//

Legale unlock door T-Mobile

Legale unlock door T-Mobile discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Weet iemand of het straks met de 3G S ook mogelijk is tegen betaling de simlock te laten verwijderen ? Naam aan van wel maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #261  
Oud 24-06-09, 16:22
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Weet iemand of het straks met de 3G S ook mogelijk is tegen betaling de simlock te laten verwijderen ?
Naam aan van wel maar toch..
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #262  
Oud 24-06-09, 16:39
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shapezzz Bekijk bericht
Weet iemand of het straks met de 3G S ook mogelijk is tegen betaling de simlock te laten verwijderen ?
Naam aan van wel maar toch..
Ja dat is mogelijk, alle toestellen die door een mobiele aanbieder worden verkocht, zijn voor betaalde legale unlock beschikbaar.
__________________
Origineel: iPhone 3G 16GB | Huidige versie: 4.1 Bootloader: ?? | Baseband: 05.13.02 | JB: Pwnage & UL: Ultrasn0w
  #263  
Oud 25-06-09, 19:26
Sjef Sjef is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Ergens in Zeeland
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edegroot Bekijk bericht
Ik heb mijn Iphone via Marktplaats gekocht en geen contact meer met de eerste eigenaar.Net met TM gebeld en te horen gekregen dat overgekochte telefoons alleen tegen 120 euro simlock vrij worden gemaakt.

Mijn vraag is of dit wel legaal is? TMobile mag een simlock op een toestel zetten, maar is verplicht om dit na een jaar te verwijderen indien dit gevraagd wordt. Mogen zij dit juridisch beperken tot de eerste eigenaar van het toestel? Is er iemand met juridische kennis die hier een uitspraak over kan doen?

Alvast bedankt.
Ik heb toevallig vanmiddag naar TM gebeld omdat ik min of meer hetzelfde heb. Ook ik heb mijn iPhone overgekocht van iemand anders. Ze hebben mij echter verteld dat ze op dit moment bezig zijn om te bekijken of het mogelijk is dat wanneer iemand kan aantonen dat de telefoon een jaar oud is, er toch een gratis unlock gedaan kan worden (ook al ben je niet de contractant die bij het toestel hoort).

Ik moet hier volgende week even over terugbellen en dan hoor ik meer.
Met een beetje geluk kan ik dus zelf mijn iPhone laten unlocken want ik heb de kassabon erbij gekregen toen ik hem overkocht
  #264  
Oud 25-06-09, 23:40
edegroot edegroot is offline
• iOS 4.3.3
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 10
Standaard

Ik hoor graag het resultaat.
Tmobile kan aan de hand van het emei achterhalen hoe oud een telefoon is.

Ik probeer ook al antwoorden van juristen te krijgen hierop. Er zullen meer mensen hetzelfde probleem hebben.
Als ik meer info heb, laat ik het hier ook weten.
  #265  
Oud 26-06-09, 22:34
grietbroek grietbroek is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grietbroek Bekijk bericht
Vandaag m'n iphone prepaid aangezet en opgewaardeerd naar 120 euro. Gebeld met t-mobile en ze gaan de procedure starten. Ik ben volgende week vrijdag pas weer terug in NL dus zal waarschijnlijk dan pas gebeld worden. Ik zal jullie in ieder geval op de hoogte houden van dit proces.

Cheerio!
Vandaag zag ik online dat het geld van mijn tegoed afgeschreven was. Gebeld met TM en zij gingen mijn imei doorsturen naar apple. Telefoon moest uit en andere simkaart moest erin (vodafone in mijn geval). Moest daar ongeveer 45minuten mee wachten. Daarna aangesloten op iMac. 30 min wachten. Telefoon loskoppelen, aanzetten en weer aansluiten en toen verscheen het scherm met telefoon unlocked.

Goed gewerkt dus en erg goede service bij t-mobile!

Succes iedereen die het nog van plan is.
  #266  
Oud 27-06-09, 01:07
Sjef Sjef is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Ergens in Zeeland
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edegroot Bekijk bericht
Ik hoor graag het resultaat.
Tmobile kan aan de hand van het emei achterhalen hoe oud een telefoon is.

