//

Legale unlock door T-Mobile

Legale unlock door T-Mobile discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Dit is geen probleem, hun kunnen je jailbreak niet zien. Als je een unlock met ultrasnow hebt moet je eerst even je mobiel hertellen om ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1101  
Oud 25-11-10, 23:11
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

Dit is geen probleem, hun kunnen je jailbreak niet zien. Als je een unlock met ultrasnow hebt moet je eerst even je mobiel hertellen om problemen te voorkomen
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #1102  
Oud 06-12-10, 23:32
Alireza Alireza is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 45
Standaard

Jongens, ik heb een paar vraagjes.

Ikzelf ben in bezit van een iPhone 4 T-Mobile simlocked en wil ook graag simlock vrij maken. Ik kwam op het volgende idee:
een vriend van mij heeft een i-abonnement bij T-Mobile, maar wel een 3GS. Hij heeft zijn iPhone al langer dan een jaar en kan dus zijn 3GS gratis laten unlocken. Ik stel hem dan voor dat ie zijn telefoon unlockt. Stel hij heeft dit met succes gedaan. Kan hij een week later weer bellen voor een unlock en dan als reden zeggen dat ie een ander toestel (dus een ander IMEI nummer) heeft door reparatie? Dus dan geeft hij het IMEI nummer van mijn iPhone 4 door. Zou dit werken?
Nog een vraagje: een jailbreak zorgt er toch niet voor dat de unlockprocedure zal mislukken? Ik heb namelijk wel een custom firmware 4.1.
Nog een laatste vraagje: stel alles is goed verlopen (waar ik op dit moment niet vanuit ga), en ik krijg door reparatie een andere iPhone met een ander IMEI nummer. Dan heb ik weer een T-Mobile simlocked toestel toch? Hoe moet je deze dan weer unlocked maken door T-Mobile?
Ik hoop dat jullie mij met deze vragen kunnen helpen!
  #1103  
Oud 07-12-10, 10:00
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

@ Alireze

Hier snel een paar antwoorden: Elke iPhone is aan een naam, adres, telefoonnummer, serienummer en contract gekoppeld. Iemand anders laten bellen heeft dus geen zin.

Wanneer je een telefoon voor reparatie aanbied veranderd het serienummer en IMEI nummer maar dit wordt wel gekoppeld aan elkaar bij Apple. Zo kunnen ze netjes zien waar de telefoon gekocht is, de leeftijd en de garantie.

Door custom firmware kan de unlock alleen mislukken als je iets aan de baseband hebt veranderd door bijv. ultrasn0w te gebruiken of een ipad baseband op je 3g/3gs te gebruiken.

En dan snel je laatste vraag. Door dat de serienummers en IMEI gekoppeld zijn blijft je simlock/unlock actief. De status van het oude toestel wordt overgenomen. Mocht je na een jaar de unlock willen verwijderen en je hebt ook een nieuw toestel gekregen door reparatie moet/kan je het oude IMEI nummer door geven.

Laatst gewijzigd door bartha; 07-12-10 om 11:07.
  #1104  
Oud 07-12-10, 10:56
Golfje Golfje is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 25
Standaard

In Juli 2010 heb ik een Iphone 3gs van iemand overgenomen die hem bij een t-mobile contract in mei 2010 heeft gekregen. Is het mogelijk om die iphone vanaf mei 2011 gratis te laten unlocken door mij zelf ??
  #1105  
Oud 07-12-10, 11:06
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

Nee. Tenzij je de gene laat bellen van wie die was. Soms lukt het ook wanneer je alle persoonsgegevens hebt van de eerste eigenaar en deze kan vertellen aan tmobile.
  #1106  
Oud 15-12-10, 21:19
iRobin's schermafbeelding
iRobin iRobin is offline
• iOS 5.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 121
Standaard

Ik heb een tijd terug een iPhone 3GS van iemand gekocht met een simlock van T-Mobile.
De iPhone is ongeveer anderhalfjaar oud en nu wilde ik de simlock laten verwijderen door naar T-Mobile te bellen.
Ik heb zelf ook een abonnement van T-Mobile dat al langer dan een jaar loopt en ik dacht dus dat het gratis zou zijn. Nu vertelde de persoon van T-Mobile mij dat alleen degene die de iPhone op naam heeft staan kan bellen voor de unlock.
Ik kan deze persoon alleen niet meer bereiken en heb nu echt de unlock nodig omdat ik overstap naar Vodafone.

Is er iets wat ik kan doen, een trucje ofzo, om toch die unlock te krijgen via T-Mobile?

