen over de slechte dekking. Na veel geharrewar over of het nu, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-09-08, 14:50
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Stadskanaal
Berichten: 122
Standaard T-mobile houdt zich niet aan de TROS-Radar afspraken!

Naar aanleiding van de Tros-radar uitzending over de iPhone 3G, contact met T-mobile opgenomen over de slechte dekking.
Na veel geharrewar over of het nu, of ontbinden, of korting is, of en, en. Uiteindelijk kwam ik tot een oplossing met de uiterst vriendelijke helpdesk medewerker. Drie maanden 50% korting, met het recht tot ontbinden als de problemen aanhouden.

Na het nog een tijdje aangezien te hebben, besloot ik vandaag het contract te onbinden. Dus T-mobile gebeld, en wat schetst mijn verbazing: Ik kan pas opzeggen na de 3 maanden korting, dit terwijl notabene een T-mobile topman tijdens de Radar uitzending melde dat ontbinden altijd mogelijk blijft!

Als ik het niet met de gang van zaken eens was, moest ik maar een bezwaar schrijven, zijn ze daar nu helemaal van de @#$%^$^&(W$%^ gerukt!

Van de gedane beloftes in de Radar uitzending was de medewerker niet onder de indruk, er was met mij afgesproken: 3 maanden korting met daarna het recht op ontbinden, uit coulance Nota Bene. Niets Coulance T-mobile, ontbinden en wel NU! Dat had ik ook afgesproken, als de problemen bleven, kon ik ontbinden.
Het is maar goed dat ik niet direct een artikel op de Frontpage kan zetten .........

Goed bezig T-mobile! dacht dat de service-verlening beter was geworden, tegen beter weten in dus.
Ze zien me daar nooit en te nimmer meer terug, werkelijk, de arrogantie van die club, niet te filmen.
__________________
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.
http://www.postbus31.com
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-09-08, 17:30
Blackherrie's schermafbeelding
Blackherrie Blackherrie is offline
• iOS 4.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Land van maas en waal
Berichten: 237
Standaard

Voordeel van T-mobile helpdesk is, dat je na 5 minuten wachten, weer terug bellen een heel ander antwoord krijgt.
Net zo lang proberen tot je het gewenste resultaat hebt
__________________
Heb ik ook allemaal.
  #3  
Oud 29-09-08, 21:07
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
er was met mij afgesproken: 3 maanden korting met daarna het recht op ontbinden
Ik vind dat toch echt een erg redelijke afspraak.
  #4  
Oud 29-09-08, 21:17
Ironis Ironis is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 196
Standaard

Ook dat emailadres: Staat bij hun winkels op het intranet. Mijn reparatie was niet uitgevoerd, en ik moest maar mijn klacht mailen naar dat emailadres. Ik vertelde de medewerker dat het emailadres na een week uit de lucht was gehaald. Zij proberen, direct een mailtje terug dat het tijdelijk was..
Jammer..
Moet nu weer 30 minuten in de wachtrij wachten tot ik een medewerker aan de lijn krijg en hopen dat mijn klacht binnen een maand wordt behandeld.

