//

Legale unlock door T-Mobile

Legale unlock door T-Mobile discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door mr-3gs Mijn toestel wordt omgeruild dus t-mobile krijgt de iPhone terug, dan moet het mogelijk zijn de nieuwe iPhone te unlocken ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1061  
Oud 05-11-10, 15:01
KillRoy1972 KillRoy1972 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mr-3gs Bekijk bericht
Mijn toestel wordt omgeruild dus t-mobile krijgt de iPhone terug, dan moet het mogelijk zijn de nieuwe iPhone te unlocken door de imei nummers aan elkaar te koppelen. Wat de klantenserice mij verteld heeft is dat er over èèn, twee weken een nieuwe lading 3GS 16gb binnen komt.
Je imei is niet van belang in zoverre dat ze deze alleen nodig hebben om deze door te geven aan apple.
Het enige wat apple doet is voor dit imeinummer de settings updaten naar 'geunlocked'

Tmobile heeft alleen maar je gegevens nodig om te zien of je daadwerkelijk een iphone bij hun hebt aangeschaft en of je al dan niet al een jaar een lock er op hebt zitten.
Na dat jaar is het unlocken gratis, binnen dat jaar kost het geld.

het unlocken van iphones die niet van tmobile komen, of beter gezegt: die niet met het contract bij tmobile wordt geleverd (dus dit zijn niet de gerepareerde toestellen), worden niet gratis ge-unlocked, en kost altijd geld (150 euro).

Vorbeeld:

Je kan dus een iphone kopen op het internet met een simlock zonder abo.
Je sluit een abo af bij tmobile sim-only en belt voor een unlock.
Deze is dus niet gratis.

Je kan een abo bij tmobile afsluiten met een iphone, deze gaat stuk en je krijgt een andere iphone van tmobile. Deze kan gewoon gratis ge-unlocked worden na een jaar na ingang contract.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #1062  
Oud 05-11-10, 16:23
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KillRoy1972 Bekijk bericht
Niet om het één of ander, maar de topic gaat over het legaal unlocken via Tmobile en niet over eventuele jailbreaks etc.
Goed punt!

Volgende keer aub melden met het gevarendriehoekje; dan kunnen de moderators sneller in actie komen.

Ik heb de offtopic berichten verwijderd (de vragensteller was al geholpen).
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!

Laatst gewijzigd door XIII; 05-11-10 om 16:27.
  #1063  
Oud 09-11-10, 09:23
webferret webferret is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Op een kustvaarder...
Berichten: 49
Standaard

Ik snap er niets van; ik heb een iPhone 3GS overgekocht van een vriend en die heeft gisteren voor mij naar TM gebeld voor de unlock. Hij is de originele abbo houder en is dus gerechtigd om contact met hen op te nemen voor de unlock. Toestel was in oktober 2 jaar oud dus abbo ook. Ik had met mijn duffe hoofd de upgrade naar 4.1 uitgevoerd en was die hele baseband vergeten. Een unlock via een JB gaat dus niet...

Afijn, m'n vriend heeft gebeld en hij stuurde mij gisteravond het mailtje door wat hier al meerdere keren is geplaatst met al die stappen erin.

Ik heb al die stappen gevolgd met een simkaartje van de KPN erin maar hoelang ik ook wacht, ik krijg geen melding in iTunes dat er een Carrier update beschikbaar is. Ik heb zelfs afgelopen nacht het toestel aan iTunes gehad en vanmorgen na los- en weer aankoppelen géén melding.

Is er iets wat ik verkeerd doe ofzo? Ik heb m'n vriend gevraagd om nogmaals te bellen maar ik heb hier geen goed gevoel over....
  #1064  
Oud 09-11-10, 18:09
Upodtouch Upodtouch is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door webferret Bekijk bericht
Ik snap er niets van; ik heb een iPhone 3GS overgekocht van een vriend en die heeft gisteren voor mij naar TM gebeld voor de unlock. Hij is de originele abbo houder en is dus gerechtigd om contact met hen op te nemen voor de unlock. Toestel was in oktober 2 jaar oud dus abbo ook. Ik had met mijn duffe hoofd de upgrade naar 4.1 uitgevoerd en was die hele baseband vergeten. Een unlock via een JB gaat dus niet...

Afijn, m'n vriend heeft gebeld en hij stuurde mij gisteravond het mailtje door wat hier al meerdere keren is geplaatst met al die stappen erin.

Ik heb al die stappen gevolgd met een simkaartje van de KPN erin maar hoelang ik ook wacht, ik krijg geen melding in iTunes dat er een Carrier update beschikbaar is. Ik heb zelfs afgelopen nacht het toestel aan iTunes gehad en vanmorgen na los- en weer aankoppelen géén melding.

