//

Legale unlock door T-Mobile

Legale unlock door T-Mobile discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste lezers, Overweeg om een Iphone 3GS te kopen met T-mobile abo en deze direct te laten unlocken (voor 120,- euro lees ik hier). Vervolgens ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #461  
Oud 03-02-10, 19:17
wleijten wleijten is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 6
Standaard Functioneren legaal unlocked Iphone 3GS met Vodafone abo

Beste lezers,

Overweeg om een Iphone 3GS te kopen met T-mobile abo en deze direct te laten unlocken (voor 120,- euro lees ik hier). Vervolgens wil ik hem voorlopig gebruiken met mijn reeds lopende Vodafone abo. Bij de Vodafone-shop geeft men aan dat, ook bij een legale unlock, het toestel kuren kan vertonen. Dit zou zijn omdat er T-mobile programma's/software achterblijven welke niet goed functioneren met Vodafone. Klopt dit? en zo ja, kun je dat dan verhelpen?

Ik hoop dat iemand deze leek van goed advies kan voorzien.
Alvast bedankt Willem
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #462  
Oud 03-02-10, 19:59
DennisV1984 DennisV1984 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 146
Standaard

Een restore doen in iTunes, terwijl je een Vodafone sim erin hebt zitten, lijkt me sterk dat iTunes er dan toch noch T-mobile shit op zet! (als er al T-mobile shit op zou zitten)
  #463  
Oud 03-02-10, 20:11
wleijten wleijten is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 6
Standaard Reactie op restore doen

Hoi Dennis,

Ben zoals ik al schreef een leek, wat bedoel je precies met restore? Wordt dan alle software vervangen? De Vodafone medewerker gaf aan dat er ook bepaalde T-mobile programmaatjes op hun Iphones staan, verdwijnen die ook met een restore?

Daarnaast ook nog benieuwd naar mensen die ervaring hebben met legaal unlocken en vervolgens Vodafone abo erop. Hebben jullie problemen en/of last van het feit dat een T-mobile Iphone minder goed functioneert met Vodafone?

Hoor het graag!
Willem
  #464  
Oud 03-02-10, 21:36
Nicky75's schermafbeelding
Nicky75 Nicky75 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Brabant....
Berichten: 232
Stuur een bericht via MSN naar Nicky75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wleijten Bekijk bericht
Beste lezers,

Overweeg om een Iphone 3GS te kopen met T-mobile abo en deze direct te laten unlocken (voor 120,- euro lees ik hier). Vervolgens wil ik hem voorlopig gebruiken met mijn reeds lopende Vodafone abo. Bij de Vodafone-shop geeft men aan dat, ook bij een legale unlock, het toestel kuren kan vertonen. Dit zou zijn omdat er T-mobile programma's/software achterblijven welke niet goed functioneren met Vodafone. Klopt dit? en zo ja, kun je dat dan verhelpen?

Ik hoop dat iemand deze leek van goed advies kan voorzien.
Alvast bedankt Willem
Hey Willem,

heb hetzelfde gedaan als wat jij beschreven hebt.
Heb geen restore gedaan zoals hieronder beschreven,dus gewoon doen wat T-mobile je zegt te doen en het werkt allemaal perfect.

Succes!
__________________
Standin' my ground
  #465  
Oud 04-02-10, 12:04
wleijten wleijten is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 6
Standaard Bedankt voor je ervaring!

Hoi Nicky,

Bedankt voor je reactie. Ik zie dat jezelf wel een jailbreak hebt gedaan, waarom heb je dat dan gedaan?

gr Willem
  #466  
Oud 04-02-10, 15:16
Nicky75's schermafbeelding
Nicky75 Nicky75 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Brabant....
Berichten: 232
Stuur een bericht via MSN naar Nicky75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wleijten Bekijk bericht
Hoi Nicky,

Bedankt voor je reactie. Ik zie dat jezelf wel een jailbreak hebt gedaan, waarom heb je dat dan gedaan?

gr Willem
Dat heeft verder niets te maken met de unlock.
Als je hem jailbreaked kun je er gewoon veel meer mee qua apps e.d.
Heeft wel ff geduurd voordat ik het aandurfde om hem te jailbreaken en heb er geen moment spijt van gehad!

