//

T-Mobile abo is een ramp! Wat nu!?

T-Mobile abo is een ramp! Wat nu!? discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben in oktober een 16GB 3G gaan kopen bij een i-500 T-Mobile abo. Deze is twee weken geleden in gegaan nadat mijn nummer van ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-02-09, 23:12
demasterbaas demasterbaas is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 21
Standaard T-Mobile abo is een ramp! Wat nu!?

Ik ben in oktober een 16GB 3G gaan kopen bij een i-500 T-Mobile abo. Deze is twee weken geleden in gegaan nadat mijn nummer van Vodafone is overgezet... Tot die tijd gebruikte ik het toestel alvast met een Turbosimmetje en mn Vodafone kaart.

WAT EEN RAMP!

Ik word helemaal gek! Ik bivakkeer 90% van mijn tijd in Amsterdam en anders elders in de Randstad, dus ik dacht: Dat bereik zit wel goed! NIET DUS!!

Binnenshuis (in Amsterdam) zelden 3G ontvangst. Thuis gelukkig wel, maar met 2 streepjes en als ik thuis bel mislukken gesprekken regelmatig omdat het toestel naar 2G gaat switchen tijdens het bellen...

3G lijkt echt geen 2 Mbit! Vodafone was zeker 3x sneller. Terwijl die max 3,6 Mbit doen!

Batterij is (zonder overdrijven!!) 2x zo snel leeg thuis. Red het net een dag meestal, dus is te overzien. Maar als mn batterij slechter wordt ben ik de l*l.

Tot nu toe is het enige waar ik echt wat aan heb Visual Voicemail.

Kan ik hier nog vanaf komen? Ik bel vrij veel (zakelijk) vandaar het i-500 abo... Nummer moet ik zeker behouden!!

Ik heb zo'n spijt, had ik er maar een uit Belgie gehaald en het Vodafone iPhone abo genomen... Bovendien kom ik er achter dat 500 minuten ook eigenlijk te weinig is, dus de rekening komt ook steeds hoger uit...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-02-09, 10:59
Fasty's schermafbeelding
Fasty Fasty is offline
• iOS 13.2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Melick
Berichten: 404
Standaard

Ik ben idd ook van vodafone naar t-mobile gegaan en ik heb er ook al een hele tijd spijt van. Als mijn abbo is afgelopen neem ik ook fijn weer vodafone
  #3  
Oud 09-02-09, 17:15
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Klacht indienen bij t-mobile en aangeven dat je je contract wil ontbinden en je iphone terug wil sturen.
Heb ik ook gedaan en ben overal kostenloos vanaf.
  #4  
Oud 13-02-09, 11:46
MNG MNG is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 38
Standaard

ok problemen met mijn iphone 3g in amsterdam zuid....waar dus goed bereik zou moeten zijn.

meerdere malen met t-mobile gebeld....3 keer 50% korting op mijn abbo gekregen maar dat wil ik niet..... Ik wil gewoon goed bereik!

van alles gedaan, restores, netwerk instellingen opnieuw instellen enz enz.
Geduld gehad met de updates en alles....

Terwijl ik naar de iphone kijk springt het bereik van 5 strepen 3g naar 2 of 1.....en dan is het opeens gprs... en dan soms wel geen service...
Krijg per dag wel 5 smsjes met gemiste oproepen....

als 3g uitstaat dan is het nog enigzins te doen. Maar het is dan weer een ramp als je even snel wat wilt opzoeken.....3 stappen om 3g weer aan te doen....enz.

Als laatste optie heb ik in overleg met een helpdesk medewerken de iphone gisteren terug gebracht naar een t-mobile winkel om te kijken of er iets mis is met het toestel.. ik ben benieuwd!

Mocht het toestel ok zijn, dan ga ik ook mijn contract ontbinden.
Dit is teveel irritatie. Je hebt inmiddels een iphone 3g aangeschaft voor de 3g!

en omdat je 3g bereik dus niet goed is in adam, blijft hij zoeken en dat zuigt de batterij leeg.....

met vodafone was het dus wel goed in Amsterdam?
dan ga ik die ook nemen
  #5  
Oud 21-02-09, 22:56
demasterbaas demasterbaas is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 21
Standaard

sorry voor deze late reactie!

