//

T-Mobile vergoed geen kosten bij beeindiging, dit is diefstal !

T-Mobile vergoed geen kosten bij beeindiging, dit is diefstal ! discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Dat geloof ik ja. Voor mij was het toppunt vandaag. Ik werd gebeld door een enquetebureau. "U heeft contact gehad met de klantenservice van T-Mobile. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 09-12-08, 20:12
Locutus Locutus is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Dordrecht
Berichten: 51
Standaard

Dat geloof ik ja.
Voor mij was het toppunt vandaag.
Ik werd gebeld door een enquetebureau.

"U heeft contact gehad met de klantenservice van T-Mobile. Hoe heeft u contact opgenomen met T-Mobile?"
- "Persoonlijk in de shop, telefonisch en per aangetekende brieven"
<diepe stilte>
""Wij willen u graag vragen wat uw indruk is van de service op een schaal van 1 tot 5 waarbij 1 zeer slecht is en 5 zeer goed..."
- Mijn antwoord: "Euuh 1".
"Mag ik u vragen waarom?"
- Nou we zijn nu 6 weken verder en ik heb nog steeds geen reactie ontvangen over de door mij ingediende klacht
<diepe stilte>
"Zou u anderen aanraden klant te worden bij T-Mobile?"
- Gezien mijn vorige antwoorden... Wat denk je?
"Niet?"
- Dat heb je juist gezien!

Op dat punt had ik mijn kookpunt alweer bereikt. Ik T-mobile opgebeld. En natuurlijk het zelfde antwoord als altijd "Nee meneer, de afdeling die de schriftelijke klachten behandeld is niet telefonisch bereikbaar"...

The storie never end
__________________
Toch maar eens die signature aanpassing . Is af en toe best handig...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 11-12-08, 09:49
Riphone80 Riphone80 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 10
Exclamation nederlands ouderwets geklaag

OhOhOh,

Groot gelijk dat je er achteraan gaat als er problemen zijn of ergens niet mee eens bent. MAAR, elke provider heeft zijn kruisje. Probleem met de klant is vaak, rottige ervaring bij een provider en gelijk alles is *** en op naar de nieuwe provider halleluja, totdat daar wat fout...

Al dat geklaag zo zonde van iphoneclubforum, wissel juist hard/software info uit.

Gebruik idd je rechtsbijstand als dat nodig mocht zijn. Maar ga eerst zelf lekker aan de slag, ipv Radar aanschrijven, consument dreigt teveel maar onderneemt niet.

Laat ik het zo zeggen, en dat is mijn mening:
Iphone1.0 gebruikers die eigenhandig 2.2 firmware en veel moeite doen, hulp van Iphoneclub en google gebruiken, zijn toch wel de shit.

Want wat de gemiddelde nederlander sinds 11juli kan, is echt bedroevend. Basic knowledge, om te huilen. Het maximale uit je phone halen, kom op maak je het kapot? fix it! jailbreak it! vallen en opstaan.

iphone1.0 gebruikers kunnen niet eens naar de winkel of provider, zij leren en fixen zelf.
  #23  
Oud 11-12-08, 11:07
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Wat een onzin zeg. Mijn pa heeft ook een 1st gen Iphone en die weet er geen hol van en gaat ook naar een Iphone reparateur als er iets mee is. Collega van mij heeft ook een 1st gen Iphone en die weet niet eens hoe hij zijn Wi-Fi moest aanzetten, sterker nog hij wist niet eens dat hij dat had.

Ook nog het idee dat je niet eens mag klagen over een provider omdat anders 1st gen iphone gebruikers op hun teentjes getrapt zijn. Komop toch...dat was te verwachten huh als T-Mobile als "enige" deze op de markt mag brengen. Dan moet je als 1st gen gebruiker niet opkijken als daar ook berichten van geplaatst worden.

Beetje rare reactie van je hoor.
  #24  
Oud 11-12-08, 23:02
Michael_D Michael_D is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Wijchen
Berichten: 71
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riphone80 Bekijk bericht
OhOhOh,

Groot gelijk dat je er achteraan gaat als er problemen zijn of ergens niet mee eens bent. MAAR, elke provider heeft zijn kruisje. Probleem met de klant is vaak, rottige ervaring bij een provider en gelijk alles is *** en op naar de nieuwe provider halleluja, totdat daar wat fout...

Al dat geklaag zo zonde van iphoneclubforum, wissel juist hard/software info uit.

