iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Gemiddeld dataverbruik per maand met een Iphone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/26388-gemiddeld-dataverbruik-per-maand-iphone.html)

mrbox 04-12-08 16:02

Gemiddeld dataverbruik per maand met een Iphone
 
Hallo,

Ik zit met de vraag hoeveel Megabyte mensen gemiddeld verstoken per maand met een iphone. Dit gezien ik een keuze wil maken of je echt voor T-mobile moet kiezen of dat het binnen de FUP van andere (vodafone) providers zou passen.

gjhartog 04-12-08 16:12

Hangt voornamelijk af van hoeveel e-mails je binnenhaald en hoeveel applicaties je via het netwerk binnentrekt, ik ben pas sinds drie dagen een gelukkige bezitter van de iPhone en heb nu inmiddels 24 Mb naar binnen gehaald...

Wally21 04-12-08 16:35

Ik in gemiddeld een MB of 300 p/maand :D Gaat best hard met zo'n Iphone. maar ligt er ook aan watr je allmeaal doet en vooral aan de groote van de mails die je ontvangt/verstuurd.

macfreaker 04-12-08 17:29

Ik zit aan een 1,5 Gb per maand. Moet wel zeggen dat ik ook de mails van het werk erop krijg en voor de rest surf ik nogal veel alsook downloaden vanuit itunes store.

Stiruam 04-12-08 17:36

Vodafone hanteerd een FUP met als gemiddelde van gebruikers 25 MB (!!!!!! Belachelijk !!!!!!) Dit mag tot 10x overschreden worden tot je gevaar loopt om een brief/telefoontje te ontvangen. Ik zit er echter meestal dik overheen ~2GB.... Echter als je over de FUP heen zit heb je niet meteen een probleem NAMELIJK: Alleen de top 1% gebruikers van mobiel internet krijgen een brief dus als jij niet tot de 1% van alle gebruikers behoort dan krijg je geen mail... Dus je hoeft je nergens druk om te maken... Die 1% gaat ver over de 5GB... Hoe dit bij T-Mobile zit weet ik niet

Greetz, Stiruam

baltar 04-12-08 20:36

Een interessant topic. Ik zit zelf te twijfelen tussen T-Mobile en Vodafone en hieruit blijkt wel dat je snel aan de paar 100mb zit. Nu zal het natuurlijk allemaal wat minder kunnen maar het is gewoon niet handig als je daar continue over na moet denken. Goed misschien krijgt maar een klein percentage een brief maar die kans zit er wel iedere maand in als je over de 250mb gaat (bij Vodafone). Dit maakt T-mobile toch weer interessanter maar ja die dekking...

ArB 04-12-08 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam (Bericht 226998)
Vodafone hanteerd een FUP met als gemiddelde van gebruikers 25 MB (!!!!!! Belachelijk !!!!!!) Dit mag tot 10x overschreden worden tot je gevaar loopt om een brief/telefoontje te ontvangen. Ik zit er echter meestal dik overheen ~2GB.... Echter als je over de FUP heen zit heb je niet meteen een probleem NAMELIJK: Alleen de top 1% gebruikers van mobiel internet krijgen een brief dus als jij niet tot de 1% van alle gebruikers behoort dan krijg je geen mail... Dus je hoeft je nergens druk om te maken... Die 1% gaat ver over de 5GB... Hoe dit bij T-Mobile zit weet ik niet

Greetz, Stiruam

Ik sprak 3 dagen geleden iemand van de "data" afdeling bij vodafone en het is inmiddels 40mb x 10 geworden

mrbox 04-12-08 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 227083)
Ik sprak 3 dagen geleden iemand van de "data" afdeling bij vodafone en het is inmiddels 40mb x 10 geworden

Aah handige informatie 400mb te gebruiken bij vodafone dus. Gaat al meer de goede kant op :)