Greetz.
  #467  
Oud 07-02-10, 23:14
tim.d tim.d is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 27
Standaard

Ik heb een Iphone gekocht via marktplaats, maar nu reageert de verkoper niet meer. Ik heb hem al een aantal mailtjes gestuurd over de abbonement gegevens maar niets terug gekregen.
Heeft iemand een idee hoe ik mijn Iphone nu legaal kan unlocken? Ik heb dus nu alleen de iphone met een T mobile simlock.
  #468  
Oud 07-02-10, 23:21
Nicky75's schermafbeelding
Nicky75 Nicky75 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Brabant....
Berichten: 232
Stuur een bericht via MSN naar Nicky75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tim.d Bekijk bericht
Ik heb een Iphone gekocht via marktplaats, maar nu reageert de verkoper niet meer. Ik heb hem al een aantal mailtjes gestuurd over de abbonement gegevens maar niets terug gekregen.
Heeft iemand een idee hoe ik mijn Iphone nu legaal kan unlocken? Ik heb dus nu alleen de iphone met een T mobile simlock.
Heb je enig idee hoe oud de telefoon is?
Als ie ouder dan een jaar is kun je hem voor niks laten unlocken en ik geloof dat ze dan ook geen gegevens nodig hebben.
Je kunt natuurlijk T-mobile bellen en het vragen,anders zul je hem via redsnow ofzo moeten doen.

Succes!
  #469  
Oud 07-02-10, 23:22
tim.d tim.d is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 27
Standaard

Hij is ouder dan 1 jaar 9 maanden oud, maar kan ik dan gewoon bellen zonder verdere gegevens?
  #470  
Oud 07-02-10, 23:26
Nicky75's schermafbeelding
Nicky75 Nicky75 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Brabant....
Berichten: 232
Stuur een bericht via MSN naar Nicky75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tim.d Bekijk bericht
Hij is ouder dan 1 jaar 9 maanden oud, maar kan ik dan gewoon bellen zonder verdere gegevens?
De iPhone is dus bijna 2 jaar oud?
Ik zou gewoon proberen hem legaal te unlocken via T-mobile en anders idd "illegaal",maar voor dat moet je ff op het forum zoeken.
  #471  
Oud 07-02-10, 23:27
tim.d tim.d is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 27
Standaard

Maar de vraag is dus, wat voor gegevens heb nodig voor een Legale unlock?
  #472  
Oud 07-02-10, 23:31
Nicky75's schermafbeelding
Nicky75 Nicky75 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Brabant....
Berichten: 232
Stuur een bericht via MSN naar Nicky75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tim.d Bekijk bericht
Maar de vraag is dus, wat voor gegevens heb nodig voor een Legale unlock?
ik had een prepaid-sim nodig omdat ik moest betalen (iPhone nieuw gekocht en meteen unlocked).
Verder heb je een tel.nr. nodig wat ik zo ff niet weet.
Het beste kun je ff naar de T-mobileshop gaan en daar ff vragen wat je nodig hebt voor een unlock.
  #473  
Oud 07-02-10, 23:44
tim.d tim.d is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 27
Standaard

