//

Legale unlock door T-Mobile

Legale unlock door T-Mobile discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Nadat ik 2 keer met de klantenservice heb gebeld, konden ze mij n.a.v het IMEI nummer vertellen hoe oud de telefoon was. Vervolgens met de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #541  
Oud 21-03-10, 21:20
Mr_recci Mr_recci is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 217
Standaard

Nadat ik 2 keer met de klantenservice heb gebeld, konden ze mij n.a.v het IMEI nummer vertellen hoe oud de telefoon was. Vervolgens met de unlocklijn gebeld, moest het telefoonnummer opgeven van de eerste eigenaar. (telefoon is 3dehands) dus ik kon die niet geven. Dus ik vroeg waarom dat nodig was, ja dat was nodig om te kijken of hij 1 jaar oud is. Dus ik vertel die meneer dat hij dat ook via het IMEI nummer kan maar dat kon volgens hem niet, was onmogelijk, kon echt niet. Toen werd mij verteld dat hij mij niet kon helpen en hing op.

Lekker T-mobile....
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #542  
Oud 25-03-10, 16:06
rikoos rikoos is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr_recci Bekijk bericht
Nadat ik 2 keer met de klantenservice heb gebeld, konden ze mij n.a.v het IMEI nummer vertellen hoe oud de telefoon was. Vervolgens met de unlocklijn gebeld, moest het telefoonnummer opgeven van de eerste eigenaar. (telefoon is 3dehands) dus ik kon die niet geven. Dus ik vroeg waarom dat nodig was, ja dat was nodig om te kijken of hij 1 jaar oud is.
Soort gelijk iets hier. Heb nog een 2dehands Iphone gekocht op een website nadat mijn Iphone samen met mijn volledige tas in Aug 2009 was gestolen. Toen deze eerste phone gestolen was hij slechts 3 maanden oud dus ik baalde enorm. Heb toen via T-mobile geprobeerd een nieuwe te krijgen maar dan moest ik 2 jaar afsluiten en met mijn huidig lopende abo zo ik dus 3,5 jaar vast komen te zitten aan TM. Leek me niet handig.

Op advies van de medewerker van TM heb ik toen via een website een nieuwe gekocht en kreeg de boodschap erbij omdat ik klant was dat unlocken na een jaar Abo geen probleem was. Ik dus netjes gedaan.

Deze maand belde ik dus om mijn huidige Iphone te laten unlocken en toen kreeg ik te horen dat mijn toestel een TM Duitsland model was en deze niet unlocked konden worden.

HUH? Dus ik doe iets op advies en kreeg daarna dus te horen dat dit niet mag? Dit smaakt wel zuur opeens dan zeg....

Vandaag weer contact gehad met TM hierover en deze geven advies de vorige eigenaar te benaderen en hem deze te laten unlocken door het door te geven aan TM Duitsland.

De medewerker heeft mij heel netjes geholpen en de procedure meerdere keren netjes uitgelegd dus aan hem ligt het niet maar het advies van zijn collega kost mij dus ruim 300 euro dadelijk.

Ik hoop dat de managers bij TM met me meedenken en hier in NL tot een oplossing komen want anders voel ik me genaaid door TM.

Huidige toestel is dus nu Jailbreaked en unlocked en Pushfix dus alles werkt wel maar ik wil gewoon een legale unlock en niet bij elke upgrade bang te zijn dat mijn toestel niet meer werkt

  #543  
Oud 08-04-10, 16:26
arjendj arjendj is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 27
Standaard Simlock na 1 jaar

Ik heb even met de opta gebeld en zij zeggen dat alle telefoons die in nederland zijn gekocht door de aanbieder na een jaar gratis simlock-vrij moeten worden gemaakt.
Het maakt het niet uit of je abbonoment of prepaid hebt zolang je maar kunt bewijzen dat je telefoon een jaar oud is.


Gr Arjen
  #544  
Oud 13-04-10, 20:32
phoenix83 phoenix83 is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjendj Bekijk bericht
Ik heb even met de opta gebeld en zij zeggen dat alle telefoons die in nederland zijn gekocht door de aanbieder na een jaar gratis simlock-vrij moeten worden gemaakt.
Het maakt het niet uit of je abbonoment of prepaid hebt zolang je maar kunt bewijzen dat je telefoon een jaar oud is.


