//

Gemiddeld dataverbruik per maand met een Iphone

Gemiddeld dataverbruik per maand met een Iphone discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik zit met de vraag hoeveel Megabyte mensen gemiddeld verstoken per maand met een iphone. Dit gezien ik een keuze wil maken of je ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-12-08, 16:02
mrbox mrbox is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 2
Post Gemiddeld dataverbruik per maand met een Iphone

Hallo,

Ik zit met de vraag hoeveel Megabyte mensen gemiddeld verstoken per maand met een iphone. Dit gezien ik een keuze wil maken of je echt voor T-mobile moet kiezen of dat het binnen de FUP van andere (vodafone) providers zou passen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-12-08, 16:12
gjhartog's schermafbeelding
gjhartog gjhartog is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Purmerend
Berichten: 89
Standaard

Hangt voornamelijk af van hoeveel e-mails je binnenhaald en hoeveel applicaties je via het netwerk binnentrekt, ik ben pas sinds drie dagen een gelukkige bezitter van de iPhone en heb nu inmiddels 24 Mb naar binnen gehaald...
__________________
- Apple iMac 20" - Apple TV 160Gb - iPhone 3GS - MacBook Pro -
  #3  
Oud 04-12-08, 16:35
Wally21's schermafbeelding
Wally21 Wally21 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 118
Stuur een bericht via MSN naar Wally21
Standaard

Ik in gemiddeld een MB of 300 p/maand Gaat best hard met zo'n Iphone. maar ligt er ook aan watr je allmeaal doet en vooral aan de groote van de mails die je ontvangt/verstuurd.
  #4  
Oud 04-12-08, 17:29
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Ik zit aan een 1,5 Gb per maand. Moet wel zeggen dat ik ook de mails van het werk erop krijg en voor de rest surf ik nogal veel alsook downloaden vanuit itunes store.

Laatst gewijzigd door macfreaker; 04-12-08 om 19:47.
  #5  
Oud 04-12-08, 17:36
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Vodafone hanteerd een FUP met als gemiddelde van gebruikers 25 MB (!!!!!! Belachelijk !!!!!!) Dit mag tot 10x overschreden worden tot je gevaar loopt om een brief/telefoontje te ontvangen. Ik zit er echter meestal dik overheen ~2GB.... Echter als je over de FUP heen zit heb je niet meteen een probleem NAMELIJK: Alleen de top 1% gebruikers van mobiel internet krijgen een brief dus als jij niet tot de 1% van alle gebruikers behoort dan krijg je geen mail... Dus je hoeft je nergens druk om te maken... Die 1% gaat ver over de 5GB... Hoe dit bij T-Mobile zit weet ik niet

Greetz, Stiruam
  #6  
Oud 04-12-08, 20:36
baltar baltar is offline
• iOS 9.3.5
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 54
Standaard

Een interessant topic. Ik zit zelf te twijfelen tussen T-Mobile en Vodafone en hieruit blijkt wel dat je snel aan de paar 100mb zit. Nu zal het natuurlijk allemaal wat minder kunnen maar het is gewoon niet handig als je daar continue over na moet denken. Goed misschien krijgt maar een klein percentage een brief maar die kans zit er wel iedere maand in als je over de 250mb gaat (bij Vodafone). Dit maakt T-mobile toch weer interessanter maar ja die dekking...
  #7  
Oud 04-12-08, 21:33
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam Bekijk bericht
Vodafone hanteerd een FUP met als gemiddelde van gebruikers 25 MB (!!!!!! Belachelijk !!!!!!) Dit mag tot 10x overschreden worden tot je gevaar loopt om een brief/telefoontje te ontvangen. Ik zit er echter meestal dik overheen ~2GB.... Echter als je over de FUP heen zit heb je niet meteen een probleem NAMELIJK: Alleen de top 1% gebruikers van mobiel internet krijgen een brief dus als jij niet tot de 1% van alle gebruikers behoort dan krijg je geen mail... Dus je hoeft je nergens druk om te maken... Die 1% gaat ver over de 5GB... Hoe dit bij T-Mobile zit weet ik niet

Greetz, Stiruam
Ik sprak 3 dagen geleden iemand van de "data" afdeling bij vodafone en het is inmiddels 40mb x 10 geworden
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #8  
Oud 04-12-08, 23:17
mrbox mrbox is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArB Bekijk bericht
Ik sprak 3 dagen geleden iemand van de "data" afdeling bij vodafone en het is inmiddels 40mb x 10 geworden
Aah handige informatie 400mb te gebruiken bij vodafone dus. Gaat al meer de goede kant op
  #9  
Oud 04-12-08, 23:47
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Heb even gekeken onder Gebruik (die ik netjes altijd opnieuw instel als mijn nieuwe belbundel in gaat). Op 2 weken tijd 199 MB ontvangen en 5,0 MB verstuurd. Heb alleen maar 1 avond gespeeld met Joost i.v.m. VoIPover3G uit te breiden (maar da's een ander forum topic) en verder normaal mail/internet-gebruik... Dus als je filmpjes e.d. gaat bekijken over 3G, loopt het erg snel op (logisch)! En trek je dan ook nog eens apps of muziek binnen van bijv. de AppStore/iTunesStore, dan loopt het alleen maar op. Maar dat kun je ook via je computer natuurlijk en dan syncen.
Het gaat er helemaal om hoe JIJ ermee omgaat.

