//

nu opeens betale voor internet?

nu opeens betale voor internet? discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) ik snap er niks van ik heb mijn iphone nu 2maanden vorige maand kreeg ik een rekening van 30euro toen had ik zo'n 5uur geinternet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-10-08, 19:40
laura87 laura87 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 47
Standaard nu opeens betale voor internet?

ik snap er niks van ik heb mijn iphone nu 2maanden
vorige maand kreeg ik een rekening van 30euro toen had ik zo'n 5uur geinternet als het al niet langer is

nu deze maand kreeg ik een rekening van 91euro

22 aansluit koste en 25 euro aan internet koste en 25 aan belle
naja ik heb 2 abbos dus zoveel bel ik niet en ik heb deze maand minder geinternet maar ik vind dit raar ik vroeg aan die jonge van de telefoon winkel of het internet gratis was ja dat was gratis hoe hoor de limiet ook was het was gewoon onbeperkt, en dat stond ook bij de site van t mobile
zo en zo vind ik ze niet goed maar dit vind ik wel heel erg
heeft iemand dit zelfde probleem?



Gebruikskosten buiten bundel i-150 t/m 19.10.08 29,24
Binnen Nederland 13:58 min. 3,34

Internet 143420 KB 25,90
Kortingen/overige kosten 22,06

wat een gezeik

Laatst gewijzigd door iScorpio; 27-10-08 om 10:15. Reden: Even iets opgeschoond
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-10-08, 20:21
TheStijg's schermafbeelding
TheStijg TheStijg is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Almere
Berichten: 174
Standaard

Ho ho even...

Je mag tot 10x het gemiddelde (25MB) gebruiken dus zeg maar ong. 250MB. Als je hier overheen gaat, dan moet je hiervoor betalen.

Dus bij het downloaden van foto's films etc. Er is ook een uploadlimiet van 50MB.

Dus onbeperkt heeft z'n scherpe randjes...
  #3  
Oud 25-10-08, 20:44
laura87 laura87 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 47
Standaard

ow ben blij dat je dat even zegt die gast van de telefoon winkel zei dat er geen limiet aan vast zat

dus tot hoeveel mag je dan want ik download alleen dingen in de apple store en ik kijk fimpjes maar meer niet

en soms uurtje of 2-3 internetten maar dat is meer naar google toe enzo

en de aansluit koste krijg ik nu pas die is 44euro

ik ben echt doorgaan vragen van ja echt? onbeperkt??!!
niet dat ik straks een hoge rekening krijg
zegtie tege mij nee hoor zolang als je wil

Laatst gewijzigd door laura87; 25-10-08 om 21:01.
  #4  
Oud 25-10-08, 21:01
TheStijg's schermafbeelding
TheStijg TheStijg is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Almere
Berichten: 174
Standaard

Laura,

Het gebruik van interpunctie is wel zo prettig hier.

Raar dat je met gewoon database gebruik (is dit de goede verwoording) met gewoon surfen enzo boven de MB's uitkomt. Jááren terug hadden wij thuis een downloadlimiet van 1GB, en als we hier boven kwamen moesten we extra betalen. YouTube bestond toen nog niet, maargoed.

Weet je ook om hoeveel MB het gaat?

Misschien kan je het nog aanvechten, niet geschoten is altijd mis
  #5  
Oud 25-10-08, 21:09
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Forum of niet maar voor de communicatie is het handig om eens heel erg hard aan je Nederlands te gaan werken. Sommige dingen zijn namelijk simpelweg totaal niet te volgen. De kans dat je dan geholpen wordt is vrijwel nihil. Met andere woorden: wil je hulp dan krijg je die eerder als een ander snapt wat je getikt hebt.

Buiten dat moet je de lariekoek die TheStijg direct vergeten want daar klopt dus echt geen hout van. Als je bij T-Mobile een iPhone 3G hebt gekocht met het bebijhorende abonnement dan hoort daar ongelimiteerd internet bij. Nou is ongelimiteerd niet helemaal de juiste term omdat er gebruik wordt gemaakt van een fair use policy (fup). Dat houdt heel simpel in dat je op een normale manier gebruik moet maken van de internet mogelijkheden en niet een ander tot last moet zijn qua datagebruik. Ze zouden je vanzelf moeten waarschuwen wanneer je niet voldoet aan die fair use policy.
  #6  
Oud 25-10-08, 21:14
TheStijg's schermafbeelding
TheStijg TheStijg is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Almere
Berichten: 174
Standaard

Wat is d'r mis mee? Ik leg het in klare Nederlandse taal uit.

Fair use policy is dat je niet teveel gebruikt je mag tot 250MB anders moet je bijbetalen.

Laatst gewijzigd door TheStijg; 25-10-08 om 21:29.
  #7  
Oud 25-10-08, 21:18
MC_MH MC_MH is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheStijg Bekijk bericht
Ho ho even...

Je mag tot 10x het gemiddelde (25MB) gebruiken dus zeg maar ong. 250MB. Als je hier overheen gaat, dan moet je hiervoor betalen.

