//

Legale unlock door T-Mobile

Legale unlock door T-Mobile discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Is het nou mogelijk om met een ander zijn T-Mobile abonnement (met iPhone) jouw iPhone te unlocken? Of zijn die nummers gekoppeld?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #481  
Oud 09-02-10, 19:42
HyperCube HyperCube is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 58
Standaard

Is het nou mogelijk om met een ander zijn T-Mobile abonnement (met iPhone) jouw iPhone te unlocken? Of zijn die nummers gekoppeld?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #482  
Oud 09-02-10, 20:05
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

zijn gekoppeld , alleen de orginele eigenaar kan in principe een unlock aanvragen anders kost het de volle mep , anders zou iedereen nu met een legale unlockt toestel rondlopen .
__________________
IF YOU CAN'T HACK IT , IT AIN'T FUN......
  #483  
Oud 09-02-10, 20:11
HyperCube HyperCube is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 58
Standaard

Ok en als de vorige eigenaar hem gratis heeft gekregen vanwege een abonnement verlenging? Hij heeft dus al een jaar zijn oude iphone gehad. Kan hij dan het nieuwe IMEI nummer opgeven?
  #484  
Oud 09-02-10, 20:13
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

de foon die een jaar in gebruik is kan opgegeven worden anders kost het geld , ze kijken namelijk naar de datum dat ie voor hun "in gebruik" werd genomen .

bv ouwe foon al een jaar => geen probleem ,
nw foon nu in gebruik abbo gaat over bv 3 maanden in , dan is het vanaf nu 3 maanden ( ingang abbo ) + 12 maanden een gratis unlock .

Laatst gewijzigd door ThaBudz; 09-02-10 om 20:15.
  #485  
Oud 09-02-10, 20:25
HyperCube HyperCube is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 58
Standaard

Ze vragen alleen IMEI nummer en telefoon nummer dus volgens mij kan het gewoon hoor..
Ze tikken telefoon nummer in en zien dat het een abbo is voor een iphone, IMEI staat er niet bij. En als dat wel zo is zeg ik dat ik hem heb ogestuurd naar apple voor reparatie en een nieuwe heb ontvangen met ander IMEI nummer, en dat er iets mis is gegaan in de computer
Proberen kan in ieder geval toch?
  #486  
Oud 09-02-10, 20:29
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

nooit geschoten is altijd mis , maar mijn ervaring is dat ze secure hier mee zijn en het gaat wel via IMEI want die staat in de database waarmee je je unlock krijgt .
  #487  
Oud 09-02-10, 20:38
HyperCube HyperCube is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 58
Standaard

Ja ok maar ik geef ook wel het goede IMEI nummer van de iPhone die ik unlocked wil hebben. En ik stop voor de zekerheid het simkaartje van een vriend van me (die al een jaar zn iphone heeft) in mijn iPhone en bel dan op..
Ik laat morgen wel weten of het is gelukt
  #488  
Oud 09-02-10, 20:57
Peter1612 Peter1612 is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Twello
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HyperCube Bekijk bericht
Ze vragen alleen IMEI nummer en telefoon nummer dus volgens mij kan het gewoon hoor..
Ze tikken telefoon nummer in en zien dat het een abbo is voor een iphone, IMEI staat er niet bij. En als dat wel zo is zeg ik dat ik hem heb ogestuurd naar apple voor reparatie en een nieuwe heb ontvangen met ander IMEI nummer, en dat er iets mis is gegaan in de computer
Proberen kan in ieder geval toch?
Je hebt helemaal gelijk, dit kan gewoon. 6 maanden geleden heb ik mijn iPhone 3G verkocht, 2 maanden geleden een nieuwe 3GS gekocht. Ik wou hem graag unlocken, eigenlijk gewoon... omdat het kan. Ik had nog steeds hetzelfde T-Mobile abbonnement en heb ze dus opgebeld en zei dat ik hem wou unlocken (had m'n abbo toen ongeveer 1 1/4 jaar). Er werd aangegeven dat m'n IMEI nummer niet klopte, en toen zei ik dat hij was ingeruild door Apple onder garantie en dat dat "het probleem wel kon zijn". Was geen probleem, is gewoon simlockvrij nu
  #489  
Oud 09-02-10, 20:58
HyperCube HyperCube is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 58
Standaard