Gebruik idd je rechtsbijstand als dat nodig mocht zijn. Maar ga eerst zelf lekker aan de slag, ipv Radar aanschrijven, consument dreigt teveel maar onderneemt niet.

Laat ik het zo zeggen, en dat is mijn mening:
Iphone1.0 gebruikers die eigenhandig 2.2 firmware en veel moeite doen, hulp van Iphoneclub en google gebruiken, zijn toch wel de shit.

Want wat de gemiddelde nederlander sinds 11juli kan, is echt bedroevend. Basic knowledge, om te huilen. Het maximale uit je phone halen, kom op maak je het kapot? fix it! jailbreak it! vallen en opstaan.

iphone1.0 gebruikers kunnen niet eens naar de winkel of provider, zij leren en fixen zelf.

Wat is nu je punt ???? dat klagen over een provider not done is ??
Tja als een een prepaid kaartje hebt kun je zoiets zeggen, maar als je een bereik hebt nul komma nada en een contract van 2 jaar dan piep je anders.
En Nederlanders klagen, klopt we zijn mondig en hebben een eigen mening daar zijn wij echte Nederlanders groot geworden.
  #25  
Oud 18-12-08, 20:36
276159 276159 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 55
Standaard

Zit hier met verbazing te lezen hoe slecht sommige mensen onderlegt zijn om hun geld van een bedrijf terug te krijgen.

Zoals hiervoor genoemd had, heeft iemand mondeling toestemming gehad, dat het geld binnen zoveel dagen op je rekening staat. Als dit niet gebeurd, waarom bel je dan niet en stel je ze schriftelijk in gebreke, waarin je ook een uiterlijke termijn stelt waarop de betaling gedaan moet zijn. Nadat deze termijn ook verstreken zou zijn, is een stap naar de rechter zo gedaan, die een dwangbevel opstelt naar T-Mobile. Wedden dat je je geld plus wettelijke rente! binnen 2 weken na je ingebrekestelling binnen hebt.

Heb dit zelf mee mogen maken met vodafone (ja ook hun zijn slecht in service), had op 11 maart 2007 nog 219,79 tegoed van hun. Uiteindelijk met wettelijke rente en een excuusbrief bijna 280 terug gekregen. Ik begrijp dat niet iedereen zo goed onderlegt is in rechten of consumentenrecht, maar dreigen met Radar of consumentenbond wordt een bedrijf ook niet bang van.
  #26  
Oud 19-12-08, 09:00
iBoris iBoris is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 12
Standaard

276159
Goeie tip!
Ook ik ben bezig mijn geld terug te krijgen van T-Mobile. Heb ze per brief aangeschreven dat de afrekening nog niet heeft plaatsgevonden waarop ik recent door hun ben gebeld met de mededeling dat ik binnen veertien dagen het geld zal ontvangen. Maar ik lees hier dat ze het niet zo nauw nemen met afspraken. Ik zal ze een week speling geven en dan doe ik een brief de deur uit met een laatste termijn.
Maar hoe stap ik naar de rechter?
Hopelijk is het niet nodig maar ik wil mij op die stap al vast gaan voorbereiden.
Ik ben niet de persoon die dreigt en dan niets doet dus als ik ga zeggen dat ik naar de rechter ga, wil ik dat ook kunnen doen.
Op voorhand dank.
Groet, Boris..
  #27  
Oud 19-12-08, 18:09
276159 276159 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 55
Standaard

Zoek even op google ingebrekestelling daar zal je legio voorbeelden vinden, en ook uitgelegd wat het precies inhoudt. Wat je eigenlijk als leidraad aanhoudt is zelf altijd kunnen bewijzen dat je de toezegging gehad hebt om een bepaald bedrag terug te krijgen (schriftelijk / mondeling maakt opzich niet veel uit, wel de bewijslast hierin, dus het liefst een schriftelijke toezegging.) Vraag dit dan ook uitdrukkelijk tijdens je telefoongesprek, en hang niet op voordat de mail bij jou in je mailbox zit. Ze zeggen dan wel dat ze geen mogelijkheid hebben om jou te mailen en alleen in een database werken, maar dit is onzin.

