iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   T-mobile houdt de prijs kunstmatig hoog? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/25049-t-mobile-houdt-de-prijs-kunstmatig-hoog.html)

FiXeR 11-11-08 22:23

T-mobile houdt de prijs kunstmatig hoog?
 
Vandaag wou ik een 3G gaan kopen dus ben ik naar de Phone House gegaan. Daar werd mij verteld dat er een leuke sint/kerst actie aan gaat komen dus of ik dan even wilde wachten en dan extra korting kreeg.

Thuis wilde ik toch even T-Mobile bellen en kreeg na 8 minuten een telefoniste aan de lijn.
Ik vroeg of zijn iets wisten van die actie, zij wist mij te vertellen dat de prijs de komende 2 jaar hetzelfde zal blijven. En dus geen prijsverlaging kwam of een actie voor kerst.

Nu vroeg ik waarom dat de prijs zo hoog bleef, want een HTC is na een half jaar ook stukken goedkoper geworden. Zij wist mij (op een zeer onbeleefde manier eerlijk gezegt) te vertellen dat de prijs zo hoog was omdat het een hype was en ze hem toch wel verkochten. Dus ze hielden de prijs zo omdat de telefoon toch wel aan de man gebracht wordt!

:eek: Als ze op deze manier nieuwe klanten willen trekken en dit zo via de telefoon vertellen lijkt me dat niet echt een klant gerechte manier om iPhones te verkopen. Ze houden de prijs dus kunstmatig hoog want ze kunnen hem makkelijk voor minder verkopen zoals ze aan "trouwe" klanten doen.

Nu vind ik dat gek, na een half jaar is bijvoorbeeld een HTC toestel gratis dat bij de launch ook 200 euro erbij kosten. Maar een iPhone is na een half jaar nog steeds zo duur en zal ook nog zo wel even blijven.

Nu wacht ik mooi even en wacht op die sint en kerst deal van de Phone House want T-Mobile gun ik dat geld niet direct. :mad:

iMick 11-11-08 22:35

Hier staat apple om bekendt, meestal brengen
ze een update uit en juist geen prijsdaling.
Zelf vind ik dit een goed iets, zo kan je je
apple producten weer goed doorverkopen.

FiXeR 11-11-08 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMick (Bericht 215735)
Hier staat apple om bekendt, meestal brengen
ze een update uit en juist geen prijsdaling.
Zelf vind ik dit een goed iets, zo kan je je
apple producten weer goed doorverkopen.

Apple heeft voor zover ik weet niks met de iPhone prijs en T-Mobile te maken. Ze kunnen de telefoon wel gewoon voor 1 euro weggeven aan bestaande klanten. Terwijl nieuwe klanten 169 euro moeten betalen wat dus 100% winst voor hun is. Al een half jaar lang en de komende 2 jaar dus ook. En dat is juist de prijs kunstmatig hooghouden ;)

Ik vraag me af of dat wel eigenlijk mag, ik heb vaker gelezen dat dat bekend was en dan eigenlijk niet mocht.

Yzord 11-11-08 23:18

Niks mis mee, behoudt ie zijn waarde.

Pete.Z 12-11-08 13:27

Maar dan neem je toch die gratis HTC?

ppl 12-11-08 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FiXeR (Bericht 215737)
Apple heeft voor zover ik weet niks met de iPhone prijs en T-Mobile te maken.

Als fabrikant hebben ze er juist alles mee te maken ;)
Zoals gezegd is Apple niet van de prijsverlagingen door de prijs omlaag te schroeven maar juist door de hardware te vervangen voor nieuw spul wat op dat moment het nieuwste is. Daardoor blijft de prijs die jij betaald gelijk maar wat je er voor terug krijgt is per half jaar weer net even wat moderner. Apple kan dit ook met de iPhone doen. Dan krijgt T-Mobile het nieuwe model en niet meer het oude model waardoor ze niet meer het oude model tegen een lagere prijs kunnen verkopen. Al met al zit er wel een overgangsperiode bij en dat zie je dan ook vaak door allerlei acties in de vorm van oudere versies die voor een lagere prijs weg gaan (moet wel want anders wil niemand ze omdat je voor dezelfde prijs nieuwere hardware krijgt).

Acties hoeven niet per definitie vanuit Apple of T-Mobile te komen maar kunnen ook door de winkelier zelf worden gedaan (gezien de marges is dat ook beperkt). Dit klinkt dan ook als een actie van de winkelier en niet eentje van T-Mobile of Apple.

Buiten dat heb jij de telefoniste (of juist andersom) verkeerd begrepen. De komende 2 jaar zal wel de duur van het contract zijn. Het is normaal dat tussentijds er niets veranderd (dat mag wettelijk ook niet zomaar, daar moet je expliciet toestemming voor geven en volgens mij ook een compleet nieuw contract voor afsluiten). Hoe lang T-Mobile de exclusieve deal met Apple heeft wat de iPhone betreft weten alleen zij en daar worden ook absoluut geen uitspraken over gedaan. Volgens de laatste geruchten zou het om 5 jaar gaan maar geruchten zijn geruchten: neem ze met een flinke korrel zout.

Overigens zijn er zat andere merken die de introductie prijs een jaar na dato nog steeds aanhouden. Apple is daar niet de enige in, het is vaak zelfs de gewoonste zaak van de wereld. Ook dat men van deze manier afwijkt is de normaalste zaak van de wereld. Je moet dus niet van beide manieren raar staan te kijken.

blondie213 13-11-08 00:13

Ik ben benieuwd welke actie ze krijgen.
Misschien krijg je er gratis een kerstmuts bij :D

hazimoto 17-11-08 07:00

Is er al bekend wat de nieuwe actie gaat worden :-)?

FiXeR 17-11-08 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hazimoto (Bericht 217585)
Is er al bekend wat de nieuwe actie gaat worden :-)?

Ik ga donderdag denk ik langs de belcompany


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:25.