//

Legale unlock door T-Mobile

Legale unlock door T-Mobile discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door deKevster Het is me dan eindelijk gelukt om m'n iPhone te unlocken bij T-Mobile. Gratis en voor niets! Dat alles via ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #961  
Oud 25-06-10, 22:15
lekkereloempia lekkereloempia is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deKevster Bekijk bericht
Het is me dan eindelijk gelukt om m'n iPhone te unlocken bij T-Mobile. Gratis en voor niets!

Dat alles via Twitter.. :-o

Ga straks als ik thuis ben gelijk aan iTunes hangen.
En wil je het ook met de rest van de community delen HOE je het gratis gedaan hebt of is het alleen puur om op te scheppen?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #962  
Oud 26-06-10, 18:39
RMJ RMJ is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 4
Standaard

Hallo,

Ik heb via internet een losse Iphone 3gs gekocht zonder abbo maar wel met een t-mobile sim-lock. Om deze te kunnen unlocken moet je een simkaart kopen bij t-mobile en er 120 euro beltegoed opzetten of moet dit per sé een aboo zijn van t-mobile? Vervolgens moet er volgens mij gebeld worden met de unlock afdeling van t-mobile en sturen ze een unlock handleiding terug? Ik weet niet precies hoe dit in zijn werk gaat. moet ik de t-mobile simkaart met 120 euro in mijn iphone doen en daarmee bellen naar het unlock nummer of moet ik dit met een andere simkaart doen en een andere telefoon? Ik snap het even niet meer! Wie kan mij helpen?
Bij voorbaat dank!

RMJ
  #963  
Oud 26-06-10, 22:28
Jennimal Jennimal is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 96
Standaard

Nou, het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar ook mijn foon is nu door T mobile GRATIS ge-unlocked. Een jaar geleden heb ik mijn 3G via mp overgenomen van iemand. Had wel de bon, maar geen naam of tel.nr. Nadat ik de telefoon een maand of 3 gebruikt had zat er een rare bug in waardoor de foon helemaal dood sloeg. Dus ik naar de winkel, en jawel, een swap. En dan wordt het leuk. Ik naar de winkel voor een unlock want ik vermoedde al problemen. En die kwamen ook!!! Jeetje mina, wat een gedoe. Om een lang verhaal kort te maken: ik moest een brief sturen, met kopie bon en swap formulier en dan gingen ze kijken of ze iets konden doen. Al die keren is er nooit genoemd dat ik moest betalen...ik dacht..ik ga toch eerst zelf een keer bellen. Het 1e gesprek was kort maar krachtig...foon was niet geregistreerd bij T mobile dus ik moest Apple maar bellen...ik had nog wel uitgelegd vd swap en dat ik beide imei nrs zo kon opnoemen, maar de mevrouw was heel kort...Apple bellen. Ik dat gedaan om te horen dat je voor iPhone zaken bij je provider moet zijn!!! Dus ik weer T mobile gebeld en toen kreeg ik een hele vriendelijke en behulpzame meneer aan de telefoon. Ik situatie uitgelegd, imei nrs doorgegeven, oude nr stond idd nog wel in het bestand maar mijn nieuwe foon niet. Maar was geen probleem, ik werd doorverbonden met de unlock afdeling en binnen 5 minuten was het geregeld!!! Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik sinds jaar en dag klant ben bij T mobile...mss heeft dat ook wel geholpen.
  #964  
Oud 26-06-10, 23:37
gideon de vos gideon de vos is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Stolwijk
Berichten: 95
Standaard

Het is echt een verschil wie je aan de telefoon hebt de ene is ronduit onbeschoft kortaf en behandelt je als een stuk vuil de andere denkt met je mee en doet bijna alles voor de klant, in mijn geval kreeg ik eerst een kreng van een vrouw die mij niet eens de mogelijkheid gaf om me uit te laten praten nog geen 2 minuten later bel ik weer en krijg ik een heer aan de lijn die mij ( ik moest nog een paar maanden voordat de tel een jaar was) een gratis unlock code gaf.
Het is echt gewoon een verschil wie je aan de lijn krijg als ik de berichten een beetje door lees dan heb je de grootste kans op een unlock code als je een man aan de tel krijgt