Op het moment dat jij 1 dag na de afgesproken termijn geen geld op jou rekening heb ontvangen stel je jou ingebrekestelling op in 2voud. 1 stuur je per normale post toe, en andere aangetekend. Blijven ze op de gestelde termijn (wel een redelijke termijn natuurlijk, bijv. 15 (werk)dagen), dan zijn ze in verzuim. De makkelijkste weg hierin is om even een telefoontje te doen met rechtsbijstand (DAS bijv.), deze kunnen je heel makkelijk helpen jou je geld terug te vorderen + wettelijke rente, zonder dat je buitensporige kosten maakt.
  #28  
Oud 20-12-08, 17:20
iBoris iBoris is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 276159 Bekijk bericht
Zit hier met verbazing te lezen hoe slecht sommige mensen onderlegt zijn om hun geld van een bedrijf terug te krijgen.
Citaat:
Nadat deze termijn ook verstreken zou zijn, is een stap naar de rechter zo gedaan, die een dwangbevel opstelt naar T-Mobile.
Als ik dan vraag: "Hoe stap ik naar de rechter?"
Dan krijg ik als antwoord dat ik naar de rechtsbijstandverzekering moet.
Weet je het zelf ook niet of wil je het niet delen met anderen?
  #29  
Oud 20-12-08, 20:31
X-Tince X-Tince is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iBoris Bekijk bericht
Als ik dan vraag: "Hoe stap ik naar de rechter?"
Dan krijg ik als antwoord dat ik naar de rechtsbijstandverzekering moet.
Weet je het zelf ook niet of wil je het niet delen met anderen?
Of je gaat naar je rechtsbijstandverzekering (als je deze hebt) en deze regelen alles voor je. Als je geen rechtsbijstandverzekering hebt moet je een advocaat inhuren, dat zal natuurlijk ook kosten met zich meedragen.

Je advocaat zal er dan voor zorgen dat er een zaak tegen t-mobile wordt aangespannen. Waardoor je dus (als tmob geen akkoordje bereikt met je) je zaak voor de rechter komt. Althans ik d8 dat het zo was .
  #30  
Oud 21-12-08, 19:30
276159 276159 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iBoris Bekijk bericht
Als ik dan vraag: "Hoe stap ik naar de rechter?"
Dan krijg ik als antwoord dat ik naar de rechtsbijstandverzekering moet.
Weet je het zelf ook niet of wil je het niet delen met anderen?
Zoals ook hierboven geschreven door Xtince. De rechtsbijstand zorgt er voor dat de gehele gang van zaken voor de rechter gebracht worden. Niet direct in de aanval als iemand je een keer wil helpen, of moet alles voorgekauwd worden

Gaf je tevens ook een tip om je te verdiepen op google in de stappen die je moet zetten, omdat ik niet weet wat jou afspraken zijn met T-mobile. Kwestie van eerst informeren voordat je begint te schreeuwen dat iemand iets niet weet
  #31  
Oud 26-12-08, 14:48
Michael_D Michael_D is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Wijchen
Berichten: 71
Standaard

Rechtsbijstand hulp is niet vanzelfsprekend, de drempel is 250 euro.
  #32  
Oud 02-01-09, 11:56
dannycoolen dannycoolen is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 18
Standaard

Vandaag nog maar eens even gebelt en ben echt pissed off......
Mijn toestel heb ik terug gestuurt aangetekend en is 7-10-2008 ontvangen.
Inmiddels zit ik vanaf die tijd al op mijn geld te wachten.
Ik heb er echt voort genoeg van.
Ze blijven mij van het kastje naar de muur aan het sturen, het is druk meneer, het komt eraan meneer, onze excuses meneer, dit is niet de normale gang van zaken meneer.
Vandaag wederom maar weer eens gebelt naar de klantenservice, en toen kwamen ze toch wel met een hele rare mededeling.
De afdeling After Sales, wilde mij niet meer te woord staan, MAAR het geld was in september al overgemaakt.
Met andere woorden, T-Mobile geeft mij gewoon 160 euro voordat ik uberhaupt een toestel heb terug gestuurt.
Dit vind ik toch wel enigzins bijzonder.
Ik heb toen de mevrouw vertelt dat dit natuurlijk erg vreemd is en toen kon ze mij nog vertellen dat ze inderdaad het idee dat niet alleen ik maar ook zei van het kastje naar de muur gestuurt werd.
Ik heb toen gevragen of ze in elk geval op papier konden zetten dat ik nog geld van ze tegoed had maar natuurlijk hebben ze dat niet gedaan.
Wat kan ik nu nog doen, ik weet het echt niet meer..........
  #33  
Oud 02-01-09, 16:10
jonathan's schermafbeelding
jonathan jonathan is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dannycoolen Bekijk bericht
Vandaag nog maar eens even gebelt en ben echt pissed off......
Mijn toestel heb ik terug gestuurt aangetekend en is 7-10-2008 ontvangen.
Inmiddels zit ik vanaf die tijd al op mijn geld te wachten.
Ik heb er echt voort genoeg van.
Ze blijven mij van het kastje naar de muur aan het sturen, het is druk meneer, het komt eraan meneer, onze excuses meneer, dit is niet de normale gang van zaken meneer.
Vandaag wederom maar weer eens gebelt naar de klantenservice, en toen kwamen ze toch wel met een hele rare mededeling.
De afdeling After Sales, wilde mij niet meer te woord staan, MAAR het geld was in september al overgemaakt.
Met andere woorden, T-Mobile geeft mij gewoon 160 euro voordat ik uberhaupt een toestel heb terug gestuurt.
Dit vind ik toch wel enigzins bijzonder.
Ik heb toen de mevrouw vertelt dat dit natuurlijk erg vreemd is en toen kon ze mij nog vertellen dat ze inderdaad het idee dat niet alleen ik maar ook zei van het kastje naar de muur gestuurt werd.
Ik heb toen gevragen of ze in elk geval op papier konden zetten dat ik nog geld van ze tegoed had maar natuurlijk hebben ze dat niet gedaan.
Wat kan ik nu nog doen, ik weet het echt niet meer..........
Ik krijg ineens een idee: heb jij referentienummer o.i.d.? Dan bel ik wel als zijnde jouw advocaat, en zal ik proberen om het te regelen. Op dit moment ziet het er toch al heel triest uit, dus baadt het niet, dan schaadt het niet

