//

Legale unlock door T-Mobile

Legale unlock door T-Mobile discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zit nu bijna 2 jaar bij T-Mobile, en heb nu net een nieuwe iPhone gekregen van de verzekering (ProAssist). Kan ik deze nu gratis ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1041  
Oud 30-09-10, 14:53
TwyLight TwyLight is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Zutphen
Berichten: 6
Standaard

Ik zit nu bijna 2 jaar bij T-Mobile, en heb nu net een nieuwe iPhone gekregen van de verzekering (ProAssist). Kan ik deze nu gratis laten unlocken (omdat ik al 2 jaar bij T-Mobile zit?) of gaat dat jaar nu weer opnieuw in omdat het een nieuw toestel is?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #1042  
Oud 30-09-10, 15:15
gserban's schermafbeelding
gserban gserban is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Europa
Berichten: 261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TwyLight Bekijk bericht
Ik zit nu bijna 2 jaar bij T-Mobile, en heb nu net een nieuwe iPhone gekregen van de verzekering (ProAssist). Kan ik deze nu gratis laten unlocken (omdat ik al 2 jaar bij T-Mobile zit?) of gaat dat jaar nu weer opnieuw in omdat het een nieuw toestel is?

Die is altijd simlock vrij ik heb al 3 nieuwe toestellen gehad via pro assist en allemaal simlock vrij
__________________
Iphone 3GS 32 Gb Wit, JB, iPad 64GB 3g JB, Iphone 4 32 Gig JB
  #1043  
Oud 30-09-10, 15:17
TwyLight TwyLight is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Zutphen
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gserban Bekijk bericht
Die is altijd simlock vrij ik heb al 3 nieuwe toestellen gehad via pro assist en allemaal simlock vrij
Serieus? Relaxt.

Is er een manier om te zien of hij simlock vrij is? (zonder andere simkaart er in te doen?)
  #1044  
Oud 08-10-10, 12:45
Radar Radar is offline
• iOS 9.2.1
• 9.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Maasland
Berichten: 109
Standaard

Net gebeld voor unlock van mijn 3Gs.
Deze is al geunlocked met Ultrasn0w (4.01)
Ik heb hem nu een jaar, dus nu kan ik gratis en helemaal legaal unlocken.
De aanwijzingen gevolgd van het mailtje, maar geen "gefeliciteerd, uw toestel is unlocked" of iets dergelijks.
Wanneer ik toestel opstart, krijg ik nog steeds de melding "simlock actief"
Na invoeren van pincode, werkt alles wel (met Vodafone SIM), maar dat was voor de officiële unlock ook het geval....
Nu dus wederom de procedure aan het volgen.....half uurtje wachten....

Je kan toch wel officieel unlocken met een jailbroken en unlocked toestel??
  #1045  
Oud 08-10-10, 13:26
Radar Radar is offline
• iOS 9.2.1
• 9.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Maasland
Berichten: 109
Standaard

Nou.....alles nog een keer gedaan...niets veranderd....
Er zat nog een SIM pincode op de Vodafone kaart en dat vindt ik irritant, dus die uitgezet.
Toen ge-reboot en kreeg geen melding dat de SIMlock actief was.....

Ook geen melding gezien bij iTunes dat de SIMlock er af was....enfin...het werkt!
  #1046  
Oud 10-10-10, 11:37
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Radar Bekijk bericht
Net gebeld voor unlock van mijn 3Gs.
Deze is al geunlocked met Ultrasn0w (4.01)
Ik heb hem nu een jaar, dus nu kan ik gratis en helemaal legaal unlocken.
De aanwijzingen gevolgd van het mailtje, maar geen "gefeliciteerd, uw toestel is unlocked" of iets dergelijks.
Wanneer ik toestel opstart, krijg ik nog steeds de melding "simlock actief"
Na invoeren van pincode, werkt alles wel (met Vodafone SIM), maar dat was voor de officiële unlock ook het geval....
Nu dus wederom de procedure aan het volgen.....half uurtje wachten....

Je kan toch wel officieel unlocken met een jailbroken en unlocked toestel??
Waarschijnlijk niet als je een unlock hebt draaien, naast je jailbreak. Probeer die eens uit te zetten of te de-installeren, en dan de instructies opvolgen...
  #1047  
Oud 10-10-10, 17:54
Radar Radar is offline
• iOS 9.2.1
• 9.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Maasland
Berichten: 109
Standaard

Ik heb net ultrasn0w eraf gehaald en toen had ik dus geen verbinding meer met mijn Vodafone kaartje....
De hele procedure nogmaals uitgevoerd en nu kreeg ik wel de melding: gefeliciteerd, uw toestel is simlockvrij! (oid).