Dus bij het downloaden van foto's films etc. Er is ook een uploadlimiet van 50MB.

Dus onbeperkt heeft z'n scherpe randjes...
Dus dat is per maand 25 MB of is het 250 MB. Of is dat per keer als je op internet gaat. Leg eens uit alsjeblieft. of klopt hier geen hout van
  #8  
Oud 25-10-08, 21:23
laura87 laura87 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 47
Standaard

ik ben moelijk lerend en heb het gemiddelde van vmbo
dus nu weet je waarom ik zo stom typ
dus dit komt hard aan bij mij vooral omdat ik er niks aan kan doen
ik kan wel niet type maar me mondeling is wel goed.

ik bel maandag wel t mobile om te vrage hoe het zit ik heb hier niks over gehoord over een limiet
  #9  
Oud 25-10-08, 21:28
TheStijg's schermafbeelding
TheStijg TheStijg is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Almere
Berichten: 174
Standaard

Ik heb het zien staan, op dít forum nota bene. Maar het ging om de eerste iphone. Bron: hier.

Oké jullie hebben gelijk, mijn fout. Ik was verward met de 1e iPhone.
In Nederland zult u die snelheid niet halen, want de abonnementen van T-Mobile zijn beperkt tot 2 Mbps, weliswaar met onbeperkte datalimiet.

Dus je kan internetten wat je wil, maar ze rekenen toch kosten hiervoor? Raar..!! Waar toveren ze dan dat bedrag vandaan?
  #10  
Oud 25-10-08, 21:30
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Wat TheStijg roept is en blijft klinkklare onzin. Als je nou eens zelf bij T-Mobile gaat lezen en hier op het forum zoekt zul je zien dat ze die fair use policy hanteren. Er is niemand op deze aardkloot die bij een fair use policy bepaalde waarden hanteert. Bij fair use kan dat ook helemaal niet omdat het hele idee erachter is dat je op redelijke wijze gebruik maakt van de verbinding. Dat is dan ook meteen het grote nadeel aan fair use: je weet niet wat de max is en het kan zijn dat dit per situatie verschilt.

Als jij iedere maand ontzettend veel dataverkeer trekt zullen ze je daar mogelijk voor waarschuwen maar misschien eerder een waarschuwing geven omdat ze je verdenken van oneigenlijk gebruik (ze verdenken je dat het gebruikt icm een laptop en niet de iPhone, dat mag niet volgens de voorwaarden).

Wat er wel klopt zie je in de algemene voorwaarden die T-Mobile heeft gepubliceerd: http://www.t-mobile.nl/iphone/iphone_persoonlijk.pdf

Klein citaat:
Citaat:
Data gebruik binnen Nederland Onbeperkt Onbeperkt Onbeperkt

... Voor data gebruik geldt dat bij een oneigenlijk gebruik T-Mobile beperkingen kan stellen. Van oneigenlijk gebruik is onder meer
sprake wanneer de iPhone of de simkaart wordt gebruikt in combinatie met een computer of laptop. .... Download/ upload snelheid 2048/ 384 Kb/sec.
Meer hebben ze er niet te melden.

Wat je het beste kunt doen is naar T-Mobile bellen en hun om uitleg vragen. Waarschijnlijk gewoon wat mis gegaan bij het factureren en dat moeten ze corrigeren. Dat is in het verleden bij diverse mensen wel meer gebeurd.

Laatst gewijzigd door ppl; 25-10-08 om 21:33.
  #11  
Oud 25-10-08, 21:31
laura87 laura87 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 47
Standaard

ja ik vind dit oplichterij
  #12  
Oud 27-10-08, 00:49
pposthoorn pposthoorn is offline
• iOS 8.0 beta
• 8.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 164
Standaard

ppl heeft in mijn ogen helemaal gelijk, ik heb ook de voorwaarden gelezen die onder het iphone abbo staan (zie link van ppl).
Vooral dit zinnetje is belangrijk:

"Voor data gebruik geldt dat bij een oneigenlijk gebruik T-Mobile beperkingen kan stellen."

"beperking" kan in mijn ogen betekenen dat je internet snelheid wordt vertraagd of wordt stopgezet voor een bepaalde periode, als ze geld willen voor meer MB's om het simpel te zeggen dan hadden ze moeten schrijven dat er extra kosten bij kunnen komen bij oneigenlijk gebruik. Ik zou dus naar T-Mobile bellen en ze duidelijk met de neus op de feiten drukken, laat je niet afpoeieren en blijf stevig staan Jij hebt namelijk niets fout gedaan.

Even ter zijde: In de voorwaarden kom ik verder niks tegen van Fair Use Policy, wat ik wel zie is dit:

"Data gebruik binnen Nederland1: Onbeperkt, 1: Download/ upload snelheid 2048/ 384 Kb/sec."

Volgens mij staat hier heel duidelijk dat je in Nederland onbeperkt data kan verbruiken met een snelheid van 2084/384 Kb/sec. Onbeperkt is onbeperkt, dan hadden ze er maar een 2 bij moeten zetten dat er een fair use policy van toepassing is.