Sinde de samenvoeging met Orange ben ik een stuk minder tevreden. Nooit problemen gehad overigens.. Erg raar de laatste tijd!
  #5  
Oud 29-09-08, 21:55
SneakerStyle SneakerStyle is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ironis Bekijk bericht
Sinde de samenvoeging met Orange ben ik een stuk minder tevreden. Nooit problemen gehad overigens.. Erg raar de laatste tijd!
Om nu de Orange migratie erbij te halen is wel erg ver gezocht. Dit staat buiten het gehele onderwerp wat betreft de iPhone.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
3 maanden korting met daarna het recht op ontbinden
Ze komen je tegoed en hebben die 3 maanden de tijd om te werken aan het probleem. Als het daarna nog niet goed is; dan ontbinden. Ik vind dit een prima deal! Ik snap heel goed dat wanneer je dekkingsproblemen hebt dat dat reuze vervelend is. Ik zou gewoon even afwachten.
  #6  
Oud 29-09-08, 22:20
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Stadskanaal
Berichten: 122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Ik vind dat toch echt een erg redelijke afspraak.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SneakerStyle Bekijk bericht
......
Ze komen je tegoed en hebben die 3 maanden de tijd om te werken aan het probleem. Als het daarna nog niet goed is; dan ontbinden. Ik vind dit een prima deal! Ik snap heel goed dat wanneer je dekkingsproblemen hebt dat dat reuze vervelend is. Ik zou gewoon even afwachten.
Nee, nee, 3 maanden korting, en recht op ontbinden, hoe dan ook, niet pas na de kortings periode. Dekkingsproblemen zijn niet vervelend, maar een drama, als je meerdere oproepen per dag mist!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
........... Niets Coulance T-mobile, ontbinden en wel NU! Dat had ik ook afgesproken, als de problemen bleven, kon ik ontbinden.
...........
  #7  
Oud 29-09-08, 22:30
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Heb je die afspraken ook ergens schriftelijk (op papier of in een mail)?

Buiten dat is wat je nu vertelt wat je aan afspraak hebt gemaakt op 2 manieren te interpreteren: jouw versie (altijd ontbinden) of de T-Mobile versie (na 3 maanden). Als dat niet goed is vastgelegd heb je jezelf min of meer in de voet geschoten.
  #8  
Oud 30-09-08, 02:44
Eendje Eendje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
Nee, nee, 3 maanden korting, en recht op Dekkingsproblemen zijn niet vervelend, maar een drama, als je meerdere oproepen per dag mist!
mis je ook oproepen als je 3g uit heb geschakeld? met andere woorden, heb je ook dekkingsproblemen met gprs?
  #9  
Oud 30-09-08, 08:44
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Stadskanaal
Berichten: 122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eendje Bekijk bericht
mis je ook oproepen als je 3g uit heb geschakeld? met andere woorden, heb je ook dekkingsproblemen met gprs?
Met GPRS zijn de dekkingsproblemen minder dan met 3G. Maar juist het snelle internet was voor mij van belang.
Het is b.t.w. een gecombineerd T-mobile / iPhone probleem. Een collega met een TytnII heeft, welliswaar in mindere mate, ook dekkingsproblemen op T-mobile.
  #10  
Oud 02-10-08, 23:06
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Stadskanaal
Berichten: 122
Standaard

vandaag teruggebeld door een uiterst correcte medewerker van T-mobile, afdeling geschreven klachten.

Geschreven klachten? ja idd, mijn klacht stond nl op de Frontpage bij PI en op mijn Blog geschreven

" Ik begrijp dat U wilt ontbinden?
- Ja, dat klopt inderdaad.
" Ik heb uw klacht even doorgenomen, en dat lijkt me een duidelijke zaak"
- (ongeloof) Ja?
" Ja, duidelijk, ja. Ik zal de procedure in gang zetten.
- Oh?
" Natuurlijk meneer, U heeft het volste recht om te ontbinden.
- Ah, eindelijk iemmand die dat snapt.

En daar hebben we het grote verschil tussen de klantenservice, en de klachtenafdeling te pakken.
Als je schriftelijk een onderbouwde klacht indient wordt daar wel serieus naar gekeken, en er wordt netjes contact opgenomen om e.e.a. te bespreken, zonder dat je met een kluitje het riet wordt ingestuurd of onprofessioneel te woord wordt gestaan.

Ik heb ook duidelijk aangegeven dat ik het zeer prettig vind dat er nu serieus werk van wordt gemaakt, maar dat ik ook nogal geschrokken ben van de muur waar je als klant tegenop loopt als je gewoon met de klantenservice belt.
Het is duidelijk, de klantenservice is er voor de kleine probleempjes, heb je echt een gegronde klacht, klim dan in de pen.


Even afschriften van het contract en de aankoopnota van de iPhone 16GB meesturen, en alle onkosten worden vergoed.

