iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Legale unlock door T-Mobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/25562-legale-unlock-door-t-mobile.html)

mattvanwyk 06-04-09 18:40

Stel dat je dus een T-mobile simlocked toestel hebt (2dehands) en je wilt na een jaar die unlock code eraf hebben. is dit dan mogelijk ook al heb je daar geen abonnement lopen?

En betaal je na dat jaar er nog iets voor?

Op dit moment heb ik dus een yellowsnow lphone 3g maar ja, kwil wel een keer van die unlock af. Is dit dus voor mij een kwestie van over jaartje even naar Tmobile bellen?

King1987 06-04-09 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mattvanwyk (Bericht 275238)
Stel dat je dus een T-mobile simlocked toestel hebt (2dehands) en je wilt na een jaar die unlock code eraf hebben. is dit dan mogelijk ook al heb je daar geen abonnement lopen?

En betaal je na dat jaar er nog iets voor?

Op dit moment heb ik dus een yellowsnow lphone 3g maar ja, kwil wel een keer van die unlock af. Is dit dus voor mij een kwestie van over jaartje even naar Tmobile bellen?

Je moet klant zijn van T-Mobile

mattvanwyk 06-04-09 20:58

Helaas maakt het voor mij niets meer uit, aangezien ik erachter ben gekomen dat er geen T-Mobile simlock op mijn Iphone zit.

Ik verwacht dat hij uit USA of Engeland komt ofzo, iemand enig idee hoe ik dit kan achterhalen?

Weinig kans dat ik ooit nog mijn Iphone volledig simlockvrij zal krijgen

shapezzz 06-04-09 21:37

Mijn eerste unlock zou me 90 Euro gaan kosten, daar heb ik op mijn facturen nooit wat van teruggevonden laat staan dat mijn maandbedrag ineens 90 Euro hoger was.
Haha schijnbaar klopt de administratie daar niet helemaal :D

ButcherJF 07-04-09 07:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mattvanwyk (Bericht 275276)
Helaas maakt het voor mij niets meer uit, aangezien ik erachter ben gekomen dat er geen T-Mobile simlock op mijn Iphone zit.

Ik verwacht dat hij uit USA of Engeland komt ofzo, iemand enig idee hoe ik dit kan achterhalen?

Weinig kans dat ik ooit nog mijn Iphone volledig simlockvrij zal krijgen

Kijk hier en adhv je modelnummer weet je waar ie vandaan komt.

steef54321 07-04-09 08:39

Mijn iphone heeft als modelnummer MB504B; staat niet in de lijst, iemand enig idee waar mijn iphone vandaan komt?

mattvanwyk 07-04-09 09:15

Oke, mijn vermoedens zijn waar, hij komt uit USA.

Nou ga ik in oktober een half jaar daarheen. Is er in USA ook een regeling dat AT&T de simlock moet verwijderen na een jaar? Of kan ik op een andere manier in een at&t shop die unlock verwijderen? Iemand ervaring hiermee?

shapezzz 07-04-09 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shapezzz (Bericht 275212)
Haha vreemd, ik zal morgen ook eens bellen want heb voor mijn witte iPhone ook een unlock aangevraagd via My T-Mobile :)

Was weer zo voor elkaar hoor :)
Even mijn telefoonnummer en adresgegevens controleren en imei-nummer doorgegeven, werd me gevraagd of ik op de hoogte ben v/d kosten, ''jawel hoor geen probleem'' en nu issie simlockvrij :D

Ben benieuwd of het me deze keer wel geld gaat kosten haha :p

MaartenW 07-04-09 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shapezzz (Bericht 275444)
Was weer zo voor elkaar hoor :)
Even mijn telefoonnummer en adresgegevens controleren en imei-nummer doorgegeven, werd me gevraagd of ik op de hoogte ben v/d kosten, ''jawel hoor geen probleem'' en nu issie simlockvrij :D

Ben benieuwd of het me deze keer wel geld gaat kosten haha :p

Maar die iPhone staat wel op jou naam geregistreerd?

shapezzz 07-04-09 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaartenW (Bericht 275447)
Maar die iPhone staat wel op jou naam geregistreerd?

