//

Legale unlock door T-Mobile

Legale unlock door T-Mobile discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hahahaha, dit gaan jullie niet geloven.... Ik heb sind begin augustus een 3GS met jailbreak en unlock. Ik gebruik deze telefoon met een zakelijk KPN ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #321  
Oud 16-09-09, 16:07
Sharky Sharky is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 39
Smile Officiële T-Mobile Unlock GELUKT!!!

Hahahaha, dit gaan jullie niet geloven....

Ik heb sind begin augustus een 3GS met jailbreak en unlock. Ik gebruik deze telefoon met een zakelijk KPN abo.
Omdat ik mij toch wat zorgen ga maken over het mogelijk toekomstig verliezen van van mijn unlock heb ik vanochtend het bekende 070 nummer van T-Mobile gebeld...

Ik heb mij voorgedaan als mijn vriendin (!?) die toevallig een T-Mobile abo heeft, maar dan zonder iPhone (ook nooit gehad). Ik heb gezegd dat ik mijn toestel graag wil laten unlocken en dat het me niet uitmaakt wat dat kost. Na verificatie van de gegevens (nr., adres, geb.datum en IMEI) bleek het maar EUR 70,- te gaan kosten omdat haar abo al 8 maanden liep. Er wordt dus niet gekeken of iemand daadwerkelijk een iPhone bij T-Mobile heeft aangeschaft!
Procedure gevolgd, maar het lukte niet. Nogmaals gebeld en weer aangemeld maar weer lukte het niet... Derde keer gebeld en toen maar eerlijk gezegd dat er wel een jailbreak op zat (unlock had ik al verwijderd). Ik kreeg als antwoord dat het dan niet ging werken... en ik eerst moest restoren... ***, want dan krijg je automatisch 3.1 terwijl ik liever nog even op 3.01 wil blijven hangen.
Via de nieuwe methode van Saurik (hostfile aanpassen) een restore uitgevoerd met het zweet in mijn bilnaat, maar dit lukt. Daarna waren er nog even wat problemen met het activeren van de iPhone omdat na de wijziging van de hostfile, iTunes hiervoor ook contact gaat zoeken met de server van Saurik. Dus de hostfile weer gewijzigd en iTunes opnieuw opgestart. iPhone activeren en dat ging vlekkeloos. Ik kan nu zonder unlock gebruik maken van mijn KPN abo en dat was me wel EUR 70,- waard! Nu wachten op de juiste jailbreak van 3.1....

Kern van het verhaal: Zoek iemand met een T-Mobile ABO en bel op zijn/haar naam naar de unlock service, dan is het zo gepiept!

Groet,
Sharky

P.S. Niet allemaal direct vandaag gaan bellen, anders loopt het in de gaten...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #322  
Oud 16-09-09, 17:09
Drinkyoghurt Drinkyoghurt is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 160
Standaard

T-mobile, ik word echt helemaal gek van die mensen en apple, met hun monopolie

heb hier een mobiel uit 16 sept. 2008, abbo is 2 maanden later ingegaan, maar gezien het om abbo gaat kan ik 'm nog steeds niet unlocken!!!!

Echt, ik walg hiervan, slaat echt nergens meer op.
  #323  
Oud 16-09-09, 19:02
Drinkyoghurt Drinkyoghurt is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 160
Standaard

Nou, T-mobile heeft mijn iPhone eindelijk unlocked. Dit keer via het 0800 nummer gedaan, nummer ingetikt, werd doorgeschakeld naar het 070 nummer waar ze alleen mijn imei vroegen, kreeg toen de instructies en nu is ie drie kwartier later eindelijk unlocked.

Hoop alleen niet dat ze nog kosten in rekening gaan brengen bij de persoon waar ik het mobieltje van heb.
  #324  
Oud 16-09-09, 21:44
sonick sonick is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Maarssen
Berichten: 18
Standaard

Dat heb ik weer.
Heb ik de instructie toegemaild gekregen, krijg ik mijn simkaart er niet uit.

Ik doe dat originele apple stokje in dat gaatje maar er beweegt helemaal niets...
--------------------------------------------

Update (22:07)

Uiteindelijk naar veel proberen is ie eruit gekomen.
Het rondje waar de pin inmoet is alleen wel onherstelbaar beschadigd.

Daarvoor moeten we dus opzoek gaan naar een nieuwe simhouder.

Iemand een idee waar?

Laatst gewijzigd door sonick; 16-09-09 om 22:09.
  #325  
Oud 22-09-09, 16:27
Zallaik Zallaik is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 2
Standaard

Ik heb een Nederlandse iphone tweedehands gekocht, maar als ik een jaar na de activatie van het abonnement bel. Moet ik dan nog steeds de gegevens van de eigenaar van het abonnement geven? en werkt er dan ook een Belgische simkaart?
  #326  
Oud 22-09-09, 22:37
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

Ik lees hier dat t-mobile de iphone simlockvrij kan maken door naar hun op te bellen en het emei nummer te geven. Al dan niet tegen betaling afhangende van je contract.

