iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   T-mobile - Solid Vision & reparatie beeldscherm. (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/23948-t-mobile-solid-vision-and-reparatie-beeldscherm.html)

Giuseppe 21-10-08 09:02

T-mobile - Solid Vision & reparatie beeldscherm.
 
Goed mijn toestel laten vallen... erg stom en jammer natuurlijk. Echter alleen het glasplaatje kapot want zo'n beetje alle functies werken nog (getest) wat erop duidt dat er intern niets kapot is.

Toestel naar de T-mobile winkel gebracht en gevraagd of ze dit al een eerder meegemaakt hebben, volmondig roepen er 3 verkopers dat ze dit al vaker hebben gehad en ik rekening moet houden met reparatiekosten á 150 tot 200 euro.

Hiermee kan ik leven en laat het toestel opsturen. Na "een week" valt er een brief van T-mobile in de bus met de offerte á € 512,00.

Halloooo daar schrik je ff van? Terug naar de winkel en navragen hoe dit in godsnaam kan, alleen een plaatje vervangen a 500 pleuro?! Ik snap best dat ik fout zit maar laat me geen poot uitdraaien!

Ik wil het toestel retour krijgen met foto's van de iPhone wat erop duidt dat er inderdaad voor meer dan 500 schade is (printplaat, accelerator etc). Hiermee gaan ze akkoord en een week later is mijn toestel retour!!

Geen foto's, geen bewijs want daar doen ze niet aan????? Ik hoefde ook de onderzoekskosten á € 40.00 niet te betalen... Dit klinkt dus als onzin in mijn oren en iemand heeft me echt bij de benen willen nemen..

Hieronder een paar foto's:

http://i37.tinypic.com/qq5vr7.jpg

http://i36.tinypic.com/ehaurn.jpg


op verzoek weggehaald.

In mijn ogen dikke wantoestand bij T-mobile en Solid Vision.. Helaas heb ik op mijn genuanceerde brief naar T-mobile nog steeds geen antwoord gehad. Na diverse telefoontjes van mijn kant moet ik nog steeds terug gebeld worden... jammer maar helaas.. Ik dien het contract uit (ik blijf een gentleman) maar hierna is het over en sluiten voor T-mobile..

Bomans 21-10-08 09:21

https://forum.iculture.nl/images/icons/icon2.gif verplaatst naar ervaringen.

King1987 21-10-08 09:27

Mag ik vragen wat je dan kwijt was bij fixsupport?

Ironis 21-10-08 10:16

Solid Vision is ook wantoestand. Doen ook niets met haarscheurtjes...

Giuseppe 03-11-08 10:22

Hoi allemaal,

Ik zou nog even terugkomen op de reparatiekosten.

Ik heb een factuur gehad van fixsupport: € 149.94 incl BTW.

Dit is € 362,00 goedkoper dan de offerte die ik van T-mobile en Solid Vision heb gehad.

Specificatie:

Kosten via Fixsupport:
Prijsopgave:Nee
Arbeidsloon: €40,00
Totale kosten van de onderdelen: €78,00
Omschrijving en kosten van de onderdelen: Touch panel module €78,00
Vracht en administratiekosten: €8,00
Totaal excl. BTW: €126,00
BTW: 19,00% €23,94
Totaal incl. BTW: €149,94

Ik had mijn eerste post geedit om de simpele reden dat ik in gesprek was met T-mobile en een specificatie van mijn reparatie. Ik kom er niet uit met T-mobile.

Ik heb foto's van de defecte onderdelen opgevraagd en die willen ze niet overleggen aan mij.. Op de vraag waarom niet: Geen antwoord! Geen beleid en ik kan er toch niks mee....

Schandalig dat je als klant zo te woord wordt gestaan.

Ik heb het toestel ook bij fixsupport laten nakijken en zij kunnen niets anders dan constateren zoals hierboven in de specificatie is aangegeven.

Jammer voor T-mobile.. contract uitdienen en daarna nooit, maar dan ook nooit meer iets van dit bedrijf.

Mensen laten betalen voor iets is prima maar het onderste uit de kan halen gaat mij te ver..

Telefonisch wordt je gewoon onbeschoft behandeld en een schriftelijke reactie blijft gewoon uit na meerdere (nette) brieven van mijn kant.

erg jammer...

