//

Legale unlock door T-Mobile

Legale unlock door T-Mobile discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Is het dan ook mogelijk om vanaf een tweede toestel, e.g. LG Shine, te bellen met een T-mobile prepaid kaart met 120€ beltegoed, om dan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #101  
Oud 10-04-09, 22:45
Dutchstar Dutchstar is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 22
Standaard

Is het dan ook mogelijk om vanaf een tweede toestel, e.g. LG Shine, te bellen met een T-mobile prepaid kaart met 120€ beltegoed, om dan mijn buitenlandse (Engelse) Iphone te unlocken.

Want ik neem aan dat je gewoon je IMEI nummer van je telefoon moet doorgeven om dan je Iphone ge-unlocked te krijgen?

Als iemand hier wat meer helderheid op kan werpen, dan is dit zeker de moeite waard.

Gr,

Dutchstar~
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #102  
Oud 11-04-09, 17:53
z-nyx's schermafbeelding
z-nyx z-nyx is offline
• iOS 9.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutchstar Bekijk bericht
Is het dan ook mogelijk om vanaf een tweede toestel, e.g. LG Shine, te bellen met een T-mobile prepaid kaart met 120€ beltegoed, om dan mijn buitenlandse (Engelse) Iphone te unlocken.

Want ik neem aan dat je gewoon je IMEI nummer van je telefoon moet doorgeven om dan je Iphone ge-unlocked te krijgen?

Als iemand hier wat meer helderheid op kan werpen, dan is dit zeker de moeite waard.

Gr,

Dutchstar~

Zou zeggen , bel ze even op ....krijg je gelijk een duidelijk antwoord
__________________
The nice thing about standards is that there are so many to choose from.
  #103  
Oud 11-04-09, 18:19
Magpie Magpie is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 12
Standaard

Volgens mij kan het niet. Een T-Mobile prepaid toestel kan wel een T-Mobile iphone unlocken maar niet een uit UK. Ik heb een iPhone uit de VS. Om een T-Mobile prepaid kaartje te gebruiken moet ik als nog een turbo extra sim erin stoppen.

iPhone via TMobile laten unlocken:
Heb ooit geprobeerd een gekochte iPhone van een TMobile abonnee via TMobile te laten unlocken. Je moet een speicale nummer (via TMobile website beschikbaar) bellen. Ging niet. Werd geinformeerd dat alleen de abonnee van de TMobile iPhone kan de unlock aanvragen omdat de unlock kosten direct van die abonnee's account afgeschreven zal worden. Te verifieren zullen er ook controle vragen gesteld worden. Helaas.

De IMEInummer - volgens TMobile gebruiken ze om te controleren of de iPhone is inderdaad via hen verkocht. Als de abonnee de unlock aanvraag, wordt de unlock via iTunes de desbetreffende iPhone dmv de IMEInummer opgespoord worden en decoden.
  #104  
Oud 14-04-09, 19:55
buurmanjansen buurmanjansen is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 1
Standaard Week wachten

Even ter info: ik heb vandaag een unlock aangevraagd via een prepaid sim. Mijn abbo begint pas over vier maanden en om die tijd te overbruggen toch maar ff een unlock aangevraagd. Kan dus via een prepaid sim met €120,- beltegoed. 't Is nu wel EEN WEEK wachten. Je moet je aankoopbon mailen en het duurt een week totdat je terug gebeld wordt om te unlocken. Nog weer ff geduld hebben dus... Maar ja, dan kan ik straks wel m'n phone gebruiken met mijn huidige Vodafone abbo!

EDIT: twee dagen later
Inmiddels al geunlocked. Even een paar minuten aan iTunes en klaar!

Laatst gewijzigd door buurmanjansen; 16-04-09 om 10:54.
  #105  
Oud 16-04-09, 17:05
Dutchskill Dutchskill is offline
• iOS 4.3.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 111
Standaard

Ik heb even wat vragen over de legale unlock..

Hij kost inmiddels 100 euro, toch?
Als ik een nieuwe iphone zou gaan kopen (in Juni ofzo als die nieuwe uitkomt)
Zou ik de unlock dan over mogen/kunnen zetten naar de nadere Iphone?
Ik heb de huidige Iphone die ik heb (3G) gekocht via marktplaats, ik zit dus niet aan een abbonement gebonden ofzo.. kan ik dan alsnog een unlock aanvragen? En moet ik, als het kan, een ander nummer bellen dan? Aangezien T-mobile geen gegevens van mij heeft, omdat ik geen abbo heb.
  #106  
Oud 16-04-09, 19:41
Magpie Magpie is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 12
Standaard

Hoe veel het kost ligt aan hoe lang de TMobile abonnement al loopt. Nieuwe uitgegevende toestel aan de abonnee kost €120 voor legale unlock, 9 maanden oude toestel € 90 enz. Info beschikbaar op TMobile website.

