//

nummerbehoud leed bij t-mobile

nummerbehoud leed bij t-mobile discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een SMS'je ontvangen dat het nummerbehoud geaccepteerd is, maar heb het formulier nog niet opgestuurd. Moet ik dat dan alsnog doen?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 01-10-09, 15:40
Marc84 Marc84 is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 2
Standaard

Ik heb een SMS'je ontvangen dat het nummerbehoud geaccepteerd is, maar heb het formulier nog niet opgestuurd. Moet ik dat dan alsnog doen?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 01-10-09, 17:49
Erikkk Erikkk is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 44
Standaard

Bij mij was het allemaal goed gegaan op de datum. Abbo van telfort verliep en abbo van T-mobile ging in. Om 10 uur in de ochtend kon ik nog bellen met mijn oude. En om half 11 keek ik op mijn iPhone en had ik bereik en kon ik bellen. De overstap had dus nog niet eens een half uur geduurd. Hoelang precies weet ik niet, kan 29 minuten geweest zijn maar ook 1 minuut. En nummer meegenomen uiteraard
  #43  
Oud 07-10-09, 23:28
sjeng7 sjeng7 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 2
Standaard

Begin juli heb ik in de T-Mobileshop mijn oorspronkelijke Orange 20 abonement laten verlengen naar een Iphone 150 bij T-Mobile en daarbij een Iphone3GS 16GB gekocht. Bij afhalen van het toestel begin augustus heb ik een nieuwe Sim kaart ontvangen met tijdelijk nr van T-Mobile en aanvraag nummerbehoud gedaan.
Op 13-08-2009 heb ik bericht ontvangen dat mijn aanvraag nummerbehoud is goedgekeurd en dat omzetting op 17-08-2009 zou plaats vinden. Dat is dus niet gelukt. Het is nu 7 oktober en de omzetting is nog steeds niet gelukt. Ik heb nu zeven keer gebeld met de klantenservice (of T-Care) met zeven verschillende medewerkers, heb drie keer telefonisch contact gehad met de afdeling schriftelijke klachten (waarvan ik een korting van twee maanden op de abonnementskosten heb gekregen) en ben vier keer naar de T-mobile shop in Den Haag geweest. Ik krijg steeds andere antwoorden zoals; er is een technische storing, het proces is in progress, ik zal een case aanmaken enz. De laatste oplossing was een nieuwe SIM kaart en deze aktiveren, nou dat lukt dus ook niet. Foutmelding “geen SIM kaart bij klant gevonden”. De korting op het abonnement is inmiddels gecrediteerd maar ik betaal wel maandelijks voor twee abonnementen en ik wil gewoon dat het werkt en dat ik die Iphone kan gebruiken zoals het hoort.
Ik heb eigenlijk geen enkel vertrouwen meer in deze incapabele organisatie. Is er iemand die weet wat ik nog zou kunnen proberen???
  #44  
Oud 13-10-09, 12:17
bramv bramv is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 1
Standaard

Bij mij is alles vandaag succesvol afgerond. Om 11 uur was ik niet meer te bereiken op mijn KPN nummer, en om 12:15u krijg ik een smsje van T-Mobile dat alles gelukt is. En inderdaad, ik ben bereikbaar op m'n oude nummer
  #45  
Oud 17-10-09, 18:32
bomiddel bomiddel is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 1
Standaard Nummerbehoud T-mobile

Ik heb net een zakelijk abonnement afgesloten bij T-mobile. De Iphone heb ik maar ik kan er niet mee bellen. Drama en inderdaad loze beloftes tot nu toe. Maandag schijnt het wonder te geschieden en kan ik voor het eerst bellen met mijn Iphone. Ik wacht af, maar geloof er niets van.
Sterkte alle medeoverstappers. T-mobile snapt er niets van.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maca Bekijk bericht
Nummerbehoud is voor t-mobile kennelijk een te ingewikkelde procedure voor hun database.
Op 11 juli heb ik een 16gb iphone gekocht. Zakelijk abonnement t-mobile.
Ik was contractvrij bij vodaphone. Aanvraag nummerbehoud gedaan.
Tijdelijk nummer van t-mobile gekregen. Schriftelijke bevestiging van het nummerbehoud.
3 maanden twee abonnementen gehad. Dit in verband met de opzegtermijn.

Nu 3 maanden verder. Vodaphone sluit mijn aansluiting op 13 oktober af volgens afspraak.
Helaas T-mobile laat het afweten met de aansluiting van dit voor mijn zakelijke activiiteiten vitale nummer.
Nu ben ik al 5 dagen totaal onbereikbaar voor mijn zakelijke contacten.
De schade loopt wellicht in de duizenden euros wegens onbekende / misgelopen opdrachten.


