iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Legale unlock door T-Mobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/25562-legale-unlock-door-t-mobile.html)

Th00mz 09-06-09 15:57

Wat ook kan, voor de mensen zonder abbo, of geen contact meer hebben met de verkoper van de iphone (bijv voor de mensen die hem 2e hands hebben):

Je kan een simkaart kopen prepaid van tmobile, dan 120 euro beltegoed opwaarderen (dat bracht de nodige lach momenten aan de telefoon btw :D) en dan dat nummer doorgeven aan tmobile, en schrijven ze daarvan 120 euro af.

TomF2006 09-06-09 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Th00mz (Bericht 293417)
Je kan een simkaart kopen prepaid van tmobile, dan 120 euro beltegoed opwaarderen (dat bracht de nodige lach momenten aan de telefoon btw :D) en dan dat nummer doorgeven aan tmobile, en schrijven ze daarvan 120 euro af.

Klopt inderdaad, verkoper maakt de briljante opmerking:"Goh moet je iemand bellen?" :P

alfetta 09-06-09 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Th00mz (Bericht 293417)
Wat ook kan, voor de mensen zonder abbo, of geen contact meer hebben met de verkoper van de iphone (bijv voor de mensen die hem 2e hands hebben):

Je kan een simkaart kopen prepaid van tmobile, dan 120 euro beltegoed opwaarderen (dat bracht de nodige lach momenten aan de telefoon btw :D) en dan dat nummer doorgeven aan tmobile, en schrijven ze daarvan 120 euro af.

eigenlijk is het me nog niet helemaal duidelijk ... geld het unlocken ook voor een iphone die van oorsprong uit engeland komt en een O2 abbo had?

Ik wil best een pre-paid kaartje kopen bij o2 en 120 euro betalen aan tmobile als ze de simlock eraf kunnen halen!

TomF2006 09-06-09 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfetta (Bericht 293425)
eigenlijk is het me nog niet helemaal duidelijk ... geld het unlocken ook voor een iphone die van oorsprong uit engeland komt en een O2 abbo had?

Ik wil best een pre-paid kaartje kopen bij o2 en 120 euro betalen aan tmobile als ze de simlock eraf kunnen halen!

Nee dit geldt niet voor 02! Voor een T-Mobile lock moet je bij t-mobile wezen, voor O2 lock bij O2.

Th00mz 09-06-09 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomF2006 (Bericht 293419)
Klopt inderdaad, verkoper maakt de briljante opmerking:"Goh moet je iemand bellen?" :P

Hahah :D

Ik heb het nog niet gedaan, maar ga het binnenkort wel even doen, maar moet je dan gewoon in een tmobile winkel 120 euro btg vragen?

TomF2006 09-06-09 16:23

Prepaid simkaart kost 10 euro incl. 5 euro beltegoed deze zul je bij T-Mobile moeten aanschaffen. Daarna kan je bij elke willekeurige winkel die beltegoed kaarten verkoopt, zoals AH, 120 euro aan beltegoed kopen. Je kan natuurlijk ook een bedrag van 115 overmaken via je bank naar je prepaid kaart, maar volgens T-Mobile gaat via de kaarten sneller. Let er wel op dat je kaarten van 20 euro koopt anders ben je heel lang bezig met codes invoeren! :P

Kaspers 09-06-09 17:21

Nog niet gehoord van online opwaarderen ?

TomF2006 09-06-09 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaspers (Bericht 293458)
Nog niet gehoord van online opwaarderen ?

Dit bedoelde ik dus met overmaken! Prepaid kaarten gaat sneller aldus T-Mobile zelf. :rolleyes:

NMD 09-06-09 19:50

Balen, kon vandaag eindelijk proberen om mijn iPhone te laten unlocken, zat nog in de overgang van Orange naat T-Mobile. Blijkt dat ik een duitse iPhone heb gekocht via via... Alles was NL, handleiding, stickers, etc. Maar imei gaf toch echt een DL toestel aan. Zou het via T-Mobile DL te doen zijn? Moet ik nog wel opzoek naar iemand die goed duits spreekt...

jpg97 09-06-09 23:44

hmm... de gast waarvan ik de iphone heb gekocht zei dat ie deze nu een jaar had, icm met een t-mobile abonnement. Dus dan doen ze het gratis?

Moet hij dan zelf bellen, of kan ik ook bellen als ik het 06 nummer weet met het imei nummer van de iphone?

StefV 10-06-09 10:42

Ik heb ze gebeld en het klopt. Pre-Paid kaartje kopen en laten unlocken..
Ik ga het zo ff kopen :)

dapluiz 10-06-09 12:27

Hmm, volgens de serienummer is mijn via via gekochte iphone van september. Kan ik gewoon T-mobile bellen en vragen hoe lang deze al bij hun bekend is ? Als dat namelijk wel van september is dan zou ik met 50 euro klaar zijn :D

StefV 10-06-09 14:01

Besteld!! Binnen 5 werkdagen Unlockvrij voor altijd :)

Tilbury 10-06-09 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jpg97 (Bericht 293735)
hmm... de gast waarvan ik de iphone heb gekocht zei dat ie deze nu een jaar had, icm met een t-mobile abonnement. Dus dan doen ze het gratis?

Moet hij dan zelf bellen, of kan ik ook bellen als ik het 06 nummer weet met het imei nummer van de iphone?


Volgens mij is de leeftijd van de telefoon niet van belang. Bij mij vertelde ze dat de ingangsdatum van het abbonement van belang is.

NMD 10-06-09 16:34

Klopt, dat gaven ze bij mij ook aan, en de iPhone moet met de aboo gekocht zijn, anders betaal je zowiezo 120,-. Althans, als je toestel dus niet uit DL komt.....

jpg97 10-06-09 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tilbury (Bericht 294030)
Volgens mij is de leeftijd van de telefoon niet van belang. Bij mij vertelde ze dat de ingangsdatum van het abbonement van belang is.


Maar kan ik zelf dan bellen of moet degene die het abonnement heeft afgesloten dit doen?

avdwerf 10-06-09 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jpg97 (Bericht 294105)
Maar kan ik zelf dan bellen of moet degene die het abonnement heeft afgesloten dit doen?

Degene die het abbo heeft afgesloten. Lees mijn verhaal van pagina terug maar eens!

jpg97 10-06-09 18:07

oh dan laat ik die jongen wel bellen, doet ie hopelijk wel :D

dapluiz 10-06-09 23:05

En als de oorspronkelijke abonnementhouder niet meer te bereiken is zegmaar?
Hoopte dat ze aan het serienummer konden zien hoe lang hij al in gebruik was....
Nu zit je dus als je de prepaid truck gebruikt altijd aan de 120 euro ?
Ik hoop maar dat ze versie 3.0 wel kunnen unlocken :)

avdwerf 11-06-09 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dapluiz (Bericht 294302)
En als de oorspronkelijke abonnementhouder niet meer te bereiken is zegmaar?
Hoopte dat ze aan het serienummer konden zien hoe lang hij al in gebruik was....
Nu zit je dus als je de prepaid truck gebruikt altijd aan de 120 euro ?
Ik hoop maar dat ze versie 3.0 wel kunnen unlocken :)

Dat probleem had ik dus ook. Kreeg zo'n medewerker. Ja sorry meneer, voor overgekochte iphones hanteren we altijd 120 euro, GRRRRRRRRRRRRR


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:37.