Vodafone is top in Amsterdam! Op een enkele locatie na, waar je dan vaak ook met geen enkel netwerk ontvangst hebt.

Ik heb idd ook exact de problemen met wisselende ontvangst terwijl je zit te kijken.

Heb inmiddels contact gehad met de klantenservice, die zeggen dat ik een ander toestel op dezelfde locatie(s) moet gaan testen. Dat moet ik nog doen, maar kan me niet voorstellen dat het aan mn iphone ligt aangezien hij het vodafone prima deed (hoewel vodafone wel een single band netwerk heeft).
Mocht ik daar betere resultaten mee boeken, dan moet ik mn toestel laten nakijken (en dus inleveren!)

Contract ontbinden voel ik een stuk meer voor. Alleen ben heel erg benieuwd of ik mn nummer dan wel kan houden! Wat is DaveD30's ervaring hiermee?? En kan je misschien een kopie van die brief sturen, of hoeft ie niet heel gerafineerd/dreigend te zijn??

Tnx!
  #6  
Oud 22-02-09, 20:15
TheStijg's schermafbeelding
TheStijg TheStijg is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Almere
Berichten: 174
Standaard

Heeft T-Mobile in Amsterdam Zuid-Oost op de Laarderhoogtweg en Paasheuvelweg (vlakbij het nieuwe Holendrechtstation bij de HvA / AMC) goed 3G bereik?
__________________
Vertrouw nooit iemand met een eendje als schermafbeelding...
  #7  
Oud 25-02-09, 11:55
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demasterbaas Bekijk bericht
sorry voor deze late reactie!

Vodafone is top in Amsterdam! Op een enkele locatie na, waar je dan vaak ook met geen enkel netwerk ontvangst hebt.

Ik heb idd ook exact de problemen met wisselende ontvangst terwijl je zit te kijken.

Heb inmiddels contact gehad met de klantenservice, die zeggen dat ik een ander toestel op dezelfde locatie(s) moet gaan testen. Dat moet ik nog doen, maar kan me niet voorstellen dat het aan mn iphone ligt aangezien hij het vodafone prima deed (hoewel vodafone wel een single band netwerk heeft).
Mocht ik daar betere resultaten mee boeken, dan moet ik mn toestel laten nakijken (en dus inleveren!)

Contract ontbinden voel ik een stuk meer voor. Alleen ben heel erg benieuwd of ik mn nummer dan wel kan houden! Wat is DaveD30's ervaring hiermee?? En kan je misschien een kopie van die brief sturen, of hoeft ie niet heel gerafineerd/dreigend te zijn??

Tnx!
Ik heb geen brief gestuurd. Heb een paar weken met de klantenservice contact gehad en zij boden mij of korting of ontbinden aan.
Wat betrefd nummerbehoud had ik wel een probleempje.
Het contract werd pas ontbonden als ik een ander contract had zeiden ze voor de nummerbehoud dus ik heb het nummer maar laten verdwijnen aangezien ik het nummer toch net had.
  #8  
Oud 25-02-09, 21:24
demasterbaas demasterbaas is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaveD30 Bekijk bericht
Ik heb geen brief gestuurd. Heb een paar weken met de klantenservice contact gehad en zij boden mij of korting of ontbinden aan.
Wat betrefd nummerbehoud had ik wel een probleempje.
Het contract werd pas ontbonden als ik een ander contract had zeiden ze voor de nummerbehoud dus ik heb het nummer maar laten verdwijnen aangezien ik het nummer toch net had.
Dan kan ik dus als ik een akkoord heb van ze een andere aanbieder aanvragen met tijdelijk nummer, dat naar T-Mobile opsturen en een nummer portering aanvragen... Dat klinkt nog wel haalbaar!