Daarmee is mijn T-mobile + iPhone avontuur definitief ten einde.
  #11  
Oud 03-10-08, 22:57
Michael_D Michael_D is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Wijchen
Berichten: 71
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
vandaag teruggebeld door een uiterst correcte medewerker van T-mobile, afdeling geschreven klachten.

Geschreven klachten? ja idd, mijn klacht stond nl op de Frontpage bij PI en op mijn Blog geschreven

" Ik begrijp dat U wilt ontbinden?
- Ja, dat klopt inderdaad.
" Ik heb uw klacht even doorgenomen, en dat lijkt me een duidelijke zaak"
- (ongeloof) Ja?
" Ja, duidelijk, ja. Ik zal de procedure in gang zetten.
- Oh?
" Natuurlijk meneer, U heeft het volste recht om te ontbinden.
- Ah, eindelijk iemmand die dat snapt.

En daar hebben we het grote verschil tussen de klantenservice, en de klachtenafdeling te pakken.
Als je schriftelijk een onderbouwde klacht indient wordt daar wel serieus naar gekeken, en er wordt netjes contact opgenomen om e.e.a. te bespreken, zonder dat je met een kluitje het riet wordt ingestuurd of onprofessioneel te woord wordt gestaan.

Ik heb ook duidelijk aangegeven dat ik het zeer prettig vind dat er nu serieus werk van wordt gemaakt, maar dat ik ook nogal geschrokken ben van de muur waar je als klant tegenop loopt als je gewoon met de klantenservice belt.
Het is duidelijk, de klantenservice is er voor de kleine probleempjes, heb je echt een gegronde klacht, klim dan in de pen.


Even afschriften van het contract en de aankoopnota van de iPhone 16GB meesturen, en alle onkosten worden vergoed.

Daarmee is mijn T-mobile + iPhone avontuur definitief ten einde.
Nou ja ik heb alles opgestuurd en nog steeds geen geld terug, is al ruim een maand geleden.
Heb zelfs alweer een nieuwe factuur gekregen.
Op het moment dat ik dit schreef hoor ik Chris Ria op de radio met "fool if you think its over".
  #12  
Oud 04-10-08, 00:03
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Stadskanaal
Berichten: 122
Standaard

Schijnt zes weken te duren. Je kunt natuurlijk altijd je bank opdracht geven te storneren.
  #13  
Oud 07-10-08, 15:36
PooH! PooH! is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 33
Standaard

Hoe gaan ze om met ontbinding van je contract en het al dan niet behouden van je iPhone? Ik heb gevraagd of ik mijn contract op kan zeggen en de iPhone terug kan sturen. Er werd aangegeven dat dit niet kan. Dit had ik binnen 8 dagen na ontvangst van de iPhone moeten doen. Ze zijn nu al vijf weken bezig met het activeren van mijn contract en het is ze nog steeds niet gelukt. Daarom wil ik mijn abonnement eigenlijk op zeggen en ik ben bereid om de iPhone terug te sturen. Ik heb toch nog een oude.
  #14  
Oud 07-10-08, 15:43
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Stadskanaal
Berichten: 122
Standaard

Schriftelijk een klacht indienen. En daarbij aangeven dat je wilt ontbinden als het probleem niet binnen een x aantal dagen is opgelost.
  #15  
Oud 08-10-08, 14:21
OhNo OhNo is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1
Thumbs down Een maand na Tros-Radar