PM me eventueel maar.

Edit: anderen mogen mij natuurlijk ook PM'en hoor

Laatst gewijzigd door jonathan; 02-01-09 om 16:15.
  #34  
Oud 20-01-09, 21:23
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Ik ben ook nog geen steek verder, d.w.z. ik ga deze week op bezoek bij mijn rechtsbijstand adviseur. Desnoods hou ik er uiteindelijk helemaal niets aan over of gaat het me zelfs geld kosten, ik ben die houding van T-Mobile zo verschrikkelijk zat.

Op 15 september heeft T-Mobile mijn iPhone in ontvangst genomen. Sindsdien heb ik 7 euro terug ontvangen voor de verzendkosten en 12 euro voor een ongebruikt deel van het abonnement. Het overgrote deel van de kosten zoals de iPhone zelf moet ik nog steeds ontvangen.

Toen ik klant werd had men minder dan 24 uur nodig om het geld van mijn rekening te schrijven....toen ik klant af werd zijn 80 werkdagen niet genoeg om 185 euro te retourneren. 20 januari...en we tellen door.
  #35  
Oud 20-01-09, 21:32
dannycoolen dannycoolen is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 18
Standaard

Ik heb mijn geld binnen.
Ik was er ook helemaal klaar mee.
Elke keer dezelfde verhalen en excuses.
Ik heb gewoon gezegt dat ik al contacten had me een advocaat.
En dat ze 2 dingen konden gaan doen.
Het ging zo

Ik kreeg te horen dat het nog 2-4 weken gingen duren.
Waarop ik aan die persoon (after sales) vroeg om dit op papier te zetten
Dat ging niet, ik zeg dan rest jullie maar 1 ding mij door te verbinden met klachten afhandeling.
Lastig in het begin maar je KRIJGT ZE AAN DE LIJN!!!!!

Weer hetzelfde gezegt, advocaat heeft mij vertelt dat jullie verplicht zijn om dit op papier te zeten
Er is immers een afspraak gemaakt etc etc.
Lastig lastig, maar dan gaan ze toch door de knieen.
Heb netjes bevestigt gekregen dat ik geld van ze kreeg met een datum.
Ik heb er tevens bij vermeld dat als ze zich hier niet aan hielden ik gepaste stappen ging ondernemen.
Na 3 werkdagen netjes op mijn rekening,
  #36  
Oud 21-01-09, 09:54
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik had ook grklaagd en de technische afdeling had mij getracht te bellen. Ik bel terug en moet de klacht weer opnieuw behandeld worden zeggen ze! Ze zijn gek! Ook wist de medewerker niets van problemen met de iphone en later in het gesprek ineens weer van wel??
  #37  
Oud 31-01-09, 03:40
insanity83 insanity83 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 137
Standaard

Hoi iedereen,

Ik vind dit forum zo vermakelijk! Mensen die over vanalles klagen. Bij de één is het geld niet op tijd terug, bij de ander werkt het toestel niet naar behoren, en er zijn zelfs mensen die bewust kiezen voor een toestel om vervolgens te gaan klagen dat ze er niet mee om kunnen gaan.
Voordat ik met mijn tekst en uitleg ga beginnen wil ik iedereen er op wijzen dat ik niet speciefiek voor Tmobile ben of welke ander netwerk dan ook.

