//

3.0 Tethering aanzetten

3.0 Tethering aanzetten discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Hachy Dat is waar, en dat zag ik natuurlijk later pas. Maar mijn Nederlandse provider doet niet moeilijk over tethering. En ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #921  
Oud 29-11-09, 22:49
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hachy Bekijk bericht
Dat is waar, en dat zag ik natuurlijk later pas. Maar mijn Nederlandse provider doet niet moeilijk over tethering. En ik vraag me af in hoeverre je van een doorsnee consument kan verwachten dat hij voorziet dat een fabrikant als Apple voor jou gaat bepalen welke providers wél en niet geschikt zijn. Dit is historisch gezien natuurlijk erg vreemd met een simlockvrij toestel.
Ik begrijp je frustratie. Apple bepaalt echter alleen wat de hardware (de iPhone) kan. Apple heeft de iPhone 3G(s) een tethering-mogelijkheid gegeven.
Het is de schuld van T-Mobile (in Nederland althans) die de tethering-mogelijkheden van de iPhone blokkeert, op hun netwerk wel te verstaan. De interessante tethering capaciteiten van de iPhone laat T-Mobile dus onbenut en dit tot frustratie van klanten (en van jou).
Apple staat helemaal los van dit berperkingsbeleid van T-Mobile en heeft geen invloed op dit besluit. Het "waarom" van deze tethering-blokkade door T-Mobile, daar kunnen we alleen maar over gissen.

Overigens is tethering bij geen enkele NL provider toegestaan met de iPhone, dus ook niet bij Vodafone, KPN, Telfort etc. De providers doen dit om verschil aan te brengen tussen echte data abonnementen voor Mac's of PC's en data abonnementen voor mobiele telefoons. Eerlijk is eerlijk, je ziet dat ook wel terug in de beprijzing. Een data abo voor een mobiele telefoon is véél goedkoper dan een abo+dongel voor PC of Mac.
In de komende jaren zal dit onderscheid wel verdwijnen en zal tethering dus algemeen mogelijk worden, maar dat is mijn persoonlijk verwachting. Afwachten dus...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #922  
Oud 29-11-09, 23:38
Hachy Hachy is offline
• iOS 6.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
Ik begrijp je frustratie. Apple bepaalt echter alleen wat de hardware (de iPhone) kan. Apple heeft de iPhone 3G(s) een tethering-mogelijkheid gegeven.
Het is de schuld van T-Mobile (in Nederland althans) die de tethering-mogelijkheden van de iPhone blokkeert, op hun netwerk wel te verstaan. De interessante tethering capaciteiten van de iPhone laat T-Mobile dus onbenut en dit tot frustratie van klanten (en van jou).
Apple staat helemaal los van dit berperkingsbeleid van T-Mobile en heeft geen invloed op dit besluit. Het "waarom" van deze tethering-blokkade door T-Mobile, daar kunnen we alleen maar over gissen.

Overigens is tethering bij geen enkele NL provider toegestaan met de iPhone, dus ook niet bij Vodafone, KPN, Telfort etc. De providers doen dit om verschil aan te brengen tussen echte data abonnementen voor Mac's of PC's en data abonnementen voor mobiele telefoons. Eerlijk is eerlijk, je ziet dat ook wel terug in de beprijzing. Een data abo voor een mobiele telefoon is véél goedkoper dan een abo+dongel voor PC of Mac.
In de komende jaren zal dit onderscheid wel verdwijnen en zal tethering dus algemeen mogelijk worden, maar dat is mijn persoonlijk verwachting. Afwachten dus...

Ja, dat begrijp ik ook wel. Maar de verantwoordelijkheid voor tethering gebruik hoort fundamenteel gewoon bij de eigenaar van het toestel te liggen. Net zoals op alle Windows Mobile 6.5+ toestellen waar die optie standaard in zit.

T-mobile ligt dwars voor tethering mogelijkheid in Nederland. Tot zover ga ik met je mee. Máár als ik als europese burger volledig legaal volgens het Shengen verdrag een simlock vrije Iphone koop in België of Italië, en dit op een ander netwerk wil gebruiken waar tethering wél is toegestaan, (of dit nu Nederlands is of niet dat maakt voor het voorbeeld niet uit) maar toevallig niet in het lijstje van Apple staat, of je een firmware hebt hoger dan 3.0 ligt dit dan aan de betreffende provider?

Nee, Apple heeft een dominante marktpositie en wijst zelf aan welke providers wel en niet ondersteund worden. (lees: waar ze een goeie commerciële deal mee hebben kunnen maken) Ik vind dat Apple daar niets over te vertellen heeft en vind het dus wel degelijk een verantwoordelijkheid van Apple om de blokkering eraf te halen en het besluit om wel of niet te tetheren bij de consument te laten liggen. Dat zijn toch Amerikaanse toestanden? Het verbaast me dat dit ook door de EU wordt toegestaan danwel dat er niets tot weinig tegen ondernomen wordt.

