Waarschuwing! T-mobile sluit je af bij stornering automatische incasso!

Waarschuwing! T-mobile sluit je af bij stornering automatische incasso! discussie in T-Mobile forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Monkeydancer Het gaat hier om het NIET OP TIJD betalen van de rekening. Je hebt altijd recht op een eerste herinnering. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > T-Mobile
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 30-09-10, 17:48
ppl ppl is offline
» iPhone 4 32GB (Zwart) [FW: 5.0]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Monkeydancer Bekijk bericht
Het gaat hier om het NIET OP TIJD betalen van de rekening. Je hebt altijd recht op een eerste herinnering. Als je dan de eerste herinnering niet op tijd betaald krijg je de deurwaarder over de vloer. Als je dan nog niet betaald een negatieve registratie bij de bkr.
Er is een wettelijke betalingstermijn van 30 dagen. Binnen die periode kun je je betaling doen. Wat velen al doen is na 2 weken herinneringen gaan sturen. Meestal doen ze meerdere. Voordat je iets als een deurwaarder over de vloer krijgt (die overigens ook niet erg veel kan/mag) is het wel een stukje verder. Het hele incasso traject hoort daar namelijk nog tussen. Als je dan nog niet betaald krijg je uiteindelijk de deurwaarder op je dak en als je dan nog altijd vast blijft houden aan het niet betalen zal de rechter je tot betaling dwingen. Het aanmerken bij het BKR van een betalingsachterstand is ook een bepaalde spelregels gebonden.

Citaat:
Even voor de duidelijkheid, je bent [s]zowieso[/s]sowieso geregistreerd bij het BKR, omdat t-mobile jou een KREDIET VERLEEND. Het krediet is het totale minimumbedrag wat je betaald voor je contract (24 maanden).
Even voor de duidelijkheid: dit is complete nonsens. Er is sprake van een normaal contract: T-Mobile levert jou een dienst en jij betaald daar voor. Er wordt op geen enkele wijze krediet verleend. Lees je eigen contract er maar eens op na. Er staat nergens vermeld dat het om een krediet gaat. Ik ga een dienst aan voor een bepaalde contractduur en spreek af dat zij de dienst verlenen en ik ze daar keurig voor betaal. Verder staat er omschreven wat de dienst exact inhoudt (lees: hoeveel belminuten, sms, etc. ik krijg). Vergeet ook niet dat als je een krediet verstrekt je tegenwoordig aan bepaalde regels dient te voldoen. Een van de regels is het vermelden van de boodschap dat lenen geld kost zoals je dit ook ziet bij de diverse spotjes op tv. Dit gebeurd niet bij spotjes van telco's en de RCC treedt daar niet tegen op. Waarom zou dat nou toch zijn?

Sta je dan helemaal niet bij het BKR geregistreerd met je gsm abo? Nee! Het BKR doet, anders dan de naam doet vermoeden, iets meer dan alleen maar kredieten registreren. Op hun website staat duidelijk uitgelegd hoe en wat. Zoals op hun website staat vermeldt gaat het om het volgende "Zij verlenen voor eigen rekening en risico kredieten, kredietfaciliteiten of gsm-abonnementen aan consumenten". Het gaat dus om zowel kredietfaciliteiten als gsm-abonnementen (prepaid is geen abonnement dus hoort dat er niet bij; dat kan ook niet omdat prepaid niet op naam geregistreerd wordt). Aan dat eerste voldoen telco's niet, aan dat tweede wel. Daarbij komt nog wel 1 voorwaarde om de hoek kijken: de telco in kwestie moet wel bij het BKR zijn aangesloten (wat volgens mij bij praktisch iedere telco ook het geval is; op de site van het BKR staat de complete lijst met deelnemers). Zie verder de BKR website voor de overige spelregels en wat het BKR nou precies is.

Telco's hebben inmiddels hun eigen BKR dienst in het leven geroepen om zo wanbetalers te kunnen registeren en die nog abonnementen te weigeren. Dit voorkomt veel ellende voor de telco en de wanbetaler. Helaas werkt dit systeem niet zo geweldig, er wordt lang niet altijd in de database gekeken.

Citaat:
Je kunt deze gegevens opvragen trouwens bij je bank.
Gegevens m.b.t. het BKR kun je ook niet zomaar bij je bank opvragen (er zijn bepaalde spelregels) en het kost geld. Dat laatste is iets wat niet zomaar mag (zie website CBP; het gaat hier om het inzagerecht). Ze mogen alleen daadwerkelijk gemaakte kosten in rekening brengen welke ook begrensd zijn (bv. kopieerwerk kent een max van 4,50 euro). Het BKR overtreed echter de Wet Bescherming Persoonsgegevens doordat zij vereisen dat je vooraf 4,95 euro betaald. Lees je dus eerst goed in over dit soort zaken want wat WBP en WOB verzoeken betreft zijn de overheidsinstanties vuile smeerlappen die er alles aan doen om er geld aan te verdienen of er onderuit te komen.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

Reageren

Labels
afsluiten, iphone, klacht, probleem, t-mobile


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
App Notes sluit af bij opstarten scheersje iPhone Apps 3 27-12-10 14:48
ipod sluit af bij einde liedje nicoowtje iPhone algemeen 1 29-11-10 17:20
Ipod app IOS4 sluit af bij multitasking? spyhunter iPhone Apps 1 18-09-10 18:53
computer sluit af bij aansluiten iphone susyQ81 iPhone algemeen 6 09-01-10 11:59
Laptop sluit af bij aansluiten Iphone ByMars Archief 1 06-06-09 23:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:11.