Laatst gewijzigd door gideon de vos; 26-06-10 om 23:39.
  #965  
Oud 28-06-10, 19:36
ProGunNL ProGunNL is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: België
Berichten: 76
Standaard

Ik heb een vraagje:

Ik heb mijn iPhone 3G tweedehands gekocht van iemand in België (ik woon ook in BE). Zonder dat ik het eigenlijk wist kwam deze van Nederland (ik wist wel dat hij simlock was en deze dus niet officieel van België kwam). Ik ben er echter achtergekomen omdat er op de sticker aan de achterkant van de doos T-mobile staat. Nu is de sticker in 2 talen Duits en Nederlands. Hoe kan ik er achter komen uit welk land deze komt en/of ik deze legaal kan laten unlocken door T-mobile?

Alvast bedankt!
  #966  
Oud 28-06-10, 21:13
Operafreak's schermafbeelding
Operafreak Operafreak is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Ergens boven het IJ
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ProGunNL Bekijk bericht
Ik heb een vraagje:

Ik heb mijn iPhone 3G tweedehands gekocht van iemand in België (ik woon ook in BE). Zonder dat ik het eigenlijk wist kwam deze van Nederland (ik wist wel dat hij simlock was en deze dus niet officieel van België kwam). Ik ben er echter achtergekomen omdat er op de sticker aan de achterkant van de doos T-mobile staat. Nu is de sticker in 2 talen Duits en Nederlands. Hoe kan ik er achter komen uit welk land deze komt en/of ik deze legaal kan laten unlocken door T-mobile?

Alvast bedankt!
Kijk bij Instellingen/Algemeen/Info onder 'Model'. Daar staat een nummer (in mijn geval MC141DN) en kijk bijvoorbeeld hier: iPhone Complete Model Numbers Country & Carrier (Locked or Factory Unlocked) List om te zien waar ie vandaan komt.. en dan blijkt dat mijn toestel mogelijk uit Oostenrijk, Duitsland of Nederland zou kunnen komen. Nou weet ik pertinent zeker dat hij Nederlands is... maar toch..

Hier kun je zien of hij mogelijk gelockt is: Locating iPhone wireless carriers

Succes!
__________________
 iPhone 12 Pro 256GB  iMac 21" 3.2 Ghz i7, 8GB, 1TB Fusion 
  #967  
Oud 28-06-10, 21:36
ProGunNL ProGunNL is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: België
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Operafreak Bekijk bericht
Kijk bij Instellingen/Algemeen/Info onder 'Model'. Daar staat een nummer (in mijn geval MC141DN) en kijk bijvoorbeeld hier: iPhone Complete Model Numbers Country & Carrier (Locked or Factory Unlocked) List om te zien waar ie vandaan komt.. en dan blijkt dat mijn toestel mogelijk uit Oostenrijk, Duitsland of Nederland zou kunnen komen. Nou weet ik pertinent zeker dat hij Nederlands is... maar toch..

Hier kun je zien of hij mogelijk gelockt is: Locating iPhone wireless carriers

Succes!
hij is dus van Oostenrijk en blijkbaar niet te unlocken via t-mobile. Ik ga toch maar eens proberen een mail te sturen en kijken of ze misschien toch een unlock doen
  #968  
Oud 09-07-10, 02:40
xaniapops xaniapops is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 13
Standaard

