//

3.0 Tethering aanzetten

3.0 Tethering aanzetten discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik wil zo graag Tethering werkend hebben op mijn T-mobile 3G met jailbreak en unlock met ultrasnow, maar ik heb een KPN simcard; Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #821  
Oud 06-07-09, 18:19
nielsvanderschans nielsvanderschans is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 1
Standaard

Hoi,

Ik wil zo graag Tethering werkend hebben op mijn T-mobile 3G met jailbreak en unlock met ultrasnow, maar ik heb een KPN simcard;

Ik kan ook na het invoeren van;

"C:\Program Files\iTunes\iTunes.exe" /setPrefInt carrier-testing 1

niet in mijn itunes een ipcc file kiezen, alleen maar een .ipsw

Iemand een Idee?? ik komt er niet uit ....

thnx N.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #822  
Oud 06-07-09, 18:53
Jaap777 Jaap777 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Andel
Berichten: 71
Stuur een bericht via MSN naar Jaap777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nielsvanderschans Bekijk bericht
Hoi,

Ik wil zo graag Tethering werkend hebben op mijn T-mobile 3G met jailbreak en unlock met ultrasnow, maar ik heb een KPN simcard;

Ik kan ook na het invoeren van;

"C:\Program Files\iTunes\iTunes.exe" /setPrefInt carrier-testing 1

niet in mijn itunes een ipcc file kiezen, alleen maar een .ipsw

Iemand een Idee?? ik komt er niet uit ....

thnx N.
Heb je wel nadat je shift+update hebt gedaan in iTunes gekozen voor IPCC bestanden?

zie bijlage
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Naamloos.jpg‎ (66,1 KB, 94x gelezen)
__________________
iPhone 4s en 5, iPad 1, 3 en 4 Wi-Fi, Apple TV 3
OS zowel Windows als OSX

Laatst gewijzigd door Jaap777; 06-07-09 om 18:55.
  #823  
Oud 06-07-09, 22:42
ElleniPhone ElleniPhone is offline
• iOS 3.1.2
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 16
Standaard

Ik had tethering prima werkend op m'n 3G iPhone met 3.0 (zonder jailbreak) en een abo van Telfort. Ik heb er zelfs al wat op gewerkt en dat ging prima. Maar sinds vanochtend heb ik een curieus probleem: ik wilde bij een klant tethering aanzetten, dat leek goed te gaan, maar vervolgens leek m'n computer geen verbinding te willen maken met m'n telefoon. Vervolgens... was de hele tethering-functie uit m'n telefoon verdwenen! Ik kan nergens meer het tabje vinden om tethering aan te zetten.

Ik heb inmiddels de telefoon vele malen opnieuw opgestart, de oude profielen verwijderd en het profiel voor Telfort opnieuw gedownload, maar ik krijg de tethering-functie niet meer in beeld bij instellingen-algemeen-netwerk. Het staat er gewoon niet meer tussen!!!

Wie herkent dit probleem en weet de oplossing?
  #824  
Oud 06-07-09, 23:03
piebas piebas is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElleniPhone Bekijk bericht
Ik had tethering prima werkend op m'n 3G iPhone met 3.0 (zonder jailbreak) en een abo van Telfort. Ik heb er zelfs al wat op gewerkt en dat ging prima. Maar sinds vanochtend heb ik een curieus probleem: ik wilde bij een klant tethering aanzetten, dat leek goed te gaan, maar vervolgens leek m'n computer geen verbinding te willen maken met m'n telefoon. Vervolgens... was de hele tethering-functie uit m'n telefoon verdwenen! Ik kan nergens meer het tabje vinden om tethering aan te zetten.

Ik heb inmiddels de telefoon vele malen opnieuw opgestart, de oude profielen verwijderd en het profiel voor Telfort opnieuw gedownload, maar ik krijg de tethering-functie niet meer in beeld bij instellingen-algemeen-netwerk. Het staat er gewoon niet meer tussen!!!

