//

3.0 Tethering aanzetten

3.0 Tethering aanzetten discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Als ik het tethering profile via T-Zero verwijder en die van smartersoft installeer werkt tethering ook... Wederom geen mms... Als ik die van smartersoft dan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #461  
Oud 17-06-09, 23:29
TiEZ TiEZ is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 2
Standaard

Als ik het tethering profile via T-Zero verwijder en die van smartersoft installeer werkt tethering ook... Wederom geen mms...

Als ik die van smartersoft dan weer verwijder en reboot, dan werkt mms weer wel.

Ik hoop dat iemand de juiste settings gevonden krijgt...

Voor nu ff wachten op Jailbreak, want ik mis mijn 5 icon dock. Ik hoop dat BiteSMS ook veel beter wordt, want momenteel werkt die van apple beter, mis alleen de charcounter...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #462  
Oud 17-06-09, 23:30
ThinkBeyond's schermafbeelding
ThinkBeyond ThinkBeyond is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 15
Standaard

is er een manier om alles te resetten en helemaal met een schone lei te beginnen? Helpt een restore?
  #463  
Oud 17-06-09, 23:31
vlijmen vlijmen is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Vlijmen
Berichten: 21
Stuur een bericht via ICQ naar vlijmen Stuur een bericht via MSN naar vlijmen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KnoeSS Bekijk bericht
haha mms en vv doen het ineens weer en tethering
Heb je ook al een reboot gedaan? Waarschijnlijk ben je tethering dan weer kwijt?
  #464  
Oud 17-06-09, 23:31
KnoeSS KnoeSS is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Scheveningen
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pdreissen Bekijk bericht
Grappig en leuk dat we dit weten, misschien dat het handig is als je even vermeld welke stappen je hebt gevolgd om dit te bewerkstelligen.

Thanks!
Sorry tethering doet het toch niet meer maar mms en voicemail wel heb alle profielen/mobile configs weg gegooit die stonden onder settings ==>> general en dan helemaal onderaan.

Maar dan heb je dus geen tethering meer ik wacht wel ff op een echte oplossing
  #465  
Oud 17-06-09, 23:34
UnimatriX UnimatriX is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 10
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-zero Bekijk bericht

de volgende methode werkt:
1. download dit volgende mobileconfig bestand: tmobile.mobileconfig
2. mail deze naar jezelf
3. zorg dat je in de mail aplicatie dat mailadres hebt staan
4. download het bestand op je iphone vanuit de mail aplicatie
5. alles ja en oke..
6. tethering werkt

nb: dit is getest op een iphone 3g!
Top: werkt bij mij ook!
  #466  
Oud 17-06-09, 23:35
eprom eprom is offline
• iOS 4.0.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 21
Standaard

Ik heb tethering AAN op m'n iPhone en verbonden met een USB kabel aan mijn Macbook.
Toch krijg ik geen verbinding tussen die twee. Ik kan in mijn netwerkverbindingen de iPhone niet terug vinden?
Ook via Bluetooth krijg ik geen verbinding. De iPhone wordt niet herkend door mijn Mac?
Wat doe ik verkeerd?
  #467  
Oud 17-06-09, 23:37
redrohX redrohX is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 6
Standaard

Ff een crosspost. Maar ik heb het wel voor elkaar gekregen voor Vodafone. Met een schone lei begonnen met een verse 3.0 installatie.

Na de install van 3.0 eerst handmatig de MMS instellingen van Vodafone instellen. iPhone opnieuw opstarten, checken of MMS werkt (zonder opnieuw op te starten werkte het niet).
MMS werkt. Daarna hier voor tethering: Iphone mobile config files het bestandje downloaden en naar mezelf gemaild.
Openen op de iPhone en installeren.
Opnieuw opstarten, tethering aan zetten en uitproberen.
MMS testen en die werkt ook. Beiden werken nu zonder problemen.

Ik denk vooral dat het opnieuw opstarten tussen beide stappen erg belangrijk is om de boel aan de praat te krijgen.