Yep deze wel ja, denk dat ze het beleid t.o.v. voorheen wat aangescherpt hebben ;)

theking1 08-04-09 08:21

Hallo,

Ik heb een vraagje over de unlock aanvraag via T-mobile, als je deze code via I-tunes binnenkrijgt moet er dan ook een T-mobile simkaart inzitten of is dat niet nodig?

tattoo1000 09-04-09 18:16

legale unlock
 
mijn grote probleem is ik woon in duitsland en kreeg mijn iphone 3g FW 2.2.1 BB 2.30.3 daar bij mijn abo van t mobile duitsland maar omdat ik 4 dagen in de week in nederland ben zou ik hem graag willen laten unlocken nu is het zo dat men in duitsland daar niet aan doet enkel na 24 maanden hoe krijg ik het klaar om dat in nederland te doen mag best geld kosten is geen probleem wie weet waar ik moet zijn en hoe het precies gaat ik zie hier op het forum door de bomen het bos niet meer :)

MaartenW 10-04-09 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tattoo1000 (Bericht 276187)
mijn grote probleem is ik woon in duitsland en kreeg mijn iphone 3g FW 2.2.1 BB 2.30.3 daar bij mijn abo van t mobile duitsland maar omdat ik 4 dagen in de week in nederland ben zou ik hem graag willen laten unlocken nu is het zo dat men in duitsland daar niet aan doet enkel na 24 maanden hoe krijg ik het klaar om dat in nederland te doen mag best geld kosten is geen probleem wie weet waar ik moet zijn en hoe het precies gaat ik zie hier op het forum door de bomen het bos niet meer :)

De enige optie die je hebt is een RebelSim.
Unlocken via t-mob gaat niet (iphone staat daar niet geregistreerd) en
software matige unlock is er niet

z-nyx 10-04-09 16:40

Heb zojuist een legale unlock gedaan via t-mobil , dit ging als volgt!
Om voorop te zeggen ik ben geen t-mobil klant!
Heb het bekende 070 nr gebeld en gevraagd of het mogelijk is om mijn iphone te unlocken?
Het antwoord was : als ik geen t-mobil klant ben kan je een PREPAID ( van T-MOBIL )kaart kopen van 120 euro , dan terug bellen en vragen voor de unlock.
Aangezien mijn dochter klant is van t-mobil kon ik dit ook doen via mijn dochter.
Zo gezegd zo gedaan , ik heb mijn IMEI nr door gegeven en na een uur was alles geregeld :D
Wel is het zo dat ik een t-mobil iphone 3G heb..gekocht via marktplaats , weet niet of dit uitmaakt (bij de weg) .
Het kost dan wel 120 euro , maar dan heb je wel een werkende IPHONE met KPN( HI )



Dus mensen die er 120 euro voor over hebben ....HET KAN !!!!!!!!!!!!!! ( ook als niet t-mobil klant ).

:):):):)

Robin40 10-04-09 17:51

Dus dat betekend dat je alleen maar een simkaart van 120 euro hoeft te kopen in de winkel en dan bellen naar 070 en thats it?

MaartenW 10-04-09 17:56

JUISSTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT

Ook nog maar eens gebeld! en gelukt!!!!!!!!!

na 10x: "nee meneer we gaan u niet helpen"

Nu een heel schattig meisje aan de lijn (goed slijmen en zeggen dat je echt niet wist dat ie op mijn naam moest staan....)

en tjakka! Sim-Lock Vrij!!!

Robin40 10-04-09 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaartenW (Bericht 276523)
JUISSTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT

Ook nog maar eens gebeld! en gelukt!!!!!!!!!

na 10x: "nee meneer we gaan u niet helpen"

Nu een heel schattig meisje aan de lijn (goed slijmen en zeggen dat je echt niet wist dat ie op mijn naam moest staan....)

en tjakka! Sim-Lock Vrij!!!

Heb jij een ander abonnement lopen bij tmobile of een prepaid kaart?

MaartenW 10-04-09 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robin40 (Bericht 276541)
Heb jij een ander abonnement lopen bij tmobile of een prepaid kaart?

Abo, maar dat maakte niet uit volgens haar. Prepaid kon ook!

Robin40 10-04-09 20:13

oke dat is dan misschien nog is een optie om een prepaid kaart te kopen.

tattoo1000 10-04-09 20:38

Thanks daar heb ik wat aan vriendelijk bedankt ga het morgen meteen proberen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:56.