Ik probeer ook al antwoorden van juristen te krijgen hierop. Er zullen meer mensen hetzelfde probleem hebben.
Als ik meer info heb, laat ik het hier ook weten.
Ik neem in de loop van komende week weer even contact op met TM. Denk niet dat ze maandag al gelijk wat weten, dus dat zal ergens in de richting van woensdag zijn.
Maar zodra ik meer weet laat ik het weten.
  #267  
Oud 02-07-09, 04:28
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Ik ga straks zodra ze open zijn m'n 3GS laten unlocken, heb 'm pas een dag maar ja

Klaar, om 11 uur is ie simlock-vrij

Laatst gewijzigd door iScorpio; 11-08-09 om 12:24.
  #268  
Oud 02-07-09, 16:46
SkandalouZ's schermafbeelding
SkandalouZ SkandalouZ is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 41
Standaard

ik ga 11 juli ff bellen voor een sim unlock.. dan heb ik hem 1 jaar..
  #269  
Oud 03-07-09, 10:10
michielveenstra michielveenstra is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Hilversum
Berichten: 3
Standaard

Weet iemand of je ook op zaterdag telefonisch kan unlocken? Zo ja, welk nummer?
  #270  
Oud 03-07-09, 18:21
_Mitch_ _Mitch_ is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 5
Standaard

Volgens mij kun je zaterdags ook je Iphone laten unlocken
Telefoon nummer : 070-3056007
  #271  
Oud 13-07-09, 19:03
bekkiej bekkiej is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Holten
Berichten: 11
Standaard

al meer bekend over unlocken met iphone die is overgekocht? (dus zonder bon en contract)
  #272  
Oud 13-07-09, 19:16
Jchan's schermafbeelding
Jchan Jchan is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bekkiej Bekijk bericht
al meer bekend over unlocken met iphone die is overgekocht? (dus zonder bon en contract)
Ik moest ter identificatie mijn adres en gegevens geven. Dus ik neem aan dat als de overname niet via t-mobile ging, de originele eigenaar je dan moet helpen met de unlock.

Naast de gegevens heb je je IMEI nummer nodig. Verder nog een sim-kaart van een andere provider en wat geduld.
  #273  
Oud 13-07-09, 19:20
_Mitch_ _Mitch_ is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bekkiej Bekijk bericht
al meer bekend over unlocken met iphone die is overgekocht? (dus zonder bon en contract)
Koop een pre-pay kaartje van T-mobile , zorg dat er 120 euro beltegoed op staat.
Bel naar 070-3056007 , geef je IMEI nummer door en nummer met het beltegoed
De T-mobile unlock service zal nu een verzoek tot unlocken gaan doen bij Apple , dit kan een kleine week gaan duren .
Daarna de instructies opvolgen die je krijgt van de T-mobile unlock service ( een andere simkaart dan T-mobile in je Iphone doen , telefoon aanzetten en aan I-tunes hangen . 3 minuten wachten dan weer loskoppelen en gelijk weer aan sluiten aan I-tunes . Je krijgt dan te zien dat je Iphone unlockt is )
  #274  
Oud 13-07-09, 19:42
bekkiej bekkiej is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Holten
Berichten: 11
Standaard

en als die al 12 maanden oud is hoe je die 120 euro btg niet te hebben?
week wachten is lang!
  #275  
Oud 13-07-09, 19:51
z-nyx's schermafbeelding
z-nyx z-nyx is offline
• iOS 9.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bekkiej Bekijk bericht
en als die al 12 maanden oud is hoe je die 120 euro btg niet te hebben?
week wachten is lang!

Je Iphone moet trouwens wel van t-mobil zijn ( IMEI NR )
  #276  
Oud 13-07-09, 20:28
grietbroek grietbroek is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard

Ik had hem ook via marktplaats gekocht en gewoon prepaid opgewaardeerd. Werd niks gevraagd over adres en dergelijken. Moet idd wel imei van t-mobile zijn.
  #277  
Oud 14-07-09, 11:58
zgmatty zgmatty is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 19
Stuur een bericht via MSN naar zgmatty
Standaard

Zijn er al leden die hun Foon gratis hebben laten unlocken door Tmobiel?

