//

Legale unlock door T-Mobile

Legale unlock door T-Mobile discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) //Discussies samengevoegd, kan hier perfect bij...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #441  
Oud 14-11-09, 13:09
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

//Discussies samengevoegd, kan hier perfect bij
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #442  
Oud 04-12-09, 22:26
Chaosowns Chaosowns is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 1
Standaard

Mijn iphone 3g zou legaal unlocked moeten zijn via T-Mobile. Ik heb de iphone 3g tweedehands en heb het wel gevraagd aan de verkoper of dat echt zo was. Wel heb ik gezien dat de iphone ouder is dan een jaar en dus zou het kunnen. Nu wil ik updaten maar ben ik daar wel een beetje bang voor, straks locked de iphone en kan ik niet meer bellen. Is er een manier om te controleren of de iphone inderdaad via T-Mobile is unlocked?

Bvd.
  #443  
Oud 04-12-09, 22:44
peter1968 peter1968 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 44
Standaard

prepaid kaartje van een andere aanbieder kopen bv vodafone of die van een collega of vriend vrouw kennis gebruiken. als je kan bellen is die unlockt en anders ist nei goed gedaan update zouden niet weer tot blokering leiden bij mij niet althans

gr peter
  #444  
Oud 05-12-09, 08:16
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1968 Bekijk bericht
prepaid kaartje van een andere aanbieder kopen bv vodafone of die van een collega of vriend vrouw kennis gebruiken. als je kan bellen is die unlockt en anders ist nei goed gedaan update zouden niet weer tot blokering leiden bij mij niet althans

gr peter
Als deze iPhone mbv een jailbreak softwarematig unlocked is, zal ie ook alle sims accepteren, dus dat zegt niet zoveel....

Aan de andere kant: mocht dat zo zijn, dan is tegenwoordig iedere firmware t/m 3.1.2 te unlocken. De iPhone blijft dus te gebruiken.
Gewoon updaten dus. Geeft iTunes direct aan dat ie unlocked is, dan weet je dat nu zeker voor evt. updates in de toekomst.
Blijkt dit niet het geval, dan moet je jailbreaken en unlocken; bovendien moet je dan terughoudend zijn met toekomstige updates.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #445  
Oud 16-12-09, 14:27
Drumpie Drumpie is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 51
Standaard Legale Unlock

Hallo,

Ik wil graag mijn iPhone legaal laten unlocken want ik heb hiervoor de 1ste gen. iPhone gehad en die had ik gejailbreaked en geunlockt maar ik heb geen zin om te wachten op een unlock bij een nieuwe softwareversie dus wil ik hem legaal.

Ik kan tegenwoordig op de T-Mobile site niet meer vinden wat een unlock kost per maand dat je de iPhone meer hebt.
Ik ben naar een T-Mobile winkel gegaan en hun vertelden mij dat dit € 120,- gaat kosten.

Hier zit ik nu bij te twijfelen omdat ik hem als sinds mei?/juni heb en dan hoort het toch goedkoper te zijn.

Ik kon bij het zoeken niet een topic vinden wat hier mee te maken had vandaar dit topic.

Alvast bedankt

D.
  #446  
Oud 16-12-09, 14:34
Vsteegman Vsteegman is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 156
Standaard

Per 3 maanden gaat de prijs omlaag:
- Eerste 3 maanden : 120€
- 3e tot 6e maand: 90€
- 6e tot 9e maand: 60€
- 9e tot 1 jaar: 30€
- Erna: gratis.
  #447  
Oud 16-12-09, 15:11
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

@drumpie

Ik heb je bericht naar dit topic verplaatst, hier staat alles in.

succes
__________________

  #448  
Oud 16-12-09, 15:19
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

Ik heb mijn iphone gekocht op ja ja 26 juni toen de 3Gs werd verkocht, 4 maand later heb ik hem voor 70 euro mogen unlocken van T-Mobile overgens dus legaal
Ik denk dat het dus goedkoper voor jou wordt zie post van Vsteegman.
  #449  
Oud 28-12-09, 18:00
XanderSnelder XanderSnelder is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 46
Standaard

Kan je hem unlockn ZONDER bon?
  #450  
Oud 28-12-09, 21:14
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

yep maar dan kost het geld ( volle mep ) en moet het een nederlandse iphone zijn anders .....good luck .
__________________
IF YOU CAN'T HACK IT , IT AIN'T FUN......
  #451  
Oud 29-12-09, 14:22
rjfalcon rjfalcon is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 47
Standaard

Ik heb vandaag ook mn iPhone legaal laten unlocken.
Zat al bij t-mobile. Maar gewoon gedaan omdat het kan.
Via de site van t-mobile lukt het niet. maar even bellen met klantenservice en terwijl ik met de mevrouw belde kreeg ik een mailtje met handleiding hoe het moet.

dit is het mailtje:

"Uw iPhone kan nu simlockvrij worden gemaakt.