Unlock geldt alleen voor de desbetreffende aangevraagde toestel. Voor de nieuwe 3G dat in juni op de markt komt (als inderdaad in juni is), moet aparte aanvraag ingediend worden omdat simple weg het is een andere toestel en geen update/upgrade.

Deze toestel je van marktplaats gekocht heb, om het te unlocken, heb je de originele abonnee nodig. Volgens TMobile zelf, kan alleen de abonnee de unlock aanvragen omdat de procedure bevat 1) controle vragen gesteld zullen worden, 2) de abonnee's reeds bestaande rekening nummer om de kosten te innen.

Echter, in deze forum heb ik gelezen met een pre-paid kaart van T-Mobile met genoeg saldo eop zit (bijv. €120 als de unlock kosten €120 is), is de unlock aanvraag ook mogelijk. Het is mij niet duidelijk of deze persoon de iPhone een pre-paid TMobile iPhone account heeft of het gewoon ook een toegankelijke weg is. Search maar even onder de key word "pre-paid" of kijk in de forum onder de titels.

Wat voor FW en baseband heb je op deze toestel van je? Er is hoogwaarschijnlijk nog gebruikelijke omweg voor je om de toestel werkbaar te maken.

Gr.
  #107  
Oud 16-04-09, 20:02
tattoo1000's schermafbeelding
tattoo1000 tattoo1000 is offline
• iOS 7.1
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: duitsland
Berichten: 21
Standaard

ben nu al dagen bezig maar ik heb weer de pech dat mijn toestel uit duitsland komt heb nu al zeker 6 uur met apple in nederland en in duitsland gesproken alsook met tmobile in deze twee landen in nederland zegt tmobile niks te kunnen doen omdat het een buitenlands toestel is in duitsland zegt men dat het pas na 24 maanden kan en niet eerder toestel is pas 2 maanden oud nu word ik pas echt gestoord wie heeft er nu nog een oplossing voor mij

B.V.D
  #108  
Oud 16-04-09, 20:43
Magpie Magpie is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 12
Standaard

In dit gedeelde van de forum bekijken?

https://forum.iculture.nl/f14/iphone-modding/f66/iphone-3g-unlock/27774-guide-voor-de-iphone-3g-unlock-yellowsn0w-new-post.html
  #109  
Oud 16-04-09, 21:05
Gilliam's schermafbeelding
Gilliam Gilliam is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 658
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tattoo1000 Bekijk bericht
ben nu al dagen bezig maar ik heb weer de pech dat mijn toestel uit duitsland komt heb nu al zeker 6 uur met apple in nederland en in duitsland gesproken alsook met tmobile in deze twee landen in nederland zegt tmobile niks te kunnen doen omdat het een buitenlands toestel is in duitsland zegt men dat het pas na 24 maanden kan en niet eerder toestel is pas 2 maanden oud nu word ik pas echt gestoord wie heeft er nu nog een oplossing voor mij

B.V.D
Ok, even voor alle duidelijkheid, welke Baseband heb je?
  #110  
Oud 16-04-09, 21:25
Dutchskill Dutchskill is offline
• iOS 4.3.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Magpie Bekijk bericht
Hoe veel het kost ligt aan hoe lang de TMobile abonnement al loopt. Nieuwe uitgegevende toestel aan de abonnee kost €120 voor legale unlock, 9 maanden oude toestel € 90 enz. Info beschikbaar op TMobile website.

Unlock geldt alleen voor de desbetreffende aangevraagde toestel. Voor de nieuwe 3G dat in juni op de markt komt (als inderdaad in juni is), moet aparte aanvraag ingediend worden omdat simple weg het is een andere toestel en geen update/upgrade.

Deze toestel je van marktplaats gekocht heb, om het te unlocken, heb je de originele abonnee nodig. Volgens TMobile zelf, kan alleen de abonnee de unlock aanvragen omdat de procedure bevat 1) controle vragen gesteld zullen worden, 2) de abonnee's reeds bestaande rekening nummer om de kosten te innen.

Echter, in deze forum heb ik gelezen met een pre-paid kaart van T-Mobile met genoeg saldo eop zit (bijv. €120 als de unlock kosten €120 is), is de unlock aanvraag ook mogelijk. Het is mij niet duidelijk of deze persoon de iPhone een pre-paid TMobile iPhone account heeft of het gewoon ook een toegankelijke weg is. Search maar even onder de key word "pre-paid" of kijk in de forum onder de titels.

Wat voor FW en baseband heb je op deze toestel van je? Er is hoogwaarschijnlijk nog gebruikelijke omweg voor je om de toestel werkbaar te maken.