Voordeel van die config bestandjes uit bovenstaande link is ook dat je ze weer op de telefoon weg kan halen. Met die .ipcc bestandjes kan dat volgens mij niet.
  #468  
Oud 17-06-09, 23:38
The Quote's schermafbeelding
The Quote The Quote is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Uden, Nederland
Berichten: 105
Standaard

In dit topic van iPhone Platform word uitgelegd hoe je in 3 eenvoudige stappen tethering activeren, niet alleen T-Mobile maar ook Vodafone enz.. Tethering activeren (T-Mobile, KPN, Vodafone, enz) || iPhone Platform - Think different, be different
  #469  
Oud 17-06-09, 23:39
ThinkBeyond's schermafbeelding
ThinkBeyond ThinkBeyond is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eprom Bekijk bericht
Ik heb tethering AAN op m'n iPhone en verbonden met een USB kabel aan mijn Macbook.
Toch krijg ik geen verbinding tussen die twee. Ik kan in mijn netwerkverbindingen de iPhone niet terug vinden?
Ook via Bluetooth krijg ik geen verbinding. De iPhone wordt niet herkend door mijn Mac?
Wat doe ik verkeerd?
BT werkt bij mij ook niet. (meer mensen met problemen?)

Maar kabel wel: Als het goed is dan verschijnt er zodra je de iphone aansluit met tethering geactiveerd een venster wat vraagt om je DHCP verbinding in te stellen. Klik op Ja (of iets anders bevestigend) En dan op pas toe en klaar ben je.
  #470  
Oud 17-06-09, 23:42
KnoeSS KnoeSS is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Scheveningen
Berichten: 44
Standaard

Toen tethering werkte maar geen mms en vv heb ik het wel voor elkaar gekregen via bluetooth op windows 7 RC erg makkelijk maarja geen mms en vv dus hopelijk komt er snel een oplossing

en het is idd erg chill dat je die mobileconfig files weer kan verwijderen hoefde iig restore te doen
  #471  
Oud 17-06-09, 23:43
Muxje Muxje is offline
• iOS 4.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 37
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lakes Bekijk bericht
Heb Iphone mobile config files op me iPhone gebruikt voor vodafone. Werkt super!

Vreemd, ik heb deze ook geprobeerd, maar tethering werkt nog steeds niet (ik krijg "Contact your provider to activate tethering"). Bovendien reset hij de netwerkinstellingen naar niet-werkende settings zodat Internet ook niet meer werkt.
  #472  
Oud 17-06-09, 23:44
FreddieFish FreddieFish is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 7
Standaard

Via USB heb ik het ook nog niet aan de praat gekregen. Wel via Bluetooth. Eerst moet je je mac pairen met je iphone, via "setup bluetooth device" in het bluetooth menu. Wanneer je dat doet, komt er in de network preferences een "Bluetooth PAN" netwerk bij.

Je iPhone komt dan ook in het bluetooth menu bij. Als je je iPhone device selecteert in dat menu, krijg je het submenu "connect to network". Dat activeert het Bluetooth PAN netwerk en Internet tethering wordt dan gebruikt (als het aan staat op je iPhone).

Succes
  #473  
Oud 17-06-09, 23:48
Rubenskoo Rubenskoo is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KnoeSS Bekijk bericht
Toen tethering werkte maar geen mms en vv heb ik het wel voor elkaar gekregen via bluetooth op windows 7 RC erg makkelijk maarja geen mms en vv dus hopelijk komt er snel een oplossing

en het is idd erg chill dat je die mobileconfig files weer kan verwijderen hoefde iig restore te doen
Hoe verwijder je dan de mobileconfig files?
  #474  
Oud 17-06-09, 23:48
eprom eprom is offline
• iOS 4.0.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FreddieFish Bekijk bericht
Via USB heb ik het ook nog niet aan de praat gekregen. Wel via Bluetooth. Eerst moet je je mac pairen met je iphone, via "setup bluetooth device" in het bluetooth menu.
Dat is nu net mijn probleem: de iPhone wordt niet herkend door mijn Mac! Na 5 min. is Bluetooth setup nog steeds aan het zoeken, maar vindt niets.
  #475  
Oud 17-06-09, 23:52
whitehouse whitehouse is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 29
Standaard