Oh trouwens, bij Instellingen > aanbieder staan nu Vodafone NL en NL KPN erbij.. na die 3.1.3 update. Wat heeft dit te betekenen?

edit:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter1612 Bekijk bericht
Je hebt helemaal gelijk, dit kan gewoon. 6 maanden geleden heb ik mijn iPhone 3G verkocht, 2 maanden geleden een nieuwe 3GS gekocht. Ik wou hem graag unlocken, eigenlijk gewoon... omdat het kan. Ik had nog steeds hetzelfde T-Mobile abbonnement en heb ze dus opgebeld en zei dat ik hem wou unlocken (had m'n abbo toen ongeveer 1 1/4 jaar). Er werd aangegeven dat m'n IMEI nummer niet klopte, en toen zei ik dat hij was ingeruild door Apple onder garantie en dat dat "het probleem wel kon zijn". Was geen probleem, is gewoon simlockvrij nu
Je bent een held! Ik ga morgen meteen bellen! Bedankt

Oh trouwens, wat heb ik allemaal nodig? Ik ga ze bellen en heb IMEI en mob nummer.. nog bonnetjes of w/e nodig?

Laatst gewijzigd door iScorpio; 09-02-10 om 21:04. Reden: Volgende keer de edit knop gebruiken!
  #490  
Oud 09-02-10, 21:03
Peter1612 Peter1612 is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Twello
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HyperCube Bekijk bericht
Oh trouwens, wat heb ik allemaal nodig? Ik ga ze bellen en heb IMEI en mob nummer.. nog bonnetjes of w/e nodig?
Als het nog dezelfde procedure is als eerst dan is dit niet nodig. En als ze om je IMEI nummer vragen, dan zeg je bijv. dat je even op je contract moet kijken van T-Mobile of op een factuur ofzo... alsof je een leek bent. :')
  #491  
Oud 09-02-10, 21:12
HyperCube HyperCube is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter1612 Bekijk bericht
Als het nog dezelfde procedure is als eerst dan is dit niet nodig. En als ze om je IMEI nummer vragen, dan zeg je bijv. dat je even op je contract moet kijken van T-Mobile of op een factuur ofzo... alsof je een leek bent. :')
Naja juist niet, want ik heb zogenaamd door apple een nieuwe toegestuurd gekregen dus IMEI komt niet meer overeen met factuur
Maar ik probeer wel dom genoeg over te komen xP
  #492  
Oud 09-02-10, 21:26
HyperCube HyperCube is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 58
Standaard

Wel 1 probleem, de 3GS is nog geen jaar uit.. Zou apple mij een 3GS opsturen als ik een kappotte 3G opstuur?
Of moet ik zeggen dat het een 3G is, maakt dat verder niet uit?
  #493  
Oud 10-02-10, 17:45
tebs tebs is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 12
Standaard

Goed ik heb vandaag nog mijn Iphone 3gs laten unlocken hieronder even duidelijk aangegeven wat de omstandigheden zijn:

1. toestel is gekocht in september, via een telefoonwinkel (niet de t-mobile shop zelf)
in combinatie met een abo.
2. ik heb het toestel laten unlocken zonder gebruik te maken van mijn abo. gewoon een prepaid of abo van iemand anders (je moet wel de geboortedatum en adres van deze persoon weten)
3. na een belletje gaat er een bericht richting apple, je moet dan je tel uitzetten en deze dan weer aanzetten aangesloten aan itunes. na 5 min loshalen en meteen weer aansluiten en je krijgt meteen te zien dat het toestel vrij is.

voor de duidelijkheid ik heb 50 e moeten betalen (waarschijnlijk omdat het abonnement veel langer loopt)
Betaling gebeurt achteraf en wordt verrekend met het opgegeven abonnement.
  #494  
Oud 10-02-10, 18:45
HyperCube HyperCube is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 58
Standaard

tebs,

Wat voor abo had die persoon en hoe lang liep het? En had die persoon een iPhone?

Ik belde zojuist en hij zei: Oh, ik zie dat u niet de contracthouder bent, namelijk mevr. xxx. (Waarschijnlijk bedoelde hij 'ik hoor'). Dus moet nu iemand anders vinden .
Ken jij nog iemand met een abo van een jaar? Dan geef ik jou mn IMEI nummer en krijg je 15E als het lukt.. ik moet dit voor elkaar hebben want het was een cadeautje voor iemand die hem nu dus niet kan gebruiken

Oh en deed je je voor als iemand anders? De persoon van het abo?