Het deblokkeren van uw Iphone gaat als volgt:

1. Zet het toestel volledig uit.
2. Plaats een simkaart van een andere provider (bijvoorbeeld van KPN, Vodafone of Telfort) in het toestel.
3. Zet uw toestel aan. Wanneer het Apple logo verschijnt start het toestel goed op.
4. Kies na het opstarten voor ?ontgrendelen? en toets vervolgens de pincode van de desbetreffende simkaart in.
5. Hierna verbindt u het toestel voor een half uur met uw computer met iTunes opgestart. iTunes moet verbonden zijn met internet.
6. Tijdens deze periode kunt u uw iPhone niet gebruiken. Laat dus geen synchronisatie of updates uitvoeren.
7. Na een half uur koppelt u het toestel los en direct weer aan.
8. iTunes geeft aan: "Gefeliciteerd uw toestel is simlockvrij". Indien het toestel een pincode heeft, kan deze nu ingevoerd worden.
9. Linksboven op het scherm verschijnt de naam van uw nieuwe provider. Als dit niet het geval is het toestel nogmaals los en aankoppelen.

Mocht u uw toestel na twee pogingen toch niet simlockvrij kunnen maken, neemt u dan telefonisch contact op met onze afdeling Sim Unlock via het nummer 070 − 305 6007. U kunt bellen van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 20.00 uur.



Met vriendelijke groet,
T-Mobile Netherlands BV
"
Hoeft ook geen half uur te wachten. Ik wachtte 10 minuten om hem opnieuw aan te koppelen. En stond in beeld dat ie unlocked is.
Kostte niks en toch handig. voor het geval dat een keer een ander kaartje in moet. Heb ik hem toch maar vast simlockvrij.
  #452  
Oud 29-12-09, 15:11
Nemisis2003 Nemisis2003 is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 159
Standaard

Volgens mij heb ik geluk gehad. Ik heb mijn iPhone 3G (tweedehands) laten unlocken via t-mobile, maar kwam er later achter dat dit niet werkte.
Ik terug, blijkt dat er contact op wordt genomen met de originele abonnementhouder waaraan deze telefoon is gekoppeld. Die persoon is niet langer bereikbaar en dus kon de telefoon niet unlocked worden.
Nu had ik wel mijn emailadres nagelaten bij de request voor het unlocken. De medewerker was zo vriendelijk dit voor mij te doen.
Nu kreeg ik vandaag een mailtje waarin stond dat er meerdere malen contact is gezocht met de abonnementhouder, maar dat er niet opgepakt wordt.4 minuten later een mailtje ontvangen waarin stond dat ik de iPhone kon unlocken.
iPhone restored en aangesloten op iTunes en warempel, binnen een paar minuten unlocked. Heb nu de standaard firmware er op, dit doe ik toch liever omdat ik niet overtuigd ben van de kwaliteit van met name Blackra1n, maar al eerder problemen heb gehad met jailbroken firmwares. Vond het nooit een ramp, maar ben eigenlijk blij dat ik het nu niet meer nodig heb om de telefoon normaal te gebruiken.

1 vraag, moet de unlock telkens wanneer je een volledige restore doet worden uitgevoerd? Al vraag ik mij af of ik dit nog wel zal doen nu ik gewoon kan updaten naar de volgende firmware.
  #453  
Oud 29-12-09, 16:32
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

Hij blijft unlockt omdat dit nu wat ze noemen een factoryunlock is .
  #454  
Oud 29-12-09, 17:20
Nemisis2003 Nemisis2003 is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 159
Standaard

Misschien een domme vraag, maar hoe kan het dat jailbreak en acitivatie hacks dit nog steeds niet voor elkaar krijgen?
Het is blijkbaar toch een software handeling die zorgt voor een hardware unlock?
Misschien kan iemand dat uitleggen Interessant leesvoer iig. Of komt het er gewoon op neer dat er per UDID een unieke unlock code is en dat het algoritme daarvoor simpelweg niet te kraken is?
  #455  
Oud 01-01-10, 20:21
maartenvs maartenvs is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Tilburg
Berichten: 79
Stuur een bericht via MSN naar maartenvs
Standaard