P.S. Joost is een soort Youtube.

Laatst gewijzigd door Buur; 04-12-08 om 23:50.
  #10  
Oud 05-12-08, 00:41
benBEN's schermafbeelding
benBEN benBEN is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Vleuten
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker Bekijk bericht
Ik zit aan een 1,5 Gb per maand. Moet wel zeggen dat ik ook de mails van het werk erop krijg en voor de rest surf ik nogal veel alsook downloaden vanuit itunes store.

Zo dat moet wel heeeeeel veel mailtjes zijn

Zelf rond de 250 mb is inc. app's af en toe via store update
__________________
[B]iPhone 6+ 128 goud, iPad 3 64 wit
  #11  
Oud 21-12-08, 01:54
jefjef jefjef is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Achterhoek
Berichten: 48
Standaard

Hoe kan ik zien hoeveel MB ik verstouw?
  #12  
Oud 21-12-08, 01:59
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Instellingen > Algemeen > Gebruik > Gegevens mobiele netwerk
Daar staan de totalen van ontvangen en verstuurde data, vanaf de laatste keer dat je die tellers op 0 gezet hebt.
  #13  
Oud 21-12-08, 02:41
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Hmm, 40MB x 10 ga ik makkelijk over heen. Geen idee wat ik binnenkort dan moet gaan nemen...
  #14  
Oud 21-12-08, 11:12
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Wereldbol
Berichten: 623
Standaard

Ik ben al jarenlang vodafone klant en ben een mobiele data grootverbruiker. Tot op heden heb ik nimmer bericht gehad dat het de spuigaten uitloopt ondanks dat ik ook gereged boven de 1gig per maand uitkom.
Mijn ervaring is dus dat het nogal meevalt met de policy die men heeft; dit gezegd hebbende kan men bij vodafone alsnog strenger gaan optreden en de policy strenger gaan naleven als het teveel hinder/kosten met zich meebrengt.
  #15  
Oud 21-12-08, 12:26
Blackherrie's schermafbeelding
Blackherrie Blackherrie is offline
• iOS 4.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Land van maas en waal
Berichten: 237
Standaard

ik zit nu op een 150mb per maand. Gebruik hem hoofdzakelijk om te mailen. En een muziekje. Internetten doe ik bar weinig meer op de iphone. Vind het net allemaal te klein. heb sinds kort een 9' netbook, en dat is een stuk comfortabeler internetten onderweg.
__________________
Heb ik ook allemaal.
  #16  
Oud 24-02-10, 18:44
Hamertej Hamertej is offline
• iOS 10.0
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Leiden
Berichten: 151
Question

hmm.... interessant. Voor een prepaid internet abonnement in Italië kan ik kiezen uit 500mb/week voor 3euro/week of 5euro/dag voor onbeperkt verbruik. Wat is het slimste, natuurlijk gewoon alleen mail inhalen en internetten.
  #17  
Oud 24-02-10, 18:53
joerieve joerieve is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 103
Standaard

Ik heb me iphone morgen precies 1 maand en heb 27.1 MB verstuurd en 253 MB ontvangen
  #18  
Oud 24-02-10, 19:28
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Ik heb m'n iPhone 19 maand en 684MB verstuurd en 12,5GB ontvangen. Gemiddeld per maand is dat 36MB verstuurd en 674MB ontvangen.
  #19  
Oud 25-02-10, 10:16
played played is offline
• iOS 9.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 133
Standaard

wil hier graag wat meer over weten je heb bij t-mobile tocht i-abbo toch ombeperkt data. Geldt hier niet de fup toepaaing. nog een vraag geld met het i-abbo ook onbeperkt foto´s mailen.
  #20  
Oud 25-02-10, 10:38
joerieve joerieve is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door played Bekijk bericht
wil hier graag wat meer over weten je heb bij t-mobile tocht i-abbo toch ombeperkt data. Geldt hier niet de fup toepaaing. nog een vraag geld met het i-abbo ook onbeperkt foto´s mailen.
Mailen is via internet dus jah en. Er is onbeperkt internet gebruik
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Contract overnemen een maand voor ik 18 ben banaantje12 Odido (T-Mobile) 3 21-07-10 20:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:49.