Gr.
Oké bedankt! Dan zal ik morgen wel even langs gaan bij een T-mobile winkel om te vragen of ik het met m`n abo-loze iphone ook kan..

Firmware = 2.2.1 (5H11) & Baseband (Modemfirmware??) = 02.30.03

Iemand eigenlijk enig idee wanneer de mogelijkheid komt software matig (dus stabiel) te kunnen unlocken ?
  #111  
Oud 16-04-09, 23:09
tattoo1000's schermafbeelding
tattoo1000 tattoo1000 is offline
• iOS 7.1
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: duitsland
Berichten: 21
Standaard

F.w 2.2.1 bb 2.30.03
  #112  
Oud 16-04-09, 23:11
tattoo1000's schermafbeelding
tattoo1000 tattoo1000 is offline
• iOS 7.1
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: duitsland
Berichten: 21
Standaard

hoop dat er snel een oplossing komt van het dev team voor deze BB dan ben ik ook tevreden
  #113  
Oud 18-04-09, 20:36
Tilbury Tilbury is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 45
Standaard

Ik krijg nu een nieuwe iPhone vanwege de haarscheurtjes. Dus ook een nieuw IMEI-nummer. Zou de legale unlock nu ook veel duurder worden omdat ik weer op 0 begin?
  #114  
Oud 19-04-09, 11:07
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Lijkt me niet. Criterium is de ingangsdatum van je abonnement en die is niet veranderd.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #115  
Oud 20-04-09, 18:09
doomzie doomzie is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 13
Standaard

Hi,

Dus als ik het goed begrijp:

Ik heb een iphone op marktplaats gekocht van iemand die het toestel bij een t-mobile shop heeft gekocht (heb er nog een aankoop bon van).

Kan ik deze dus laten unlocken via t-mobile middels een prepaid kaart van 120 eurie? Hiervoor het 070 nummer bellen en het wordt dan automatisch geregeld?

Wat als ik een vriend heb die ook een iphone heeft van t-mobile en ik doe het via hem? Kan hij dan t-mobile bellen en mijn imei nummer door geven? Dit is voor mij dan nog iets gunstiger, want die vriend heeft al een jaar zijn iphone dus dit zal dan schelen in de kosten.

En ik neem aan dat als je je iphone via t-mobile unlockt, hij altijd unlockt blijft ook al gooi je er een nieuwe update op?

BVD greetz,

doomzie
  #116  
Oud 20-04-09, 20:14
Tilbury Tilbury is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 45
Standaard

Ik neem aan dat IMEI en abbo bij elkaar horen en dat je niet zomaar iemand anders kan laten bellen.
  #117  
Oud 20-04-09, 20:45
doomzie doomzie is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tilbury Bekijk bericht
Ik neem aan dat IMEI en abbo bij elkaar horen en dat je niet zomaar iemand anders kan laten bellen.
Als dat de reden is snap ik ook niet dat het dan wel met een prepaid kaart kan!! Toch?
  #118  
Oud 20-04-09, 21:21
z-nyx's schermafbeelding
z-nyx z-nyx is offline
• iOS 9.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doomzie Bekijk bericht
Als dat de reden is snap ik ook niet dat het dan wel met een prepaid kaart kan!! Toch?
Om die 120 euro !!!!!!!!!!!!!!!!!!
je kan het wel via die vriend van je doen , maar ook hij moet die 120,00 euro betalen .
  #119  
Oud 21-04-09, 09:37
doomzie doomzie is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door z-nyx Bekijk bericht
Om die 120 euro !!!!!!!!!!!!!!!!!!
je kan het wel via die vriend van je doen , maar ook hij moet die 120,00 euro betalen .
En als hij al een jaar zijn abbo heeft?
  #120  
Oud 21-04-09, 14:05
eddyha eddyha is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doomzie Bekijk bericht
En als hij al een jaar zijn abbo heeft?

Maakt niet uit, het gaat erom dat ze die 120 euro van een rekening af kunnen schrijven.
Reageren

Labels
3gs, iphone, itunes, officieel, t-mobile, unlock, unlock 3g



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: legale unlock T-mobile DE Paraprozac Unlock 8 23-07-11 01:47
iPhone 3G: Iphone 3g, legale unlock??? mpke Unlock 7 23-11-10 21:12
iPhone 3G: Downgraden 05.14.02? Of legale unlock t-mobile? Guest-20180619184752 Unlock 4 25-10-10 01:12
iPhone 3GS: legale unlock vago Unlock 0 06-08-10 20:16
iPhone 3GS: Legale unlock ferrari_2 Unlock 5 17-09-09 18:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:57.