//

Legale unlock door T-Mobile

Legale unlock door T-Mobile discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Dit was het antwoord van ConsuWijzer. Citaat: Hartelijk dank voor uw e-mail van 13 april 2010. Uit uw e-mail komt naar voren dat uw aanbieder ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #561  
Oud 21-04-10, 12:05
ATCB ATCB is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 5
Standaard

Dit was het antwoord van ConsuWijzer.

Citaat:
Hartelijk dank voor uw e-mail van 13 april 2010. Uit uw e-mail komt naar voren dat uw aanbieder T-mobile geen simlockcode kan/wil verschaffen, omdat het toesten niet uit een T-mobilewinkel komt. Mobiele aanbieders mogen een simlock toepassen, omdat zij toestellen subsidiëren. Hierdoor kunnen verkopers van mobiele telefoons ver onder de werkelijke waarde aan klanten verkopen. Met de mobiele aanbieders is afgesproken dat de simlock een jaar is toegestaan.

Wij gaan er vanuit dat u gewoon uw abonnement blijft afnemen van T-mobile. Met welk toestel doet er niet toe. Dit was anders geweest als u zich niet meer aan uw verplichtingen houdt richting de aanbieder. Maar dit komt uit uw e-mail niet naar voren.

OPTA vindt het redelijk wanneer verstrekking van SIM codes uiterlijk 10 werkdagen duurt. OPTA heeft geen wettelijke bevoegdheid om regels te stellen voor de verstrekking van SIM-(unlocking) codes om uw mobiele telefoon te deblokkeren. Let wel: u kunt klagen op basis van onredelijkheid.

Werkt T-mobile niet mee? Dan kunt u schriftelijk een klacht indienen bij de aanbieder zelf en vervolgens, als de aanbieder niet goed met uw klacht omgaat, bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. Het adres van de Geschillencommissie is Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.

Heeft u nog vragen? Belt u dan gerust met ConsuWijzer. Het telefoonnummer is 088-0707070. Als u belt, vragen wij naar uw contactnummer. Dat nummer is xxxxxxxxx.

Op ConsuWijzer - Praktisch advies over uw rechten als consument vindt u naast informatie over uw rechten als consument ook handige infobladen en voorbeeldbrieven.

Met vriendelijke groet,

ConsuWijzer
(T) 088 - 070 70 70
Postbus 1031
2260 BA Leidschendam
ConsuWijzer - Praktisch advies over uw rechten als consument

Praktisch advies over uw rechten als consument
Succes!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #562  
Oud 21-04-10, 12:42
MKlats MKlats is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ATCB Bekijk bericht
Wij gaan er vanuit dat u gewoon uw abonnement blijft afnemen van T-mobile. Met welk toestel doet er niet toe. Dit was anders geweest als u zich niet meer aan uw verplichtingen houdt richting de aanbieder.
Ik denk dat hier veel mensen wat aan hebben!
  #563  
Oud 22-04-10, 12:56
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door soulrobber Bekijk bericht
Hallo Allemaal,
.
.
.
Met Vriendelijke Groet,
----------------
Ik wacht hun reactie af en zal het jullie mededelen!

Keurige brief en nu hopen hoe ze reageren, want dit lijkt volstrekte willekeur.
Als je niet doordramt dan moet je dokken, dat kan toch niet waar zijn. T-Mobile staat al niet bekend om de positieve ervaringen en je krijgt dit steeds meer bevestigd.

Wellicht dat Iphoneclub hier aan kan timmeren bij T-Mobile om deze procedure vergemakkelijkt te krijgen?

Laatst gewijzigd door Suriboy777; 22-04-10 om 13:00.
  #564  
Oud 22-04-10, 14:20
Bulletdodger Bulletdodger is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onny0808 Bekijk bericht
De melding van het versturen van je iPhone voor de reparatie wordt geregistreerd op je t-mobilenr. (dat moet hetzelfde nr. van de eerdere legale unlock zijn!!!)
Na retourontvangst van je (nieuwe gesimlockte) iPhone kun je het 070 nr. bellen en het nieuwe imei nr. doorgeven om GRATIS te laten unlocken.

PS. heb het zelf ook op die manier gedaan.

Suc6
duidelijk! dank je!
  #565  
Oud 22-04-10, 17:36
ATCB ATCB is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 5
Standaard

Misschien kun je beter even je persoonlijke gegevens verwijderen uit je post!
  #566  
Oud 22-04-10, 17:42
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Je bent idd vergeten het IMEI te vermelden. Dat is eigenlijk alles wat T-Mobile moet weten om een iPhone te unlocken. T-Mobile moet het IMEI nummer doorgeven aan Apple. Waarna je zelf je toestel simlockvrij maakt met behulp van iTunes.

Laatst gewijzigd door wouter1981; 22-04-10 om 17:45.
  #567  
Oud 23-04-10, 15:29
denkel denkel is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 31
Standaard

Hmm. De mijne was illegaal simlock vrij gemaakt. Door wat probleempjes geupgrade naar 3.1.3, doeidoei unlock. Toen maar gedowngrade naar 3.1.2 en weer gejailbreaked.
Ook heb ik een t-mobile prepaid kaartje gekocht.