Maar ik kan dus gewoon morgen het 'unlock nummer' bellen, en als ik de imei geef is het voldoende?
  #474  
Oud 08-02-10, 09:54
Nemisis2003 Nemisis2003 is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 159
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tim.d Bekijk bericht
Maar ik kan dus gewoon morgen het 'unlock nummer' bellen, en als ik de imei geef is het voldoende?
Voor zover ik weet ben je overgeleverd aan de genade van T-Mobile. Mij konden ze niet garanderen dat het zou helpen met een pre-paid sim. Zelfs toen er niet meer betaald hoefde te worden wilden ze eigenlijk niet helpen. Officieel kon het zelfs niet volgens hen.
Doordat een aardige medewerker een aantekening heeft gemaakt met mijn emailadres daarin. Normaal bellen ze alleen de oorspronkelijke eigenaar op om een unlock te regelen. Toen ze dat meerdere malen hadden geprobeerd kreeg ik pas een mailtje, waarin stond dat de iPhone unlocked was.
  #475  
Oud 08-02-10, 15:32
Ger Teunis Ger Teunis is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Arnhem
Berichten: 6
Standaard

Ik heb een iPhone 3G die momenteel gejailbroken en geunlocked is.
Via de vorige eingenaar heb ik de unlock laten uitvoeren bij t-mobile waar ik erg blij mee ben.

Moet ik nu eerst een officiele firmware terug zetten of kan ik direct met de jailbroken en unlocked firmware deze stappen uitvoeren?

Code:
1. Zet het toestel volledig uit.
2. Plaats een simkaart van een andere provider (bijvoorbeeld van KPN, Vodafone of Telfort) in het toestel.
3. Zet uw toestel aan. Wanneer het Apple logo verschijnt start het toestel goed op.
4. Kies na het opstarten voor ?ontgrendelen? en toets vervolgens de pincode van de desbetreffende simkaart in.
5. Hierna verbindt u het toestel voor een half uur met uw computer met iTunes opgestart. iTunes moet verbonden zijn met internet.
6. Tijdens deze periode kunt u uw iPhone niet gebruiken. Laat dus geen synchronisatie of updates uitvoeren.
7. Na een half uur koppelt u het toestel los en direct weer aan.
8. iTunes geeft aan: "Gefeliciteerd uw toestel is simlockvrij". Indien het toestel een pincode heeft, kan deze nu ingevoerd worden.
9. Linksboven op het scherm verschijnt de naam van uw nieuwe provider. Als dit niet het geval is het toestel nogmaals los en aankoppelen.
  #476  
Oud 08-02-10, 19:55
SilenTDoGgIPHONE SilenTDoGgIPHONE is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ger Teunis Bekijk bericht
Ik heb een iPhone 3G die momenteel gejailbroken en geunlocked is.
Via de vorige eingenaar heb ik de unlock laten uitvoeren bij t-mobile waar ik erg blij mee ben.

Moet ik nu eerst een officiele firmware terug zetten of kan ik direct met de jailbroken en unlocked firmware deze stappen uitvoeren?

Code:
1. Zet het toestel volledig uit.
2. Plaats een simkaart van een andere provider (bijvoorbeeld van KPN, Vodafone of Telfort) in het toestel.
3. Zet uw toestel aan. Wanneer het Apple logo verschijnt start het toestel goed op.
4. Kies na het opstarten voor ?ontgrendelen? en toets vervolgens de pincode van de desbetreffende simkaart in.
5. Hierna verbindt u het toestel voor een half uur met uw computer met iTunes opgestart. iTunes moet verbonden zijn met internet.
6. Tijdens deze periode kunt u uw iPhone niet gebruiken. Laat dus geen synchronisatie of updates uitvoeren.
7. Na een half uur koppelt u het toestel los en direct weer aan.
8. iTunes geeft aan: "Gefeliciteerd uw toestel is simlockvrij". Indien het toestel een pincode heeft, kan deze nu ingevoerd worden.
9. Linksboven op het scherm verschijnt de naam van uw nieuwe provider. Als dit niet het geval is het toestel nogmaals los en aankoppelen.
die stappe heb je die gekregen van T-MOBILE?
  #477  
Oud 08-02-10, 20:19
Ger Teunis Ger Teunis is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Arnhem
Berichten: 6
Standaard

