iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   T-Mobile vergoed geen kosten bij beeindiging, dit is diefstal ! (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/23571-t-mobile-vergoed-geen-kosten-beeindiging-diefstal.html)

Michael_D 13-10-08 16:20

T-Mobile vergoed geen kosten bij beeindiging, dit is diefstal !
 
Bij het beeindigen van het T-mobile avontuur ben ik overeen gekomen dat ik mijn toestel zou opsturen naar Solid Vision en dat ik de abbo kosten vergoed kreeg samen met de bijbetaling 159 euro omdat het een 16 g versie betrof.
Nu heb ik mijn credit nota binnen .....vergoeding 7 euro !!!!
Zijn ze nu helemaal gek geworden !
Ik ga aangifte doen van diefstal !

King1987 13-10-08 16:38

Misschien dat je eerst t-mobile even beld over het feit dat er wat mis is gegaan ;)
Want die diefstal zaak kost jouw alleen heel veel geld (rechtzaak enzo) en die win je nooit!!

Michael_D 13-10-08 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 205336)
Misschien dat je eerst t-mobile even beld over het feit dat er wat mis is gegaan ;)
Want die diefstal zaak kost jouw alleen heel veel geld (rechtzaak enzo) en die win je nooit!!

Nou ik heb het toezeggings-gesprek vastgelegd en ook een schriftelijke bevestiging dat ik opgezegd heb, en retour heb gestuurd.
Wss heb je gelijk, maar ik heb de kracht niet meer voor die mensen te bellen.'
Ben er gewoon zo moe van !!

wastaal 13-10-08 17:03

is een civiele zaak, dus geen sprake van diefstal. De politie stuurt je dus net zo haed weer weg.
Gewoon zaken met T-mobile doen en anders een advocaat inhuren.

frankhan 14-10-08 12:32

Waarschijnlijk krijg je de credit via solid vision. Ik zou eerst even vragen.

sjoran 14-10-08 12:58

Ik heb hetzelfde alleen bij mij lijkt het erop dat ze gewoon gaan betalen....
Alle crediteringen gaan gewoon via T-mobile, het geld krijg je pas over ongeveer 2 maand, dit omdat het kan zijn dat je bijvoorbeeld nog in het buitenland gebeld hebt of dat je andere kosten hebt gemaakt....

Je moet gewoon ff afdeling aftersales bellen op nummer 0900-2364357 (€0.45p/m) en zeggen dat je andere afspraken overeengekomen bent en dat je recht hebt op die vergoedingen, wat vrij logisch is omdat je voor dat toestel betaald hebt. ik krijg de volgende vergoedingen:
-79,95 toestel
-26,25 activeringskosten
-67,50 3x 50% korting abbo-kosten
-10,00 vergoeding voor aangetekend versturen

Je moet dus gewoon nog ff bellen en je vooral niets wijs laten maken en vertellen waar je voor staat en wat je wilt en niet eerder ophangen dan dat dit geregeld is..!!! Maak je dus niet druk en suc6

InternetRebel 16-10-08 02:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael_D (Bericht 205338)
Nou ik heb het toezeggings-gesprek vastgelegd...

Volgens mij heb je daar in ons geweldige rechtssysteem helemaal niets aan als je de andere partij niet expliciet vermeld hebt dat je het gesprek ging opnemen. Maar ik weet het niet zeker, heb gelukkig geen rechten gestudeerd. ;-)

Celf 25-10-08 19:59

Ik heb 6 weken geleden mijn iPhone terug gestuurd en afspraken gemaakt dat ik het geld en de bijkomende kosten terug zou krijgen. Tot op de dag van vandaag heb ik 12 Euro terug gekregen (creditnota vandaag ontvangen)...verder helemaal niets, geen bevestiging en geen geld (moet rond de 200 euro terugkrijgen). Daarnaast is mij nog een maand abonnementsgeld door de neus geboord. Ik heb mijn toestel 15 september teruggestuurd, mijn abonnement is op 22 augustus ingegaan. Het toestel is klaarblijkelijk bij TMO binnengekomen op 23 of 24 september dus na het ingaan van de nieuwe abonnements maand..betalen!!

Wat een ongelofelijke bende!!!

Celf 02-11-08 22:25

Inmiddels weer een week verder zonder creditnota en creditbetaling van T-Mobile. Op mijn mail komt al helemaal geen reactie meer, geen mailtje en geen telefoon.
Het wordt geloof ik tijd voor weer een mailtje richting Tros Radar. Ze hebben inmiddels 7 weken de tijd gehad om e.e.a. te regelen maar ze reageren al 7 weken niet meer.

Yzord 02-11-08 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Celf (Bericht 212726)
Inmiddels weer een week verder zonder creditnota en creditbetaling van T-Mobile. Op mijn mail komt al helemaal geen reactie meer, geen mailtje en geen telefoon.
Het wordt geloof ik tijd voor weer een mailtje richting Tros Radar. Ze hebben inmiddels 7 weken de tijd gehad om e.e.a. te regelen maar ze reageren al 7 weken niet meer.

Heb je geen rechtshulpverzekering? Die zou ik eens bellen.