Over fixsupport niks anders dan lof. Ze reageren snel en inhoudelijk erg goed. Zijn netjes aan de telefoon of via de mail. Super om zaken mee te doen!

Poserman 03-11-08 15:50

Ik heb een HTC toestel gehad, en ik heb deze 4 keer kapot teruggekregen van Solid Vision. bracht het toestel met een kapotte batterij, en kreeg het toestel terug met een goede batterij, maar met een defect beeldscherm, en dat ging maar door. toestel is in een half jaar tijd uit mijn hoofd 8 keer kapot gegaan. geen HTC meer voor mij, en ik heb een garantiepakket erbij genomen van the phone house, zodat ik hopelijk niets meer met solid vision te maken heb. alleen maar ge**** met die gasten.

Giuseppe 03-11-08 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Poserman (Bericht 212977)
Ik heb een HTC toestel gehad, en ik heb deze 4 keer kapot teruggekregen van Solid Vision. bracht het toestel met een kapotte batterij, en kreeg het toestel terug met een goede batterij, maar met een defect beeldscherm, en dat ging maar door. toestel is in een half jaar tijd uit mijn hoofd 8 keer kapot gegaan. geen HTC meer voor mij, en ik heb een garantiepakket erbij genomen van the phone house, zodat ik hopelijk niets meer met solid vision te maken heb. alleen maar ge**** met die gasten.


Ik heb ook het vermoeden dat het "gezeur" door Solid Vision komt.. en niet zozeer door T-mobile in mijn gevalt... echter ik ben klant van T-mobile en niet van Solid Vision.

Poserman 03-11-08 16:48

klopt, en je moet ook niets accepteren. standaard reparatiekosten zijn standaard reparatiekosten. niet gaan bellen naar solid vision, je hebt NIETS met dat bedrijf te maken, en dan ook echt helemaal niets. alles moet je oplossen met t-mobile, en met niemand anders. als ze iets doorsturen naar solid vision is dat hun zaak, als solid vision een fout heeft gemaakt is dat nog steeds het probleem van t-mobile. t-mobile vind het heel leuk om je door te sturen naar solid vision, maar zorg dat je daar niet op ingaat.

Giuseppe 04-11-08 08:54

drama goes on!
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Poserman (Bericht 213003)
klopt, en je moet ook niets accepteren. standaard reparatiekosten zijn standaard reparatiekosten. niet gaan bellen naar solid vision, je hebt NIETS met dat bedrijf te maken, en dan ook echt helemaal niets. alles moet je oplossen met t-mobile, en met niemand anders. als ze iets doorsturen naar solid vision is dat hun zaak, als solid vision een fout heeft gemaakt is dat nog steeds het probleem van t-mobile. t-mobile vind het heel leuk om je door te sturen naar solid vision, maar zorg dat je daar niet op ingaat.

Ik heb gister nog even contact gehad met T-mobile en er is mij kenbaar gemaakt dat de zaak voor hun is afgesloten omdat ik mijn niet gerepareerde toestel heb opgehaald en verder kunnen ze niets voor me doen.

Op mijn vraag of mijn (3) brieven nog gelezen/behandeld zijn: Weet ik niet meneer. Ik kan zo niet zien of er een case voor aangemaakt is.... (zucht van mijn kant)

Dit is het dus voor T-mobile.... en ik kan het verder uitzoeken.

Geloof dat er een belletje richting rechtsbijstand moet gaan en verder uitzoeken of die iets kunnen betekenen. Het begint nu een principekweste te worden.

Helaas voor T-mobile heb ik alle data: mensen die ik gesproken heb, wanneer, hoe laat en hoe lang alsmede een beknopt verslag van het gesprek. Eveneens de aflevering van 3 brieven en naam en handtekening.

Gaat alleen zoveel energie kosten en wat valt er uiteindelijk te halen: mijn gelijk... en T-mobile heeft daar toch dikke schijt aan.