Dit hele topic doorgespit en het is nogal verwarrend, de een moet 120 euro betalen, zelfs al is het toestel ouder dan 1 jaar en de ander betaald 50 en weer een ander niets.
Mijn vriend (t-mobile klant) heeft unlock lijn gebeld de dag dat we de iphone binnen hadden, imei nummer doorgegeven, moesten hem effe aan itunes hangen en binnen 5 min gratis simlock vrij, niemand heeft het gehad over prepaid kaart of geld betalen en niemand vroeg naar de leeftijd van de telefoon. Alleen imei nummer werd gevraagd. Dit was in februari 2010. Iphone hadden we 1 dag, abonnement wat toen liep hadden we 6 maanden, maar konden we voortijdig laten verlengen mits we een iphone wilde. Mijn vriend was toen echter wel al langer dan 1 jaar klant bij t-mobile. Een week later ofzo had ik iemand van hyves die naar het unlock nummer vroeg en dat heb ik doorgegeven en die heeft zijn 2 weken oude iphone ook gratis kunnen laten unlocken. Is dat gewoon mazzel of is het inmiddels zo dat t-mobile het gratis doet bij t-mobile klanten ongeacht de leeftijd van de iphone? Of ligt het juist aan hoelang je al t-mobile klant bent?
  #969  
Oud 09-07-10, 07:38
tonhaarmans tonhaarmans is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xaniapops Bekijk bericht
Mijn vriend (t-mobile klant) heeft unlock lijn gebeld de dag dat we de iphone binnen hadden, imei nummer doorgegeven, moesten hem effe aan itunes hangen en binnen 5 min gratis simlock vrij, niemand heeft het gehad over prepaid kaart of geld betalen en niemand vroeg naar de leeftijd van de telefoon. Alleen imei nummer werd gevraagd.
Ik heb mijn iPhone 3G ook gratis laten unlocken door T-mobile, nadat ik deze een jaar had. Door het IMEI-nummer telefonisch door te geven konden zij precies zien wat de aankoopdatum was, dus daar hoeven ze dan ook niet naar te vragen. Ik kan me wel herinneren dat ik de telefoon met een SIM-kaartje van een andere provider langere tijd aan iTunes moest hangen, tot er een melding op de iPhone kwam dat de unlock gelukt was.
  #970  
Oud 10-07-10, 15:21
xaniapops xaniapops is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 13
Standaard

Ja okay als ie ouder dan een jaar is, zijn ze verplicht het gratis te doen toch?
Maar ik heb de mijne meteen de eerste dag dat ik hem had laten unlocken en iemand anders via hyves heeft hem paar dagen later ook gratis unlocked.
En ik lees in dit forum dat meer mensen dat hadden, maar dat is dus gewoon mazzel blijkbaar, want normaal kost het dus wel geld.
Dat van die 120 euro wist ik iig toen nog niet, ik had het nummer weer van iemand die zijn nieuwe iphone ook gratis had laten unlocken en die jongen van hyves die zei daarna pas tegen mij ja mijne is 2 weken oud maar als ik die lijn bel dan kost me dat 120 euro hoor ik van mensen. En toen ik zei dat er bij niets gezegd was over dat het uberhaupt iets zou kosten en dat ze het gewoon gratis deden heeft hij ook gebeld en bij hem is het toen hetzelfde gegaan als bij mij. dus gewoon alle 3 mazzel gehad denk ik nu...

Laatst gewijzigd door xaniapops; 10-07-10 om 15:30.
  #971  
Oud 10-07-10, 20:23
lekkereloempia lekkereloempia is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xaniapops Bekijk bericht
Ja okay als ie ouder dan een jaar is, zijn ze verplicht het gratis te doen toch?
Maar ik heb de mijne meteen de eerste dag dat ik hem had laten unlocken en iemand anders via hyves heeft hem paar dagen later ook gratis unlocked.
En ik lees in dit forum dat meer mensen dat hadden, maar dat is dus gewoon mazzel blijkbaar, want normaal kost het dus wel geld.
Dat van die 120 euro wist ik iig toen nog niet, ik had het nummer weer van iemand die zijn nieuwe iphone ook gratis had laten unlocken en die jongen van hyves die zei daarna pas tegen mij ja mijne is 2 weken oud maar als ik die lijn bel dan kost me dat 120 euro hoor ik van mensen. En toen ik zei dat er bij niets gezegd was over dat het uberhaupt iets zou kosten en dat ze het gewoon gratis deden heeft hij ook gebeld en bij hem is het toen hetzelfde gegaan als bij mij. dus gewoon alle 3 mazzel gehad denk ik nu...
Ik denk dat T-mob na jullie (en paar anderen die na een paar weken hun iPhone lieten unlocken) de regels heeft aangescherpt. Want zoals ik nu lees hanteert T-mob geen concrete richtlijnen. Ik lees nog steeds dat sommigen het wel voor elkaar hebben gekregen om gratis te unlocken en anderen moeten er weer voor betalen (afhankelijk van hoe oud het toestel is...).
Tenzij er in de tussentijd weer nieuwe regels zijn?
  #972  
Oud 10-07-10, 22:20
xaniapops xaniapops is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 13
Standaard