Ik heb hem trouwens gekocht via marktplaats, zelf wezen ophalen, en heb ook contact met de koper.

Ik heb dus t-mobile gebeld. Zij vertelde mij dat het 120 euro kost om hem te laten unlocken. Maar dat ik dit kon ontlopen door de vorige eigenaar met het nummer te laten bellen wat met de iphone was geregistreerd, helaas kon dit niet omdat hij dit nummer niet heeft, omdat hij de iphone toendertijd van zijn baas had gekregen zonder abbo.

Nu heb ik dus weer gebeld, en vroeg ik dat het minder geld kost als hij al een aantal maanden oud is, hij is namelijk al een half jaar oud. Maar zij vertelde mij dat dit niet geld, als ik niet het geregistreerde nummer heb, en zij mogen dit nummer ook niet vrijgeven zodat ik contact zou kunnen opnemen.
Nu heb ik dus mijn t-mobile prepaid nummer aan mijn iphone gebonden, en vanaf nu gaat de ouderdomsperiode pas in.

Aangezien ik geen zin heb om te wachten tot eind juni, en thunderst0rm wrsch fake is, wil ik gewoon de 120 euro gaan betalen voor een unlock.

Nu vroeg ik me af of ik misschien nog iets zou kunnen proberen om de kosten gedeeltelijk of helemaal te ontlopen!


Alvast bedankt!
  #568  
Oud 23-04-10, 15:59
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

@soulrobber Updaten met nieuwe firmware of herstellen in iTunes zorgt ervoor dat je de jailbreak (en dus ook een eventuele softwarematige unlock) kwijt bent. Maak wel eerst even een reservekopie met iTunes!

@denkel lees de berichten van soulrobber even.
  #569  
Oud 23-04-10, 19:18
denkel denkel is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
@soulrobber Updaten met nieuwe firmware of herstellen in iTunes zorgt ervoor dat je de jailbreak (en dus ook een eventuele softwarematige unlock) kwijt bent. Maak wel eerst even een reservekopie met iTunes!

@denkel lees de berichten van soulrobber even.
Die manier gaat voor mij niet werken ben ik bang.
Wat ik me wel afvraag, is of het klopt dat je alleen minder hoeft te betalen na een aantal maanden, als JOU nummer geregistreerd staat met JOU iphone (wat ik nu heb gedaan). En dus niet de ouderdom van de iphone zelf, want die is inmiddels al een half jaar oud, wat t-mobile ook bevestigde, alleen zij zeiden dat deze periodes voor minder te betalen pas gelden als je het nummer hebt wat bij de iphone hoorde toen die gekocht was.

Als dit klopt ga ik vanavond maar gewoon betalen voor de unlock.
  #570  
Oud 23-04-10, 23:18
stylomusti stylomusti is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 79
Standaard

ben het ook plan zo te doen met een t mobile prepaid te me iphone te activeren kan ik dan die 070 nummer ofzo bellen of via de site proberen om te laten unlocken?het is namelijk een 2dehands telefoon

Laatst gewijzigd door stylomusti; 23-04-10 om 23:23.
  #571  
Oud 23-04-10, 23:34
denkel denkel is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stylomusti Bekijk bericht
ben het ook plan zo te doen met een t mobile prepaid te me iphone te activeren kan ik dan die 070 nummer ofzo bellen of via de site proberen om te laten unlocken?het is namelijk een 2dehands telefoon
Zelfde als wat ik heb .

Je kan gewoon bellen. Waardeer wel eerst gelijk even je prepaid tegoed op met 120 euro. Dat had ik namelijk niet gedaan, en ik belde daarstraks om kwart voor 8. Waardoor ik nog snel moest opwaarderen, alleen t-mobile is daar niet zo snel in, en dus was het pas om 1 over 8 bijgeschreven, en toen was de unlock service gesloten -.-'.

Maar je kan in ieder geval gewoon bellen. Ook morgen overdag!
  #572  
Oud 23-04-10, 23:51
stylomusti stylomusti is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 79
Red face

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkel Bekijk bericht
Zelfde als wat ik heb .

Je kan gewoon bellen. Waardeer wel eerst gelijk even je prepaid tegoed op met 120 euro. Dat had ik namelijk niet gedaan, en ik belde daarstraks om kwart voor 8. Waardoor ik nog snel moest opwaarderen, alleen t-mobile is daar niet zo snel in, en dus was het pas om 1 over 8 bijgeschreven, en toen was de unlock service gesloten -.-'.