Wie herkent dit probleem en weet de oplossing?
Het probleem van de "verdwenen" tethering optie heb ik ook gehad.
Voormij was de oplossing profiel opnieuw erop zetten (oude niet eerst verwijdert)
Wat ik wel heb gedaan bij de update naar 3.0 is dat ik uiteindelijk een ander profiel heb gebruikt (Hi i.p.v. KPN) met het KPN profiel had ik geen tethering optie met Hi wél.
Misschien ook ens een ander profiel proberen.
  #825  
Oud 07-07-09, 09:48
casper4u casper4u is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 9
Standaard

Alles? dus tethering en visual voicemail? Ik kwam er pas later achter dat visual voicemail niet werkte. belde vervolgens op oude manier zelf naar voicemail om er achter te komen dat er allemaal berichten stonden....
  #826  
Oud 07-07-09, 21:44
gunnark gunnark is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Breda
Berichten: 12
Stuur een bericht via Instant Messenger naar gunnark
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door casper4u Bekijk bericht
Alles? dus tethering en visual voicemail? Ik kwam er pas later achter dat visual voicemail niet werkte. belde vervolgens op oude manier zelf naar voicemail om er achter te komen dat er allemaal berichten stonden....
Yep, toen ik de IPCC van de vorige pagina installeerde (werkt ook op systeem 3.0, dat draai ik zelf) werkte mijn visual voicemail weer . MMS niet getest maar ik kan wel een foto invoegen, maar vind ik zelf niet zo boeiend, want MMS kost geld en het gaat net zo goed met mail, die gratis is en ook van de iPhone werkt.

Zoals hierboven beschreven kun je gewoon met zowel op Windows als Mac het installeren met iTunes 8.2. Zonder naar oudere beta versies te moeten terugvallen.
  #827  
Oud 07-07-09, 23:29
whosnext whosnext is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Lelystad
Berichten: 166
Stuur een bericht via ICQ naar whosnext
Standaard Ik snap er geen zak van wat jullie allemaal aan het vogelen zijn

Wat zijn jullie toch allemaal aan het pielen.

Gewoon PDANET installeren op je iphone dan EEN keer opstarten...en Wi-Fi Router mode activeren en klaar !!!
en vervolgens hoef je er nooit meer naar om te kijken !!

Wi-Fi connecten naar je pc en tethering werkt !

Ik snap niet wat jullie allemaal doen met IPCC config files en dergelijke maar jullie maken het jezelf echt onnodig moeilijk.

Je hebt toch al standaard je UMTS/GPRS verbinding actief staan voordat tethering uitkwam ... dat werkt echt niet anders dan met tethering.
__________________
Iphone 4 / Iphone 4S / Ipad 2 zwart / Ipad 2 wit / 4 Airports / binnenkort Apple TV 3 nog op het lijstje... erbij
  #828  
Oud 08-07-09, 11:05
PascalHark PascalHark is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leime Bekijk bericht
Bij deze bevestigd! Ik heb hem zojuist op een 'gewone' 3.0 install gezet en alles werkt perfect.
Heb je 't dan over het KPN-bestand of een andere provider?
Verschijnt trouwens bij het installeren van het IPCC-bestand ook het KPN-logo weer bovenin de balk?
  #829  
Oud 08-07-09, 11:34
gunnark gunnark is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Breda
Berichten: 12
Stuur een bericht via Instant Messenger naar gunnark
Standaard To PDANET or not

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whosnext Bekijk bericht
Wat zijn jullie toch allemaal aan het pielen.

Gewoon PDANET installeren op je iphone dan EEN keer opstarten.

Je hebt toch al standaard je UMTS/GPRS verbinding actief staan voordat tethering uitkwam ... dat werkt echt niet anders dan met tethering.
Gewoon installeren betekent in dit geval Jailbreaken van je iPhone, dit is voor veel gebruikers een brug te ver. Komt nog bij dat USB tethering op de Mac niet ondersteund wordt door PDANET en door IPCC files wel.
  #830  
Oud 08-07-09, 11:36
Nielsracing's schermafbeelding
Nielsracing Nielsracing is offline
• iOS 4.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 59
Standaard

Als deze link al langs is gekomen dan kun je deze post als niet gelezen beschouwen

Helvensteijn.com • iPhone OS 3.0: internet tethering met Vodafone
Hiermee kun je binnen een minuut de tethering aanzetten en gebruiken. Let wel, volgens mij is dit alleen voor Vodafone gebruikers...
  #831  
Oud 08-07-09, 12:47
casper4u casper4u is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 9
Standaard

ok, ik ga het weer proberen. tnx!
  #832  
Oud 08-07-09, 13:11
casper4u casper4u is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 9
Standaard

Ok, laatste stand van zaken Dank voor de reacties, het is gelukt. MMS heb ook ik niet uitgeprobeerd. Samen met mobileme en uiteraard mail heb ik daar weinig behoefte aan. De combi tethering/visual voicemail wel. Dat werkt nu beide feilloos.
Pielen was het overigens niet en aangezien ook ik een mac omgeving werk was dit voor mij de beste oplossing.
TNX!
  #833  
Oud 10-07-09, 12:33
tomson tomson is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 11
Standaard