Volgens mij maak je via iTunes contact met een server van Apple waarin alle legale unlocked IMEI's staan. Zit jou IMEI er niet bij dan wordt je toestel niet unlocked. Ben zelf ook wel benieuwd hoe dit precies werkt, want volgens mij onthoud iTunes de unlock status ergens op je pc. Anders zou je na een softwareupdate zonder internet weer met een locked iPhone zitten. Zal verder ook wel met private keys e.d. te maken hebben om te unlocken. Misschien dat mensen met meer kennis hier iets over kunnen vertellen?
  #456  
Oud 01-01-10, 20:25
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

er word idd via een centrale database contact gemaakt tijdens de update, je kan ook geen update doen zonder internetconnectie , en dan word er gecheckt naar je imei bij elke update .vriend van me , die werkt bij KPN kwam hier achter omdat die echt heel freeky alles checkt
  #457  
Oud 07-01-10, 14:39
arjandeg arjandeg is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Elburg
Berichten: 13
Standaard

Ter info aan allen:
Als je een contact hebt is het unlocken gratis(na een jaar), heb je geen contract met hen(prepaid overgenomen) maar wel een prepaid t-mobile betaal je gewoon de volle mep.

ADG
  #458  
Oud 08-01-10, 16:49
Nemisis2003 Nemisis2003 is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 159
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjandeg Bekijk bericht
Ter info aan allen:
Als je een contact hebt is het unlocken gratis(na een jaar), heb je geen contract met hen(prepaid overgenomen) maar wel een prepaid t-mobile betaal je gewoon de volle mep.

ADG
Het is mij toch gelukt om na overkopen een gratis unlock te krijgen, na officieel 1 jaar contract.
  #459  
Oud 08-01-10, 17:02
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nemisis2003 Bekijk bericht
Het is mij toch gelukt om na overkopen een gratis unlock te krijgen, na officieel 1 jaar contract.

vertel , is voor de rest ook wel interessant .
  #460  
Oud 09-01-10, 17:37
Nemisis2003 Nemisis2003 is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 159
Standaard

Nou waar het op neer komt...
Ik vroeg of ze een unlock kon regelen. Eerst zei ze dat dit niet kon, maar eerder had ze aangegeven dat dat wel kon. Dus toen heb ik mijn emailadres gegeven, die heeft ze genoteerd bij dat verzoek. Ik kreeg helaas geen reactie. Dus na twee weken terug gegaan en kreeg te horen dat het niet kon. I.v.m. het feit dat de oorspronkelijke eigenaar gebeld zal worden over de unlock.

Vervolgens kreeg ik een tijd later een mailtje dat ze meerdere malen hadden gebeld (naar de oorspronkelijke eigenaar), maar niet konden bereiken. Nog geen 4 minuten later kreeg ik er een mailtje achteraan waar in stond dat de iPhone nu unlocked is.
Gewoon even restore gedaan en voila de iPhone werd unlocked via iTunes.
Ze kunnen dus wel zeggen dat het niet kan, maar na een jaar is het gratis en dan kan het wel! (daarvoor moet geld afgeschreven worden van het bijbehorende abonnement en dat doen ze niet zonder dat die originele eigenaar erbij is) Als ze een verzoek tot unlocken indienen en daarbij jouw email-adres vermelden zal je doordat de originele eigenaar niet oppakt uiteindelijk zo'n mailtje krijgen en is je iPhone gewoon unlocked.
Of ze het ook willen is een andere vraag natuurlijk.
Reageren

Labels
3gs, iphone, itunes, officieel, t-mobile, unlock, unlock 3g



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: legale unlock T-mobile DE Paraprozac Unlock 8 23-07-11 00:47
iPhone 3G: Iphone 3g, legale unlock??? mpke Unlock 7 23-11-10 20:12
iPhone 3G: Downgraden 05.14.02? Of legale unlock t-mobile? Guest-20180619184752 Unlock 4 25-10-10 00:12
iPhone 3GS: legale unlock vago Unlock 0 06-08-10 19:16
iPhone 3GS: Legale unlock ferrari_2 Unlock 5 17-09-09 17:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:26.