Vervolgens doe je je telefoon uit en een 30min later is de simlock verwijderd.
1. Nu ben ik benieuwd hoe dat in godsnaam werkt???
2. Is deze simlock overigens altijd en definitief? Ook als je de nieuwste firmware installeert en jailbreakt?
  #327  
Oud 22-09-09, 22:38
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Werkt via Itunes en ja, unlock is definitief
  #328  
Oud 22-09-09, 22:53
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yzord Bekijk bericht
Werkt via Itunes en ja, unlock is definitief
Ok, dan ben ik het volgende van plan.
Ik neem een 3gs met t-mobile abonnement en laat hem direct unlocken door t-mobile a 120 euro.

Er van uitgaande dat FW3.1 geinstalleerd is voer ik een downgrade uit naar 3.0. Deze is dan weer te jailbreaken en omdat mijn toestel definitief simlockvrij is vraagt itunes mij dus ook niet meer om opnieuw te activeren!

Je hebt dan een simvrije jailbroken 3gs voor 320 euro (aanschaf 200 + unlock 120) bij een abonnement van 30 euro/maand.

Zie ik nou iets over het hoofd of kan dit gewoon?
  #329  
Oud 22-09-09, 23:32
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omehar Bekijk bericht
Ok, dan ben ik het volgende van plan.
Ik neem een 3gs met t-mobile abonnement en laat hem direct unlocken door t-mobile a 120 euro.

Er van uitgaande dat FW3.1 geinstalleerd is voer ik een downgrade uit naar 3.0. Deze is dan weer te jailbreaken en omdat mijn toestel definitief simlockvrij is vraagt itunes mij dus ook niet meer om opnieuw te activeren!

Je hebt dan een simvrije jailbroken 3gs voor 320 euro (aanschaf 200 + unlock 120) bij een abonnement van 30 euro/maand.

Zie ik nou iets over het hoofd of kan dit gewoon?
Totaal kost het toestel je dus 320+30*24=1040 euro
Of ga je wel bellen met T-mobile ? Waarom zou je hem anders laten unlocken ?
voor minder geld koop je een origineel simlockvrije in België (als ze voorradig zijn)

maar volgens mij kun je een 3GS niet downgraden op dit moment, alleen als je via cydia je ECID SHSH files on server hebt
  #330  
Oud 23-09-09, 17:04
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 Bekijk bericht
Totaal kost het toestel je dus 320+30*24=1040 euro
Of ga je wel bellen met T-mobile ? Waarom zou je hem anders laten unlocken ?
voor minder geld koop je een origineel simlockvrije in België (als ze voorradig zijn)

maar volgens mij kun je een 3GS niet downgraden op dit moment, alleen als je via cydia je ECID SHSH files on server hebt
Ik wil mijn telefoon laten unlocken omdat ik een dualsim heb. 1 prive en 1 zakelijk. Prive is van kpn. Daarnaast wil ik de iphone toch jailbreaken ivm met de extra mogelijklheden. Mocht dit ooit in de soep lopen dan kan ik dus altijd restoren. Ook de garantie blijft in tact.

Kopen in Belgie is zoals je zegt; als er voorraad is. Toestel is idd simlockvrij maar mijn voorkeur is een winkel in de buurt waar ik naar toe kan mochten er problemen zijn. Telefoon wordt door de zaak betaald dus gemak gaat boven de kosten.

ECID SHSH files vind ik ingewikkeld. In geval van een nwe iphone gaat dit toch niet op. Volgens mij kun je wel downgraden van 3.1 naar 3.0 alleen de baseband blijft intact.
  #331  
Oud 24-09-09, 16:35
GruttePyr GruttePyr is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1
Standaard

Dag. Ik heb een 3GS die door T-Mobile niet geregisteerd blijkt te zijn. Mijn oude abonnemen loopt in oktober af bij T-Mobile en vanaf dat moment heb ik dus een iPhone zonder abonnement. Wat zal ik doen? Sim Only van T-Mobile, kan ik dan doorbellen met oude nummer of werkt de simlock tegen? Of iPhone unlocken en SuperSim van Vodafone kopen, met nieuw nummer. Of andere opties?
  #332  
Oud 24-09-09, 22:00
Sharky Sharky is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 39
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GruttePyr Bekijk bericht
Dag. Ik heb een 3GS die door T-Mobile niet geregisteerd blijkt te zijn. Mijn oude abonnemen loopt in oktober af bij T-Mobile en vanaf dat moment heb ik dus een iPhone zonder abonnement. Wat zal ik doen? Sim Only van T-Mobile, kan ik dan doorbellen met oude nummer of werkt de simlock tegen? Of iPhone unlocken en SuperSim van Vodafone kopen, met nieuw nummer. Of andere opties?
Gewoon doen wat ik ook heb gedaan. T-Mobile kijkt niet of er een koppeling tussen je abo en je iPhone is. Gewoon het 070nr bellen en zeggen dat je je iPhone wilt laten unlocken. Ze vragen alleen naar je 06nr, je adresgegevens en je IMEI nr. Afhankelijk van hoelang je abo al loopt gaat het je wel wat geld kosen, maar je bent daarna wel zo vrij als een vogeltje
Ik heb dit ook gedaan met niet officiële iPhone en gebeld onder naam en nummer van mijn vriendin. Zij heeft een T-Mobile abo waar niet eens een iPhone bij hoort... Dit lukte zonder moeite!