Inmiddels 2 keer gebeld met t-mobile. Twee keer wordt beloofd dat het binnen 24 uur wordt opgelost. Loze beloftes.
Er zijn daar kennelijk grote IT problemen. Nog altijd is het niet opgelost.
Zijn er meer mensen met ( zakelijke ) nummerbehoud issues bij t-mobile?
  #46  
Oud 19-10-09, 19:27
onsdenis onsdenis is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 6
Standaard

Helaas, bij mij ging het vandaag ook niet goed.
Ik zou vandaag overgezet worden van BEN naar T-Mobile (hoe moeilijk kan het zijn?).
Echter heeft T-Mobile weer problemen met het facturatie systeem waardoor ik niet overgezet kon worden.
  #47  
Oud 19-10-09, 19:58
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

@Onsdenis

Heeft niets met elkaar te maken, np en facturatie staat compleet los van elkaar.
Het is inderdaad niet moeilijk, en tmobile begrijpt het heus wel.
Als jullie problemen hebben mag je in goed vertrouwen je te behouden nummer naar mij pb'en, dan ga ik dr wel (weer) even achteraan.
Check mn andere posts op dit forum als je me niet vertrouwd.

Groeten,
De helpdesk
  #48  
Oud 20-10-09, 13:41
onsdenis onsdenis is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 6
Standaard

Hij gaat goed zo! Ik ben nu helemaal niet meer bereikbaar
Het betreft dus van BEN naar T-Mobile, een interne nummerportatie.
Volgens de klantenservice moet ik zelf bij BEN de portatie nogmaals aanvragen omdat er iets mis is gegaan!
Dit vind ik erg vreemd, T-Mobile heeft het in gang gezet (ik ben wel al afgesloten bij BEN) maar kunnen het niet afronden. En nu moet ik het gaan oplossen?

Laatst gewijzigd door onsdenis; 20-10-09 om 16:49.
  #49  
Oud 20-10-09, 18:19
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Van ben naar tmobile is technisch gezien geen interne NP, ook al gebruiken ze hetzelfde netwerk. De nieuwe aanbieder is altijd verantwoordelijk voor de NP, in dit geval dus tmobile.
Ik heb je PB ontvangen, en ga er morgen even achteraan.
  #50  
Oud 21-10-09, 21:27
onsdenis onsdenis is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onsdenis Bekijk bericht
Hij gaat goed zo! Ik ben nu helemaal niet meer bereikbaar
Het betreft dus van BEN naar T-Mobile, een interne nummerportatie.
Volgens de klantenservice moet ik zelf bij BEN de portatie nogmaals aanvragen omdat er iets mis is gegaan!
Dit vind ik erg vreemd, T-Mobile heeft het in gang gezet (ik ben wel al afgesloten bij BEN) maar kunnen het niet afronden. En nu moet ik het gaan oplossen?
We zijn een dag verder. Ik heb een klantenservice medewerker gevonden die wist hoe het in een half uurtje geregeld kon worden! Eerst zorgde hij ervoor dat mijn BEN sim weer werkte, vervolgens een spoed opdracht naar de afdeling nummerportatie. En voila, ik kan bellen op mijn Iphone. Voicemail werkt nog niet, maar daar maal ik voorlopig niet om.
Ook Scoes bedankt voor het meedenken!
  #51  
Oud 22-10-09, 09:04
Anne! Anne! is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 33
Standaard

Dat is service!

Ik ben ook nog wel een beetje huiverig om mijn nummerportering straks. Ik kreeg namelijk van 4 medewerkers van T-mobile 4 verschillende mededelingen. Degene die ik als laatste heb gesproken - en mij verzekerde dat hij het zeker wist - vertelde dat ik enkel een formulier nummerbehoud hoef in te vullen en dat ik daarmee mijn huidige zakelijk abo bij T-mobile ook meteen opzeg (het gaat bij mij dus om interne nummerportering). Mijn iPhone abo wordt particulier.
(Andere medewerkers zeiden dat ik het moest omzetten naar prepaid (alleen wist niemand hoe dat moest) of dat ik én moest opzeggen én dan formulier nummerbehoud invullen).