BeMeMac 21-11-08 11:20

Net vanochtend ook mijn iPhone 3G 8Gig laten stuiteren, scherm kapot onder in de hoek naast de homeknop maar de rest lijkt het nog te doen. Zelf gebeld naar Solid Vision op aanraden van iFactors. Door de telefoon kosten specificatie doorgekregen. Scherm kapot 150 €, ook binnenwerk kapot 360 € (beide ex btw).
Interessanter vond ik dat ze vertelde dat ik een nieuw toestel zal krijgen. Afhankelijk van wat er kapot is betaal je daar dan meer (360) of minder (150) voor. Zij hebben geen onderdelen op voorraad was het antwoord op mijn vraag waarom.

iPhonegeek 23-11-08 20:15

3G scherm
 
Mensen kijk eens wat verder...dan uw neus..lang is :-)
Bij ipod[spam]service is je scherm voor 75,- inbouwd en wel!!
Hoezo 512,- hoezo 149,-??

kijk hier

Heb hem zelf daar ook laten maken perfect werk en zeer goedkoop
En binnen 2 dagen had ik hem weer terug.

In verschillende fora wordt er heel postief over dit bedrijf geschreven, zo ook op iphoneclub en ifoneguide

Modbreak:
Deze 'onafhankelijke' reactie is geplaatst door de eigenaar van deze reparatieservice.


iCulture 23-11-08 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhonegeek (Bericht 221087)
Mensen kijk eens wat verder...dan uw neus..lang is :-)
Bij ipod[spam]service is je scherm voor 75,- inbouwd en wel!!
Hoezo 512,- hoezo 149,-??

kijk hier

Heb hem zelf daar ook laten maken perfect werk en zeer goedkoop
En binnen 2 dagen had ik hem weer terug.

In verschillende fora wordt er heel postief over dit bedrijf geschreven, zo ook op iphoneclub en ifoneguide

Leuke poging :rolleyes:
E-mailadres forum-account iPhonegeek: etiennemanders@xxxxx.xxx
Accounthouder ipod-service.nl (zie sidn.nl): Etienne Manders

Kortom: ordinaire spam en dus - aangezien het niet de eerste keer is - een forumban. Heeeeeeel betrouwbaar ....

janwei7 24-12-10 17:29

Ook mijn 3gs was gevallen en scherm kapot dit had ik al laten maken door een bedrijfje in ridderkerk daar betaalde ik € 65
Nu was het probleem naderhand denk 2 maanden later dat de tel in de herstelmodus bleef hangen tijdens een update van itunes dus naar tmobile gebracht en die stuurden hem door naar solid vision
Kreeg netjes een brief of ik even €437,59 wou betalen voor reparatie want het scherm was gemaakt door derden en dus uit de garantie
Dus telefoon retour laten komen en contact met tmobile gemaakt daar zeiden ze gewoon u had het toestel moeten laten repareren bij een erkend bedrijf
Met de aanschaf van het toestel zeiden ze in de winkel dat het scherm niet onder de garantie bepalingen viel dus waarom moet ik hem dan aan tmobile aanbieden voor rep.
een paar mailtjes gehad en 2 keer telefonisch met klantenservice maar niets hielp het toestel was uit de garantie
Ook ik dien mijn abo nog uit en dan mag tmobile verbranden
Gr Jan

Guest-20180925190238 24-12-10 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door janwei7 (Bericht 618649)
Ook mijn 3gs was gevallen en scherm kapot dit had ik al laten maken door een bedrijfje in ridderkerk daar betaalde ik € 65

Als jij of welk bedrijfje dan ook een iPhone openmaakt die nog onder garantie is dan is die garantie foetsie. Als dat bedrijfje hoogstwaarschijnlijk ook nog niet originele Apple onderdelen gebruikt is jouw garantie voor de tweede keer foetsie.

Zo simpel is dat.

cshoe 08-02-11 10:21

Retour sturen van een toestel naar een antwoordnummer van T-mobile.
do dit alleen aangetekend. TNT geeft aan dat alle zendingen naar dat antwoordno. in een grote bak belanden en zo worden aangeleverd. track and trace is niet mogelijk. ben nu nog bezig met TNT onderzoek (duurt 14 werkdagen nadat het opvraag formulier bij hun is aangekomen (het krijgen van zo'n formulier duurt ook een week)
inmiddels al veel meer geld kwijt aan kostbare tel naar TNT en T-mobile dan het bedrag van een aangetekend pakketje.

voor reparaties is een geweldig adres. Iphoneworld in amsterdam. perfecte en super snelle service. en hele heldere gespecificeerde rekening.
dit is het adres voor iphone reparaties.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:36.