Bij voorbaat dank!
  #1107  
Oud 15-12-10, 21:31
Drinkyoghurt Drinkyoghurt is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iRobin Bekijk bericht
Ik heb een tijd terug een iPhone 3GS van iemand gekocht met een simlock van T-Mobile.
De iPhone is ongeveer anderhalfjaar oud en nu wilde ik de simlock laten verwijderen door naar T-Mobile te bellen.
Ik heb zelf ook een abonnement van T-Mobile dat al langer dan een jaar loopt en ik dacht dus dat het gratis zou zijn. Nu vertelde de persoon van T-Mobile mij dat alleen degene die de iPhone op naam heeft staan kan bellen voor de unlock.
Ik kan deze persoon alleen niet meer bereiken en heb nu echt de unlock nodig omdat ik overstap naar Vodafone.

Is er iets wat ik kan doen, een trucje ofzo, om toch die unlock te krijgen via T-Mobile?

Bij voorbaat dank!
Ik heb dit laatst ook laten doen en kwam precies hetzelfde probleem tegen. Je moet je voordoen als die persoon. Je hebt daarvoor wel adres, woonplaats, postcode, naam en oude t-mobile nummer nodig.
Meeste Dingen stonden bij mij op de bon
  #1108  
Oud 15-12-10, 21:32
HyperCube HyperCube is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 58
Standaard yep

Gewoon bellen met jouw nummer. Vervolgens zeggen dat die iPhone bij jouw abonnement hoort. Misschien zeggen ze dat je een ander toestel bij je abo had maar dan zeg jij dat je ergens aan het begin van je contractperiode (iig een jaar geleden) al een iphone bij t-mobile hebt gekocht omdat het andere toestel niet beval. Zolang het vaag genoeg is en de medewerker het niet snapt zal je hem unlocked krijgen. PM me maar als je meer wilt weten
  #1109  
Oud 15-12-10, 22:23
iRobin's schermafbeelding
iRobin iRobin is offline
• iOS 5.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 121
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drinkyoghurt Bekijk bericht
Ik heb dit laatst ook laten doen en kwam precies hetzelfde probleem tegen. Je moet je voordoen als die persoon. Je hebt daarvoor wel adres, woonplaats, postcode, naam en oude t-mobile nummer nodig.
Meeste Dingen stonden bij mij op de bon
Dat is 't probleem, ik weet helemaal niks van de persoon die hem origineel met zijn abonnement kreeg. Ik heb hem gekocht van iemand die hem van de originele eigenaar heeft gekocht.
Dus ga maar eens wat meer vragen aan HyperCube.
Toch bedankt!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HyperCube Bekijk bericht
Gewoon bellen met jouw nummer. Vervolgens zeggen dat die iPhone bij jouw abonnement hoort. Misschien zeggen ze dat je een ander toestel bij je abo had maar dan zeg jij dat je ergens aan het begin van je contractperiode (iig een jaar geleden) al een iphone bij t-mobile hebt gekocht omdat het andere toestel niet beval. Zolang het vaag genoeg is en de medewerker het niet snapt zal je hem unlocked krijgen. PM me maar als je meer wilt weten
Oh oké, zal ik dan nog eens proberen om te bellen.
Alleen ze hebben mij verteld dat de iPhone op naam staat van iemand anders, die dus ook een T-Mobile abonnement heeft.
Heb je toch een berichtje gestuurd voor wat hulp.
  #1110  
Oud 20-12-10, 22:15
jb889 jb889 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: halle brussel
Berichten: 29
Standaard

Ik heb een Iphone 3g gekocht in tweedhand van frankrijk en ik kan er niet eens mee werken hij staat vast.
als ik hem op iTunes aan sluit zegt hij ( La carte SIM installée ne permet pas l'activation de votre iPhone )
wat moet ik doen zo dat hij weer gaat
dank u voor het help
  #1111  
Oud 20-12-10, 22:19
dingemansje dingemansje is offline
• iOS 9.2.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 86
Standaard

Zoek eens op het forum! Activatie + unlock doet wonderen!
  #1112  
Oud 20-12-10, 23:00
jb889 jb889 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: halle brussel
Berichten: 29
Standaard

heb al veel ge probeert maar toch blijft hij op de zelfde stand
  #1113  
Oud 20-12-10, 23:04
dingemansje dingemansje is offline
• iOS 9.2.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 86
Standaard

Het staat toch echt op t forum; zoek dan maar eens op redsnow of redsn0w. Even goed het hele topic doorlezen. Wij hebben er ook wat moeite voor moeten doen. In het leven wordt nou eenmaal niet alles voorgekauwd...

Edit: je moet het niet zoeken in de legale unlock tenzij jouw Frans heel goed is en je een wondersmoes hebt om de Franse provider jouw een unlock te gunnen.