Scoes: tof van je dat je als medewerker zaken ook op deze manier wil oplossen! Dat moet ik wel zeggen: er is bij mijn de afgelopen weken alles eerst fout gegaan en ik weet niet of nu alles geregeld is (met mijn iPhone in ieder geval wel), maar ik vind wel dat de medewerkers bij T-mobile erg behulpzaam zijn en hun best doen. Ik heb ook altijd geleerd om vriendelijk en rustig te blijven, dat scheelt misschien ook (ik kan me zo voorstellen dat er mensen niet rustig blijven als alles fout blijft gaan). Maar dat bereiken de medewerkers dus wel, er is al heel veel fout gegaan, maar ben nog steeds geen ontevreden klant (wel een klant die zich afvraagt of het allemaal zo moeilijk moet zijn, maar goed nog wel vertrouwen in een goede afloop ). Hoe dan ook ik heb er wel respect voor dat je dit in je vrije tijd toch nog oppakt!
  #52  
Oud 22-10-09, 10:14
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Dankje.
Ik ben de negatieve publiciteit gewoon zat en probeer te helpen.
Mn inbox is inmiddels 93% vol

Intern nummerbehoud maken we meestal een case voor aan.
Een formulier is een eerste stap naar het maken van zo'n case, mits het formulier aankomt/niet zoekraakt/verwerkt wordt.

Ik wil best zo'n case voor je maken, pb maar wat je aan info hebt. (tijdelijk/te behouden nummer).

NP is niet zo'n crime, je moet alleen ff weten hoe het werkt
  #53  
Oud 22-10-09, 11:19
Anne! Anne! is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 33
Standaard

Ja dat begrijp ik! De meeste mensen die er werken zullen hun best doen om de klant zo goed mogelijk te helpen (daar ga ik van uit) en dan is het vervelend als het steeds zo negatief wordt gebracht. Aan de andere kant willen mensen ook gewoon dat het geregeld wordt en snap ik het enigzins wel als ze dan balen van de gang van zaken... Er zijn altijd twee kanten van een verhaal.

Ik heb mijn tijdelijke nummer nog niet (moet wachten op mijn iPhone... Hoop dat ie snel komt). Dus ik kan nu nog niks. Maar het komt jou wel bekend voor dat als ik het formulier voor nummerbehoud instuur, dat daarmee ook meteen mijn zakelijke abonnement opzeg (een van uw collega vertelde mij (klonk heel logisch) dat als het nummer wordt overgezet naar particulier er simpel weg geen nummer meer is om dat zakelijk abonnement aan te koppelen en het dus automatisch stopt).
(Nummerbehoud gaat dan 1 per einddatum van dat zakelijk abo (wat ook het begin is van mijn nieuwe particulier iPhone abonnement). bedankt in ieder geval
  #54  
Oud 22-10-09, 15:40
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Als je toestel dadelijk wordt afgeleverd, wordt het contract overnacht geactiveerd. Daarna kun je nummerbehoud gaan aanvragen.

Een formulier is idd de normale prodedure, en een nummer laten overzetten van het een naar het andere contract is altijd een opzegging van het oude contract.

Je mag een formuliertje doen, ik wil ook wel even typen.
Ik hoor et tzt wel.
  #55  
Oud 22-10-09, 16:05
Anne! Anne! is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 33
Standaard

Oke mooi!

Ik krijg mijn Iphone aanstaande maandag dus ik kan het daarna regelen. Mijn contract voor mijn iPhone gaat pas over een paar maanden in (want dan loopt mijn huidige abo af), maar dat formuliertje kan ik al wel eerder sturen.
Ik moet het echter wel via dat formulier doen (omdat ik niet zelf tekenbevoegd ben voor het zakelijk contractje, dus moet ik het met mijn handtekening en de handtekening van de tekenbevoegde terugsturen). Ik heb dit zo ook afgesproken met een collega van u - bevestigd via mail - dus lijkt het me slim om het zo te doen! Heel erg bedankt voor het aanbod.
  #56  
Oud 24-10-09, 17:46
Syjo Syjo is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 10
Standaard

Had meer dan een maand geleden intern nummerbehoud aangevraagd bij T-Mobile via zo'n formulier, ook meer een maand geleden een bevestiging ontvangen dat de aanvraag goedgekeurd was en uitgevoerd zou worden op maandag 19 oktober. Maandag 19 oktober: niks gebeurd. Nog een extra dagje afgewacht, maar wederom was het nummer niet overgezet.

Toen met de klantenservice gebeld waar ik iemand aan de lijn kreeg die mij niet meer kon vertellen dan dat er een case was aangemaakt voor nummerbehoud, die inderdaad 19 oktober uitgevoerd zou worden, en die inderdaad niet uitgevoerd was (zover was ik zelf ook al wel...). Verder kon ze niks voor me doen...

Had ook een bericht gepost op het T-Mobile forum, waarop ik van een Moderator het volgende bericht kreeg:

Citaat:
"Je geeft aan dat T-Mobile Nummerbehoud nog niet heeft plaatsgevonden. Nummerbehoud stond gepland voor 19 oktober. Helaas is door een storing in één van de systemen op dit moment niet mogelijk om interne nummerporteringen uit te voeren.