Sharky
  #333  
Oud 24-09-09, 22:02
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Nog even hoor

T-mobile geeft aan Apple door dat het betreffende IMEI nummer unlocked moet worden.
Gaat het dan ook werken als je het IMEI nummer doorgeeft van een USA toestel ?
Als ze toch geen link leggen
  #334  
Oud 24-09-09, 22:16
Sharky Sharky is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 39
Standaard

Just try it...

Het toestel mag overigens niet gejailbreaked zijn, anders werkt de procedure niet... Ik moest die van mij eerst restoren en toen lukte het pas...
  #335  
Oud 24-09-09, 22:17
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sharky Bekijk bericht
Just try it...

Het toestel mag overigens niet gejailbreaked zijn, anders werkt de procedure niet... Ik moest die van mij eerst restoren en toen lukte het pas...
Ja, amehoela en als het niet werkt heb ik een paperweight.
Nu doet mijn 3GS het nog prima, maar officieel unlocken lijkt me wel wat.

Volgens mij zijn er genoeg mensen die toch al niks meer aan hun 3GS hebben als ik het zo lees en hoor, laat die het eerst maar proberen.
  #336  
Oud 26-09-09, 00:06
Moehaha Moehaha is offline
• iOS 5.1.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Thuis
Berichten: 25
Standaard

Beetje ubersuffe vraag waarschijnlijk .. maar op welke wijze unlocked bv. dan TMobile dan dusdang dat het definitief wordt ?
Lijkt me toch ook iets softwarematigs wanneer dit met een telefoontje kan .. of verandert er dan iets aan Apple zijde dat iTunes ziet ?

Ik wacht denk ik nog ff op een Belgische versie .. lijkt het meest safe (en langst)
Apple gekut allemaal .. was net om, maar met al die verhalen begin ik toch weer te twijfelen ..
  #337  
Oud 26-09-09, 08:13
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

T-Mobile unlockt alleen toestellen die door hen zelf uitgeleverd zijn. Met een Amerikaans of Brits toestel gaat dat niet lukken.
Mocht je een officiëel TM-toestel hebben, dan is de unlock wel degelijk blijvend, daarover hoef je geen zorgen te hebben.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #338  
Oud 26-09-09, 10:47
Moehaha Moehaha is offline
• iOS 5.1.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Thuis
Berichten: 25
Standaard

Ja .. dat TM dat doet en kan .. dat snap ik.
Alleen, op welke wijze doen zij dat dan, is daar iets over bekend ?
Lijkt mij dat er bij Apple oid iets moet gebeuren, waardoor je via je iTunes 'te horen krijgt' dat je unlocked bent .. maar goed, dat vroeg ik me dus af ..
  #339  
Oud 26-09-09, 10:51
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
T-Mobile unlockt alleen toestellen die door hen zelf uitgeleverd zijn. Met een Amerikaans of Brits toestel gaat dat niet lukken.
Mocht je een officiëel TM-toestel hebben, dan is de unlock wel degelijk blijvend, daarover hoef je geen zorgen te hebben.
Maar als ik dat hier lees controleren ze niet eens of jouw abonnement wel bij jouw iPhone hoort, dus ik ben echt benieuwd of iemand dit wil proberen met een USA toestel
  #340  
Oud 26-09-09, 13:29
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moehaha Bekijk bericht
Ja .. dat TM dat doet en kan .. dat snap ik.
Alleen, op welke wijze doen zij dat dan, is daar iets over bekend ?
Lijkt mij dat er bij Apple oid iets moet gebeuren, waardoor je via je iTunes 'te horen krijgt' dat je unlocked bent .. maar goed, dat vroeg ik me dus af ..
Klopt, dat is een combi tussen TM en Apple. De code wordt uiteindelijk vanaf Apple gegenereerd, waarna je iPhone via iTunes wordt unlocked.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 Bekijk bericht
Maar als ik dat hier lees controleren ze niet eens of jouw abonnement wel bij jouw iPhone hoort, dus ik ben echt benieuwd of iemand dit wil proberen met een USA toestel
Reken maar dat ze dat wel controleren. Als je dit topic van het begin af gevolgd hebt, heb je dat ook kunnen lezen. Uiteraard bevestigen uitzonderingen de regel.....
Reageren

Labels
3gs, iphone, itunes, officieel, t-mobile, unlock, unlock 3g



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: legale unlock T-mobile DE Paraprozac Unlock 8 23-07-11 00:47
iPhone 3G: Iphone 3g, legale unlock??? mpke Unlock 7 23-11-10 20:12
iPhone 3G: Downgraden 05.14.02? Of legale unlock t-mobile? Guest-20180619184752 Unlock 4 25-10-10 00:12
iPhone 3GS: legale unlock vago Unlock 0 06-08-10 19:16
iPhone 3GS: Legale unlock ferrari_2 Unlock 5 17-09-09 17:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:53.