Is er iets wat ik verkeerd doe ofzo? Ik heb m'n vriend gevraagd om nogmaals te bellen maar ik heb hier geen goed gevoel over....
Ik heb precies hetzelfde probleem ik krijg echt geen melding hoe lang ik ook wacht.
  #1065  
Oud 09-11-10, 21:49
evdbent evdbent is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 7
Standaard

Ook ik krijg geen melding
  #1066  
Oud 09-11-10, 21:53
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Upodtouch Bekijk bericht
Ik heb precies hetzelfde probleem ik krijg echt geen melding hoe lang ik ook wacht.
In je profiel heb je nog een iPod Touch staan (die heeft geen 3G en dus geen unlock).

Pas je jouw profiel even aan?
  #1067  
Oud 10-11-10, 00:56
cubesten cubesten is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 188
Standaard

Nooit een mail ontvangen zoals beloofd maar ach.. Het is gelukt. Wel raar dat mijn telefoon ineens helemaal in het nederlands is.
  #1068  
Oud 10-11-10, 19:37
webferret webferret is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Op een kustvaarder...
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Upodtouch Bekijk bericht
Ik heb precies hetzelfde probleem ik krijg echt geen melding hoe lang ik ook wacht.
Ik ben erachter wat mijn fout was: Ik had het KPN simkaartje er vanaf het begin er gewoon ingelaten en telkens als ik de iPhone aan iTunes hing kreeg ik netjes m'n muziek en m'n apps te zien. Bovendien ging-ie ook netjes syncen en een reservekopie maken.

Toen dacht ik ineens laat ik toch de iPhone eens uitzetten, simkaart eruit halen en er weer instoppen. Toen ik hem daarna aan iTunes hing zag ik al meteen verschil: nu geen muziek en apps maar alleen heel groot in het middenscherm stond alleen 'Iphone'.

Dat heb ik drie kwartier zo gelaten en toen ik mijn iPhone loskoppelde en weer aan koppelde kreeg ik dat bekende schermpje van de stekker en iTunes logo. Meteen daarna zag ik in iTunes de melding dat de unlock gelukt was.

Dus advies: Eerst iPhone uitzetten, sim eruit en er weer in (eigenlijk zoals het dus in de T-Mobile mails staat....)

Succes en laat weten of het gelukt is!
  #1069  
Oud 10-11-10, 20:52
jeroenbroekhuizen jeroenbroekhuizen is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 1
Standaard

hoi,

Ik ben de hele avond al bezig met itunes maar krijg maar geen melding dat de unlock geslaagd is. Heb vanochtend met TM geregeld dat hij vrijgegeven gaat worden. Hoe lang duurt het voordat Apple dat imei nummer vrijgeeft via itunes ?

Ik heb er een jailbreak op zitten maar kan niet bellen omdat er ook de nieuwste baseband op staat. Aangezien de iphone toch 1 jaar oud is kan ik de unlock gratis doen. Of gaat dit nu niet werken omdat er een jailbreak op zit ?
  #1070  
Oud 11-11-10, 19:20
Upodtouch Upodtouch is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door webferret Bekijk bericht
Ik ben erachter wat mijn fout was: Ik had het KPN simkaartje er vanaf het begin er gewoon ingelaten en telkens als ik de iPhone aan iTunes hing kreeg ik netjes m'n muziek en m'n apps te zien. Bovendien ging-ie ook netjes syncen en een reservekopie maken.

Toen dacht ik ineens laat ik toch de iPhone eens uitzetten, simkaart eruit halen en er weer instoppen. Toen ik hem daarna aan iTunes hing zag ik al meteen verschil: nu geen muziek en apps maar alleen heel groot in het middenscherm stond alleen 'Iphone'.

Dat heb ik drie kwartier zo gelaten en toen ik mijn iPhone loskoppelde en weer aan koppelde kreeg ik dat bekende schermpje van de stekker en iTunes logo. Meteen daarna zag ik in iTunes de melding dat de unlock gelukt was.

Dus advies: Eerst iPhone uitzetten, sim eruit en er weer in (eigenlijk zoals het dus in de T-Mobile mails staat....)

Succes en laat weten of het gelukt is!
Nee niet gelukt heb dus naar T-mobile unlock team gebeld en gezegd dat ik paar dagen geleden een mail van hun kreeg hoe ik de iPhone moest unlocken.
Ze zei jij hebt helemaal geen T-mobile iPhone abbo ( dat klopt ook had nummer gegeven van me andere t-mobile kaart die al langer dan 2 jaar gebruikt) dus nu hebben ze het weer geblokkeerd dat ik niet kan unlocken.