Denk eerder dat de regels juist versoepeld zijn, want als je dit topic leest dan koste het in 2008 en 2009 geld en zie je vanaf 2010 juist steeds meer mensen die het gratis hebben laten doen en ik heb de mijne vanaf feb of maart 2010 ongeveer.
Nogmaals ik was me geeneens bewust van het feit dat het geld had gekost of zou moeten kosten. we hebben gewoon gebeld, volgens mij hebben we zelfs gewoon verteld dat we net de iphone binnen hadden gekregen en dat we deze wilde gebruiken met een andere provider en gevraagd of we de iphone eigenlijk meteen simlock vrij konden laten maken. Toen werd er gezegd ja hoor geen probleem mag ik het imei nummer, kregen we een mailtje en was het echt binnen 5 min gepiept.
  #973  
Oud 11-07-10, 07:03
Bijlie Bijlie is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 73
Standaard

Even twee vragen als ik mijn iPhone laat unlocken door T-Mobile moet dan eerst mij JB er af gooien of kan ik die er gewoon op laten. Moet ik een T-Mobile sim hebben voor de unlock of kan ik mijn Ben sim er in laten zitten?
  #974  
Oud 11-07-10, 08:56
tonhaarmans tonhaarmans is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 137
Standaard

Als je bij T-Mobile succesvol een unlock-aanvraag hebt gedaan, voeren zij iets in hun computer in en je krijgt daarna het volgende bericht:

Het deblokkeren van uw Iphone gaat als volgt:

1. Zet het toestel volledig uit.
2. Plaats een simkaart van een andere provider (bijvoorbeeld van KPN, Vodafone of Telfort) in het toestel.
3. Zet uw toestel aan. Wanneer het Apple logo verschijnt start het toestel goed op.
4. Kies na het opstarten voor ?ontgrendelen? en toets vervolgens de pincode van de desbetreffende simkaart in.
5. Hierna verbindt u het toestel voor een half uur met uw computer met iTunes opgestart. iTunes moet verbonden zijn met internet.
6. Tijdens deze periode kunt u uw iPhone niet gebruiken. Laat dus geen synchronisatie of updates uitvoeren.
7. Na een half uur koppelt u het toestel los en direct weer aan.
8. iTunes geeft aan: "Gefeliciteerd uw toestel is simlockvrij". Indien het toestel een pincode heeft, kan deze nu ingevoerd worden.
9. Linksboven op het scherm verschijnt de naam van uw nieuwe provider. Als dit niet het geval is het toestel nogmaals los en aankoppelen
  #975  
Oud 12-07-10, 07:30
Nooby88 Nooby88 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Haalem
Berichten: 52
Standaard

Oke thanx voor de info
  #976  
Oud 12-07-10, 13:40
Zoetzuur Zoetzuur is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Delft
Berichten: 13
Standaard

Vandaag mijn Simlock binnen 20 min verwijderd, officieel door T-Mobile
Mijn verhaal :

- December 2009 een 3G gekocht op MP
- Status : NL toestel, Tmobile simlock t/m Jul 2010
( de verkoper heeft ook een copy van zijn contract meegegeven, en hij heeft wel beloofd om evt te helpen met simlockvrij maken van het toestel )
- t/m vandaag Iphone gebruik icm Jailbreak/Unlock.
- Vandaag Iphone ge-restored naar 3.01, dus jailbreak/unlock weg.
- Tmobile abbo sim van een collega geleend, daarna 070-3056007 gebeeld
met het toestel.
- Wordt gevraagd : Tel.nr ( dus nr van tmobile abbo van die collega doorgegeven ), IMEI nr, daarna : ..wilt u nog een how-to ontvangen per email ?...zo ja sturen wij een handleiding naar het email adres die bekend is bij hun ( dus..collega heeft dit email ge-fwd )
- Iphone uitgezet, KPN sim erin, ( werkt natuurlijk ( nog ) niet ), aan de Itunes gehangen....en na ca 20 min...opeens zag ik KPN logo op mijn iphone....

