iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Geen internet via 3G/GPRS met (US) iPhone 3G (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/28328-geen-internet-via-3g-gprs-us-iphone-3g.html)

DrummerSays 11-01-09 02:57

Geen internet via 3G/GPRS met (US) iPhone 3G
 
Ik heb een vraag en hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen..:)

Een maat van mij heeft sinds kort een iPhone 3G met FW 2.2 + jailbreak...(US-AT&T-lock)

Nadat yellowsn0w eroverheen is gegaan is er niets aan de hand kwa bellen en smsen via zn T-Mobile sim-only abonnement,alles werkt perfect! (++ for Dev!)...
Vervolgens heeft hij een internet abo afgesloten van €9,95 bij hun maar kan daar geen gebruik van maken!
Hij krijgt meldingen als ''No internet connection''..
Ik ben daarna naar Settings gegaan en zocht naar ''Cellular Data Network'' maar stond er niet tussen!
Bij mijn iPhone 3G,die hetzelfde is als van hem (iPhone 3G,jailbreak, FW 2.2,uit de US, AT&T-lock maar met TurboSim voor mijn exact hetzelfde abonnement als hem, staat en heeft het er altijd al gestaan!..

Dus ik denk,ik installeer ''APN Editing'' via Cydia zodat ik wel Cellular Data Network krijg onder ''Network''... En ja hoor! Het staat er en ik vul netjes VPN en username en password in (dezelfde instellingen van T-Mobile die bij mij ook werken)...

Maar helaas,nog steeds geen internet via GPRS of 3G!..
Doe ik iets fout?
Zou iemand me alstublieft iets op weg kunnen helpen hierin,of komt het jullie ook niet bekend voor? :)

Michel

Berik61 30-01-09 00:12

zou ik ook graag weten, want sinds mijn iphone gerepareerd geweest is, doet hij ook geen internet meer via 3G/GPRS...
En ik kan ook nergens meer vinden hoe dat in te stellen!

DrummerSays 30-01-09 00:27

Ik heb de oplossing gevonden..

Netwerk instellingen resetten!..
Werkte voor mij iig..

Scoes 30-01-09 00:35

Dit werkt in 99% van de gevallen als je "internet het niet doet"

Berik61 30-01-09 00:46

tja, bij mij dus niet...
Er moet toch ook ergens een tabje zijn waar ik in kan stellen wat het accespoint etc is? Kan ik niet vinden!

Zodra ik Wi-Fi uitzet, en 3G aan, is er geen internetverbinding meer (volgens safari)

[edit]
en nu zegt'ie (na herstart) dat de server niet meer reageert... is dat een verbetering?

kan het zijn dat 3G niet compatible is met SBSettings? Dat heb ik ook net bij mijn vriending geïnstalleerd en die heeft nou ook geen internet meer via 3G...

King1987 30-01-09 12:16

SBsettings werkt perfect op de iPhone 3G :)

Scoes 30-01-09 18:09

Op de 2G is er idd toch ook een tabje, ergens bij de netwerk instellingen?
Daar moet je je APN kunne instellen als het goed is.
Deze optie wordt op een 3G ook vrijgegeven als je bv een KPN simkaart gaat gebruiken.

jurrian 04-02-09 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scoes (Bericht 250708)
Op de 2G is er idd toch ook een tabje, ergens bij de netwerk instellingen?
Daar moet je je APN kunne instellen als het goed is.
Deze optie wordt op een 3G ook vrijgegeven als je bv een KPN simkaart gaat gebruiken.

Klopt het dan als de datafunctie niet op je simkaart aan staat, je deze APN instellingen ook niet in het menu onder netwerk hebt staan?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:53.