Zoals wij allemaal weten is het logisch dat er bij het afsluiten van een contract plichten en verplichtingen vast worden gestelt.
Iedereen is wel eens naar een telecom winkel geweest o een abonnement af te sluiten. En iedereen heeft ook wel een een contract zelf getekend.
Wat mij heel erg opvalt, omdat hier totaal op geen enkele wijze eens over wordt gesproken, is dat niemand het heeft over de onderzoeksplicht van een consument.
Je gelooft het niet, maar dit is zelfs wettelijk vast gelegt. Voor degene die het niet begrijpt:
Onderzoeksplicht wilt eigenlijk zeggen dat je als consument verplicht bent om je zelf op de hoogte te brengen van alle informatie die beschikbaar is door te nemen, voordat je een koop doet op contractbasis.
Je kunt alle informatie verkrijgen via de winkel waar je het product koopt, internet, consumenten organisaties etc.
Dit dus allemaal voordat je die krabbel zet.

Van 95% van alle gevallen, durf ik te zeggen dat die personen NIET de algemene voorwaarden leest, totaal niet een volledig onderzoek pleegd voordat men een conteactuele koop doet.
Nu komt het: Ik lees op dit forum een hele hoop berichten/ klachten tegen bijvoorbeeld Tmobile.
Iets werkt niet goed en je schrijft een klachtenbrief. Nu blijkt het dat er niet naar tevredenheid op gereageerd wordt. Na 2 weken schrijf je nog een brief. En ook daar krijg je niet direct een antwoord op.
Ik ben zelf aan het bellen geslagen voordat ik met tmobile in zee ben gegaan.
Ik heb vrienden en kennissen geraadpleegt, forums gelezen, waaronder deze, inlichtingen via de consumentenbond en internet opgevraagd.
Om door te gaan op de klachtenbrief, ik wist dus voordat ik mijn krabbel neer had gezet, dat er verwerkingstijden zijn. Voor een klachtenbrief kan dat uiteen lopen van 20 tot 35 dagen. Handig om te weten voordat je een krabbel zet. Reparaties: wanneer kom ik daarvoor in aanmerking, hoe worden reparaties opgelost? Ik wist dus al voordat ik ging tekenen, dat de reparaties via een tshop kon of de afdeling aftersales. Tshop gaat sneller omdat daar een aantal keer per week reparaties worden opgehaalt. De duur van een reparatie is normal gesproken 3 weken maximaal, tenzij men speciale onderdelen moet hebben. Handig om te weten voordat ik een krabbel ging zetten.
Ik heb een Iphone, zit er een handleiding in de doos danwel waar kan ik het vinden? Op de Apple website.
Je leest nu een aantal dingem die iedereen hier als zijnde een probleem post. Ik durf dus ook met grote zekerheid te zeggen, vooral uot ervaringen, dat niemand zich volledig heeft laten inlichten danwel onderzoek heeft gedaan.

Een groot aantal topics zou ik kunnen onderzoeken waarvan uiteindelijk het antwoord zo op te vragen valt, hetzij op schrift, hetzij telefonisch.
Natuurlijk begrijp ik je heel goed, ald je zegt, ja maar ik ben in de winkel geweest en daar hebben ze het niet gezegt.
Ondanks dat er vast een hoop mensen zullen zeggen, ja maar dat heb ik gevraagd, oja? Even eerlijk tegen jezelf. Ik ben ook consument, en ben vaak ook net zo. Wij Nederlanders vinden veel dingen vanzelf sprekend. Op zich niet erg, maar het zorgt er wel voor dat heel veel gezond verstand niet word gebruikt. Wij Nederlanders zijn ook impulsieve consumenten, is overigens wetenschappelijk onderzocht. Wij kopen vaker dingen zonder er over na te denken. En als je echt eerlijk bent tegen jezelf zul je het daar mee eens zijn. Ik zal nooit geloven dat iedereen op dit forum de iphone gekocht omdat de funtionaliteiten zo hamdig zijn. Eerder zal 95% van de foru bezoeker erkennen dat men het toestel gekocht heeft omdat het gewoon een mooi ding is.
Als mense hier gaan zeggen dat ze het toestel niet handig vinden, durf ik te zeggen dat zij niet naar een Tshop zijn gegaan. Daar is immers wel een active demotoestel te vinden. En dat is nog maar een simpel voorbeeld mensen. Mrnsen klagen over dat de handleiding er niet in zit en dat Tmobile datasr moet regelen. Fout mensen. De wet verplicht ons consumenten omna re vragen of de handleidingen erin zitten. Kom je er telefonisch niet achter, kun je altijd naar de winkel gaan. Je simkaart is kapot. Uit luiheid bel je naar de klantenservice en daar geven ze aan dat het per post een dag of 2 duurt. Eerlijk waar, ik lach me kapot dat er mensen zijn die zelf daar over klagen. Voor die mensen een nieuwsflash: tnt post is met de reguliere post gewoon niet sneller. Die klik lijkt me denk ik logisch om te maken.