Buur 04-12-08 23:47

Heb even gekeken onder Gebruik (die ik netjes altijd opnieuw instel als mijn nieuwe belbundel in gaat). Op 2 weken tijd 199 MB ontvangen en 5,0 MB verstuurd. Heb alleen maar 1 avond gespeeld met Joost i.v.m. VoIPover3G uit te breiden (maar da's een ander forum topic) en verder normaal mail/internet-gebruik... Dus als je filmpjes e.d. gaat bekijken over 3G, loopt het erg snel op (logisch)! En trek je dan ook nog eens apps of muziek binnen van bijv. de AppStore/iTunesStore, dan loopt het alleen maar op. Maar dat kun je ook via je computer natuurlijk en dan syncen.
Het gaat er helemaal om hoe JIJ ermee omgaat.

P.S. Joost is een soort Youtube.

benBEN 05-12-08 00:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 226995)
Ik zit aan een 1,5 Gb per maand. Moet wel zeggen dat ik ook de mails van het werk erop krijg en voor de rest surf ik nogal veel alsook downloaden vanuit itunes store.


Zo dat moet wel heeeeeel veel mailtjes zijn :p

Zelf rond de 250 mb is inc. app's af en toe via store update

jefjef 21-12-08 01:54

Hoe kan ik zien hoeveel MB ik verstouw?

Buur 21-12-08 01:59

Instellingen > Algemeen > Gebruik > Gegevens mobiele netwerk
Daar staan de totalen van ontvangen en verstuurde data, vanaf de laatste keer dat je die tellers op 0 gezet hebt.

iMario 21-12-08 02:41

Hmm, 40MB x 10 ga ik makkelijk over heen. Geen idee wat ik binnenkort dan moet gaan nemen...

Mwfadebeer 21-12-08 11:12

Ik ben al jarenlang vodafone klant en ben een mobiele data grootverbruiker. Tot op heden heb ik nimmer bericht gehad dat het de spuigaten uitloopt ondanks dat ik ook gereged boven de 1gig per maand uitkom.
Mijn ervaring is dus dat het nogal meevalt met de policy die men heeft; dit gezegd hebbende kan men bij vodafone alsnog strenger gaan optreden en de policy strenger gaan naleven als het teveel hinder/kosten met zich meebrengt.

Blackherrie 21-12-08 12:26

ik zit nu op een 150mb per maand. Gebruik hem hoofdzakelijk om te mailen. En een muziekje. Internetten doe ik bar weinig meer op de iphone. Vind het net allemaal te klein. heb sinds kort een 9' netbook, en dat is een stuk comfortabeler internetten onderweg.

Hamertej 24-02-10 18:44

hmm.... interessant. Voor een prepaid internet abonnement in Italië kan ik kiezen uit 500mb/week voor 3euro/week of 5euro/dag voor onbeperkt verbruik. Wat is het slimste, natuurlijk gewoon alleen mail inhalen en internetten.

joerieve 24-02-10 18:53

Ik heb me iphone morgen precies 1 maand en heb 27.1 MB verstuurd en 253 MB ontvangen

wouter1981 24-02-10 19:28

Ik heb m'n iPhone 19 maand en 684MB verstuurd en 12,5GB ontvangen. Gemiddeld per maand is dat 36MB verstuurd en 674MB ontvangen.

played 25-02-10 10:16

wil hier graag wat meer over weten je heb bij t-mobile tocht i-abbo toch ombeperkt data. Geldt hier niet de fup toepaaing. nog een vraag geld met het i-abbo ook onbeperkt foto´s mailen.

joerieve 25-02-10 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door played (Bericht 420563)
wil hier graag wat meer over weten je heb bij t-mobile tocht i-abbo toch ombeperkt data. Geldt hier niet de fup toepaaing. nog een vraag geld met het i-abbo ook onbeperkt foto´s mailen.

Mailen is via internet dus jah en. Er is onbeperkt internet gebruik


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:46.