dus...al met al viel het allemaal echt mee....de dame van Tmobile was erg aardig en behulpzaam, het hele process ging vlekkeloos..en ikke blij
  #977  
Oud 12-07-10, 13:56
men.mulder men.mulder is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoetzuur Bekijk bericht
Vandaag mijn Simlock binnen 20 min verwijderd, officieel door T-Mobile
Mijn verhaal :

- December 2009 een 3G gekocht op MP
- Status : NL toestel, Tmobile simlock t/m Jul 2010
( de verkoper heeft ook een copy van zijn contract meegegeven, en hij heeft wel beloofd om evt te helpen met simlockvrij maken van het toestel )
- t/m vandaag Iphone gebruik icm Jailbreak/Unlock.
- Vandaag Iphone ge-restored naar 3.01, dus jailbreak/unlock weg.
- Tmobile abbo sim van een collega geleend, daarna 070-3056007 gebeeld
met het toestel.
- Wordt gevraagd : Tel.nr ( dus nr van tmobile abbo van die collega doorgegeven ), IMEI nr, daarna : ..wilt u nog een how-to ontvangen per email ?...zo ja sturen wij een handleiding naar het email adres die bekend is bij hun ( dus..collega heeft dit email ge-fwd )
- Iphone uitgezet, KPN sim erin, ( werkt natuurlijk ( nog ) niet ), aan de Itunes gehangen....en na ca 20 min...opeens zag ik KPN logo op mijn iphone....

dus...al met al viel het allemaal echt mee....de dame van Tmobile was erg aardig en behulpzaam, het hele process ging vlekkeloos..en ikke blij
En op dat abonnement is ook een iPhone verkregen?
  #978  
Oud 12-07-10, 14:30
Zoetzuur Zoetzuur is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Delft
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door men.mulder Bekijk bericht
En op dat abonnement is ook een iPhone verkregen?
--ja-- de vorige eigenaar heeft een 2-jarige (Iphone) contract, maar na 1 jaar mag de simlock kosteloos eraf gehaald worden.
  #979  
Oud 15-07-10, 10:06
gertjancommandeur gertjancommandeur is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yzord Bekijk bericht
Mij is het net wel gelukt. Eerst weigerden ze ook en zeiden ze dat de vorige eigenaar dit moest doen. Toen wees ik op een reactie van ConsuWijzer en dat ik eventueel naar de geschillencommissie zou gaan. Toen zei hij dat hij me binnen een kwartier zou terugbellen.

Hij belde terug met de mededeling dat het imei is doorgevoerd in het systeem en dat ik hem aan itunes moest hangen en dat hij me een mailtje zou toesturen. Dus het is gelukt

Let op: ik ben wel gewoon lid van T-Mobile, dat zou ook meewerken volgens hem. En ik vroeg ook of zijn eerste reactie een standaard reactie was en dat was inderdaad zo. Dus gewoon volhouden mensen en beleefd blijven.
Welke reactie van consuwijzer?? kan je die misschien posten ga ik dit namelijk ook gebruiken!
  #980  
Oud 22-07-10, 18:00
larsberg larsberg is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 2
Standaard

misschien een domme vraag, maar ik wacht dus nu ook op mijn unlock.
telefonisch is het al afgehandeld met t-mobile ik moet dus nu mijn iphone en half uur aan itunes hangen.
welk scherm moet ik zien, want in mijn itunes zie ik alleen een scherm dat mijn simkaart niet geldig is!
en klopt het dat linksboven op het scherm van mijn iphone maar één balkje dan staat?
groeten lars.

Laatst gewijzigd door larsberg; 22-07-10 om 21:09.
Reageren

Labels
3gs, iphone, itunes, officieel, t-mobile, unlock, unlock 3g



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: legale unlock T-mobile DE Paraprozac Unlock 8 23-07-11 00:47
iPhone 3G: Iphone 3g, legale unlock??? mpke Unlock 7 23-11-10 20:12
iPhone 3G: Downgraden 05.14.02? Of legale unlock t-mobile? Guest-20180619184752 Unlock 4 25-10-10 00:12
iPhone 3GS: legale unlock vago Unlock 0 06-08-10 19:16
iPhone 3GS: Legale unlock ferrari_2 Unlock 5 17-09-09 17:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:53.