iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Legale unlock door T-Mobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/25562-legale-unlock-door-t-mobile.html)

Nipje 21-11-08 21:16

Legale unlock door T-Mobile
 
Hallo,

Is de legale unlock van t-mobile nog beschikbaar en werkt dit ook goed?

Ik heb het forum even doorzocht en kwam berichten tegen dat tmobile de iphone 3g gewoon legaal kan deblokkeren, maar dat er bepaalde kosten aan verbonden zitten.

Hoe gaat dit nou precies in zijn werking, en kan T-Mobile de toestellen nu nogsteeds tegen betaling simlockvrij maken?

iScorpio 21-11-08 21:22

Het simpelste antwoord is door zelf even contact te zoeken met t-mobile en het hun zelf vragen.

Nipje 21-11-08 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 219778)
Het simpelste antwoord is door zelf even contact te zoeken met t-mobile en het hun zelf vragen.

Ze zijn net gesloten, maandag pas weer open :mad:

wil 21-11-08 21:33

Op hun website staan de prijzen voor het unlocken.
Kost je 120,- en om de 3 maanden wordt het goedkoper. Na 1 jaar is het gratis.

daveve 21-11-08 21:37

ik heb hem zelf 2 weken geleden door t-mobile laten unlocken
je moet 070-3056007 bellen dat is het unlock nummer van t-mobile
het kost 120 euro en word afgeschreven van je eerst volgende rekening
het duurt bij mekaar een half uur van je tijd je telefoon moet je namelijk
een half uur uit zetten dan opnieuw verbinden met i-tunes
en klaar is kees het werkt perfect altijd vol bereik met vodafone
net de update ook gedaan naar 2.2 geen problemen
voor mij was dit het bedrag zeker waard maar ik kan natuurlijk niet in iemand
anders zijn knip kijken

Nipje 21-11-08 21:46

Klinkt goed!

maar ik bel dus bijvoorbeeld met de telefoon hier thuis, geef het nummer van me iphone op, en dan wordt het afgeschreven via de telefoonrekening hier thuis?

Maar is proberen dan :O

edit

Kan ik dit ook gebruiken als ik zelf geen tmobile contract heb? ik heb de iphone van iemand over gekocht die deze bij een tmobile contract heeft gekregen. Ik heb zelf vodafone ?

Shorty007 21-11-08 21:47

wel balen dat t=mobile alleen zijn eigen verkochte toestellen unlocked, anders had ik het ook laten doen zo denk ik :)
mja heb een us :p

Nipje 21-11-08 21:54

Hoe werkt dit dan precies?

Ik heb een toestel van iemand over gekocht die de telefoon dus bij een t-mobile abbonament heeft gekregen, ik zelf heb dus GEEN abbonament bij tmobile. Kan ik hem dan alsnog unlocken of hoe werkt dit precies?

Shorty007 21-11-08 22:00

ja volgens mij kan het dan wel, t blijft een toestel die t-mobile zelf verkocht heeft.....lijkt mij hoor..

Nipje 21-11-08 22:05

maar hoe werkt het dan met het afschrift? dat gaat dus bijvoorbeeld gewoon met mijn vodavone rekening als ik het nummer daar mee draai?

Hoe gaat de kostenverdeling precies in zijn werk ? 3 - 6 maanden betekend zo lang in bezig hebben of ?

daveve 22-11-08 12:23

je moet wel een t-mobile abbonement hebben want het word van je t-mobile rekening afgeschreven of je moet een vriend bijv. met een t-mobile abbonement laten bellen
dan moet hij jou imei nummer van iphone doorgeven je geeft hem vervolgens de 120 euro
en je bent simlock vrij

wil 22-11-08 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daveve (Bericht 219995)
je moet wel een t-mobile abbonement hebben want het word van je t-mobile rekening afgeschreven of je moet een vriend bijv. met een t-mobile abbonement laten bellen
dan moet hij jou imei nummer van iphone doorgeven je geeft hem vervolgens de 120 euro
en je bent simlock vrij

is het imei nummer van de Iphone niet gekoppeld aan het T-mobile abonnement?
Dan zal het laten bellen door iemand anders niet lukken.

vmk 24-11-08 16:19

Ik heb net geprobeerd om hem legaal te laten unlocken, zeggen ze dat ik volgens het systeem geen iPhone heb ontvangen. Of ik even het koerierbriefje wil faxen als bewijs. Alsof ik die nog kan vinden. Beetje jammer.

Yzord 24-11-08 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vmk (Bericht 221795)
Ik heb net geprobeerd om hem legaal te laten unlocken, zeggen ze dat ik volgens het systeem geen iPhone heb ontvangen. Of ik even het koerierbriefje wil faxen als bewijs. Alsof ik die nog kan vinden. Beetje jammer.

Dit is totale bullshit van t-Mobile. Ze moeten jou een unlockcode geven als je hem geunlocked wilt hebben tegen betaling.