Gisteren heeft de klantenservice van T-Mobile mij proberen te bellen tijdens werkuren. Dit is haar natuurlijk niet gelukt omdat ik op mijn werk gewoon geen service heb.
Op weg naar huis 's avonds (=buiten) kwam een sms binnen, met het verzoek om terug te bellen.
Dat heb ik vandaag gedaan.
Het bleek dat zij mij wou spreken naar aanleiding van de email die ik had verstuurd meteen na de uitzending van Tros-radar. Ze erkende dat ik in mijn woonplaats een slechte 3G dekking had, en ze wilde het geschil graag oplossen. Haar oplossing bestond uit het opstarten van een retour procedure. Hierbij zou ik ook mijn iPhone moeten retourneren. Ik heb haar verteld dat dit voor mij geen oplossing was. Ik ben tevreden over de iPhone, maar niet over de dienstverlening van T-Mobile. Ik vind dat je het één niet aan het andere mag koppelen. Verder heb ik haar verteld dat ik nu niet meer met haar over een oplossing kon spreken, omdat ik de zaak reeds uit handen had gegeven aan mijn rechtsbijstand verzekering. Waarna het gesprek werd beëindigd.
  #16  
Oud 13-10-08, 13:31
Robert M.'s schermafbeelding
Robert M. Robert M. is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Swifterbant
Berichten: 140
Stuur een bericht via MSN naar Robert M.
Standaard

Postbus31,

Zou je misschien je brief hier kunnen posten? Ik ben namenlijk ook bezig met zo'n retour procedure, met helaas weinig resultaat tot nu toe. Ik denk dat jouwn oplossing voor mij ook zou moeten werken. Ik heb thuis namenlijk weinig tot geen bereik, hiermee bedoel ik GPRS, 3G ontvang ik niet in mijn woon omgeving. Dit geldt ook voor mijn werk.

Ik heb dus contact gehad met T-Mobile. Maar dan moet je weer 2 weken wachten tot dat je terug wordt gebeld. Dan weer 2 weken wachten of de situatie misschien veranderd. Hier heb ik absoluut geen zin in.

Robert
__________________
Bor3d @ Stage
  #17  
Oud 13-10-08, 13:47
noempie noempie is offline
• iOS 4.1
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 2
Standaard

Net als bij Postbus31 is ook mijn contract is zonder enig probleem ontbonden, omdat ze bij de afdeling dekking van T-mobile inzagen dat ik geen goede dekking heb. Heb altijd goede ervaringen met klantenservice gehad. Wil je een stap "hogerop" moet je inderdaad bij de klachtenafdeling terecht. Voor elk probleem is er een andere afdeling waar ze weten waarover ze het hebben. Heb ook al geld terug.
  #18  
Oud 13-10-08, 13:49
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Stadskanaal
Berichten: 122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert M. Bekijk bericht
Postbus31,

Zou je misschien je brief hier kunnen posten? ......Robert

Ahum, had niet echt een brief, maar een Frontpage publicatie bij PocketInfo toen zijn ze ineens wakker geworden

Mijn T-mobile en iPhone avontuur ten einde, behalve volgens T-mobile | Pocketinfo.nl » Blog

Maar gewoon een nette brief schrijven, met daarin je ontvangst-klachten, verwijzen naar de Tros-radar uitzending en de daarin gedane beloftes, en de vraag dit op te lossen zou voldoende moeten zijn.
  #19  
Oud 13-10-08, 15:48
Robert M.'s schermafbeelding
Robert M. Robert M. is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Swifterbant
Berichten: 140
Stuur een bericht via MSN naar Robert M.
Standaard

Ohw oke, dan probeer ik dat.. Even snel zo'n briefje in elkaar flansen
Wel goed om te horen dat het inderdaad mogelijk is en niet zo'n belofte van T-Mobile die ze niet nakomen
  #20  
Oud 13-10-08, 16:11
Michael_D Michael_D is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Wijchen
Berichten: 71
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael_D Bekijk bericht
Nou ja ik heb alles opgestuurd en nog steeds geen geld terug, is al ruim een maand geleden.
Heb zelfs alweer een nieuwe factuur gekregen.
Op het moment dat ik dit schreef hoor ik Chris Ria op de radio met "fool if you think its over".
Heb de creditnota ontvangen !!!!!!!!! Slechts 7 euro %^&@#@
Foutje bedankt !
Ik krijg moordneigingen, ik zou 159 euro en 3 maanden terugkrijgen !
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
T-mobile houdt de prijs kunstmatig hoog? FiXeR Odido (T-Mobile) 8 17-11-08 21:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:59.