iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   nummerbehoud leed bij t-mobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/23842-nummerbehoud-leed-t-mobile.html)

maca 18-10-08 21:29

nummerbehoud leed bij t-mobile
 
Nummerbehoud is voor t-mobile kennelijk een te ingewikkelde procedure voor hun database.
Op 11 juli heb ik een 16gb iphone gekocht. Zakelijk abonnement t-mobile.
Ik was contractvrij bij vodaphone. Aanvraag nummerbehoud gedaan.
Tijdelijk nummer van t-mobile gekregen. Schriftelijke bevestiging van het nummerbehoud.
3 maanden twee abonnementen gehad. Dit in verband met de opzegtermijn.

Nu 3 maanden verder. Vodaphone sluit mijn aansluiting op 13 oktober af volgens afspraak.
Helaas T-mobile laat het afweten met de aansluiting van dit voor mijn zakelijke activiiteiten vitale nummer.
Nu ben ik al 5 dagen totaal onbereikbaar voor mijn zakelijke contacten.
De schade loopt wellicht in de duizenden euros wegens onbekende / misgelopen opdrachten.


Inmiddels 2 keer gebeld met t-mobile. Twee keer wordt beloofd dat het binnen 24 uur wordt opgelost. Loze beloftes.
Er zijn daar kennelijk grote IT problemen. Nog altijd is het niet opgelost.
Zijn er meer mensen met ( zakelijke ) nummerbehoud issues bij t-mobile?

scarface32sa 19-10-08 17:41

ik heb het zelfde probleem.in contract staat da mijn orange nummer vanaf 15-okt. gaat naar t-mobile met nummer behouden,maar tot nu mijn orange nummer werkt nog steeds ,en ook tijdelijke nummer van t-mobile.:confused::confused::confused:

klaverentwee 19-10-08 19:04

Ik had hetzelfde probleem, maar na vier dagen werd het gelukkig opgelost. Dus er is nog hoop voor jullie (ik blijf optimistisch).

Sterkte!

Sjupan 20-10-08 00:00

Ik heb inderdaad ook hetzelfde gehad. Nu krijg ik een herkansing, volgende week donderdag zou mijn oude nummer voor mijn t-mobile abb gelden... ik ben benieuwd!

scarface32sa 20-10-08 08:11

wacht even op donderdag.:D

maca 20-10-08 12:18

Jullie hebben iig een datum gekregen. Vanmorgen voor de 3e keer gebeld met t-mobile.
Antwoord: het nummer wordt zo spoedig mogelijk voor u aangesloten.
Geen toezegging over wanneer. " Mevrouw ik kan op dit moment niets voor u doen" is nu wat ik hoor van T-mobile. Geen excuses. Met een "take it or leave intonatie" wordt dit medegedeeld.
Nu al een week onbereikbaar voor een zakelijk netwerk met vele honderden en vele nog onbekende contacten/klanten. Ze kunnen daar kennelijk de nummer portering van al die iphone kopers vanaf 11 juli helemaal niet bolwerken.
Heb zo het gevoel dat er veel meer mensen dit probleem hebben of gaan krijgen.

scarface32sa 20-10-08 14:16

ik heb gebeld t-mobile en ik moet t/m vrijdag wachten.:(:(:(:(:(

ppl 20-10-08 18:02

Helaas voor hun zijn ze verplicht om binnen 10 werkdagen het nummer over te hevelen. Ik zou ze daar eens even heel erg goed op wijzen onder dreiging van juridische stappen en een forse schadeclaim. Weten ze ook meteen waar ze staan.

Raggamannn 20-10-08 23:19

Bij mij moet het als sinds 2 oktober gebeuren. Maar het goede nieuws is dat mijn Orange abonnement dan niet afgesloten is, waardoor ik wel bereikbaar ben.

Heb gisteren een sms gekregen van Tmobile dat ze een storing hebben wat nummerbehoud betreft. en dat ik pas binnen 2 weken een datum toegestuurd zou krijgen :S

a151166 21-10-08 08:57

Hier geen enkel probleem met het nummerbehoud. Ook ik heb op 11 juli een iPhone 3G aangeschaft en vorige week maandag, 13 oktober dus, is mijn nummer keurig omgezet van Orange naar T-Mobile. Het kan dus ook gewoon goed gaan.