Maar je kan in ieder geval gewoon bellen. Ook morgen overdag!

maar waarom dan 120 euro?hoe ouder hij is hoe goedkoper toch? en ik weet ook niet hoe oud hij is want die man zij dat hij hem nieuw had maar op apple site als ik die imei nummer geef zegt tie dat ik geen garantie heb
  #573  
Oud 24-04-10, 00:42
denkel denkel is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stylomusti Bekijk bericht
maar waarom dan 120 euro?hoe ouder hij is hoe goedkoper toch? en ik weet ook niet hoe oud hij is want die man zij dat hij hem nieuw had maar op apple site als ik die imei nummer geef zegt tie dat ik geen garantie heb
Lees eerst even mijn posts.
Daarin staat dat die "ouderdom" van de iphone pas geld als jou eigen nummer waar je over beschikt met de iphone verbonden word, wat ik dus eergister heb gedaan, omdat het abbo nummer van de iphone voor mij niet meer te achterhalen was via de vorige eigenaar.

Als degene waar jij je iphone hebt gekocht, nog steeds belt met het nummer waarmee die de iphone heeft aangeschaft, is het mogelijk hem naar t-mobile te laten bellen, dan kan je minder kosten krijgen (of geen kosten, aangezien je geen garantie meer hebt wat betekent dat die wrsch al een jaar oud is), want dan geld die 'ouderdom' wel vanaf de aanschafsdatum. Alleen dan moet de verkoper wel zo goedgezind zijn om jou even te willen helpen.
  #574  
Oud 24-04-10, 00:58
remco.ot remco.ot is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: stein LB
Berichten: 20
Standaard

dus als ik t goed begrijp hier dan kun je het beste als je geen t-mobile abbo hebt een t-mobile prepaid kaartje halen hier €120,00 opzetten en dan de unlock service bellen van hun en dan ben je klaar. Dan kan je vodafone kaartje erin en hupsake de jailbreak erover en alles is als van ouds.
  #575  
Oud 24-04-10, 01:07
stylomusti stylomusti is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 79
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkel Bekijk bericht
Lees eerst even mijn posts.
Daarin staat dat die "ouderdom" van de iphone pas geld als jou eigen nummer waar je over beschikt met de iphone verbonden word, wat ik dus eergister heb gedaan, omdat het abbo nummer van de iphone voor mij niet meer te achterhalen was via de vorige eigenaar.

Als degene waar jij je iphone hebt gekocht, nog steeds belt met het nummer waarmee die de iphone heeft aangeschaft, is het mogelijk hem naar t-mobile te laten bellen, dan kan je minder kosten krijgen (of geen kosten, aangezien je geen garantie meer hebt wat betekent dat die wrsch al een jaar oud is), want dan geld die 'ouderdom' wel vanaf de aanschafsdatum. Alleen dan moet de verkoper wel zo goedgezind zijn om jou even te willen helpen.

kan ik dan ook via me me vriend zn abonnement me imei laten weten want hij heeft ook iphone 3g 16gb of zal dat ook niet lukke?
  #576  
Oud 24-04-10, 01:12
denkel denkel is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 31
Standaard

Wrsch niet. Aangezien ze kunnen zien welk nummer bij welk imei nummer zit. En als er dat geen is, dan moet je je registreren met dat nummer bij dat imei nummer.
  #577  
Oud 24-04-10, 01:16
remco.ot remco.ot is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: stein LB
Berichten: 20
Standaard

maar het kan wel met mjn hiervoor beschreven handelingen maar dan wel tegen betaling of niet??
Kan ik dan over de 3.1.3 ook al de jailbreak laten gaan na de t mobile unlock??
Help me even aub.ik ben het wachten ook meer dan zat hier
  #578  
Oud 24-04-10, 01:17
stylomusti stylomusti is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 79
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkel Bekijk bericht
Wrsch niet. Aangezien ze kunnen zien welk nummer bij welk imei nummer zit. En als er dat geen is, dan moet je je registreren met dat nummer bij dat imei nummer.
registeren? gewoon via itunes activeren?

gr
  #579  
Oud 24-04-10, 01:22
remco.ot remco.ot is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: stein LB
Berichten: 20
Standaard

als het werkt dan ga ik me morgen een tmobile kaartje halen met 120 euri erop.
Dan bel ik metde unlock service en dan ben ik klaar.
Iemand ervaring hier mee wil diegene mij even helpen dan.
Dank u alvast
  #580  
Oud 24-04-10, 01:24
denkel denkel is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stylomusti Bekijk bericht
registeren? gewoon via itunes activeren?

gr
Nee, t-mobile registreerd je nummer dan met je iphone, als je het nummer waar het officieel bij geregistreerd was niet meer kunt laten bellen of mee bellen.
Reageren

Labels
3gs, iphone, itunes, officieel, t-mobile, unlock, unlock 3g



Er zijn 3 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 3 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: legale unlock T-mobile DE Paraprozac Unlock 8 23-07-11 01:47
iPhone 3G: Iphone 3g, legale unlock??? mpke Unlock 7 23-11-10 21:12
iPhone 3G: Downgraden 05.14.02? Of legale unlock t-mobile? Guest-20180619184752 Unlock 4 25-10-10 01:12
iPhone 3GS: legale unlock vago Unlock 0 06-08-10 20:16
iPhone 3GS: Legale unlock ferrari_2 Unlock 5 17-09-09 18:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:27.