Gr Arjen
Kijk, dat zijn berichten.
Ik heb dus vandaag exact hetzelfde gedaan, en heb dus ook met opta (werdt doorverwezen naar Consuwijzer) gebeld en kreeg dus ook te horen dat een toestel dat 1 jaar oud is ONGEACHT of je contractant bent of niet dient te worden geunlocked.
Echter, t-mobile denkt daar schijnbaar anders over, want ik heb met dat verhaal ook terug gebeld naar de unlock lijn, maar ze verwachten nog steeds dat ik 120 euro ga neertellen.
Daarbij is een IMEI nummer van een telefoon gekoppeld aan een contract, waaraan ze kunnen controleren of het betreffende toestel ouder dan / 1 jaar is. Ik heb ook al een post gemaakt op de site van kassa, met hetzelfde verhaal.
Het is in principe pure diefstal.
Klant sluit contract af met iphone,
Klant betaald gedurende 1 of 2 jaar het abonnement (en het bijbetalen van het toestel)
Klant besluit het toestel te verkopen.
Iemand koopt het toestel via internet, en wil de simlock laten verwijderen.
Het toestel is in principe al betaald, maar iemand anders moet er dus nog eens 120 euro voor betalen om het toestel voor die persoon geschikt te maken om mee te bellen.
Met andere woorden, t-mobile verdiend in principe DUBBEL geld aan de Iphone.
  #545  
Oud 14-04-10, 15:54
FransD FransD is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 2
Standaard

Ook ik heb last van T-Mobile die de simlock niet willen verwijderen van een tweedehands toestel. Ik wacht even op antwoord per e-mail van de consuWijzer. Met dat antwoord ga ik nog één keer naar T-Mobile en daarna speel ik het via de Geschillencommissie. Dat kost wat tijd en moeite maar het gaat mij om het principe. T-Mobile moet weten dat ze niet overal mee weg kunnen komen. Ik heb een keer eerder gebruik gemaakt van de Geschillencommissie en dat werkt goed, mits een valide argument hebt. T-Mobile heeft onder jouw contract een IMEI nummer staan. Het "nieuwe" IMEI nummer staat dus ook onder het contract van de originele contractant en T-Mobile kan makkelijk opzoeken wanneer dat contract is afgesloten. Als ze dat niet kunnen is dat niet mijn probleem maar een tekortkoming van hun systeem.

Laatst gewijzigd door FransD; 15-04-10 om 11:36.
  #546  
Oud 14-04-10, 18:48
Imemyself Imemyself is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 59
Standaard

ik heb zelf ook een unlock van tmobile.
maar nu heb ik een error dat hij de inhoud van de iphone niet kan lezen en dat ik hem moet restoren.

als ik dit doe, hou ik dan de tmobile unlock of ben ik die dan ook kwijt?
  #547  
Oud 14-04-10, 19:22
phoenix83 phoenix83 is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Imemyself Bekijk bericht
ik heb zelf ook een unlock van tmobile.
maar nu heb ik een error dat hij de inhoud van de iphone niet kan lezen en dat ik hem moet restoren.

als ik dit doe, hou ik dan de tmobile unlock of ben ik die dan ook kwijt?

Als het goed is blijft deze unlock permanent erin staan.
De unlock zelf gebeurd namelijk door Apple.
  #548  
Oud 14-04-10, 20:07
Iphone-jack Iphone-jack is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 4
Standaard

Hallo allemaal, ook mijn Iphone 3g tweedehands gekocht. Na iets meer als een jaar de unlock lijn gebeld en kreeg ik ook te horen dat TM mijn iphone niet ging unlocken.

Vervolgens de klantenservice in de avond gebeld met het verzoek mijn Unlock aan de betreffende afdeling door te geven. Kreeg binnen 24 uur een bevestiging via de email met de procedure om mijn 2e hands Iphone te Unlocken.