Je nummer wordt zo spoedig mogelijk geporteerd. Helaas kan ik op dit moment niet aangeven wanneer dit zal zijn."
Scoes, kan jij iets dergelijks over een 'storing in één van de systemen' bevestigen? Het komt op mij namelijk over als een soort slap smoesje. En 'zo spoedig mogelijk' heb ik ook weinig aan...ik wacht in feite al meer dan een maand Verder vind ik het dan een beetje vreemd dat ik dan niet op de hoogte wordt gesteld van deze storing en het feit dat mijn nummerbehoud niet uitgevoerd zou kunnen worden, maar er zelf achteraan moet gaan.

Nu zit ik nog steeds met twee abonnementen terwijl ik al meer dan een maand geleden nummerbehoud had aangevraagd. En ik kan niet ten volste gebruik maken van m'n iPhone abo want ik wil bereikbaar zijn op m'n oude nummer, en heb geen zin om de hele dag met twee telefoons rond te lopen...
  #57  
Oud 28-10-09, 13:34
Syjo Syjo is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 10
Standaard

Weet niet in hoeverre scoes hierin een rol heeft gespeeld maar t is iig geregeld nu
  #58  
Oud 28-10-09, 20:33
sjeng7 sjeng7 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 2
Standaard

Nou bij mij is het dus nog niet geregeld. Na mijn bericht van 7 oktober ben ik twee keer per week met de KS blijven bellen. Uiteindelijk een medewerkster gesproken die zag dat er geen contracten aan mijn mobiele nr en het tijdelijke T-M nr waren gekoppeld. Vreemd want ik krijg en betaal wel iedere maand twee facturen!! Zij ging de contracten aan de nrs koppelen. In my T-Mobile zag ik na een dag of vier inderdaad een verandering. Vervolgens weer gebeld met KS met verzoek die zelfde medewerkster een interne te mail te sturen met verzoek mij terug te bellen. Dat heeft ze gedaan. Nu zou er volgens haar een interne nummerportering kunnen plaatsvinden. Zij dus weer een case aangemaakt en portering zou met spoed (?) maandag 26 oktober gaan gebeuren. Vrijdagmiddag 23 oktober had mijn oude SIM met het te behouden nummer opeens geen service meer. Portering was gelukt dacht ik dus. Nou nee. De nieuwe SIM heeft nog steeds het tijdelijke nummer en mijn eigen mobiele nummer is nu niet meer in gebruik. Iedereen die mij belt krijgt nu een drietonig deuntje of de mededeling dat het nummer buiten gebruik is. Vanmorgen met de afdeling schriftelijke klachten gebeld. Er is een mail gestuurd naar afdeling nummerbehoud, verder kan ik niets voor u doen en u kunt het beste gewoon nog even wachten.
Ik geef het op. Meer dan tien weken ben ik bezig. Ik begrijp dat medewerkers van T-M de negatieve publiciteit zat zijn maar je moet je natuurlijk wel afvragen wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Ik ga niet nog twee maanden wachten. Ga nu een vette klachtenbrief schrijven en deze maar aangetekend naar T-M sturen. Geloof niet dat het nog goed gaat komen tussen mij en T-M.
  #59  
Oud 29-10-09, 11:19
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Sjeng doe mij dan ff je tijdelijk en te behouden nummer!

@Syjo
Op 19 oktober (en dat is echt weer jouw pech..) is er een major systeemupdate geweest voor het introduceren van oa de voordeelsims ipv simonly en de i-1000. Er zijn inderdaad wat NP's niet uitgevoerd, maar dan heb je het over 1%. Sterker nog, ik heb uiteindelijk niets gedaan bh vandaag in het systeem geconstateerd dat je nummer idd gister om 11 uur in de morgen is geporteerd.
Zo zie je, je hoefde er dus niet zelf achteraan. Er komen hier wel eens vaker mailtjes binnen met een klein percentage porteringen dat om een bepaalde reden niet kan worden uitgevoerd, maar deze blijven heus niet liggen.

Laatst gewijzigd door Scoes; 29-10-09 om 11:24.
  #60  
Oud 29-10-09, 11:36
Syjo Syjo is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 10
Standaard

Beter laat dan nooit laten we maar zeggen

Bedankt voor je uitleg en bedankt voor de moeite!
Reageren

Labels
contract, nummerbehoud, opzegtermijn



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen Service bij nummerbehoud Pim_D Odido (T-Mobile) 3 29-08-10 14:03
België: Proximus: nummerbehoud bij overstap van gewone simkaart naar micro-simkaart? Vincent82 Overige providers België 1 17-08-10 08:57
iPhone 3G: Unlock bij T-Mobile maar geen T-Mobile klant? sanders Unlock 10 29-04-10 18:07
Nummerbehoud KPN->Vodafone? Rub3n Vodafone 3 21-02-10 23:50
Nummerbehoud iNtalex Koopinformatie Nederland 4 02-07-08 12:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:32.