iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   T-Mobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/t-mobile/)
-   -   Limiet bereikt met onbeperkt internet... (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/t-mobile/28028-limiet-bereikt-onbeperkt-internet.html)

InternetRebel 06-01-09 10:50

Limiet bereikt met onbeperkt internet...
 
Ik weet dat er al legio vragen/problemen/gevallen zijn met het T-Mobile internetten en de limiet daarop, maar dit is/wordt volgens mij weer een gevalletje apart, dus ik start er een nieuw topic over om vorderingen een beetje bij te houden...

Ik heb al ruim twee jaar een abonnement bij T-Mobile met Web-n-Walk. Toen ik het in 2006 afsloot heette het nog "Pocket Internet Totaal". Altijd alles wat los en vast zat via mijn laptop over dit abonnement gedownload. Werkelijk Gigabytes per maand; torrents, LimeWire, Rapidshare... mijn verbinding werd maximaal gebruikt en NOOIT vragen of opmerkingen van T-Mobile ontvangen.

Gisteren kreeg ik om 8 uur 's ochtends ineens een SMS: "Beste T-Mobile klant, U hebt driekwart van de maandelijkse internet gebruikerslimiet in Nederland bereikt. Voor meer informatie: 0800-7111." Vreemde melding om 3 redenen: - Ik heb ONBEPERKT internet, er is nog niet eens 1 week van de maand voorbij, ik heb nog nooit dergelijke meldingen ontvangen in de tijd dat ik VEEL MEER downloade.

's Middags om 4 uur kwam de volgende SMS: "Beste T-Mobile klant, U hebt de maandelijkse internet gebruikerslimiet in Nederlands bereikt. Uw snelheid wordt nu beperkt. Voor meer informatie: 0800-7111.". In 8 uur tijd had ik dus het laatste kwart-deel van mijn limiet verbruikt, nog steeds vreemd om dezelfde redenen.

Ondanks deze vreemde SMS'jes merkte ik geen vertraging in mijn verbinding, tot deze ochtend. Dus toen maar eens met 0800-7111 gaan bellen.

De dame aldaar kon er niets over terugvinden en adviseerde mij om 06-14303030 te bellen omdat ze daar zouden kunnen achterhalen waar de SMS berichten vandaan zijn gekomen.

De dame op 06-14303030 kon ook niets vinden, haar "leidinggevende" schitterde van tijdelijke afwezigheid en zij adviseerde me om "later op de dag" nog eens met 0800-7111 te bellen. Op zich een beetje vreemd advies, maar dat ga ik vanmiddag maar eens doen.

Vreemd geval toch?

Scoes 06-01-09 14:56

Wat voor internetbundel heb je nu?
Als je het niet zeker weet kan ik het voor je nakijken, moet je
ff je nummer pb'en.

Mvg,
Niels

junero 06-01-09 15:36

er is geen internet aanbieder die onbeperkt internet toelaat hoor, het werkt op fair use policy wat korter betekent dat je niet meer mag gebruiken dan gemiddelde gebruik in nederland , waarschijnlijk door een fout heb je deze sms ontvangen want heb tot nu toe niemand gezien die problemen kreeg

Yzord 06-01-09 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door junero (Bericht 240029)
er is geen internet aanbieder die onbeperkt internet toelaat hoor, het werkt op fair use policy wat korter betekent dat je niet meer mag gebruiken dan gemiddelde gebruik in nederland , waarschijnlijk door een fout heb je deze sms ontvangen want heb tot nu toe niemand gezien die problemen kreeg

Als je goed leest lees je dat hij dus wel problemen heeft nu.

Cmdaulnis 06-01-09 16:20

2e belletje al gedaan?

basdv 06-01-09 16:22

Ik denk dat je op het nieuwe T-mobile abonnement bent overgezet, volgens mij heet dat Web'n'Walk Plus (of Totaal). Dan ga je na 1 Gb in snelheid omlaag.

Als ik jou was had ik ff T-mobile gebeld:)
Edit: niet goed gelezen, je had al gebeld :P

InternetRebel 06-01-09 16:32

Nou, ben er na enig puzzelen en bellen uit.

Toen ik mijn abonnement afsloot had ik Flex 25 met "Pocket Internet Totaal". Dit was een abonnement, onbeperkt, met 384 kbps down en 64 kbps up. En ja, dit was ECHT onbeperkt, want die telefoon gebruikte ik na enige weken uitsluitend om op mijn zolderkamertje te internetten en was soms dagen achtereen permanent torrents aan het downloaden. Ging niet snel, maar werkte wel en nooit klachten of meldingen ontvangen. Windows mobieltje ging er wel van naar de *****n, maar dat terzijde.