Sterker nog, deze keuzevrijheid voor tethering hád de klant ook met firmware 3.0. Dus dat het alleen aan de provider ligt lijkt me toch wat te kort door de bocht. Ik overweeg serieus om bij een Apple store naar binnen te wandelen met dit issue of er een klachtenprocedure van te maken, danwel een support request bij Apple neer te leggen, al weet ik nu al dat dat geen zin heeft. Maargoed somebody got to do the dirty job. Als genoeg mensen het doen worden ze misschien wel wakker.

Kortom,

Apple heeft wel degelijk invloed op het beperkingsbeleid van T-Mobile. Ze kunnen gewoon zeggen; "Oke de tethering functie laten we er gewoon standaard inzitten". Het is dan vervolgens aan T-Mobile om een keus te maken. Als HTC, Microsoft, Nokia, en alle andere fabrikanten dit kunnen waarom kan Apple dit dan niet?
  #923  
Oud 30-11-09, 00:07
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Tsja, moeilijke vraag. Je komt erg in de buurt van misschien wel een juridisch debacel, waar ik het antwoord niet op heb. Ik ben geen jurist...

Mocht je er je tanden in zetten, laat het dan a.u.b. hier weten. Je bent natuurlijk niet de enige die zich aan deze situatie ergert. Wellicht help je er vele anderen mee.
  #924  
Oud 30-11-09, 00:21
Hachy Hachy is offline
• iOS 6.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 16
Standaard

Oh, dat zal ik zeker doen In je recht staan en je recht krijgen zijn helaas vaak 2 hele verschillende dingen...
  #925  
Oud 30-11-09, 00:55
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Precies, dat bedoel ik. Je bent gewoon Calimero. Accepteer het.

Ik heb tethering aan de praat (op mijn af fabriek simlockvrije 3Gs), weliswaar met jailbreak, maar het werkt i.c.m. Vodafone.
Ik kan je zeggen dat mijn 3G snelheid top is met tethering.

Omdat Vodafone een FUP heeft, bewaar ik tethering voor de momenten dat er echt geen internetverbinding mogelijk is met m'n laptop. Die momenten zijn gelukkig schaars.
  #926  
Oud 30-11-09, 01:00
Hachy Hachy is offline
• iOS 6.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 16
Standaard

Haha, Calimero. Zit wel een kern van waarheid in.

Ik ben hetzelfde van plan met Telfort. Verbruikte met Windows Mobile internet sharing een paar honderd MB per maand zonder problemen. Het enige punt is die tethered-jailbreak, daar mijn Iphone vrij zeker van na week 40 zal zijn. Ik krijg hem morgen, als de postbode geen vrije dag heeft.

Gelukkig zijn er wel veel techneuten mee bezig maar het schijnt nog niet zo makkelijk te zijn allemaal om een 'hole' te vinden in die nieuwe baseband.
  #927  
Oud 30-11-09, 02:13
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Hmmm, die van mij heb ik afgelopen donderdag aangeschaft en is volgens serienummer van week 41 2009. Ik weet niet precies bij welke week het omslagpunt ligt, maar is er al niet een jailbreakoplossing voor iPhones met de nieuwe bootrom?
  #928  
Oud 30-11-09, 02:52
mrklippel mrklippel is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 10
Arrow

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hachy Bekijk bericht
Gelukkig zijn er wel veel techneuten mee bezig maar het schijnt nog niet zo makkelijk te zijn allemaal om een 'hole' te vinden in die nieuwe baseband.
Hachy, een Jailbreak en hole in een baseband hebben niets met elkaar te maken..

je heb een hole in bijv. de bootrom nodig (zie 24k exploit) om bijvoorbeeld een untethered jailbreak mogelijk te maken...

baseband is puur en alleen voor het bellen..
  #929  
Oud 30-11-09, 07:36
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
Hmmm, die van mij heb ik afgelopen donderdag aangeschaft en is volgens serienummer van week 41 2009. Ik weet niet precies bij welke week het omslagpunt ligt, maar is er al niet een jailbreakoplossing voor iPhones met de nieuwe bootrom?
Je zal zeer ws. vastzitten aan een tethered jailbreak, het omslagpunt ligt bij week 40. Ik heb net een Italiaanse 3GS van week 40 gekocht en die is alleen tethered te jailbreaken heb ik gemerkt.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #930  
Oud 30-11-09, 10:43
iDMi iDMi is offline
• iOS 9.0 beta
• 9.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: rotterdam
Berichten: 202
Stuur een bericht via MSN naar iDMi
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
Ik heb tethering aan de praat (op mijn af fabriek simlockvrije 3Gs), weliswaar met jailbreak, maar het werkt i.c.m. Vodafone.
Ik kan je zeggen dat mijn 3G snelheid top is met tethering.