Celf 03-11-08 19:01

Ik heb vandaag toch maar weer 'ns de telefoon gepakt in een laatste poging iets van mijn geld terug te zien en ik moet zeggen dat het hele verhaal bizarre vormen begint aan te nemen:

1. Telefoontje naar 0800-7111, klantenservice:
deze kunnen mij niet helpen en verwijzen mij, na het aanhoren van het hele verhaal na enkele minuten door naar de afdeling incasso, alleen te bereiken via een 06 nummer!!!!!!!!!!!!!

2. Telefoontje naar 06-14404040, afdeling incasso:
VIJF MINUTEN in de wachtstand op een 06 nummer!!
Hele verhaal weer uit de doeken gedaan waarop ik droogjes de vraag krijg waarom ik naar de afdeling "billing" bel en niet incasso? (&^%%*#@)

3. Ik word doorgeschakeld, naar afdeling incasso:
10 minuten in de wachtstand op een 06 nummer!! en krijg na die wachttijd iemand van de klantenservice aan de lijn die haar verbazing uitspreekt over het feit dat ik bij haar ben terecht gekomen. Ik moest het nummer 06-1440...... draaien (*^%&*^F$) ik word doorverbonden.

4. Na in totaal 18 minuten kom ik bij de afdeling incasso terecht. De vriendelijke en correcte dame geeft mij het volgende te kennen:

Ondanks het feit dat ik al 7 weken wacht op het terugstorten van mijn geld zal ik nog 30 dagen geduld moeten hebben alvorens ik een creditnota krijg en zodra ik de creditnota heb zal het nog 60 dagen duren alvorens het geld in mijn bezit is.....werkdagen wel te verstaan. Omdat ik mijn oren niet geloofde heb ik nogmaals om deze termijnen gevraagd...en kreeg nogmaals de bevestiging.

kortom.....op 15 september je iphone terugsturen en ergens in januari of februari pas je geld terug zien!!! De creditnota die ik nog moet ontvangen is het enige bewijs dat ik mijn iPhone conform afspraak teruggestuurd heb (en een track & trace screenshot)

Schande....schande...schande:mad:

Michael_D 03-11-08 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Celf (Bericht 213041)
Ik heb vandaag toch maar weer 'ns de telefoon gepakt in een laatste poging iets van mijn geld terug te zien en ik moet zeggen dat het hele verhaal bizarre vormen begint aan te nemen:

1. Telefoontje naar 0800-7111, klantenservice:
deze kunnen mij niet helpen en verwijzen mij, na het aanhoren van het hele verhaal na enkele minuten door naar de afdeling incasso, alleen te bereiken via een 06 nummer!!!!!!!!!!!!!

2. Telefoontje naar 06-14404040, afdeling incasso:
VIJF MINUTEN in de wachtstand op een 06 nummer!!
Hele verhaal weer uit de doeken gedaan waarop ik droogjes de vraag krijg waarom ik naar de afdeling "billing" bel en niet incasso? (&^%%*#@)

3. Ik word doorgeschakeld, naar afdeling incasso:
10 minuten in de wachtstand op een 06 nummer!! en krijg na die wachttijd iemand van de klantenservice aan de lijn die haar verbazing uitspreekt over het feit dat ik bij haar ben terecht gekomen. Ik moest het nummer 06-1440...... draaien (*^%&*^F$) ik word doorverbonden.

4. Na in totaal 18 minuten kom ik bij de afdeling incasso terecht. De vriendelijke en correcte dame geeft mij het volgende te kennen:

Ondanks het feit dat ik al 7 weken wacht op het terugstorten van mijn geld zal ik nog 30 dagen geduld moeten hebben alvorens ik een creditnota krijg en zodra ik de creditnota heb zal het nog 60 dagen duren alvorens het geld in mijn bezit is.....werkdagen wel te verstaan. Omdat ik mijn oren niet geloofde heb ik nogmaals om deze termijnen gevraagd...en kreeg nogmaals de bevestiging.

kortom.....op 15 september je iphone terugsturen en ergens in januari of februari pas je geld terug zien!!! De creditnota die ik nog moet ontvangen is het enige bewijs dat ik mijn iPhone conform afspraak teruggestuurd heb (en een track & trace screenshot)

Schande....schande...schande:mad:


Nee maar als je 2 dagen te laat betaald dan sluiten ze je af.
Ach ja vroeg of laat krijgen ze de rekening gepresenteerd, het is een grote fout om consumenten zo triest te behandelen.
Ik raad iedereen af met T mobile in zee te gaan!
Ik heb vandaag weer gebeld en het ziet er naar uit dat ik kan gaan fluiten naar mijn geld.
Nog een maandje wachten en ik stap naar de rechter, heb een accoord van mijn rechtsbijstand DAS.
Be continued !

dannycoolen 19-11-08 11:00

Ik zit met hetzelfde probleem, na 1,5 maand ook nog niks gehoord.
Ik heb gewoon de klantenservice gebelt die mij direct doorverbonden met de afdeling after sales.
Nadat ik daar een hele vriendelijke man aan de lijn kreeg heeft hij alles uitgezocht en mij gegarandeert dat ik binnen nu en 2 weken mijn geld terug kan verwachten.
De reden was dat er een hele grote achterstand was en hij bood direct zijn excuses aan voor het lange wachten.