Heeft iemand het werkend op een 1st gen. iPhone?
heb al 3 .mobileconfig files ingeladen, maar geen tethering.
  #476  
Oud 17-06-09, 23:52
vlijmen vlijmen is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Vlijmen
Berichten: 21
Stuur een bericht via ICQ naar vlijmen Stuur een bericht via MSN naar vlijmen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eprom Bekijk bericht
Dat is nu net mijn probleem: de iPhone wordt niet herkend door mijn Mac! Na 5 min. is Bluetooth setup nog steeds aan het zoeken, maar vindt niets.
Ik had dat ook, maar je moet je mac & phone tegelijk laten zoeken... en een aantal keer proberen...
  #477  
Oud 17-06-09, 23:52
ThinkBeyond's schermafbeelding
ThinkBeyond ThinkBeyond is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eprom Bekijk bericht
Dat is nu net mijn probleem: de iPhone wordt niet herkend door mijn Mac! Na 5 min. is Bluetooth setup nog steeds aan het zoeken, maar vindt niets.
Ik heb ditzelfde probleem. (OS 3.0 GM + MAC OS 10.5.7)

Update: ze vinden elkaar wel en de iphone accepteerd de code maar daarna komt er een foutmelding.

Laatst gewijzigd door ThinkBeyond; 17-06-09 om 23:56.
  #478  
Oud 17-06-09, 23:53
KnoeSS KnoeSS is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Scheveningen
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rubenskoo Bekijk bericht
Hoe verwijder je dan de mobileconfig files?
Instellingen ==>> algemeen ===>> profiles( heb me iphone engels ingesteld nederlands zal wel profielen zijn) dat menu staat dan onderaan net boven reset

Daar zie je alle profielen klik ze aan en klik remove ik had er 3 en kon er maar 1 verwijderen bij die andere kreeg ik een fout na reboot waren ze alle 3 weg en werkten mms en vv weer
  #479  
Oud 17-06-09, 23:55
daffidj daffidj is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Quote Bekijk bericht
In dit topic van iPhone Platform word uitgelegd hoe je in 3 eenvoudige stappen tethering activeren, niet alleen T-Mobile maar ook Vodafone enz.. Tethering activeren (T-Mobile, KPN, Vodafone, enz) || iPhone Platform - Think different, be different
Heb ik gedaan voor proximus, bij instellingen > algemeen > profiel (stond er ineens) heb ik BE proximus, maar nergens tethering te bespeuren op mijn iphone, heb elke tab menuutj doorzocht?
Wat doe ik verkeerd? (zelfs na reboot nog niets..)

mvg david

Laatst gewijzigd door daffidj; 17-06-09 om 23:58.
  #480  
Oud 17-06-09, 23:57
The Quote's schermafbeelding
The Quote The Quote is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Uden, Nederland
Berichten: 105
Standaard

Voor de mensen die niet pagina's terug lezen:
Eenvoudig tethering activeren: Tethering activeren (T-Mobile, KPN, Vodafone, enz) || iPhone Platform - Think different, be different
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Makkelijk tethering aanzetten (KPN & T-Mobile) (zonder IPCC files) Kaspers KPN 138 09-05-10 21:57
Help..Tethering aanzetten T-Mobile Teunke Odido (T-Mobile) 1 09-03-10 10:09
Tethering aanzetten in OS 3.1.x rover87 iPhone algemeen 307 19-01-10 09:26
Tethering T-mobile aanzetten? Jezpur Archief 1 19-11-09 21:07
Tethering aanzetten in OS 3.1.2 jamy015 Archief 9 20-10-09 23:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:28.