Weet iemand of je op een XP computer Itunes geïnstalleerd moet hebben om tethering te gebruiken? Of kan je je Iphone zo op elke willekeurge XP bak gebruiken?
  #834  
Oud 10-07-09, 12:52
Tijn1's schermafbeelding
Tijn1 Tijn1 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: IK DEEL SOEST MET MEZELF!
Berichten: 753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomson Bekijk bericht
Weet iemand of je op een XP computer Itunes geïnstalleerd moet hebben om tethering te gebruiken? Of kan je je Iphone zo op elke willekeurge XP bak gebruiken?
je kan de tethering op elke xp bak gebruiken, er hoeft niet speciaal itunes op te staan!
__________________
US 2G 8GB 3.1.3, Nl 3G 8GB Ios 4.0, Nl 4 32GB Ios 4.0.1
" Fresh heeft het laatste woord " leuk spelletje!
  #835  
Oud 10-07-09, 12:57
tomson tomson is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tijn1 Bekijk bericht
je kan de tethering op elke xp bak gebruiken, er hoeft niet speciaal itunes op te staan!
Thnx. Dat ligt het dus aan mijn XP bak. Het lukte mij nl. ook niet om jailbreaken met Redsn0w vanaf deze bak.
  #836  
Oud 12-07-09, 21:50
zabubi zabubi is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Lisse
Berichten: 5
Stuur een bericht via MSN naar zabubi
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyfb Bekijk bericht
Heb probleem zelf weer opgelost dmv het tetheringprofiel te verwijderen en telefoon opnieuw op te starten
het probleem was inderdaad opgelost in de zin dat MMS het wel weer doet maar tethering is nu weer weg.
En ik lees allerlei opties hier om ze allebei aan te krijgen maar ook weer verschillende problemen die erbij komen kijken.

Heb overwogen om het te doen met iTunes beta en de .ipcc bestand te doen maar dat schijnt soms ook niet echt te helpen heb ik gelezen. En een andere manier door het te mailen naar jezelf en op je iPhone te openen.
Weet iemand niet de beste oplossing om MMS en Tethering allebei tegelijk aan te krijgen? (ook andere mogelijkheden die bij jullie hebben gewerkt zijn welkom)
Ik heb mijn iPhone 3G 3.0 gejailbreaked door middel van redsn0w.

Bij voorbaat dank
  #837  
Oud 13-07-09, 16:23
vybzbild vybzbild is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 1
Question mms instelling Tele2

hallo is er iemand die mms werkend heeft met tele2 als provider
Ik kan namelijk de mms settings wel vinden op de tele2 site
maar kom er niet achter op welke plaats ze moeten worden ingevuld op mn iphone
alvast bedankt
  #838  
Oud 18-07-09, 23:50
fmb fmb is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 39
Standaard

Erg jammer dat dit (nog) niet met de iPhone 2G werkt ( zie iPhone 2G tethering with 3.0 - any news? - Hackint0sh )...
  #839  
Oud 20-07-09, 03:29
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

nice maar rare vraag, is er andersom ook een mogelijkheid? ivm mijn wi-fi kuren heeft en soms wel doet en soms niet. Dus dat ik via usb juist snel internet heb OP ME IPHONE en niet dat ik kan internetten op me laptop VIA de iphone

bvd
  #840  
Oud 21-07-09, 08:39
Jaap777 Jaap777 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Andel
Berichten: 71
Stuur een bericht via MSN naar Jaap777
Standaard

Voor de liefhebber om aan te knutselen, alle orginele Carrier Bundles van OS 3.1 beta 2

Je zult zien dat inmiddels delen gecodeerd zijn, wat er voor zorgt dat de oude manier van thetering aanzetten niet meer werkt

download carrierbundles OS 3.1 beta 2
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Makkelijk tethering aanzetten (KPN & T-Mobile) (zonder IPCC files) Kaspers KPN 138 09-05-10 20:57
Help..Tethering aanzetten T-Mobile Teunke Odido (T-Mobile) 1 09-03-10 09:09
Tethering aanzetten in OS 3.1.x rover87 iPhone algemeen 307 19-01-10 08:26
Tethering T-mobile aanzetten? Jezpur Archief 1 19-11-09 20:07
Tethering aanzetten in OS 3.1.2 jamy015 Archief 9 20-10-09 22:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:41.