//

Legale unlock door T-Mobile

Legale unlock door T-Mobile discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) ik heb een mail gestuurd naar t-mobile met de klacht dat ik mijn iphone 3gs (T-mobilelock) niet gratis kan laten unlocken terwijl hij van juni ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #901  
Oud 07-06-10, 09:52
raoul4life raoul4life is offline
• iOS 8.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 113
Standaard

ik heb een mail gestuurd naar t-mobile met de klacht dat ik mijn iphone 3gs (T-mobilelock) niet gratis kan laten unlocken terwijl hij van juni 2009 is (productiedatum) ben geen t-mobile klant maar heb wel het prepaidnr van t mobile vermeld. toen kreeg ik een mail terug met:
Geachte heer *****,

Ik bedank u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.

U laat ons weten dat u de simlock van uw iPhone wilt verwijderen. Hiervoor adviseren wij u te bellen met T-Mobile Klantenservice op telefoonnummer 06 - 2400 1200. Onze medewerkers verbinden u graag door met de betreffende afdeling, die goedkeuring vraagt aan Apple en vervolgens een aanpassing voor u doet op iTunes. Daarna kunt u de simlock als volgt van uw iPhone verwijderen:

1. Zet uw iPhone volledig uit.
2. Plaats een simkaart van een andere provider in het toestel.
3. Zet uw toestel aan. Wanneer het Apple-logo verschijnt, start het toestel goed op.
4. Kies na het opstarten voor 'ontgrendelen' en toets vervolgens de pincode in van de simkaart die nu in het toestel zit.
5. Verbind nu de iPhone voor een half uur met uw computer, met iTunes opgestart. iTunes dient verbonden te zijn met internet.
6. U kunt uw iPhone tijdens dit half uur niet gebruiken; laat dus geen synchronisatie of updates uitvoeren.
7. Na een half uur koppelt u het toestel los en daarna direct weer aan uw computer, met iTunes.
8. iTunes geeft aan dat er een update van de nieuwe provider (carrier) is gevonden en vraagt of deze geïnstalleerd dient te worden. Kies voor 'Ja'.
9. iTunes geeft aan: "Gefeliciteerd, uw toestel is simlockvrij". Indien het toestel een pincode heeft, kunt u deze nu invoeren.
10. Linksboven op het scherm verschijnt de naam van uw nieuwe provider (horend bij de simkaart). Zo niet, dan dient u het toestel nogmaals los en weer aan uw computer te koppelen.

Mocht u uw toestel na twee pogingen niet simlockvrij kunnen maken, dan vragen wij u te bellen met T-Mobile Klantenservice op telefoonnummer 06 - 2400 1200.

Ik vertrouw erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV

Levien den Boer

bereik ik hier iets mee door de klantenservice te bellen of word ik dan weer door verbonden naar het bekende 120 euro verhaal??
hoor het wel als iemand wat weet.

Laatst gewijzigd door raoul4life; 07-06-10 om 11:50.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #902  
Oud 07-06-10, 11:05
WieerterMenke WieerterMenke is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 292
Standaard

Als het een T-mobile toestel is, en deze is meer dan 12 mnd geleden verkocht (abonnement), dan is het kosteloos..

Jij hebt het over productiedatum...

Die vlieger gaat niet op denk ik..

Gewoon proberen..!
  #903  
Oud 07-06-10, 11:14
vago vago is offline
• iOS 6.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 38
Stuur een bericht via MSN naar vago
Standaard

bij mij is het ook opgelost, de buurvrouw had nog een t-mobile abo.
direct gebeld. 5 min later sim vrij.

Bedankt buurvrouw

Laatst gewijzigd door vago; 07-06-10 om 11:16.
  #904  
Oud 07-06-10, 11:29
raoul4life raoul4life is offline
• iOS 8.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 113
Standaard

maar de garantie loopt tot juni 2010 dan is het toch een jaar oud of zie ik dat verkeerd?
heb hem ook op marktplaats gekocht trouwens .
  #905  
Oud 07-06-10, 11:30
raoul4life raoul4life is offline
• iOS 8.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WieerterMenke Bekijk bericht
Als het een T-mobile toestel is, en deze is meer dan 12 mnd geleden verkocht (abonnement), dan is het kosteloos..