MethosNL 21-10-08 20:44

Bij mij heeft het 21+ dagen geduurt, 10 sept zou het gebeuren, 2 okt had ik me nummer weer terug...

mrus 22-10-08 08:45

Ben overgegaan van tele2 naar een zakeljk iphone abonnement van tmobile met nr behoud. Nooit van een partij bevestiging gehad van mijn verzoek en alleen mondeling datum. Uiteindelijk werd om onduidelijke reden 1 maand, 2 maanden omzettijd met dus dubbele contracten. Gelukkig is de omzetting goed gegaan, alleen 30 min. niet bereikbaar.

Verder TIP heb ik niet zelf met tmobile gebeld, maar ben naar mijn (niet tmobile) zelfstandige belwinkel gegaan. Die hebben voor mij gebeld en gemailt, zeer hulpvaardig. Kreeg ook de uitdraai van de mails mee!

Veel succes!

bzb 22-10-08 09:02

ik had hetzelfde probleem, 1 week lang vrijwel elka dag aan de helpdesk gehangen, en schade vergoeding gekregen

nummer portering konden ze er gwoon niet bij hebben met alle iphone drukte

r21 22-10-08 21:47

welkom in de wereld van t-moible. stelletje zuigers daar...wat een service pff...

Ik kwam van vodafone. 11-9 nr behoud, bel ik mijn eigen nr krijg ik wildvreemde aan de lijn! Verkeerde nr aan die persoon gegeven, ik mijn nr dus kwijt. In het contract stond ook al fout nr 3x voor gebeld om te zorgen dat het goed was al voor 11-9...zou goedkomen geen probleem!

Na 11 dagen mijn nr eindelijk terug! continu zelf moeten bellen! Keer of 4-5. Ik blij...vergoeding zouden we nog wel regelen, niets over gehoord.
1 oktober wat schetst mijn verbazing: mijn nr is weer terug gezet naar dat tijdelijke nr! Weer bellen, 6-10, 8-10, 10-10-, 12-10 etc etc...en het was nog altijd niet verholpen., Op 6-10 al een brief gestuurd mbt ontbinding van mijn contract, was een eis.

uiteindelijk op 17-10 iemand die met WEL door verbond met de klachtenafdeling. had mijn nr nog altijd niet terug! Ondertussen kwam web solutions van vodafone met een pb naar mij en die hebben contact gelegd met afdeling nr behoud van t-mobile voor me. Ineens kon er wel een garantie afgegeven worden dat ik binnen 48 uur mijn nr terug had. Waarom dat eerst niet kon? geen idee, mijn nr was gewoon 100% vrij en in bezit t-mobile.

Uiteindelijk ruim 5 weken bezig geweest voor een ***** nr! Contract laten ontbinden, iphone terug en terug naar vodafone. Zonde van de iphone, leuk toestel met wat minpunten, maar ik heb 0,0 vertrouwen in t-mobile.

Sjupan 23-10-08 14:55

Jaaa, ik heb mijn oude nummer!
De telefonische klantenservice van T-mobile heb je niets aan, je moet echt naar de T-mobile shop: veel aardiger, hulpvaardiger en het doet het!

ruudboon 26-10-08 14:49

Ik heb precies hetzelfde probleem. Tot op heden nog steeds mijn nummer niet geporteerd. Ik heb nu de melding dat het 12 december gaat gebeuren. Al anderhalve maand een klacht ingestuurd. Bevestiging gehad dat ze het hebben ontvangen en binnen 25 dagen in behandeling nemen. Na 25 dagen nog niks gehoord. Weer gebeld. Kreeg te horen dat t-mobile het druk had en ik toch nog langer moest wachten op een reactie. Ben nu op vakantie maar ga komende week weer bellen.

remix999 29-10-08 17:13

hetzelfde hier, tientallen telefoontjes gepleegd met klantenservice elke keer een andere smoes, elke keer zelfde belofte, binnen 1 week opgelost. Aangetekend brief gestuurd geen antwoord terug.

T MOBILE SHOP bezocht toch maar een prepaid kaart gekregen en alweer belofte dat het max 1 week duurt :S

scarface32sa 29-10-08 18:38

vandaag gebeld.ik moet nog 1-2 weken wachten.:confused::mad:

marcoblom 30-10-08 12:51

Bij mij ging het vandaag perfect. Binnen een uur hield m'n KPN GSM ermee op en werkte m'n T-Mobile iPhone met hetzelfde nummer. Precies op de dag waarvoor het was aangevraagd.

Guest-1102151553 31-10-08 22:07

Ik was ook een tijdje niet bereikbaar, ongeveer vijf dagen. Daarna werkte alles meteen. Het raarste vond ik dat ik vorige week pas de sms'jes kreeg met de bevestiging van het nummerbehoud, terwijl ik dat al weken geleden had afgehandeld. :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:38.