iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   vraagjes voordat ik een nieuwe iphone ga kopen (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/22918-vraagjes-voordat-nieuwe-iphone-ga-kopen.html)

Flyest 02-10-08 18:06

vraagjes voordat ik een nieuwe iphone ga kopen
 
hallo allemaal,

ik ben van plan om morgen een iphone 3g 16gb te halen, maar mijn huidige orange abbo is nog niet afgelopen, daarom heb ik een paar vragen:

1. is het al mogelijk om mn orange sim in de iphone te gebruiken.
zo ja,
2. is t mogelijk om alle verbindingsmogelijkheden met internet uit te zetten, zodat ik geen extra kosten krijg op mn orange rekening?
3. moet ik alleen de toestelprijs of ook de aansluitkosten voldoen in de winkel?

alvast bedankt,

maikel

slodo 02-10-08 18:12

vraag 1: ja dat kan met een unlock sim
vraag 2: ja dat kan je doen ergens in de instelllingen. daar kan je het schakkelaartje 3g uit zetten of je kan het met bossprefs doen

Flyest 02-10-08 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slodo (Bericht 201223)
vraag 1: ja dat kan met een unlock sim
vraag 2: ja dat kan je doen ergens in de instelllingen. daar kan je het schakkelaartje 3g uit zetten of je kan het met bossprefs doen

ja maar ik bedoel gewoon mijn sim rechtstreeks over plaatsen, dus zonder unlock sim en dergelijke? wel bedankt voor je snelle reactie :)

iMario 02-10-08 18:24

Als je gewoon een simlockvrije iPhone 3G koopt, in bijv. België, dan kan je gewoon je Orange sim gebruiken.
Internet verbindingen zoals: 3G, GPRS, Wi-Fi kun je alemaal uitzetten.

i(Phone) 02-10-08 18:24

nee, je bent verplicht om hem met een abbonement van t-mobile aan te schaffen, en ik denk niet dat je van plan bent om 2 abbo's tegelijk te gaan betalen :P

Flyest 02-10-08 18:54

snap ik snap ik, maar ik laat mijn t-mobile abbo een maand later ingaan.
maar mijn huidige mobiel is egt kapot nu.

ik had op internet ergens gelezen dat t-mobile ervoor zorgde dat orange simkaarten ook alvast gebruikt konden worden totdat de t-mobile abbo ingaat? (Wegens die samengang van orange en t-mobile)

i(Phone) 02-10-08 18:55

volgens mij niet, na 2,5 jaar mag de simlock er wel af toch?
iig, je kan geen iPhone kopen voor dat je een t-mobile abbo hebt.

Flyest 02-10-08 19:16

ik heb het vaker gelezen, maar zag altijd mensen die het inderdaad bevestigde, maar ook mensen die zeiden dat het niet kon.. iemand wel juiste informatie hierover?

iGregor 02-10-08 19:16

Als je je orange abbonement verlengt hoef je geen eens een unlockkaart te kopen.
Gewoon even T Mobile bellen en dat je wil verlengen met een iphone 3g.

i(Phone) 02-10-08 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gregor (Bericht 201266)
Als je je orange abbonement verlengt hoef je geen eens een unlockkaart te kopen.
Gewoon even T Mobile bellen en dat je wil verlengen met een iphone 3g.

Ohja, tuurlijk! T-mobile en orange zijn nu samen! :p

Flyest 02-10-08 19:21

okee danku :D dan ga ik m morgen maar fftjes ophalen :)

i(Phone) 02-10-08 19:22

Wat, een iPhone? Dat gaat niet zo makkelijk denk ik :P ga eerst maar eens intekenen op de wachtlijst.

Flyest 02-10-08 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door i(Phone) (Bericht 201274)
Wat, een iPhone? Dat gaat niet zo makkelijk denk ik :P ga eerst maar eens intekenen op de wachtlijst.

er is vast wel een t-mobile shop in amsterdam die m nog op voorraad heeft.

i(Phone) 02-10-08 19:24

Denk je dat? Dat lijkt me heeeeeeeel sterk.

Flyest 02-10-08 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door i(Phone) (Bericht 201277)
Denk je dat? Dat lijkt me heeeeeeeel sterk.

de grootste drukte is afgelopen hoor, ik heb van meerdere mensen gehoord dat de iphone nu net als andere telefoons redelijk op voorraad zijn, alleen van de 8gb versie schijnt weinig voorraad te zijn

i(Phone) 02-10-08 19:27

Ok, als jij het zegt. in groningen bij mediamarkt, en 2 t-mobile shops niet, maarja. vertel je even als je hem hebt? Ben wel benieuwd

Flyest 02-10-08 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door i(Phone) (Bericht 201284)
Ok, als jij het zegt. in groningen bij mediamarkt, en 2 t-mobile shops niet, maarja. vertel je even als je hem hebt? Ben wel benieuwd

ik zal morgen zeggen of ik m heb of nie :)

i(Phone) 02-10-08 19:31

Ik hoop voor je dat het je lukt :D

Flyest 03-10-08 17:06

ik heb m :D was in amsterdam kalverstraat vol in voorraad :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:52.