Maar toch bedankt
  #1071  
Oud 12-11-10, 23:00
Las Vegas's schermafbeelding
Las Vegas Las Vegas is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 2
Standaard

Heeft iemand enig idee in hoeverre T-Mobile moeite heeft met het unlocken van overgekochte toestellen? Ik heb in Maart 2010 een (destijds nog in plastic folie) verpakte 3GS van iemand overgekocht die ik met veel plezier gebruik. Echter ben ik nu overgestapt naar Vodafone en die simkaart werkt dus niet i.v.m. sim-lock.

Ik heb uiteraard gewoon de benodigde info van de telefoon alleen zit de simkaart van mijn abonnement erin. Gaat dit problemen opleveren denken jullie?
  #1072  
Oud 15-11-10, 19:30
papegaai01 papegaai01 is offline
• iOS 13.2.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 65
Standaard

Ik heb Tmobile ook gebeld en de Iphone volgens de stappen uitgevoerd met een andere SIM erin. Maar ik krijg via Itunes geen melding. Iemand een idee? Moet je ook de nieuwste Itunes versie hebben of maakt dat niets uit?
  #1073  
Oud 15-11-10, 19:35
HyperCube HyperCube is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door papegaai01 Bekijk bericht
Ik heb Tmobile ook gebeld en de Iphone volgens de stappen uitgevoerd met een andere SIM erin. Maar ik krijg via Itunes geen melding. Iemand een idee? Moet je ook de nieuwste Itunes versie hebben of maakt dat niets uit?
Het kan een half uur duren. Herstart je iPhone even en laat hem dan een half uur gekoppeld aan iTunes zitten
Was het een nederlands toestel btw?
  #1074  
Oud 15-11-10, 19:44
papegaai01 papegaai01 is offline
• iOS 13.2.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 65
Standaard

Ja het is een officeel T Mobile toestel. Ik zal hem er weer een half uur aanhangen.

Als ik hem aansluit geeft Itunes aan: De sim kaart wordt in deze ihpone niet ondersteund. Maakt dat wat uit?

Laatst gewijzigd door papegaai01; 15-11-10 om 19:49.
  #1075  
Oud 15-11-10, 19:55
HyperCube HyperCube is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door papegaai01 Bekijk bericht
Ja het is een officeel T Mobile toestel. Ik zal hem er weer een half uur aanhangen.

Als ik hem aansluit geeft Itunes aan: De sim kaart wordt in deze ihpone niet ondersteund. Maakt dat wat uit?
Dat zou na een tijdje moeten verdwijnen en een bericht op-puppen dat hij unlocked is. Je kan natuurlijk ook een beetje klooien met verschillende simkaartjes en herstarten, uiteindelijk zal hij het wel doen
  #1076  
Oud 15-11-10, 19:57
papegaai01 papegaai01 is offline
• iOS 13.2.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 65
Standaard

Ik zal het na een 1/2 uur weer proberen. Ben benieuwd. Heb helaas maar 1 simkaart van een andere provider
  #1077  
Oud 15-11-10, 20:09
HyperCube HyperCube is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 58
Standaard

Ik ga morgen een AT&T iPhone proberen te unlocken via T-Mobile, dat wordt een avontuur . Heb je trouwens via de telefoon of de T-Mobile website unlocked? Ik las ergens dat het tegenwoordig ook online kon, maar kan me vergissen.
  #1078  
Oud 15-11-10, 20:10
papegaai01 papegaai01 is offline
• iOS 13.2.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 65
Standaard

Nee ik heb T Mobile vanochtend gebeld. Wist niet dat het online kon.
  #1079  
Oud 16-11-10, 11:29
papegaai01 papegaai01 is offline
• iOS 13.2.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 65
Standaard

En hij doet het. Kreeg idd op een gegeven moment een wit scherm in Itunes met alleen in grote letter Iphone. Daarna werkte het
  #1080  
Oud 16-11-10, 12:44
Radar Radar is offline
• iOS 9.2.1
• 9.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Maasland
Berichten: 109
Standaard

Zoals ik een stuk omhoog al beschreven had, had ik de eerste keer hetzelfde euvel.
Ik had mijn toestel ge-JB en unlocked met ultrasn0w.
Na het verwijderen van ultrasn0w ging alles zoals het bedoeld was.
Reageren

Labels
3gs, iphone, itunes, officieel, t-mobile, unlock, unlock 3g



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: legale unlock T-mobile DE Paraprozac Unlock 8 23-07-11 00:47
iPhone 3G: Iphone 3g, legale unlock??? mpke Unlock 7 23-11-10 20:12
iPhone 3G: Downgraden 05.14.02? Of legale unlock t-mobile? Guest-20180619184752 Unlock 4 25-10-10 00:12
iPhone 3GS: legale unlock vago Unlock 0 06-08-10 19:16
iPhone 3GS: Legale unlock ferrari_2 Unlock 5 17-09-09 17:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:14.