Just my 2 cents.
  #13  
Oud 27-10-08, 02:38
laura87 laura87 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 47
Standaard

oke dankjewel voor je bericht
wat ik ook heel raar vind is dat ik na 2maanden pas aansluitkoste krijg
ik ga morgen belle ik hoop niet dat ik een halfuur aan de lijn zit te wachten
mijn vriend heeft trouwens hetzelfde abbo en die hoeft geen internet koste te betalen.

ik ben heel blij met me iphone
alleen met het abbo niet maargoed ze hadden geen andere provider
ik heb nu nog een abbo van hi en die is echt goed nooit problemen mee
geen hoge rekeningen daar betaal ik ook een stuk minder voor 30 euro voor 300bel minuten dat belle lijkt me ook sterk dat ik 70 minuten heb gebeld want ik heb nog een abbo en ik wissel het af
  #14  
Oud 27-10-08, 10:03
atQuest's schermafbeelding
atQuest atQuest is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 201
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laura87 Bekijk bericht
oke dankjewel voor je bericht
wat ik ook heel raar vind is dat ik na 2maanden pas aansluitkoste krijg
ik ga morgen belle ik hoop niet dat ik een halfuur aan de lijn zit te wachten
mijn vriend heeft trouwens hetzelfde abbo en die hoeft geen internet koste te betalen.

ik ben heel blij met me iphone
alleen met het abbo niet maargoed ze hadden geen andere provider
ik heb nu nog een abbo van hi en die is echt goed nooit problemen mee
geen hoge rekeningen daar betaal ik ook een stuk minder voor 30 euro voor 300bel minuten dat belle lijkt me ook sterk dat ik 70 minuten heb gebeld want ik heb nog een abbo en ik wissel het af
Hallo Laura,

Woon je toevallig in de burt van de grens, of ben je in de buurt of in duitsland en/of belgie geweest?

Als je daar namelijk per ongeluk mail ophaalt of internet, kunnen de kosten hard aantikken...
  #15  
Oud 27-10-08, 18:59
laura87 laura87 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 47
Standaard

nee ik woon in hilversum

maar ik heb t mobile gebeld en ze zeggen dat het hun fout is
en dat bij de volgende rekening er nog eens 25euro vanaf word gehaald omdat ik dus 25euro heb betaald wat ik niet hoor te betalen dus
ik had onbeperkt internet
  #16  
Oud 27-10-08, 20:11
breezertje breezertje is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 47
Standaard

met je tmobile abbo is je internet toch grenzeloos, betekent dat niet, dat je ook over de grens moet kunnen internetten ???
of ben ik nu in de war???
  #17  
Oud 27-10-08, 20:19
atQuest's schermafbeelding
atQuest atQuest is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 201
Standaard

Grenzeloos betekent (in principe) onbeperkt (in Nederland) internet (soms 3G) bij bereik en (tot fair use polici) zoveel als je wilt.
  #18  
Oud 30-10-08, 09:27
daisy daisy is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 3
Standaard

Hoi Laura,

Ik heb nu al twee maanden hetzelfde probleem als jij, steeds alle internet kosten apart op de rekening. Als je met T-Mobile belt, dan gaan ze het voor je nakijken en oplossen. Zo gauw ze zien dat het een iPhone abonnement is weten ze gelijk dat het geen internetkosten kunnen zijn (in het buitenland staat namelijk apart gespecificeerd).

Ik heb het zelf op de eerste factuur gehad. Deze kosten werden gecrediteerd en verrekend met de volgende rekening. Jammer genoeg stonden er toen weer kosten op en toen is mijn abonnement doorgestuurd naar een afdeling waar ze het (hopelijk) voor goed hebben gecorrigeerd. Ik moet de derde factuur nog krijgen, dus het is even afwachten, maar als het goed is wordt je goed geholpen en krijg je je geld terug.

Je moet wel snel contact opnemen, want je hebt geloof ik 14 dagen na ontvangst van factuur om een klacht in te dienen (staat ergens in de voorwaarden).

Sterkte!
  #19  
Oud 31-10-08, 23:10
laura87 laura87 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 47
Standaard

ik krijg nu 30euro weer terug
nu is een iphone ook te krijge met kpn grr anders had ik die genome
t mobile geeft teveel gezeik
  #20  
Oud 31-10-08, 23:34
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laura87 Bekijk bericht
ik krijg nu 30euro weer terug
nu is een iphone ook te krijge met kpn grr anders had ik die genome
t mobile geeft teveel gezeik
Huh, iphone met kpn?? Bron?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opeens hoge kosten internet met instellingen UIT synnath Overige providers Nederland 18 09-08-10 22:22
4,3 gb programma's opeens... onmogelijk.. help!? mdecocq iPhone algemeen 5 18-11-09 00:48
Contacten opeens verdwenen thijsvgelder iPhone algemeen 3 16-07-08 17:33
van 1.1.4 opeens naar 1.1.3 revliz Jailbreak apps en thema's 10 30-03-08 19:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:47.