Uiteindelijk toch gelukt!
  #1048  
Oud 10-10-10, 19:05
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

Voor de mensen die het nog niet wisten... Als je een legale unlock aanvraagt bij T-Mobile mag het toestel niet geunlockt zijn met software (utrasn0w of.....)! Dit kan problemen met de baseband opleveren wanneer het toestel simlock vrij wordt gemaakt.
__________________
iPhone problemen? Kijk even op www.harent.nl
  #1049  
Oud 11-10-10, 11:58
dzjani dzjani is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 6
Standaard reply T-Mobile Oostenrijk

many thanks for your email. Gladly we would sent you the code for unlock your mobile phone.
Please pay this amount (EUR 150,-) in advance. Here are our bank infos:
Bank: BA-CA
BLZ: 12000
Konto: 52844072301
IBAN: AT931200052844072301
BIC: BKAUATWW
designated use: UDI014/EC and the IMEI number
When we register the amount at our account, we will sent you the code for unlock your mobile phone.

Kind regards
Claudia Wolf
T-Mobile Serviceteam
  #1050  
Oud 19-10-10, 13:29
onsdenis onsdenis is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 6
Standaard telefoonnummer T-Mobile

Weet iemand of het 070-3056007 nummer nog in gebruik is?
Ik probeer het al de hele dag te bereiken, maar er wordt niet opgenomen.
  #1051  
Oud 19-10-10, 13:52
Radar Radar is offline
• iOS 9.2.1
• 9.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Maasland
Berichten: 109
Standaard

Nee, ik heb gewoon de helpdesk gebeld mbv mijn T-Mobile iPhone door 1200 te bellen. Met andere providers in je foon moet je uiteraard een ander nummer bellen....
  #1052  
Oud 20-10-10, 17:23
Radar Radar is offline
• iOS 9.2.1
• 9.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Maasland
Berichten: 109
Standaard

Ja, dat zal best....maar daar gaat dit topic niet over.....

Mijn unlock kostte geen 120 euro, geen 75 euro, maar was helemaal GRATIS!!!!
Is dat niet fantastisch Mike!!!!
  #1053  
Oud 20-10-10, 17:27
tattu tattu is offline
• iOS 7.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: den haag
Berichten: 55
Standaard

na een jaar wachten inderdaad
  #1054  
Oud 20-10-10, 19:19
Operafreak's schermafbeelding
Operafreak Operafreak is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Ergens boven het IJ
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tattu Bekijk bericht
na een jaar wachten inderdaad
Ach, hier slaat T-Mobile ook wel 's de plank mis.. Ik heb in juli mijn oude 3GS vervroegd simlockvrij laten maken, zodat ik 'm makkelijker kon verkopen. Zou me € 70 gaan kosten, aldus dat nummer in Den Haag. Nou, ik moet de rekening nog krijgen...
__________________
 iPhone 12 Pro 256GB  iMac 21" 3.2 Ghz i7, 8GB, 1TB Fusion 

Laatst gewijzigd door Operafreak; 20-10-10 om 19:21.
  #1055  
Oud 28-10-10, 18:57
mr-3gs mr-3gs is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 103
Standaard

Hallo,

Ik heb een 3GS 16gb die defect is gegaan en nu wordt omgeruild door t-mobile, na veel gezeur klachten brief en 10 telefoontjes wordt mijn 3gs vervangen, heb er vier weken werk aan gehad. ( uit eindelijk toch gelijk gekregen )
Paar maanden geleden heb ik 120 euro betaald om m'n 3gs simlock vrij te maken aan t-mobile, nu ik een nieuwe ga krijgen moet t-mobile die gratis unlocken of gaan ze weer moeilijk doen.
Klantenservice heeft me verteld dat er een levertijd van twee weken zit op de 3gs 16gb de 8gb kon gelijk krijgen, dacht ergens te lezen dat de 16gb niet meer geproduceerd werd weet iemand of dit klopt? Anders ga ik alles op alles zetten om een Iphone 4G te krijgen ze zijn verplicht om een vergelijkbaar vervangend product te leveren en met een 8 gb ga ik niet akkoord.

Laatst gewijzigd door mr-3gs; 28-10-10 om 18:59.
  #1056  
Oud 29-10-10, 00:06
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

@ mr-3gs

Om te beginnen de 3GS 16GB wordt nog steeds gemaakt/refurbished. Ook de levertijd is wat lang bij t-mobile... Apple heeft de toestellen namelijk gewoon op voorraad liggen. Wanneer je volgens de Apple richtlijnen geen recht meer hebt op garantie maar toch een nieuw toestel van T-mobile krijgt is het iets lastiger om je unlock over te zetten, T-mobile moet dan eerst een nieuw of refurbishes toestel inkopen. Ik neem aan dat T-mobile je oude/niet werkende iPhone houden?! Wanneer dit zo is kan T-mobile redelijk snel je simlock verwijderen, ze voeren je oude IMEI en nieuwe IMEI in en koppelen deze. Je unlock wordt dan over genomen. Mocht dit niet lukken kunnen ze met 1 muis klik je toestel unlocken.

