iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   t-mobile simkaart (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/28487-t-mobile-simkaart.html)

FudAX 13-01-09 23:42

t-mobile simkaart
 
Hallo iedereen :)



Ik ga binnekort een iphone kopen maar van t-mobile de vraag is Mijn vader neemt de iphone simkaart kan ik die iphone gebruike met een andere t-mobile simkaart? (prepaid) kan ik hem ook hier mee activeren?



Alvast bedankt

Excellence 14-01-09 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FudAX (Bericht 243602)
Hallo iedereen :)



Ik ga binnekort een iphone kopen maar van t-mobile de vraag is Mijn vader neemt de iphone simkaart kan ik die iphone gebruike met een andere t-mobile simkaart? (prepaid) kan ik hem ook hier mee activeren?



Alvast bedankt

ja dat kan

ViktorV 14-01-09 16:31

Let ajb wel op je datakosten, neem er evt. een databundel bij anders wordt het een duur grapje

lieke-iphone 30-01-09 15:41

iphone vraagje
 
Beste ..
Ik heb net een gesilmlocked iphone 3g van t-mobile gekocht nu wil ik hem graag unlocken want anders 3 maanden wachten voor andere abbonement afloopt...
Ook heb ik een verzekering afgesloten en mijn vraag is of garantie vervalt of blijft staan als ik hem unlock...
ook de vraag of dit terug gezet kan worden voorhet geval stel mijn iphone gaat stuk ik even goed de garantie blijf houden of kan apple dit zien?
Met vriendelijke groet,
lieke

King1987 30-01-09 15:43

Allereerst van harte welkom op het iPhone-forum.

Dit forum is voorzien van een uitstekende zoekfunctie en zeer uitgebreide Wiki (Begrippen | Handleidingen). Ik verzoek je dan ook vriendelijk deze te gebruiken. Dan was je tegen gekomen dat je wanneer je de iPhone hersteld in iTunes dat je de unlock kwijt bent en tevens de jailbreak ook.

lieke-iphone 31-01-09 00:49

whoeps
 
Dankje wel , ik begreep t al sorry:eek: was niet de bedoeling wist t niet...:confused::D;)

ik zal eens rondkijken dankje XX

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 250643)
Allereerst van harte welkom op het iPhone-forum.

Dit forum is voorzien van een uitstekende zoekfunctie en zeer uitgebreide Wiki (Begrippen | Handleidingen). Ik verzoek je dan ook vriendelijk deze te gebruiken. Dan was je tegen gekomen dat je wanneer je de iPhone hersteld in iTunes dat je de unlock kwijt bent en tevens de jailbreak ook.


insanity83 31-01-09 04:57

@ Lieke

Hoi Lieke, als je je Iphone simlock vrij laat maken vervalt inderdaad je garantie. Aan je verzekering heb je op dat moment ook niks.
Oplossing: er zijn via internet speciale simkaartjes te koop die je Iphone doen laten denken dat er een tmobile simkaart in je iphone zit. Zo kun je voorlopig je huidige provider in je iphone stoppen. Deze speciale simkaartjes kosten 15 euro geloof ik. Google wat rond en je zult vinden ;)

Greetz

ButcherJF 31-01-09 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door insanity83 (Bericht 250943)
@ Lieke

Hoi Lieke, als je je Iphone simlock vrij laat maken vervalt inderdaad je garantie. Aan je verzekering heb je op dat moment ook niks.
Oplossing: er zijn via internet speciale simkaartjes te koop die je Iphone doen laten denken dat er een tmobile simkaart in je iphone zit. Zo kun je voorlopig je huidige provider in je iphone stoppen. Deze speciale simkaartjes kosten 15 euro geloof ik. Google wat rond en je zult vinden ;)

Greetz

Dit behoeft denk ik enige nuancering: een unlock hoeft geen gevolgen te hebben voor je garantie.
Je kunt allereerst tegen betaling je iPhone door T-Mobile laten unlocken. Kosten: afhankelijk van hoe lang je contract inmiddels loopt, zie elders op het forum. Maar dit is denk ik niet wat lieke-iphone bedoelt.

Een softwarematige unlock is, afhankelijk van de firmwareversie op de iPhone, zeer goed zelf te doen. Zoals het lijkt kan dit door een herstel met de originele firmware ongedaan en onzichtbaar gemaakt worden. Voorwaarde daarvoor is wel dat dit nog lukt en de iPhone niet dusdanig beschadigd is dat jij er zelf nog 'in' kunt om te herstellen. In dat geval blijft je garantie ook bestaan.

Ikzelf heb nog enige twijfels bij de 'onzichtbaarheid' van de eerdere unlock; over de vorige generatie iPhone waren er op een gegeven moment berichten dat een dergelijke manipulatie, zij het met enige moeite, boven tafel te krijgen was. Het is echter maar de vraag of dat momenteel ook zo is en, belangrijker, of er ook ergens (bij T-M en/of Apple) de moeite wordt genomen om dit te ontdekken.

V.w.b. de hardwarematige variant, de unlocksim: er zit nogal veel kaf onder het koren en ze werken niet, of in ieder geval niet allemaal, met de laatste firmware.

lieke-iphone 31-01-09 14:28

x
 
ik heb m gratis gekregen bij tmobile -- i300 ab. wahaha xxx


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViktorV (Bericht 243858)
Let ajb wel op je datakosten, neem er evt. een databundel bij anders wordt het een duur grapje



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:16.