Laatst gewijzigd door dingemansje; 20-12-10 om 23:07.
  #1114  
Oud 20-12-10, 23:18
laredo laredo is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 52
Standaard

Ik heb sinds november 2009 een iphone 3gs via tmobile. Dit abo heb ik afgesloten bij thephonehouse en daar heb ik in februari mijn iphone aangeboden voor reparatie ivm haarscheurtjes rondom de muteknop. Keurig een nieuwe gekregen. Nu wil ik graag mijn simlock verwijderen (abo loopt ruim 13 maanden) en heb hiervoor ingelogd bij mytmobile. Als ik dan mijn imeinummer invoer krijg ik te zien dat de iphone niet door tmobile is geleverd en ik dus geen unlockcode kan krijgen. Meer mensen dit probleem? Een bezoekje aan TPH brengen dan maar? Of toch via tmobile? Ben een beetje bang voor het kastje - muur verhaal!
  #1115  
Oud 20-12-10, 23:31
macron macron is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Gronsveld
Berichten: 326
Standaard

@laredo,
Heb net hetzelfde verhaal succesvol achter me gelaten met PDA shop/coolblue.
Alleen .... ik heb nu net de tweede nieuwe iPhone die omgeruild is wegens defect. Ik heb me bij t_mobile gemeld voor de officiele unlock .... Alles leek ok, maar er gebeurde niets. Weer bij T-mobile gemeld en inderdaad bleek uiteraard dat de i-mei nummers niet overeen komen ... Van PDA shop/coolblue de digitale werkpapieren gekregen dat ze de iPhone 2X omgeruild hebben wegens defect met de oude en nieuwe imei nummers. Deze gemaild naar T-mobile en toen was het zo gepiept.
Ik ben zéér tevreden over de perfecte en snelle afwikkeling van PDAshop/Coolblue. Bij T-mobile speelt het kastje-muur verhaal veel meer.
T-mobile kan alleen maar unlocken en je hebt er recht op, dus laat je niet wegsturen ook niet naar het kluitje-riet verhaal ;-)))))

Veel succes
__________________
Thoughts become things ... choose the good ones !!
  #1116  
Oud 20-12-10, 23:32
jb889 jb889 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: halle brussel
Berichten: 29
Standaard

dat heb ik al ge test ( redsn0w - winpwn_2.0.0.1 - greenpois0n - limera1n - Spirit - WinSCP ) en mijn frans is niet goet kan het wel lezen maar niet schrijven
  #1117  
Oud 20-12-10, 23:54
jb889 jb889 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: halle brussel
Berichten: 29
Standaard

zelf bij T-MOBILE ge belt op het numer +31703056007 maar die is niet meer geldig
  #1118  
Oud 21-12-10, 10:39
dingemansje dingemansje is offline
• iOS 9.2.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 86
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jb889 Bekijk bericht
dat heb ik al ge test ( redsn0w - winpwn_2.0.0.1 - greenpois0n - limera1n - Spirit - WinSCP ) en mijn frans is niet goet kan het wel lezen maar niet schrijven
Even voor alle duidelijkheid: dit is in ieder geval niet het goede topic.
Download de laatste versie van redsnow, en loop de stappen door. Zoek anders even een tutorial via Google "how to activate iPhone 3G with redsnow". Zo'n tutorial staat ook gewoon op dit forum... Op Google levert het sowieso genoeg hits op. Succes!
  #1119  
Oud 21-12-10, 12:21
kvdeursen kvdeursen is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 2
Standaard

Sinds een aantal dagen heb ik een iPhone 4, helaas met een simlock van Tmobile. De iPhone is overgenomen via iemand die werkt bij Tmobile en deze als kerstcadeau heeft gekregen. Ik ga er dan ook niet vanuit dat de iphone is verbonden aan een contract of iets dergelijks. Wat zijn mijn mogelijkheden om te unlocken? Iemand die tips of ideeën heeft?

Overigens ben ik al terecht gekomen bij DeLocker. Hoewel dat zeker een optie is, zijn er misschien nog andere manieren..
  #1120  
Oud 21-12-10, 14:41
jb889 jb889 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: halle brussel
Berichten: 29
Standaard

steets niet werken heb nu alles ge test .

redsn0w - winpwn_2.0.0.1 - greenpois0n - limera1n - Spirit - WinSCP
die heb ik alle ge test maar ik zoek nog verder er moet wel iets zijn voor hem te delockerren
Reageren

Labels
3gs, iphone, itunes, officieel, t-mobile, unlock, unlock 3g



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: legale unlock T-mobile DE Paraprozac Unlock 8 23-07-11 01:47
iPhone 3G: Iphone 3g, legale unlock??? mpke Unlock 7 23-11-10 21:12
iPhone 3G: Downgraden 05.14.02? Of legale unlock t-mobile? Guest-20180619184752 Unlock 4 25-10-10 01:12
iPhone 3GS: legale unlock vago Unlock 0 06-08-10 20:16
iPhone 3GS: Legale unlock ferrari_2 Unlock 5 17-09-09 18:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:00.