Brief is maandag aangetekend de deur uit gegaan, met verzoek binnen 14 dagen met een passende oplossing te komen. Wat mij betreft kan dat alleen een aanzienlijke netwerk verbetering zijn (wat dus niet kan in 14 dagen), dus hoop dat ik kan/mag ontbinden!
  #9  
Oud 25-02-09, 22:11
t1983 t1983 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 6
Standaard

zelfde probleem hier. Ik heb thuis vrijwel nooit bereik, laat staan 3g. Mijn vriend heeft al weten te regelen dat hij kosteloos zijn contract mag ontbinden. Mij laten ze nog niet gaan omdat ik heb gekozen voor 3 maanden 50% korting. Ik moet dus eerst dat afwachten. Heb ondertussen een simonly bij vodafone af moeten sluiten omdat ik simpelweg niet kan bellen als ik thuis ben.
Ik raad echt niemand aan om een iphone icm t-mobile te nemen in ieder geval.
  #10  
Oud 25-02-09, 22:24
fav-o fav-o is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door t1983 Bekijk bericht
zelfde probleem hier. Ik heb thuis vrijwel nooit bereik, laat staan 3g. Mijn vriend heeft al weten te regelen dat hij kosteloos zijn contract mag ontbinden. Mij laten ze nog niet gaan omdat ik heb gekozen voor 3 maanden 50% korting. Ik moet dus eerst dat afwachten. Heb ondertussen een simonly bij vodafone af moeten sluiten omdat ik simpelweg niet kan bellen als ik thuis ben.
Ik raad echt niemand aan om een iphone icm t-mobile te nemen in ieder geval.
Nou niet aanraden is een beetje overdreven vind ik zelf, T-mobile is qua landelijke dekking inderdaad niet de beste. Dan is vodafone en kpn een stuk beter.. Maar wat je niet moet vergeten is dat iedere provider zo zijn sterke gebieden heeft maar ook zijn zwakke. Ben zelf ook van voda naar t-mobile gegaan,.. vind het allemaal wel prima, althans nu nog wel
  #11  
Oud 25-02-09, 23:02
t1983 t1983 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fav-o Bekijk bericht
Maar wat je niet moet vergeten is dat iedere provider zo zijn sterke gebieden heeft maar ook zijn zwakke.
Niet kunnen bellen in je eigen huis vind ik best wel een zwak punt hahaha.

Ik kan met alle andere providers namelijk wel bellen thuis (en nee ik woon niet in the middle of nowhere, maar gewoon in de randstad).
  #12  
Oud 26-02-09, 08:44
fav-o fav-o is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door t1983 Bekijk bericht
Niet kunnen bellen in je eigen huis vind ik best wel een zwak punt hahaha.

Ik kan met alle andere providers namelijk wel bellen thuis (en nee ik woon niet in the middle of nowhere, maar gewoon in de randstad).
Vind ik ook Zou ik ook zeker over klagen, 2 jaar met een abo waar je thuis niks aan hebt is toch onzinnig
Naar wat heb ik meegemaakt is t-mobile wel redelijk met dit soort klachten.
  #13  
Oud 26-02-09, 22:20
demasterbaas demasterbaas is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fav-o Bekijk bericht
Vind ik ook Zou ik ook zeker over klagen, 2 jaar met een abo waar je thuis niks aan hebt is toch onzinnig
Naar wat heb ik meegemaakt is t-mobile wel redelijk met dit soort klachten.
Dat is zeker zo! Ik werd vandaag gebeld door iemand van de afdeling "geschreven klachten" dat ik mag ontbinden en ze mn nummer vrijgeven voor portering naar een andere provider als ik mn iPhone heb teruggestuurd. (Voor het terugsturen gaan ze de kosten ook nog vergoeden trouwens!)

T-Mobile abo stopt dan op de dag dat mn portering plaatsvindt.

Dus mijn plan nu:
  • Nieuwe (denk Belgische) iPhone kopen
  • T-Mobile iPhone terugsturen en T-Mobile SIM in nieuwe iPhone gebruiken
  • Vodafone iPhone abo halen (650 min, 650 berichten, MobielInternetBlox totaal voor 45 Euro p/m bij 2 jaar) en daarbij meteen nummerportering aanvragen.
  • Als het goed is krijg ik dan een brief van Vodafone wanneer mn nummer portering plaatsvindt en hoef ik alleen SIM kaartje te wisselen!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: iOS 4 met iPhone 3G een ramp Doblie Jailbreak 18 24-12-10 10:22
Windows: foto's syncen, een ramp! RUtalking2me iTunes 4 29-09-09 00:22
T-mobile abo! fav-o Odido (T-Mobile) 2 16-03-09 19:09
T-Mobile Abo wirehub Archief 1 23-08-08 12:20
Wat een ramp fromalk Archief 33 18-10-07 18:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:59.