//

signaalsterkte-icoon waardeloos / 3G-probleem ?

signaalsterkte-icoon waardeloos / 3G-probleem ? discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, ik bel nu sinds 3 dagen met de iPhone 3G, maar ik vind de 3G verbinding echt te slecht voor woorden. Hij toont eerst ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-11-08, 00:52
omikron777 omikron777 is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 42
Standaard signaalsterkte-icoon waardeloos / 3G-probleem ?

Hoi,

ik bel nu sinds 3 dagen met de iPhone 3G, maar ik vind de 3G verbinding echt te slecht voor woorden. Hij toont eerst 3G ontvangst met 5 streepjes, ik meet 1048 kbps met iNetwork Test. Best goed, ook al is het natuurlijk lang niet het maximum. Dan gaat ie naar de sluimerstand, en als ik hem wakker maak springt de 3G ontvangst van 5 naar 1 streepje, of soms "no service". Gebeurd ook terwijl ik aan het surfen ben, alles werkt lekker vloet en ineens ... poef ... netwerk weg.

Ik weet dus niet of de dekking (midden in Den Haag) zo slecht is dat hij continu zijn netwerk kwijt raakt, in dat geval zou die zijn sterkte gewoon fout aangeven; of of het een software probleem is waarbij hij wel degelijk goeie ontvangst heeft maar door een van rede de hele tijd zijn netwerk verliest.
Hoeveel gemiste oproepen dit mij oplevert mag duidelijk zijn. Gewoon GSM werkt prima, maar daarvoor heb ik niet de iPhone gekocht

Is dit probleem herkenbar / oplosbaar ?
Ik heb hem gisteren helemaal gerestored om te kijken of de jailbreak de dader is, maar ook met officiele software gebeurd het.

groet.

Bob
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-11-08, 23:06
ghaagsma ghaagsma is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Leiden
Berichten: 30
Standaard

waar zit je in Den Haag, ik reed vrijdag op de bezuidenhoutseweg en had ook geen ontvangst.
  #3  
Oud 10-11-08, 00:59
omikron777 omikron777 is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 42
Standaard

ik woon in het Regentessekwartier, waar ik meestal ontvangst heb, vanmiddag niet. Maar op diverse werkplekken in de hele randstad heb ik het zelfde probleem. Schommelingen tussen volle bak ontvangst en ineens niks.

Wat ik nog kan toevoegen is het bizarre feit dat de iPhone vaak 5 streepjes aangeeft en vasthoudt, maar zodra ik een app start die gebruik van internet maakt zoals bv buienradar, dan is het signaal gelijk weg. Het lijkt er op dat het toestel veel vaker geen netwerk heeft dan hij eigenlijk aangeeft dmv het icoontje.
  #4  
Oud 11-11-08, 13:59
miszou miszou is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 16
Standaard

Heb ik ook last van hier in Enschede. Springt non stop naar no service en weer terug. Had ik eerst geen last van :\ De ihpone beweegt niet van plaats, maar het signaal springt heen en weer en valt volledig weg tuusen door.
  #5  
Oud 11-11-08, 21:47
Frenzie Frenzie is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door miszou Bekijk bericht
Heb ik ook last van hier in Enschede. Springt non stop naar no service en weer terug. Had ik eerst geen last van :\ De ihpone beweegt niet van plaats, maar het signaal springt heen en weer en valt volledig weg tuusen door.
had ik vandaag voor het eerst ook in Enschede...gelukkig lijkt het probleem dus niet alleen bij mij te liggen?
  #6  
Oud 17-11-08, 17:43
Louise-Tabitha's schermafbeelding
Louise-Tabitha Louise-Tabitha is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Monster
Berichten: 28
Standaard