En mijn vraag was dus of er dan ook mensen tussen zitten die tussendoor een nieuwe hebben gekregen (Schade, garantie) en of die dan dus ook voor dat "jaar" in aanmerking komen.
  #278  
Oud 14-07-09, 12:31
paulmadejong paulmadejong is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 148
Standaard

Heb vanochtend met T-Mobile gebeld, telefoon een half uur uitgezet en met een Telfort kaartje aan iTunes gehangen. Echter nu al 3 kwartier geeft iTunes de melding dat de SIM kaart niet ondersteund wordt. Duurt het serieus zo lang of moet ik opnieuw bellen?
  #279  
Oud 14-07-09, 12:39
applefanman applefanman is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 1
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zgmatty Bekijk bericht
Zijn er al leden die hun Foon gratis hebben laten unlocken door Tmobiel?

En mijn vraag was dus of er dan ook mensen tussen zitten die tussendoor een nieuwe hebben gekregen (Schade, garantie) en of die dan dus ook voor dat "jaar" in aanmerking komen.
Heb net met T-mobile gebeld op dat 070 nummer. Heb een jaar geleden mijn iPhone aangeschaft en dus is de unlock gratis. Snap niet dat mensen 120 euro neertellen en niet een weekje kunnen wachten. De meneer aan de andere kant van de lijn was erg druk met handelingen want hij zei nauwelijks wat. Vroeg me om mijn telefoonnummer en vond aan de hand daarvan mijn IMEI wat hij ter verificatie aan mij oplas. Vervolgens legde hij de bekende procedure uit en vanavond ga ik het thuis testen. Al met al duurde het gesprek 3 minuten.

Je kunt dus ook nu al bellen voor als je later op de dag het thuis gaat activeren. Belangrijk is dan dat je je iphone 45 minuten hebt uitgezet, want dan gaat er blijkbaar een signaal van Tmobile naar apple dat het unlocked is (vertelde de Tmobile-vent). Als je dan weer je iphone aan zet met een ander simkaartje, en op iTunes aansluit moet alles werken (procedure is in bovenstaande wel beschreven).

Volgens mij is het dus hetzelfde als je een iphone hebt overgekocht, want het gaat op imei nummer (in eerste instantie op telefoonnummer). Als ze het dus zoeken op telefoonnummer lijkt het me dat ze de ingangsdatum van je abbo nemen en niet alleen de ingangsdatum dat je een nieuwe (ter vervanging) hebt gekregen. Bel ze op en vraag het zou ik zeggen. Ze zijn erg behulpzaam.

Laatst gewijzigd door applefanman; 14-07-09 om 12:41.
  #280  
Oud 14-07-09, 12:57
tapijtkever's schermafbeelding
tapijtkever tapijtkever is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: den haag
Berichten: 180
Standaard

hee hier het zelfde toestel overgenomen van marktplaats en krijg dus geen unlock! alleen tegen 120,00 betaling nou dacht het niet..
maar ik lees op het forum dat het bij sommige wel lukt ondanks dat ze niet officeel bij t-mobile zitten?? volgens mij ligt het aan de persoon die je aan de lijn krijgt!

morgen weer proberen!
__________________
Problemen zijn er om op te lossen!
Reageren

Labels
3gs, iphone, itunes, officieel, t-mobile, unlock, unlock 3g



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: legale unlock T-mobile DE Paraprozac Unlock 8 23-07-11 00:47
iPhone 3G: Iphone 3g, legale unlock??? mpke Unlock 7 23-11-10 20:12
iPhone 3G: Downgraden 05.14.02? Of legale unlock t-mobile? Guest-20180619184752 Unlock 4 25-10-10 00:12
iPhone 3GS: legale unlock vago Unlock 0 06-08-10 19:16
iPhone 3GS: Legale unlock ferrari_2 Unlock 5 17-09-09 17:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:42.