Ik ga zo eens even bellen want ik zit in hetzelfde schuitje dan.

edit: nou ik ook gebeld en komen inderdaad met hetzelfde verhaal aanzetten. Alleen degene die de iphone heeft aangeschaft mag de iphone laten unlocken. En laat ik nu echt niet meer weten wie dat is :(

Dan maar op Dev team wachten

bite 24-11-08 19:34

legale unlock door t-mobile
 
werkt als een super speer dat unlock door t-mobile...kost 120 euro..ik weet het het is veel geld maar je bent wel overal vanaf
Binnen een half op i tunes aansluiten met een andere simkaart erin en hop hij is geunlocked!!!!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nipje (Bericht 219769)
Hallo,

Is de legale unlock van t-mobile nog beschikbaar en werkt dit ook goed?

Ik heb het forum even doorzocht en kwam berichten tegen dat tmobile de iphone 3g gewoon legaal kan deblokkeren, maar dat er bepaalde kosten aan verbonden zitten.

Hoe gaat dit nou precies in zijn werking, en kan T-Mobile de toestellen nu nogsteeds tegen betaling simlockvrij maken?


Nipje 24-11-08 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bite (Bericht 221972)
werkt als een super speer dat unlock door t-mobile...kost 120 euro..ik weet het het is veel geld maar je bent wel overal vanaf
Binnen een half op i tunes aansluiten met een andere simkaart erin en hop hij is geunlocked!!!!

Het zal vast wel vlug werken, het enige probleem is dat ik het toestel heb over gekocht van iemand die het bij een abbonament gekregen heeft. Ik kan het toestel dus niet laten unlocken =(

Is er echt geen manier om dit toch voor mekaar te krijgen?

bite 24-11-08 19:45

jawel...dan moet je het telefoon no.hebben van die persoon..
wel het nummer waar mee de iphone was gekomen..
ook zijn/haar geb.dat en postcode huis no....
of je met hem/haar laten bellen...moet geen probleem op leveren

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nipje (Bericht 221975)
Het zal vast wel vlug werken, het enige probleem is dat ik het toestel heb over gekocht van iemand die het bij een abbonament gekregen heeft. Ik kan het toestel dus niet laten unlocken =(

Is er echt geen manier om dit toch voor mekaar te krijgen?


Mieska 27-11-08 11:02

[FONT=Arial][FONT=Arial]Goedemorgen,[/FONT][/FONT]
[FONT=Arial][FONT=Arial] [/FONT][/FONT]
[FONT=Arial][FONT=Arial]Nou ik heb net gebeld met de “simlockvrij-lijn” van T-mobile. [/FONT][/FONT]
[FONT=Arial][FONT=Arial]Ik uitleggen dat ik een nieuwe abbo heb afgesloten bij hun, maar dat die pas 3 maart in gaat ivm nummerbehoud van mijn vodafone abbo. [/FONT][/FONT]
[FONT=Arial][FONT=Arial] [/FONT][/FONT]
[FONT=Arial][FONT=Arial]Krijg ik te horen dat ze ‘m niet simlock vrij willen maken omdat mijn T-mobile abbo nog niet actief is.[/FONT][/FONT]
[FONT=Arial][FONT=Arial] [/FONT][/FONT]
[FONT=Arial][FONT=Arial]Iemand hier ervaringen mee? [/FONT][/FONT]
[FONT=Arial][FONT=Arial] [/FONT][/FONT]
[FONT=Arial][FONT=Arial]Ik dacht hier te lezen dat het juist wel kan…. :confused: [/FONT][/FONT]

Mieska 27-11-08 11:12

Oeps er gaat iets niet helemaal lekker met de tekst, hopelijk is deze beter leesbaar.

Goedemorgen

Nou ik heb net gebeld met de “simlockvrij-lijn” van T-mobile.
Ik uitleggen dat ik een nieuwe abbo heb afgesloten bij hun, maar dat die pas 3 maart in gaat ivm nummerbehoud van mijn vodafone abbo.

Krijg ik te horen dat ze ‘m niet simlock vrij willen maken omdat mijn T-mobile abbo nog niet actief is

Iemand hier ervaringen mee?

Ik dacht hier te lezen dat het juist wel kan…. :confused:

Yzord 27-11-08 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mieska (Bericht 223610)
Oeps er gaat iets niet helemaal lekker met de tekst, hopelijk is deze beter leesbaar.

Goedemorgen

Nou ik heb net gebeld met de “simlockvrij-lijn” van T-mobile.
Ik uitleggen dat ik een nieuwe abbo heb afgesloten bij hun, maar dat die pas 3 maart in gaat ivm nummerbehoud van mijn vodafone abbo.

Krijg ik te horen dat ze ‘m niet simlock vrij willen maken omdat mijn T-mobile abbo nog niet actief is

Iemand hier ervaringen mee?

Ik dacht hier te lezen dat het juist wel kan…. :confused:

Mij werd verteld dat je een I-nogwat abonnement moet hebben, omdat de kosten daar op geheveld worden. Als die idd nog niet is ingegaan, dan kunnen ze het dus niet innen.

Beetje vaag van ze, ik ga de ombudsman even mailen ofzo.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:32.