Ik heb ook constant 'geen service' op mijn scherm staan! Heb er al een tijdje last van, ook bij mijn vorige toetsel! Dacht dat het aan mijn oude toestel lag (sony ericson W810i) maar dit bleek een vergissing te zijn want het probleem heeft zich nog steeds niet opgelost. Ook de mensen in mijn omgeving die T-mobile gebruiken hebben er last van. Ik heb dus opgebeld naar de klantenservice en heb uiteindelijk 2 maanden 50% korting op mijn belbundel gekregen en als ik na 2 maanden nog niet tevreden ben wordt mijn contract ontbonden, ook krijg ik het aankoop bedrag van mijn iphone terug.
__________________
I.ONLY.USE.DRUGS.IN.THE.WEEKEND.
  #7  
Oud 17-11-08, 18:12
iBoris iBoris is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 12
Standaard

Heb toch sterk het vermoeden dat het Netwerk van T-Mobile niet optimaal is. Ook ik heb vanaf het begin problemen met ontvangst. Klacht ingediend en op aanraden van T-Mobile eerst de Firm-update afgewacht.
Helaas geen verbetering. Toen gewacht tot Orange en T-Mobile netwerken samengevoegd zouden zijn. Maar nog steeds de zelfde problemen.
Ik heb nog een lopend KPN abonnement dat nog uitgediend moet worden. Ruim 8 jaar nooit geen problemen gehad met het netwerk.
Ik werd het uiteindelijk zo beu dat ik naar Belgie ben gereden en daar een iPhone heb aangeschaft.
Toen mijn KPN SIM erin en Hoppa, problemen weg.

Gelijk mijn nummerbehoud van KPN naar T-Mobile terug laten draaien en mijn abonnement bij T-Mobile beëindigd.

Ik ben er klaar mee.
  #8  
Oud 17-11-08, 21:07
Wally21's schermafbeelding
Wally21 Wally21 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 118
Stuur een bericht via MSN naar Wally21
Standaard

Ik heb anders geen problemen met T-mobile, maar zal vast plaats afhankelijk zijn.
Maat hiero in Tilburg nergens last van
  #9  
Oud 17-11-08, 21:09
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Wereldbol
Berichten: 623
Standaard

echter net buiten tilburg ben je toch echt op een andere provider aangewezen weet ik uit ervaring.
Vodafone is een van de weinige providers die in de grensstreek wel een goede dekking biedt; TM en KPN bieden erg weinig.
  #10  
Oud 17-11-08, 21:19
Wally21's schermafbeelding
Wally21 Wally21 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 118
Stuur een bericht via MSN naar Wally21
Standaard

Nou moet zeggen dat ik ook buiten tilburg eigenlijk nog nooi problemen heb gehad. En ff ter info Tilburg zit ook dicht aan de grens met België. is 10min rijden (vanuit het centrum). Maar geloof goed dat er wel mensen zijn met problemen. echter ik heb nergens last van
  #11  
Oud 19-11-08, 01:18
psvhoolie psvhoolie is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: rijssen
Berichten: 3
Standaard

Zelfde probleem bij mij in Rijssen. Thuis in de tuin wel 3G. Zogauw ik naar binnen ga is het 3G bereik weg. Op school in zwolle, Geen 3G. op stage in deventer, geen 3G. op werk in enschede, geen 3G.

Het 3G bereik is gewoon ***. zit ik in een rijdend voertuig met snelheden boven de 50km per uur, geen of slecht bereik.

Had dit probleem anderhalf maand terug gemeld bij t/mobile. wat ze mij vertelden is dat eind oktober/begin november het probleem opgelost moest zijn (bij mij thuis, andere plekken maakt hun geen flikker uit) want dan kregen ze de masten van orange erbij. Tot me nieuwe bundel(26okt) kreeg ik 50% korting op mijn abbonoment. Mocht het probleem niet opgelost zijn begin november dan verzochten ze mij vriendelijk opnieuw contact op te nemen om de problemen dan verder te bekijken. Op 8 november weer contact met t-mobile opgenomen dat hun probleem nog niet opgelost is. Er zou een ticket(soort email) doorgezet worden naar de afdeling 3g klachten, en die zouden contact met mij opnemen. Vandaag belden ze dan eindelijk.