Wellicht had ik gewoon geluk of is het een methode.

succes
  #549  
Oud 14-04-10, 20:32
phoenix83 phoenix83 is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 31
Standaard

Ik vermoed dat dit gewoon een geluksquestie is geweest.
Ik heb gewoon 5x gebeld over een 2e hands iphone die meer dan 1 jaar oud is.
Maar ik krijg gewoon steeds te horen dat ze de simlock niet willen verwijderen.
Ik denk dat we meer kans maken dat meerdere mensen die dus met hetzelfde probleem zitten een officiële klacht laten aanmaken bij consuwijzer, en eventueel de geschillencommisie.
Misschien dat er dan inderdaad eens mensen bij t-mobile wakker schrikken.
Want ik blijf het een vreemde zaak vinden dat ze dus over de rug van anderen mensen 2x geld kunnen vragen voor een iphone.
  #550  
Oud 16-04-10, 21:47
gosat gosat is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 118
Standaard

Je moet kunnen aantonen dat de iphone meer dan een jaar oud is. Dit kun je bewijzen met een factuur. Mij is verteld dat als ik de factuur opstuur, daarmee bewezen is dat de iphone 1 jaar oud is en dat ze dan de iphone wel gratis zullen unlocken. Mijn iphone is nog geen jaar oud, dus ik wacht er nog mee.

Het probleem van T-mobile is dat zij niet op IMEI nummer kunnen zoeken in het systeem. (dit was 2 maanden geleden).
  #551  
Oud 16-04-10, 22:01
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Waarom kunnen toestellen niet automatisch na 1 jaar geunlocked worden. T-mobile kan in haar gegevens zien wanneer iemand een contact is aangegaan en welk imei-nummer eraan gekoppeld is.
  #552  
Oud 17-04-10, 03:15
joeblack2k joeblack2k is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suriboy777 Bekijk bericht
Waarom kunnen toestellen niet automatisch na 1 jaar geunlocked worden. T-mobile kan in haar gegevens zien wanneer iemand een contact is aangegaan en welk imei-nummer eraan gekoppeld is.
omdat tmobile centjes wil verdienen lullig maar waar


het is me trouwens al 5 keer gelukt om tmobile te bellen zeggen dat ik een nieuwe phone uit reparatie heb, nieuw imei nummer gegeven en geunlockt

:X
  #553  
Oud 19-04-10, 11:00
MKlats MKlats is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 10
Standaard

Ok, ook ik zie door de bomen het bos niet meer..

Ik heb net een iPhone 3Gs in bezit, die wil ik legaal laten unlocken door T-Mobile (kan niet anders -> nieuwste firmware/baseband helaas). Ikzelf heb een abonnement bij Hi dus ik wil dit laten doen door een vriend die al langer dan 1 jaar een iPhone en (iPhone)abonnement heeft bij T-mobile. Kan ik dan nu via zijn gegevens en mijn IMEI-nummer van de iPhone 3Gs deze laten unlocken? Gaat dit lukken?

En is het dan gratis aangezien hij dus al langer dan een jaar zijn iPhone/abonnement heeft of kijken ze aan de hand van mijn IMEI-nummer naar de leeftijd en vertellen ze vervolgens dat het niet gaat lukken?

Ben benieuwd namelijk want lees in dit topic nogal verschillende berichten...
  #554  
Oud 19-04-10, 13:39
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Het antwoord staat boven jouw reactie, hem laten bellen en als zij zeggen dat het niet klopt moet hij antwoorden dat hij een vervangend (refurbished of nieuw) toestel heeft gekregen van T-Mobile.
__________________
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most."
© Ozzy Osbourne
  #555  
Oud 19-04-10, 14:44
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjendj Bekijk bericht
Ik heb even met de opta gebeld en zij zeggen dat alle telefoons die in nederland zijn gekocht door de aanbieder na een jaar gratis simlock-vrij moeten worden gemaakt.
Het maakt het niet uit of je abbonoment of prepaid hebt zolang je maar kunt bewijzen dat je telefoon een jaar oud is.


Gr Arjen
Kan je dit schriftelijk bevestigd krijgen? Wellicht met deze info in de hand kan je T-Mobile aanspreken hierop. Misschien dan ook een tip voor Iphoneclub om wat meer ruchtbaarheid te geven aan deze bevestiging van de OPTA.
  #556  
Oud 19-04-10, 19:51
phoenix83 phoenix83 is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 31
Angry

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door soulrobber Bekijk bericht
Hallo Allemaal,
Ook ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik heb een iPhone 3G weten te bemachtigen, via een online webshop voor 250 euro.
Ik heb nu een Jailbreak Unlock, maar wil toch graag de officiële Unlock van t-Mobile.
Aangezien het een 3G is, moet hij ouder zijn dan 1 jaar, dus zou ik hem ook moeten kunnen Unlocken.
Zelf heb ik alleen geen informatie over mijn iPhone, ik weet niet of hij uit Nederland komt of uit Amerika, en dat soort dergelijke dingen.