WIJ KLAGEN TE SNEL!

Ik kan jw zeggen dat ik in het verleden heel erg veel bonje heb gehad met telecom bedrijven, en het lag altijd aan hun en nooit aan mij. Maar sinds ik een bewuste consument ben geworden weet ik wel beter. Wij zijn als consument gewoon te laks. Te om inderdaad aan onze eigen wettelijke consumentenverplichtingen te voldoen. Wij lezen ook niet meer. We kijken nergens naar. Bijvoorbeeld: ik ben van Orange naar Tmobile gekomen. Dit noemen zij een migratie. Doordat dit een migratie is werd mijn nummer automatisch overgenomen. Ik wist dat ik een nieuwe simkaart zou krijgen. En later heb ik nog een bevestigingsbrief gehad die mij vertelde dat het mijn toekomstig kaartje zou zijn en dat dat nummer wat er al op stond zou vervallen en ik mijn oude nummer erop zou krijgen. Er zijn zelfs mensen die een klachtenbrief schrijven dat ze het contract willen ontbinden omsat dat niet de afspraak is. Ik heb tafferelen gehoort in de bus dat mensen klaagde, en zelfs zeiden; ja maar het is mij belooft dat ik mijn ouder nummer zou behouden. Dat klopt ook! Op dat nieuwe kaartje. Vervolgens hoor ik die mensen zeggen dat ze een schadevergoedimg gingen eisen omdat ze er veel gedoe van hadden... Ik moest sponraan hard lachen. Uiteraard verontwaardigde gezichten.

We worden te simpel mensen. Ik merk gewoon dat we niet meer nadenken en dingen te veel voor lief nemen. Daarom zeg ik rtfm.
Read The F*cking Manual.

Als men nu eerst alles zou doornemen wat er aan informatie over allerlei producten en aanbieders zijn, en dan nog eens goed gaan na denken over je klachten, zul je het met me eens zijn dat de klacht dan eigenlijk nog best mee valt, en dat daar ook gewoon regels voor zijn wat afhandeling betreft.

Dus voordat je gaat roepen dat je naar een Tros Radar of Consumentenbond gaat, weet eerst zeker over wat je zegt, en zet jezelf nu niet voor schut. Want eerlijk waar, een groot aantal klachten komt voort uit onze luiheid.

Greetz
  #38  
Oud 31-01-09, 06:49
dannycoolen dannycoolen is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 18
Standaard

Sorry maar wat een ongelofelijke onzin kraam je toch uit.
Mooi lang verhaal ik denk daar staat wel iets nuttigs tussen maar niet dus.
Ik zou zeggen LEES het topic nog maar eens goed door.
Dan weet JIJ waarom WIJ achter ons geld aan hebben moeten zitten
En wat de afspraken waren van T-Mobile.
Onderzoeksplicht ammal leuk en aardig, maar als de service niet goed is van T-Mobile kwa bereik etc, doordaat hun toestel niet goed was.
Zijn HUN verantwoordlijk hiervoor en moeten HUN met een oplossing komen.
Aangezien T-Mobile dit zelfs heeft toegegeven.
Echt je praat maar een beetje raak en het is echt nergens op gebaseerd.
Ik zou als ik jou was eerst alles nog maar eens goed gaan doorlezen voordat je weer dit soort briljante berichten gaat posten die echt nergens op gebaseerd zijn.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Registreren voor beveiliging bij diefstal waar op Apple.com? 800 iPhone Navigatie 5 03-05-11 18:42
iPhone 3G: Unlock bij T-Mobile maar geen T-Mobile klant? sanders Unlock 10 29-04-10 18:07
Kosten T-mobile Hotspot bij Web 'n W plus Awater Odido (T-Mobile) 8 31-01-10 17:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:00.