Laatst gewijzigd door bartha; 29-10-10 om 00:12.
  #1057  
Oud 29-10-10, 01:00
mr-3gs mr-3gs is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartha Bekijk bericht
@ mr-3gs

Om te beginnen de 3GS 16GB wordt nog steeds gemaakt/refurbished. Ook de levertijd is wat lang bij t-mobile... Apple heeft de toestellen namelijk gewoon op voorraad liggen. Wanneer je volgens de Apple richtlijnen geen recht meer hebt op garantie maar toch een nieuw toestel van T-mobile krijgt is het iets lastiger om je unlock over te zetten, T-mobile moet dan eerst een nieuw of refurbishes toestel inkopen. Ik neem aan dat T-mobile je oude/niet werkende iPhone houden?! Wanneer dit zo is kan T-mobile redelijk snel je
simlock verwijderen, ze voeren je oude IMEI en nieuwe IMEI in en
koppelen deze. Je unlock wordt
dan over genomen. Mocht dit niet
lukken kunnen ze met 1 muis klik
je toestel unlocken.
Mijn toestel wordt omgeruild dus t-mobile krijgt de iPhone terug, dan moet het mogelijk zijn de nieuwe iPhone te unlocken door de imei nummers aan elkaar te koppelen. Wat de klantenserice mij verteld heeft is dat er over èèn, twee weken een nieuwe lading 3GS 16gb binnen komt.
  #1058  
Oud 29-10-10, 16:04
lbroek1 lbroek1 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: houten
Berichten: 203
Standaard

hallo allen,

Enige tijd geleden iphone gekocht via marktplaats. Op dat moment simlockvrij.
Nu nog steeds maar ik wil een update doen naar 4.1.

Nu vraag ik me af of ik dan de "unlock" eraf gaat.
Ik weet namelijk niet of dat via T-Mobile toen der tijd is gedaan.
Kan ik dat ergens opzoeken?

Groet,
lbroek1
  #1059  
Oud 29-10-10, 20:16
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

Lees even snel het forum door voor een software unlock.... als deze op je telefoon te vinden is weet je het. Kan je deze niet vinden is je telefoon waarschijnlijk simlock vrij. Ik zou anders na het weekend kunnen kijken als je het IMEI nummer van de telefoon doorgeeft.
  #1060  
Oud 05-11-10, 15:49
KillRoy1972 KillRoy1972 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 52
Standaard

Niet om het één of ander, maar de topic gaat over het legaal unlocken via Tmobile en niet over eventuele jailbreaks etc.
Het is erg irritant om te zoeken op het forum over het legaal unlocken en door de vele topics te moeten zoeken die over jailbreaken gaan, maar om nu hier ook nog eens in deze topic hierover te beginnen...

Naja goed.;-)

ik heb bet via de iPhone 1200 gebeld en in het menu voor 'vragen over simlock etc' gekozen.
Na een aantal minuten een aardige vrouw aan de lijn die me snel hielp.

Hou je telefoonnummer en imei nummer bij de hand, deze heb je nodig als je een iPhone hebt die een keer ter reparatie is ingeleverd.
Ook heb je voor het activeren van de unlock een simkaartje nodig van een andere telcom.
Het unlovken is gratis mits je toestel 1 jaar of ouder is na het afsluiten van je contract inclusief toestel.

Na het verstrekken van deze gegevens wordt de lock er af gehaald en krijg je direct een email met daarin de instructies:
Hieronder vindt u de procedure om uw iPhone simlockvrij te maken.

1. Zet uw iPhone volledig uit.
2. Plaats een simkaart van een andere provider in het toestel.
3. Zet uw toestel aan. Wanneer het Apple-logo verschijnt, start het toestel goed op.
4. Kies na het opstarten voor ´ontgrendelen´ en toets vervolgens de pincode in van de simkaart die nu in het toestel zit.
5. Verbind nu de iPhone voor een half uur met uw computer, met iTunes opgestart. iTunes dient verbonden te zijn met internet.
6. U kunt uw iPhone tijdens dit half uur niet gebruiken; laat dus geen synchronisatie of updates uitvoeren.
7. Na een half uur koppelt u het toestel los en daarna direct weer aan uw computer, met iTunes.
8. iTunes geeft aan dat er een update van de nieuwe provider (carrier) is gevonden en vraagt of deze geïnstalleerd dient te worden. Kies voor ´Ja´.
9. iTunes geeft aan: ´Gefeliciteerd, uw toestel is simlockvrij´. Indien het toestel een pincode heeft, kunt u deze nu invoeren.
10. Linksboven op het scherm verschijnt de naam van uw nieuwe provider (horend bij de simkaart). Zo niet, dan dient u het toestel nogmaals los en weer aan uw computer te koppelen.

Het deblokkeren van uw iPhone is nu gelukt.

Hoop dat het hiermee duidelijk is.
Reageren

Labels
3gs, iphone, itunes, officieel, t-mobile, unlock, unlock 3g



Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: legale unlock T-mobile DE Paraprozac Unlock 8 23-07-11 01:47
iPhone 3G: Iphone 3g, legale unlock??? mpke Unlock 7 23-11-10 21:12
iPhone 3G: Downgraden 05.14.02? Of legale unlock t-mobile? Guest-20180619184752 Unlock 4 25-10-10 01:12
iPhone 3GS: legale unlock vago Unlock 0 06-08-10 20:16
iPhone 3GS: Legale unlock ferrari_2 Unlock 5 17-09-09 18:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:16.