Jij hebt het over productiedatum...

Die vlieger gaat niet op denk ik..

Gewoon proberen..!
maar de garantie loopt tot juni 2010 dan is het toch een jaar oud of zie ik dat verkeerd?
heb hem ook op marktplaats gekocht trouwens .
  #906  
Oud 07-06-10, 11:43
iCupboard iCupboard is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 51
Standaard

Het gaat niet zo zeer om een jaar oud toestel. Het gaat er om dat je een jaar oud abonnement hebt. Of zie ik het nou verkeerd?
  #907  
Oud 07-06-10, 11:48
raoul4life raoul4life is offline
• iOS 8.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iCupboard Bekijk bericht
Het gaat niet zo zeer om een jaar oud toestel. Het gaat er om dat je een jaar oud abonnement hebt. Of zie ik het nou verkeerd?
nee als het goed is niet want ze checken je imeinr en aan de hand daar van zien ze of ie een jaar oud is. want zie ook reacties van mensen hier die als Hi of vodafone klant belden, en alleen maar het imeinummer doorgaven en vervolgens gratis hun toestel hebben geunlockt.
dit zijn me gegevens over hoe oud me iphone is:


Model: - iPhone 3G S (32 GB Black)
Codename: - ?
Build Country: - Most likely China.
Build Year: - Your Iphone was built in 2009.
Build Week - Your device was built in week 25 of that year (June).
Production Nr.: - Your device was number 754 to be built that week.

Laatst gewijzigd door raoul4life; 07-06-10 om 11:52.
  #908  
Oud 07-06-10, 12:10
pionok pionok is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 29
Standaard

Hier even het hele verhaal hoe het bij mij ging.
Een aantal maanden geleden heb ik een iphone gekocht op marktplaats. Ook bij mij was de iphone geupdate naar 3.1.3 en bootloader 05.12.01.
De iphone was toen al meer dan een jaar oud en het contract van de vorige eigenaar was toen afgelopen.
Ik heb toen T-mobile gebeld om de iphone te laten unlocken. Dit kon toen niet omdat ik niet de eigenaar was, ook niet als ik ervoor zou betalen.
Ik heb toen de vorige eigenaar gevraagd het voor mij te doen. Zelfs bij hem deden ze moeilijk omdat hij ook zijn contract niet meer bij T-mobile had.
Ik heb me er toen bij neer gelegd en net als velen hier gedacht ,geen probleem ik wacht op de unlock van het dev-team.
Nu een paar maanden later las ik hier op het forum dat er bij een aantal mensen toch unlocked was, bij de meesten voor 120euro, maar bij sommige ook gratis.
Toen dacht ik, ik ga het gewoon nog eens proberen en heb afgelopen vrijdag eerst T-mobile een keurig net mailtje gestuurd. (niks dreigen met opta of weet ik veel wat). Ik kreeg op zaterdag een keurig mailtje terug met hoe het simlock vrij maken in zijn werk gaat bij T-mobile.
Ik kon vanaf maandag tot en met vrijdag de simlock afdeling bellen en zij gingen dan kijken of het mogelijk was, tegen betaling of al dan niet gratis.

Ik heb vanmorgen de simlock afdeling gebeld en zij stonden mij ook keurig te woord. Ze hebben wat contact gegevens van mij nagevraagd (ik heb destijds mijn T-mobile prepaid aangemeld bij T-mobile) zoals adres, geboortedatum etc.
Daarna vroegen ze aan mij het imei nummer en ik zou een bevestigingsmail ontvangen met daarin de beschrijving.
Nog geen 5 minuten later had ik het mailtje in mijn postbus zitten en een half uur later was de iphone simlock vrij via itunes.
Ik had mijn iphone al gejailbreaked, dit alles heb ik er gewoon op laten staan en het staat er nu nog steeds op.
Ik heb nu dus een legale unlock van T-mobile nu en kan eindelijk bellen op het netwerk van KPN.
  #909  
Oud 07-06-10, 12:11
WieerterMenke WieerterMenke is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 292
Standaard

T-Mobile ziet aand e hand van IMEI nummer wanneer dit toestel is "vrijgegeven" ofwel is "verkocht"....

Productiedatum is helaas niet relevant...