Yep. voor iedereen met dezelfde vraag:
1. Eerst downgraden naar 3.0 officele firmware (deze zorgt dat je je baseband niet update naar een unhackable one).
2. Bovenstaande unstructies volgen
3. Weer via pownagetool naar 3.1.2 omzetten
  #478  
Oud 08-02-10, 20:22
SilenTDoGgIPHONE SilenTDoGgIPHONE is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ger Teunis Bekijk bericht
Yep. voor iedereen met dezelfde vraag:
1. Eerst downgraden naar 3.0 officele firmware (deze zorgt dat je je baseband niet update naar een unhackable one).
2. Bovenstaande unstructies volgen
3. Weer via pownagetool naar 3.1.2 omzetten
ja maar ik heb die nieuwe baseband al erop had hem perongeluk geupdat
  #479  
Oud 08-02-10, 20:27
Gaspard Gaspard is offline
• iOS 4.2.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 9
Standaard

hallo iphone bezitters,

ik heb op marktplaats een 3G 16Gb iphone weten uit te halen. alles was compleet met doosje en kassabon. nu word de iphone op 21-maart 2010 een jaar oud. ik wil deze graag simlock vrij laten maken door t-mobile.
nu is mijn vraag: aangezien ik geen t-mobile bezitter ben? is het dan mogelijk om mijn toestel via mijn zus ( wat wel t-mobile abbonnee is ) simlock vrij te krijgen. op de kassa bon staat de abbonements vorm en het telefoon nummer van de vorige eigenaar. uiteraard komt dit niet overeen met mijn zus haar abbonement!! kijkt t-mobile alleen maar naar de aankoopdata op de kassa bon of vergelijken ze de kassa bon met de aanvrager die het toestel simlock vrij wil krijgen.? ik begreep namelijk van t-mobile dat ik een kopie van de kassabon moest doorfaxen om het toestel sim vrij te krijgen.

Mvg Gaspard
  #480  
Oud 08-02-10, 20:28
SilenTDoGgIPHONE SilenTDoGgIPHONE is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gaspard Bekijk bericht
hallo iphone bezitters,

ik heb op marktplaats een 3G 16Gb iphone weten uit te halen. alles was compleet met doosje en kassabon. nu word de iphone op 21-maart 2010 een jaar oud. ik wil deze graag simlock vrij laten maken door t-mobile.
nu is mijn vraag: aangezien ik geen t-mobile bezitter ben? is het dan mogelijk om mijn toestel via mijn zus ( wat wel t-mobile abbonnee is ) simlock vrij te krijgen. op de kassa bon staat de abbonements vorm en het telefoon nummer van de vorige eigenaar. uiteraard komt dit niet overeen met mijn zus haar abbonement!! kijkt t-mobile alleen maar naar de aankoopdata op de kassa bon of vergelijken ze de kassa bon met de aanvrager die het toestel simlock vrij wil krijgen.? ik begreep namelijk van t-mobile dat ik een kopie van de kassabon moest doorfaxen om het toestel sim vrij te krijgen.

Mvg Gaspard
heb er ook voor gebeld ze vragen het abbonoment nummer waar de iphone aan gekoppeld zit plus wat gegevens en het emei nummer
Reageren

Labels
3gs, iphone, itunes, officieel, t-mobile, unlock, unlock 3g



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: legale unlock T-mobile DE Paraprozac Unlock 8 23-07-11 00:47
iPhone 3G: Iphone 3g, legale unlock??? mpke Unlock 7 23-11-10 20:12
iPhone 3G: Downgraden 05.14.02? Of legale unlock t-mobile? Guest-20180619184752 Unlock 4 25-10-10 00:12
iPhone 3GS: legale unlock vago Unlock 0 06-08-10 19:16
iPhone 3GS: Legale unlock ferrari_2 Unlock 5 17-09-09 17:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:56.