Louise-Tabitha 19-11-08 14:26

Hmm als ze je hebben toegezegt dat je alles vergoed kreeg dan moeten ze dat nakomen ook aangezien alle gesprekken worden opgenomen....

dannycoolen 05-12-08 11:34

Na vandaag (wat inmiddels weer 3 weken geleden is) na de door hun beloofde termijn van 2 weken nog maar eens gebelt naar T-Mobile.
Alleen was ik deze keer minder co-operatief met ze.
Zeker ndat ze mij wederom gingen vertellen dat ze achterstand hadden (verhaal wat ik inmiddels al vaker gehoord heb) en dat het nog wel eens 4 WEKEN!!! jawel 4 WEKEN zou kunnen duren.
Heb ik ze toch maar vertelt dat ik het compleet niet eens ben en ga worden met deze manier van werken.
Als ik mijn rekening niet betaal word ik afgesloten, kan ik wel roepen dat ik een achterstand heb maar dat is dan jammer.
Om vervolgens nog maar eens doorgeschakelt te worden met iemand van After Sales, die mij hetzelfde verhaal even vertelde, heb ik direct maar gevragen aan wie ik klachten kan gaan doorgeven, dat ik werk als cameraman voor de tv (wat ook zo is hehe) en ik ook niet de enige gedupeerde ben.
Ik het hierbij niet laat zitten.
Ze zou voor mij nadat ze mij toch echt verzekerde hier niks aan te hebben om allemaal mensen te gaan bellen etc om actie te ondernemen dat dit de debit notas niet zou versnellen.
Ik heb toen dringend verzocht om een nummer voor klachten, en deze zou deze mevrouw gaan zoeken.
Tot mijn verbazing kreeg ik ineens hoofd vand e afdeling (waarvan ik de naam even kwijt ben) aan de telefoon.
Deze had contact gehad met een aantal afdelingen en betreurde het feit( beetje de standaard dingen maar goed) en zou beloofde mij voor 2 uur vanmiddag terug te bellen en er vandaga achteraan te gaan.
Ik ben erg benieuwd of dit ook gaat gebeuren aamngeziene r al 3 belafspraken gemaakt zijn die ik tot op de dag van vandaga nog steeds niet heb mogen ontvangen.
Wat ik me verder afvraag is hoe de stand van zaken bij andere mensen van dit forum is.
Of die in hetzelfde schuitje zitten en ook nog steeds geen geld terug gestort hebben gekregen en van het kastje naar de muur geschoven worden.

Locutus 05-12-08 12:49

De klachtenafdeling krijg je ook niet aan de telefoon helaas... Ben daar al twee weken mee bezig.

Mijn probleem is wel van een iets andere aard maar toch. Mocht je het telefoonnummer van de klachtenafdeling alsnog weten te krijgen, houd ik me aanbevolen.

Michael_D 09-12-08 00:18

Got it , heb met veel gebel en ellende eindelijk mijn geld terug.
159 euro en aansluitkosten en een spookrekening die nergens op sloeg heb ik gecrediteerd gekregen.
Heb bij aftersales destijds afspraken gemaakt maar zijn helaas niet nagekomen,... de deal was ook retour van abonnementskosten.
Maanden ben ik aan het lijntje gehouden dat het over 2 weken op mijn rekening zou staan.
Pas toen ik me voornam langs te gaan in Den Haag om daar eea mondeling toe te lichten ging de geld molen eindelijk in werking.
Ik kan je niet vertellen wat een bevrijd gevoel dat geeft om van deze amateurclub verlost te zijn.
Viva la Vodafone, heerlijk zo'n Limburgse dame die echt doet wat ze zegt !!
Volhouden mensen niet boos worden maar door blijven gaan en op alle fora's deze praktijken aan de kaak stellen !!!!

Locutus 09-12-08 01:06

Gefeliciteerd man!
Dat moet echt als een overwinning voelen :D....

Celf 09-12-08 09:43

Dat biedt perspectief.

Zelf ben ik inmiddels 12 weken bezig mijn geld terug te krijgen. Heb alleen nog maar creditnota's voor de verzendkosten (7 euro) en een deel van een maand abonnement (12 euro) ik moet nog de aansluitkosten en het bedrag voor de 16 Gb iPhone terug hebben. Ik heb inmiddels, na talloze telefoontjes en mailtjes (ik heb het niet meer bijgehouden), begrepen dat dit nog wel januari of februari kan worden.

Michael_D 09-12-08 11:29

@ Celf,

Het is zo unfair,.... als een consument cash te laat terug krijgt moet Tmobile ook een boete worden opgelegd.
Buiten dat ze een belachelijke service bieden met een daarbijbehorende pipo de clown verbinding is het drama compleet.
Heel snel weg zijn daar !!!!
Idd voor mij voelt het als een grandiose overwinning op een bedrijf dat het niet erg nauw neemt met haar klanten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:55.