Maaaaar...
Je kunt nogmaals altijd proberen.
De kans dat deze redelijk snel is verkccht na productie is aanwezig.
Daarnaast blijkt dat je mss maar € 30,- moet belen als deze al 9 mnd geleden verkocht is.

En mss kijkt de medewerker niet goed, en wordt ie voor niks unlocked...

Niet geschoten.... Iets met altijd mis....
  #910  
Oud 07-06-10, 13:18
Timgio Timgio is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 16
Standaard

Ik heb ook net gebeld. Ik ben geen klant van T-mobile en heb ook niet iemand anders zijn naam gebruikt. Ze vertelde netjes hoe het in zijn werk gaat en ik kon meteen beginnen.. Mijn iPhone hangt nu aan iTunes dus ik hoop dat het echt zo makkelijk gaat als hier word gezegd.. Mijn iPhone is al gejailbreaked en unlocked.. Maakt dat iets uit??
Ik heb deze legale unlock aangevraagd zodat ik dan 3.1.3 erop kan zetten..
  #911  
Oud 07-06-10, 14:12
raoul4life raoul4life is offline
• iOS 8.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timgio Bekijk bericht
Ik heb ook net gebeld. Ik ben geen klant van T-mobile en heb ook niet iemand anders zijn naam gebruikt. Ze vertelde netjes hoe het in zijn werk gaat en ik kon meteen beginnen.. Mijn iPhone hangt nu aan iTunes dus ik hoop dat het echt zo makkelijk gaat als hier word gezegd.. Mijn iPhone is al gejailbreaked en unlocked.. Maakt dat iets uit??
Ik heb deze legale unlock aangevraagd zodat ik dan 3.1.3 erop kan zetten..

En geen vragen van bent u tm klant ofzo?
  #912  
Oud 07-06-10, 14:30
Timgio Timgio is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 16
Standaard

Ja dat vroeg ze wel. Maar ik zei nee ik ben klant en dat was alles. Ze ging gewoon verder met haar verhaal. Maar het is me trouwens nog niet gelukt via itunes hoor. Moet ik eerst updaten naar 3.1.3 voordat ik die procedure start of zou het nu ook moeten werken?? Hij is nu al unlocked via mijn jailbreak zeg maar. Hoe zou ik kunnen zien of hij nu ook officieel unlocked is??
  #913  
Oud 07-06-10, 14:37
raoul4life raoul4life is offline
• iOS 8.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timgio Bekijk bericht
Ja dat vroeg ze wel. Maar ik zei nee ik ben klant en dat was alles. Ze ging gewoon verder met haar verhaal. Maar het is me trouwens nog niet gelukt via itunes hoor. Moet ik eerst updaten naar 3.1.3 voordat ik die procedure start of zou het nu ook moeten werken?? Hij is nu al unlocked via mijn jailbreak zeg maar. Hoe zou ik kunnen zien of hij nu ook officieel unlocked is??

je kan gewoon aan itunes hangen standaard firmware 3.1.3 eropgooien je kan ook je illegale unlock eraf halen en je jailbreak erop laten, en dan de legale unlock starten.

eerst ff je apps backuppen met Aptbackup dat scheelt je heel wat werk anders moet je al je apps weer opnieuw zoeken via cydia.

en dan zou het helemaal moeten lukken

Laatst gewijzigd door raoul4life; 07-06-10 om 14:40.
  #914  
Oud 07-06-10, 15:01
Timgio Timgio is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raoul4life Bekijk bericht
je kan gewoon aan itunes hangen standaard firmware 3.1.3 eropgooien je kan ook je illegale unlock eraf halen en je jailbreak erop laten, en dan de legale unlock starten.

eerst ff je apps backuppen met Aptbackup dat scheelt je heel wat werk anders moet je al je apps weer opnieuw zoeken via cydia.

