iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Een rondje 3G door het land (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/24185-rondje-3g-door-land.html)

Robkro 26-10-08 10:35

Een rondje 3G door het land
 
Aangezien ik de afgelopen week op veel verschillende plekken in Nederland moest zijn, was dit een uitgelezen kans om de 3G dekking eens wat breder te testen. Thuis heb ik nooit 3G. Op mijn werk ( Almere ) volle bak. In Amsterdam-West volle bak. In Amsterdam -Zuidoost niets. Op mijn reis door Nederland: In Arnhem goed bereik maar in Oosterbeek ( ligt er vlak bij ) niets. In Tilburg goed bereik maar in Hilvarenbeek noppes. In Utrecht prima en ook in Rotterdam geen probleem. Dus het wisselt enorm. Overigens vraag ik me het volgende af. Op de plekken waar ik geen 3G bereik had, opent Safari steeds met die T-mobile speedsite en kan ik geen gewone sites openen. Maar wel Nos teletekst en dat aandelen knopje etc. Dat geeft dan ook de actuele info. Hoe kan dat eigenlijk?

Jakiie 26-10-08 10:41

Almere Haven: Goed GSM & GRPS/EDGE bereik, maar geen 3G bij de wijken: De Meenten, De Haven, Overgooi, De Velden.

Almere Hout: Voldoende GSM & GRPS/EDGE bereik, maar geen 3G.

Almere Stad: Overal goed GSM & GRPS/EDGE + 3G bereik.

Almere Buiten: Overal goed GSM & GRPS/EDGE + 3G bereik. Zelfs midden in het Kotterbos volle bak 3G bereik.

Almere Poort: Nog geen goed GSM bereik, en ook geen GPRS/EDGE bereik. Komt vooral omdat Almere Poort nog in aanbouw is. Als de telefoonmasten zijn geplaatst, zal je wel beter bereik hier hebben.

Arnhem: Goed GSM bereik, en volle bak GRPS, EDGE & 3G bij Velperpoort. In de wijk Geitenkamp geen 3G bereik.

TheStijg 26-10-08 16:24

Yeah Jakiie, mooi zeg! :D Jammer van de Almere Haven - Haven... Maar misschien komt dat nog wel.

Ik kom eigenlijk alleen maar in Almere maar ook vaak in Amsterdam Z-O. Als hij geen 3G ontvangst heeft, gaat hij dan automatisch naar 2G? Dat je niet 'offline' gaat?

Jakiie 26-10-08 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheStijg (Bericht 209852)
Yeah Jakiie, mooi zeg! :D Jammer van de Almere Haven - Haven... Maar misschien komt dat nog wel.

Ik kom eigenlijk alleen maar in Almere maar ook vaak in Amsterdam Z-O. Als hij geen 3G ontvangst heeft, gaat hij dan automatisch naar 2G? Dat je niet 'offline' gaat?

Heey TheStijg ;)

Ja, als er geen 3G bereik is, maar er wel GPRS/EDGE of te wel 2G bereik is, dan schakelt ie uit zichzelf over naar 2G. Als er ook geen 2G bereik is, schakelt ie internet/dataverkeer helemaal af. ;)

Robkro 27-10-08 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakiie (Bericht 209862)
Heey TheStijg ;)

Ja, als er geen 3G bereik is, maar er wel GPRS/EDGE of te wel 2G bereik is, dan schakelt ie uit zichzelf over naar 2G. Als er ook geen 2G bereik is, schakelt ie internet/dataverkeer helemaal af. ;)

En dat komt behoorlijk vaak voor!

wil 27-10-08 12:19

En nog veel meer "geen service" dan heb je helemaal niets meer. Dit is bij mij het grootste deel van de week zo.

laura87 27-10-08 18:06

almere buiten niet heel erg veel bereik
huizen goed bereik alleen als ik in de woonkamer zit niet

midego 27-10-08 19:27

Almere-Haven (de Velden) Bagger/slecht bereik!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:35.