Is het mogelijk om mijn iPhone via t-mobile te unlocken?!
Ik heb er nu een t-Mobile sim kaart inzitten, maar het is dus geen iPhone abo.

Alvast bedankt!
Het is inderdaad mogelijk deze te laten unlocken.
Dan dien je je beltegoed met 120 euro op te waarderen, en dan kan t-mobile je toestel zo unlocken.
  #557  
Oud 20-04-10, 09:55
Bulletdodger Bulletdodger is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 105
Standaard

Hoe zit het met een iPhone die je bij proassist verzekerd hebt en legaal ge-unlocked hebt?

Je telefoon gaat kapot, je krijgt een andere (met ander IMEI nummer) maar die wil je ook van een unlock voorzien, ik neem aan dat die telefoon met ander IMEI nummer van een simlock voorzien is? Moet je dan weer naar Tmobile bellen of zit je dan weer een jaar met een locked toestel?
  #558  
Oud 20-04-10, 14:41
onny0808 onny0808 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulletdodger Bekijk bericht
Hoe zit het met een iPhone die je bij proassist verzekerd hebt en legaal ge-unlocked hebt?

Je telefoon gaat kapot, je krijgt een andere (met ander IMEI nummer) maar die wil je ook van een unlock voorzien, ik neem aan dat die telefoon met ander IMEI nummer van een simlock voorzien is? Moet je dan weer naar Tmobile bellen of zit je dan weer een jaar met een locked toestel?

De melding van het versturen van je iPhone voor de reparatie wordt geregistreerd op je t-mobilenr. (dat moet hetzelfde nr. van de eerdere legale unlock zijn!!!)
Na retourontvangst van je (nieuwe gesimlockte) iPhone kun je het 070 nr. bellen en het nieuwe imei nr. doorgeven om GRATIS te laten unlocken.

PS. heb het zelf ook op die manier gedaan.

Suc6
  #559  
Oud 21-04-10, 02:09
ATCB ATCB is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 5
Standaard

Ik heb ConsuWijzer een email gestuurd omdat T-Mobile bleef weigeren om de simlock van mijn tweedehands toestel te verwijderen. Het antwoord van ConsuWijzer heb ik doorgestuurd en dit antwoord kreeg ik terug van T-Mobile.

Citaat:
Wij bedanken u vriendelijk voor het antwoord dat u van ConsuWijzer heeft ontvangen. Uit uw eerdere e-mailbericht begrijpen wij dat u graag de simunlockcode ontvangt van de iPhone die u in gebruik heeft. Uit onze gegevens blijkt dat deze iPhone inderdaad een (1) jaar oud is. Wij vinden het erg vervelend voor u dat er tot twee maal toe aan u is meegedeeld dat u deze simunlockcode niet kunt aanvragen. Uiteraard is het mogelijk voor u om deze simunlockcode aan te vragen. Wij bieden onze welgemeende excuses aan voor het verkeerde antwoord die u in eerste instantie heeft ontvangen.
Nu is mijn toestel eindelijk simlock vrij!
  #560  
Oud 21-04-10, 11:29
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ATCB Bekijk bericht
Ik heb ConsuWijzer een email gestuurd omdat T-Mobile bleef weigeren om de simlock van mijn tweedehands toestel te verwijderen. Het antwoord van ConsuWijzer heb ik doorgestuurd en dit antwoord kreeg ik terug van T-Mobile.



Nu is mijn toestel eindelijk simlock vrij!
Zou je graag ook het antwoord van de consuwijzer hier kunnen plaatsen. Denk dat velen hier wat aan zullen hebben, aangezien T-Mobile het vertikt om na 1 jaar standaard te unlocken.
Reageren

Labels
3gs, iphone, itunes, officieel, t-mobile, unlock, unlock 3g



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: legale unlock T-mobile DE Paraprozac Unlock 8 23-07-11 01:47
iPhone 3G: Iphone 3g, legale unlock??? mpke Unlock 7 23-11-10 21:12
iPhone 3G: Downgraden 05.14.02? Of legale unlock t-mobile? Guest-20180619184752 Unlock 4 25-10-10 01:12
iPhone 3GS: legale unlock vago Unlock 0 06-08-10 20:16
iPhone 3GS: Legale unlock ferrari_2 Unlock 5 17-09-09 18:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:18.