en dan zou het helemaal moeten lukken
oke thanx voor de tip. Maar als ik het goed begrijp moet ik dus wel eerst de illegale unlock verwijderen voor dat ik de legale erop kan zetten??
  #915  
Oud 07-06-10, 15:05
raoul4life raoul4life is offline
• iOS 8.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timgio Bekijk bericht
oke thanx voor de tip. Maar als ik het goed begrijp moet ik dus wel eerst de illegale unlock verwijderen voor dat ik de legale erop kan zetten??
ja dat zou ik wel doen ja. gewoon de source verwijderen die je toegevoegd hebt via cydia bij de tab manage./edit en dan gewoon remove
  #916  
Oud 07-06-10, 15:14
Timgio Timgio is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raoul4life Bekijk bericht
ja dat zou ik wel doen ja. gewoon de source verwijderen die je toegevoegd hebt via cydia bij de tab manage./edit en dan gewoon remove
oke maar dat betekent dan dat ik op dat moment een gelockte iphone heb. Aangezien mijn wi-fi chip (waarschijnlijk) kapot is kan ik dan helemaal niet meer op internet met mijn iphone dus mocht het updaten naar 3.1.3 mislukken ben ik wel de *** natuurlijk.. of zou dit verder geen probleem op kunnen leveren?
  #917  
Oud 07-06-10, 15:19
raoul4life raoul4life is offline
• iOS 8.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timgio Bekijk bericht
oke maar dat betekent dan dat ik op dat moment een gelockte iphone heb. Aangezien mijn wi-fi chip (waarschijnlijk) kapot is kan ik dan helemaal niet meer op internet met mijn iphone dus mocht het updaten naar 3.1.3 mislukken ben ik wel de *** natuurlijk.. of zou dit verder geen probleem op kunnen leveren?
maar waarom zou het updaten naar 3.1.3 mislukken?
koppel aan itunes klik bijwerken en dan moet hij gewoon 3.1.3 eropzetten dan is hij helemaal fabrieks ingesteld en dan volg je de legale unlock uit waar je geen Wi-Fi voor nodig hebt.
dus mocht hij echt stuk zijn kan je wel bellen met je eigen sim en spirit jailbreak doen alleen kan je dan niet apps installeren via cydia..

dat je Wi-Fichip stuk is weet je dat zeker of?
  #918  
Oud 07-06-10, 15:22
Timgio Timgio is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raoul4life Bekijk bericht
maar waarom zou het updaten naar 3.1.3 mislukken?
koppel aan itunes klik bijwerken en dan moet hij gewoon 3.1.3 eropzetten dan is hij helemaal fabrieks ingesteld en dan volg je de legale unlock uit waar je geen Wi-Fi voor nodig hebt.
dus mocht hij echt stuk zijn kan je wel bellen met je eigen sim en spirit jailbreak doen alleen kan je dan niet apps installeren via cydia..

dat je Wi-Fichip stuk is weet je dat zeker of?
Ja dat is waar.. Ik ga het er maar op wagen
Ja ik weet het 80% zeker dat me Wi-Fi chip kapot is.. ik heb al van alles geprobeerd maar niks werkt.. Netwerkinstellingen herstellen ook niet.. Hij vind nergens meer Wi-Fi netwerken.. ik kan het op een of andere vage maniet ook niet meer aanzetten in bossPrefs.. misschien dat dat er iets mee te maken heeft??
  #919  
Oud 07-06-10, 15:24
Timgio Timgio is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 16
Standaard

o ja en ik heb nog een kort vraagje aan je.. Vorige x dat ik update deed was ik al mijn contacten kwijt :S hoe kan ik dat deze keer voorkomen??
  #920  
Oud 07-06-10, 15:37
raoul4life raoul4life is offline
• iOS 8.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 113
Standaard

ik had gewoon een reservekopie gemaakt via itunes toen had ik al me contacten nog.
en sowieso ff je contacten op je sim kopieren dan kan je altijd nog kopieren van je sim naar je iphone
Reageren

Labels
3gs, iphone, itunes, officieel, t-mobile, unlock, unlock 3g



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: legale unlock T-mobile DE Paraprozac Unlock 8 23-07-11 00:47
iPhone 3G: Iphone 3g, legale unlock??? mpke Unlock 7 23-11-10 20:12
iPhone 3G: Downgraden 05.14.02? Of legale unlock t-mobile? Guest-20180619184752 Unlock 4 25-10-10 00:12
iPhone 3GS: legale unlock vago Unlock 0 06-08-10 19:16
iPhone 3GS: Legale unlock ferrari_2 Unlock 5 17-09-09 17:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:20.