//

Een rondje 3G door het land

Een rondje 3G door het land discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Aangezien ik de afgelopen week op veel verschillende plekken in Nederland moest zijn, was dit een uitgelezen kans om de 3G dekking eens wat breder ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-10-08, 11:35
Robkro's schermafbeelding
Robkro Robkro is offline
• iOS 10.0.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 78
Standaard Een rondje 3G door het land

Aangezien ik de afgelopen week op veel verschillende plekken in Nederland moest zijn, was dit een uitgelezen kans om de 3G dekking eens wat breder te testen. Thuis heb ik nooit 3G. Op mijn werk ( Almere ) volle bak. In Amsterdam-West volle bak. In Amsterdam -Zuidoost niets. Op mijn reis door Nederland: In Arnhem goed bereik maar in Oosterbeek ( ligt er vlak bij ) niets. In Tilburg goed bereik maar in Hilvarenbeek noppes. In Utrecht prima en ook in Rotterdam geen probleem. Dus het wisselt enorm. Overigens vraag ik me het volgende af. Op de plekken waar ik geen 3G bereik had, opent Safari steeds met die T-mobile speedsite en kan ik geen gewone sites openen. Maar wel Nos teletekst en dat aandelen knopje etc. Dat geeft dan ook de actuele info. Hoe kan dat eigenlijk?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-10-08, 11:41
Jakiie's schermafbeelding
Jakiie Jakiie is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam-Bijlmer, Nederland
Berichten: 276
Stuur een bericht via Yahoo naar Jakiie
Standaard

Almere Haven: Goed GSM & GRPS/EDGE bereik, maar geen 3G bij de wijken: De Meenten, De Haven, Overgooi, De Velden.

Almere Hout: Voldoende GSM & GRPS/EDGE bereik, maar geen 3G.

Almere Stad: Overal goed GSM & GRPS/EDGE + 3G bereik.

Almere Buiten: Overal goed GSM & GRPS/EDGE + 3G bereik. Zelfs midden in het Kotterbos volle bak 3G bereik.

Almere Poort: Nog geen goed GSM bereik, en ook geen GPRS/EDGE bereik. Komt vooral omdat Almere Poort nog in aanbouw is. Als de telefoonmasten zijn geplaatst, zal je wel beter bereik hier hebben.

Arnhem: Goed GSM bereik, en volle bak GRPS, EDGE & 3G bij Velperpoort. In de wijk Geitenkamp geen 3G bereik.
__________________
Connected with: iPhone 5, 32GB (Zwart), Firmware: 6.1, T-Mobile i-150, Jailbroken.

Laatst gewijzigd door Jakiie; 26-10-08 om 13:37.
  #3  
Oud 26-10-08, 17:24
TheStijg's schermafbeelding
TheStijg TheStijg is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Almere
Berichten: 174
Standaard

Yeah Jakiie, mooi zeg! Jammer van de Almere Haven - Haven... Maar misschien komt dat nog wel.

Ik kom eigenlijk alleen maar in Almere maar ook vaak in Amsterdam Z-O. Als hij geen 3G ontvangst heeft, gaat hij dan automatisch naar 2G? Dat je niet 'offline' gaat?
  #4  
Oud 26-10-08, 17:43
Jakiie's schermafbeelding
Jakiie Jakiie is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam-Bijlmer, Nederland
Berichten: 276
Stuur een bericht via Yahoo naar Jakiie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheStijg Bekijk bericht
Yeah Jakiie, mooi zeg! Jammer van de Almere Haven - Haven... Maar misschien komt dat nog wel.

Ik kom eigenlijk alleen maar in Almere maar ook vaak in Amsterdam Z-O. Als hij geen 3G ontvangst heeft, gaat hij dan automatisch naar 2G? Dat je niet 'offline' gaat?
Heey TheStijg

Ja, als er geen 3G bereik is, maar er wel GPRS/EDGE of te wel 2G bereik is, dan schakelt ie uit zichzelf over naar 2G. Als er ook geen 2G bereik is, schakelt ie internet/dataverkeer helemaal af.

Laatst gewijzigd door Jakiie; 26-10-08 om 17:48.
  #5  
Oud 27-10-08, 12:50
Robkro's schermafbeelding
Robkro Robkro is offline
• iOS 10.0.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakiie Bekijk bericht
Heey TheStijg

Ja, als er geen 3G bereik is, maar er wel GPRS/EDGE of te wel 2G bereik is, dan schakelt ie uit zichzelf over naar 2G. Als er ook geen 2G bereik is, schakelt ie internet/dataverkeer helemaal af.
En dat komt behoorlijk vaak voor!
  #6  
Oud 27-10-08, 13:19
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

En nog veel meer "geen service" dan heb je helemaal niets meer. Dit is bij mij het grootste deel van de week zo.

Laatst gewijzigd door wil; 27-10-08 om 15:29.
  #7  
Oud 27-10-08, 19:06
laura87 laura87 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 47
Standaard

almere buiten niet heel erg veel bereik
huizen goed bereik alleen als ik in de woonkamer zit niet
  #8  
Oud 27-10-08, 20:27
midego's schermafbeelding
midego midego is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 185
Standaard

Almere-Haven (de Velden) Bagger/slecht bereik!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
prijs voor het laten ontwikkelen van een App door een student siardvdbosch Ontwikkelen voor iOS 9 05-05-11 22:18
Iphone blijft maar met het laad rondje staan.. sannetjeislief iPhone algemeen 4 06-09-10 15:51
i-150 betaal ik voor het rondje ? Hama Archief 8 19-10-09 09:55
HELP! ik heb een zwart scherm en draaiend rondje slippy da lizard iPhone algemeen 9 07-07-08 22:26
In welk land kan je een orginele simlockvrije 3G IPhone kopen? Verhulk Archief 9 13-06-08 12:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:35.