Laatst gewijzigd door HyperCube; 10-02-10 om 18:48.
  #495  
Oud 10-02-10, 18:57
tebs tebs is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 12
Standaard

persoon had tmobile abo. hij had geen iphone (een nokia ergens van 3 jaar oud).
Ik deed het voor mezelf, je hebt waarschijnlijk gewoon pech gehad dus gewoon nog een keer proberen.
  #496  
Oud 10-02-10, 21:54
Peter1612 Peter1612 is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Twello
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HyperCube Bekijk bericht
tebs,

Wat voor abo had die persoon en hoe lang liep het? En had die persoon een iPhone?

Ik belde zojuist en hij zei: Oh, ik zie dat u niet de contracthouder bent, namelijk mevr. xxx. (Waarschijnlijk bedoelde hij 'ik hoor'). Dus moet nu iemand anders vinden .
Ken jij nog iemand met een abo van een jaar? Dan geef ik jou mn IMEI nummer en krijg je 15E als het lukt.. ik moet dit voor elkaar hebben want het was een cadeautje voor iemand die hem nu dus niet kan gebruiken

Oh en deed je je voor als iemand anders? De persoon van het abo?
In principe kun je dus nog een keer bellen, en laat je "mevr. xxx" toch bellen of zie ik dat verkeerd? Niet geschoten is altijd mis. Jammer dat het mislukte, had er zelf ook niet bij nagedacht dat je een klant gebruikte die niet van hetzelfde geslacht is (:
  #497  
Oud 10-02-10, 21:59
HyperCube HyperCube is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter1612 Bekijk bericht
had er zelf ook niet bij nagedacht dat je een klant gebruikte die niet van hetzelfde geslacht is (:
Nee ik ook niet xD
En ga inderdaad nog een keer bellen, naja mn zus dan
  #498  
Oud 13-02-10, 00:26
HyperCube HyperCube is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 58
Standaard

Fijn, mensen die niet mee willen werken. Wie kent er nog iemand met een t-mobile abonnement? Je krijgt 10 euro van me als je een belletje pleegt
  #499  
Oud 19-02-10, 19:05
twello2001 twello2001 is offline
• iOS 5.0.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Deventer
Berichten: 23
Standaard

Ik bied 20 euro!
  #500  
Oud 19-02-10, 23:22
Precedente Precedente is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 53
Standaard

Laat ik ook even mijn verhaaltje doen:

Ik had 2e hands een iphone 3GS gekocht met een t-mobile simlock. Nu heb ik zelf Hi kpn dus had ik een unlock en jailbreak. Per ongeluk alles geupdate naar FW 3.1.3 dus was ik mijn unlock kwijt.
Nou las ik ergens dat het nog een tijdje kon duren voordat daar een unlock op ging komen, maar ik heb geen geduld. Dus ben naar de t-mobile winkel gegaan. Daar zeiden ze dat het wel mogelijk was maar je moest klant zijn van t-mobile. Dus ik hem een prepaid kaartje gekocht, €120,- beltegoed opgewaardeerd. Vervolgens moet je een paar keer op en neer bellen naar de klantenservice omdat t-mobile gewoon slecht is. Dan halen ze die €120,- van je telefoon af, moest ik mijn Hi kaartje in de iphone doen, aan itunes aansluiten, een half uurtje wachten en vervolgens kreeg ik de melding dat mijn Iphone geunlocked was. Kost je dus in totaal €130,-. Maar dat is het wel officieel.
Reageren

Labels
3gs, iphone, itunes, officieel, t-mobile, unlock, unlock 3g



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: legale unlock T-mobile DE Paraprozac Unlock 8 23-07-11 01:47
iPhone 3G: Iphone 3g, legale unlock??? mpke Unlock 7 23-11-10 21:12
iPhone 3G: Downgraden 05.14.02? Of legale unlock t-mobile? Guest-20180619184752 Unlock 4 25-10-10 01:12
iPhone 3GS: legale unlock vago Unlock 0 06-08-10 20:16
iPhone 3GS: Legale unlock ferrari_2 Unlock 5 17-09-09 18:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:50.