Bij het verlengen van mijn abonnement en het daarbij ontvangen van een iPhone ben ik overgestapt naar een Relax 250 abonnement. Daarbij heb ik nu blijkbaar ineens geen "Pocket Internet Totaal" meer maar "Web'n'Walk Plus". Dat schijnt dus 1 Mbps down en 384 kbps up te zijn totdat je over de 2 Gb heen gaat en dan wordt je "geknepen" tot 384 kbps down en 64 kbps up, wat ik eigenlijk altijd al gehad heb.

Puntje bij paaltje ben ik dus wel degelijk in 4 dagen over mijn limiet gegaan en zit ik nu weer op de oude snelheid die ik eigenlijk altijd al gewent was. Aangezien ik deze snelheid altijd al gehad heb had ik niet door dat de beperking al een feit was en was ik bang dat die nog zou gaan komen.

Dat ik vanmorgen WEL een vertraging opmerkte heeft waarschijnlijk een andere oorzaak gehad en was dus gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden, mijn snelheid is nu zoals ik die altijd dacht te hebben en een test via speedtest.nl geeft ook inderdaad 354 kbps down snelheid weer.

Enige wat ik nu nog ga doen is volgende maand (zodra de beperking weer eraf is) eens een uitgebreide speedtest doen want ik krijg wel heel erg het gevoel dat T-Mobile maar een eind van zich af lult met die 1 MB down snelheid, die heb ik nooit echt gehad volgens mij.

DaveD30 06-01-09 19:35

Heb net de speedtest gedaan met mijn iphone en haal bijna 2mb! Heb wel een iphone abonement

InternetRebel 06-01-09 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaveD30 (Bericht 240257)
Heb net de speedtest gedaan met mijn iphone en haal bijna 2mb!

Ben nu toch wel erg benieuwd naar mijn snelheid. Maar ja, dan zal ik nog even moeten wachten tot februari. De rest van de maand zit ik weer gewoon op mijn oude vertrouwde 384 kbps. :rolleyes: Op zich gelukkig ook snel zat voor een beetje surfen en mailen.

Scoes 07-01-09 20:34

T-Mobile lult geen eind van zich af.
Afhankelijk van de dekking op de locatie waar jij je bevint, is de maximale
downloadsnelheid 1 mbit.

InternetRebel 07-01-09 21:47

Ik ga het absoluut laten weten zodra mijn beperking weer is opgeheven. Ik woon in het centrum van Spijkenisse en heb hier perfecte dekking, dus de snelheid die ze bij T-Mobile beloven zou ik zeker moeten kunnen halen. En anders ga ik gewoon bij de T-Mobile shop voor de deur staan, die is hier een paar honderd meter vandaan. :D

Charles W 08-01-09 00:11

Zit net eens te kijken bij mijn verbruik maar,...dat is wel erg weinig. Realiseer me nu dus pas dat T-Mobile alleen het gebruik telt als je op 3G zit. Is weer een meevaller :)

InternetRebel 08-01-09 01:18

Waarschijnlijk omdat je op GPRS niet eens de lage snelheid haalt waar ze je op terugzetten. Maar wel handig om te weten inderdaad, als ik onderweg ben en alleen maar mail wil checken kan dat net zo goed via GPRS.

ballegooier 26-01-09 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door junero (Bericht 240029)
er is geen internet aanbieder die onbeperkt internet toelaat hoor, het werkt op fair use policy wat korter betekent dat je niet meer mag gebruiken dan gemiddelde gebruik in nederland , waarschijnlijk door een fout heb je deze sms ontvangen want heb tot nu toe niemand gezien die problemen kreeg

Bij het i-xxx abonnement krijg je wel degelijk onbeperkt internet (als in limiet, snelheid beperkt zich vanzelf wel door het slechte bereik áls je al 3G ontvangt in de meeste gevallen :mad:) Er zit maw geen data-limiet op de iPhone-i-xxx abonnement, en ook geen FUP :).
Zoals je ziet, staat er bij 'Data' onbeperkt en wordt bij het *sterretje alleen gesproken over Web'n Walk etc.

Plaatje:
http://www.foto-uploaden.nl/upload/9...d6dee66457.pnghttp://www.foto-uploaden.nl/upload/9...d6dee66457.png
https://forum.iculture.nl/%5Bur...g%5D%5B/url%5D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:13.