iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Factuur T-mobile klopt niet! (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/23797-factuur-t-mobile-klopt-niet.html)

marcelraps 17-10-08 21:38

Factuur T-mobile klopt niet!
 
Deze week mijn factuur ontvangen van T-Mobile.
Ik heb een I-300 abonnement met Iphone 3G.

Ik was verbaast over de hoogte van de faktuur; bijna €100,-

Bij navraag bij T-mobile bleek dat men de gebelde minuten (die overigens ruim binnen de belbundel passen) allemaal buiten de bundel in rekening waren gebracht.
Er was dus het abonnement in rekening gebracht plus de gebelde minuten.

Aangezien er een incasso voor afgegeven is kon pen pas volgende maand e.e.a. verrekenen.

Wees dus gewaarschuwd en controleer je fakturen regelmatig!


Groeten,

Marcel.

daisy 23-10-08 13:13

Nog een beetje extra informatie, dit is mij namelijk ook overkomen. Blijf de facturen in de gaten houden de maanden erna.

Ik kreeg netjes de tweede maand 10 euro terug die teveel was betaald bij de eerste factuur, maar vervolgens stonden diezelfde kosten weer op de factuur, plus extra internetkosten (die toch in mijn abonnement zijn inbegrepen). Dus na twee maanden T-mobile heb ik ze nog steeds 20 euro teveel betaald.

laura87 25-10-08 18:47

ja ik kreeg ook een rekening van 91 euro en ik bel alleen maar met me andere abbo want dies goedkoper me iphone gebruik ik voor nood dus deze maand ong 15-20min mee lope belle en geinternet van 4uurtjes maar dat zit er gratis bij hmm blijkbaar dus niet he t mobile

landelijk 30-08-09 21:52

rekeningen kloppen niet
 
ook ik heb een probleem met mijn telefoon rekening.
Ik heb een iphone3g met 300 bel minuten en 300 sms.
Nu zie ik op de factuur van augustus 2009 dat mijn totalen belminuten 228,32 zijn dus binnen mijn pakket toch rekenen ze voor div belmin kosten en wel €11,86 dit klopt toch niet ?
Nu kijk ik net even mijn vorige facturen na maar ze hebben dit bijna bij alle facturen gedaan wat moet ik hier aan doen
[h2] [/h2]

Lente 30-08-09 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door landelijk (Bericht 345277)
ook ik heb een probleem met mijn telefoon rekening.
Ik heb een iphone3g met 300 bel minuten en 300 sms.
Nu zie ik op de factuur van augustus 2009 dat mijn totalen belminuten 228,32 zijn dus binnen mijn pakket toch rekenen ze voor div belmin kosten en wel €11,86 dit klopt toch niet ?
Nu kijk ik net even mijn vorige facturen na maar ze hebben dit bijna bij alle facturen gedaan wat moet ik hier aan doen
[h2] [/h2]

Heb je toevallig naar 0900 nummers of Rabofoon oid gebeld? Dat valt (naar mijn weten) buiten de bundel.

landelijk 30-08-09 22:28

factuur t-mobile klopt niet
 
hoi nee het zijn gewoon 06 nummers geweest
heb even van de factuur gekopieerd
[FONT=Tele-Grotesk-Fett][SIZE=1][FONT=Tele-Grotesk-Fett][SIZE=1]Totaal Binnen Nederland 228:32 min. 0,00 11,86
dus 11,86 extra bijbetalen
[/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]

Lente 30-08-09 22:37

Vreemd... Ik zou even bellen met Klantenservice en om uitleg vragen.

landelijk 30-08-09 22:42

heb ik al gedaan via de e.mail mij zij zeggen dat het buiten mijn beltegoed is maar zoals je kunt zien is er zelfs nog een tegoed over van mijn i300 zie copy hieronder
Geachte heer Rommers,

Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.

U geeft aan dat de specificatie van uw factuur minder gebelde minuten vermeldt dan uw factuur zelf. Dit is correct. U betaalt uw gesprekken namelijk per seconde, maar met een minimum van een (1) minuut. Dit geldt zowel binnen als buiten uw belbundel. Belt u bijvoorbeeld vijftien seconden, dan wordt een volledige minuut in rekening gebracht. De specificatie vermeldt de tijd dat u werkelijk gebeld heeft. De factuur vermeldt het aantal minuten inclusief de genoemde afronding naar een minuut voor korte gesprekken. Hierdoor ontstaat een verschil tussen de specificatie en de factuur. Het aantal minuten op de factuur is hoger.

U vindt bovenstaande informatie in de T-Mobile prijslijst. Deze prijslijst maakt deel uit van de algemene voorwaarden T-Mobile Abonnee, waarmee u zich bij ondertekening van het contract akkoord verklaarde.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV

Franka Leemans

Volgens mij klopt dit helemaal niet

Nielsracing 30-08-09 22:43

Mensen. Laat je niet afschepen met "het kan pas volgende maand verrekend worden". Ze hebben onterecht geld afgeschreven en moeten ze meteen weer terugstorten. Moet toch niet gekker worden…

srf0611 31-08-09 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door landelijk (Bericht 345312)
heb ik al gedaan via de e.mail mij zij zeggen dat het buiten mijn beltegoed is maar zoals je kunt zien is er zelfs nog een tegoed over van mijn i300 zie copy hieronder
Geachte heer Rommers,

Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.

U geeft aan dat de specificatie van uw factuur minder gebelde minuten vermeldt dan uw factuur zelf. Dit is correct. U betaalt uw gesprekken namelijk per seconde, maar met een minimum van een (1) minuut. Dit geldt zowel binnen als buiten uw belbundel. Belt u bijvoorbeeld vijftien seconden, dan wordt een volledige minuut in rekening gebracht. De specificatie vermeldt de tijd dat u werkelijk gebeld heeft. De factuur vermeldt het aantal minuten inclusief de genoemde afronding naar een minuut voor korte gesprekken. Hierdoor ontstaat een verschil tussen de specificatie en de factuur. Het aantal minuten op de factuur is hoger.

U vindt bovenstaande informatie in de T-Mobile prijslijst. Deze prijslijst maakt deel uit van de algemene voorwaarden T-Mobile Abonnee, waarmee u zich bij ondertekening van het contract akkoord verklaarde.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV

Franka Leemans

Volgens mij klopt dit helemaal niet

Het zou kunnen kloppen, maar dan zou je wel héél veel korte gesprekken hebben moeten voeren.
Tip: Probeer, als je niet van plan bent een voicemail in te spreken, al voor de voicemail op te hangen. Dit kost je anders ook een volledige belminuut, hoewel er op je factuur bijvoorbeeld maar 1 of 2 seconden wordt gezet.

roases68 29-10-10 14:32

ook ik heb een factuur ontvangen 300 belminuten en onbeperkt internet 25 euri, factuur bedrag 700 euro..... ik ga dadelijk naar de winkel en es ff verhaal halen

haticee 15-12-10 17:31

Ik heb ook hetzelfde probleem en ik wacht nu op mijn factuur elke dag komt er steeds meer en ik heb geen idee waardoor:S


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:05.