Volgens hun systeem moest thuis mijn 3G verbinding wel zijn verbeterd. De vriendelijke meneer ff uitgelegd dat dat dus echt niet het geval is. Ik vroeg hem waneer ze verwachten het probleem daadwerkelijk op te lossen, en kreeg dit antwoord:

t-mobile: Wij kunnen geen garantie geven dat het 3G probleem binnen een korte tijd opgelost gaat worden.
Ik: dus over een half jaar heb ik nog steeds ging fatsoenlijk 3g bereik?
t-mobile: Dat is zeer warschijnlijk ja.

Duidenlijk dus.

Als voorstel kwamen ze dat ik mijn 2 jarig contract mocht opzeggen. en dus mijn iphone terug moest sturen. Na wat praten zegt hij tegen mij:

Zo te horen ben je wel gehecht aan je iphone, Ik doe je een ander voorstel. Ik kan je de komende tijd korting geven op je abbonoment.

Dus ik vroeg hem hoeveel dit zou zijn.

hij bood mij een korting van 20% op mijn abbo gedurende 7 maanden. Accepteer ik deze korting, dan blijft mijn 2 jarig contract geldig en mag ik deze niet voortijdig ontbinden.

Ik heb tegen de beste man gezecht dat ik hier even over na moest denken en dat ik hem van de week terug bel.

Heb inmiddels wel goed nagedacht en ze moeten met een beter voorstel komen. Vind 20% 7mnd lang niet genoeg als ik mijn recht verlies om mijn contract voortijdig te ontbinden. Aangezien ik in het verleden ook veel software matige problemen heb ondervonden, en aangezien ik sinds dag 1 veel last heb van crashes bij progamma's en aangezien het beeldscherm toch niet kras vrij blijkt te zijn en aangezien ik een haarscheurtje heb denk ik dat ik mijn iphone opstuur en naar een andere provider ga met een ander toestel

T-MOBILE IS ZWAAR *****
  #12  
Oud 19-11-08, 14:42
Louise-Tabitha's schermafbeelding
Louise-Tabitha Louise-Tabitha is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Monster
Berichten: 28
Standaard

Ik herken het probleem ook! Aangezien ik ook vaak in Den Haag kom en er zelf vlakbijw oon... Ik heb Tmobile gebeld en ze hebben me aangeboden 2 maanden 50% korting op mijn belbundel, als ik dan nog niet tevreden ben wordt mijn contract ontbonden en krijg ik het aankoop bedrag van mijn Pphone terug! Misschien is dat een optie?

Overigens zegt Tmobile dat het komt door het overnemen van Orange etc. Maar ik had het 2 maanden geleden ook al en het lijkt me sterk dat dat zo lang duurt. Ook zeggen ze dus dat het voor 1 januari 2009 verholpen moet zijn (vandaar die 2 maanden korting) Ik had het bij mijn andere toestel ook. Constand geen bereik, heel irritant!
  #13  
Oud 19-11-08, 19:35
psvhoolie psvhoolie is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: rijssen
Berichten: 3
Standaard

en tegen mij zeiden ze gister dat eind oktober de masten van orange erbij zijn gekomen. Vanaf toen was het dekkingsgebied veel groter geworden en was het probleem met slecht 3G bereik voor een groot deel opgelost. Bij mij dus niet.....

Wat de t-mobile keal tegen me zij is dat ze NIET KUNNEN GARANDEREN DAT HET PROBLEEM OVER EEN HALF JAAR OPGELOST IS....... duurt dus nog wel even....
  #14  
Oud 19-11-08, 21:13
Louise-Tabitha's schermafbeelding
Louise-Tabitha Louise-Tabitha is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Monster
Berichten: 28
Standaard

ik vind het maar een vaag zooitje ze lullen wel tegenstrijdig tegen elkaar?!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kompas werkt waardeloos borgqueenx iPhone algemeen 3 22-09-10 14:00
icoon probleem en ipod 4.0 bluetooth riverside Jailbreak apps en thema's 0 23-06-10 22:32
iPhone 3GS: 3GS Waardeloos gemaakt? pjtv Unlock 12 27-05-10 23:01
Icoon probleem? Tim14ww Ontwikkelen voor iOS 4 16-05-09 10:36
Installer waardeloos? jakeh Jailbreak apps en thema's 3 06-05-09 21:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:56.