Omdat Vodafone een FUP heeft, bewaar ik tethering voor de momenten dat er echt geen internetverbinding mogelijk is met m'n laptop. Die momenten zijn gelukkig schaars.
kan je toelichten hoe je dit gedaan hebt?? ik heb dezelfde specs als dat jij allemaal heb...
__________________
iPhone 5 [6.1 JB] iPhone 4S [6.1] iPad 2 Wi-Fi [6.1] iPod touch 2G [4.2.1] iMac 24" [Lion] MacBook Pro 15" [Lion]
  #931  
Oud 30-11-09, 11:08
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iDMi Bekijk bericht
kan je toelichten hoe je dit gedaan hebt?? ik heb dezelfde specs als dat jij allemaal heb...
Het is heel eenvoudig, kijk hier maar.

Je installeert met Cydia de Tethering Patch 3GS uit onze iFoneguide repo.
Cydia sluiten, iPhone uit zetten, iPhone weer aan zetten.
Op de iPhone surf je met Safari naar profiles.ifoneguide.nl en daar download je het tetheringprofiel van jouw telecom provider.

Ga op de iPhone naar instellingen->algemeen->netwerk->internet-tethering. Hier kun je tethering inschakelen.
  #932  
Oud 30-11-09, 12:03
Hachy Hachy is offline
• iOS 6.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrklippel Bekijk bericht
Hachy, een Jailbreak en hole in een baseband hebben niets met elkaar te maken..

je heb een hole in bijv. de bootrom nodig (zie 24k exploit) om bijvoorbeeld een untethered jailbreak mogelijk te maken...

baseband is puur en alleen voor het bellen..
Ja, dat moet bootrom ook zijn. Thanx.
Sorry voor de verwarring.

Iphone is trouwens binnen. Na het werk eens kijken uit welke week hij komt en of'ie nog untethered te jailbreaken is

Laatst gewijzigd door Hachy; 30-11-09 om 12:06.
  #933  
Oud 30-11-09, 12:12
sammey_nl sammey_nl is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 2
Standaard

Hallo iedereen,

Ik heb een 3G met Telfort (kpn)

ik heb tethering etc geinstalleerd zoals het moet alleen krijg ik bij netwerk niet die verbinding er bij.

Vriend van me (die het voor me heeft geinstaleerd) heeft t-mobile en bij hem werkt het wel!
Had gister ook mijn iphone opnieuw geinstalleerd toevallig, heb het toen opnieuw geprobeerd maar werkt nog niet!

Wat doe ik verkeerd? Alvast bedankt!
  #934  
Oud 30-11-09, 13:47
Hachy Hachy is offline
• iOS 6.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 16
Standaard

Heb je wel het juiste tethering profiel gedownload?
  #935  
Oud 30-11-09, 13:50
sammey_nl sammey_nl is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 2
Standaard

thanks voor je reactie. niet dat ik weet om eerlyk te zijn... hoe kan ik daar aan komen ?

edit: ik heb hem wel geinstalleerd staan, heb het net ff opnieuw gedaan.. ik heb telfort.. maar dat is kpn dus ik heb kpn gekozen...helaas heb ik hem er alsnog niet in staan

ik heb wel mobiel datanetwerk, waar ik wat gegevens kan invullen zoals apn, gebruikersnaam, ww etc

Laatst gewijzigd door sammey_nl; 30-11-09 om 14:09.
  #936  
Oud 30-11-09, 15:28
Hachy Hachy is offline
• iOS 6.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 16
Standaard

Let me google that for you
  #937  
Oud 01-12-09, 00:39
Hachy Hachy is offline
• iOS 6.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 16
Standaard

Bij mij werkte het prima volgens de ifoneguide tutorial. heb ook telfort en heb KPN profiel gekozen.
  #938  
Oud 01-12-09, 08:30
iDMi iDMi is offline
• iOS 9.0 beta
• 9.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: rotterdam
Berichten: 202
Stuur een bericht via MSN naar iDMi
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
Het is heel eenvoudig, kijk hier maar.

Je installeert met Cydia de Tethering Patch 3GS uit onze iFoneguide repo.
Cydia sluiten, iPhone uit zetten, iPhone weer aan zetten.
Op de iPhone surf je met Safari naar profiles.ifoneguide.nl en daar download je het tetheringprofiel van jouw telecom provider.

Ga op de iPhone naar instellingen->algemeen->netwerk->internet-tethering. Hier kun je tethering inschakelen.
dank je ga het vanavond proberen...
  #939  
Oud 10-12-09, 13:57
mogli mogli is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 2
Standaard Tethering iphone CS3

Dag,

Ben nog echt een beginner en heb deze pagina doorgespit. Helaas lukt het niet om Tethering op mijn iphone CS3 te krijgen. Heb het zip bestand gedownload en alles opgevolgd, maar helaas. Er wordt verwezen dat je een 3.0 versie moet hebben, nu is mijn vraag wat als je versie 3.1.2 heb kun je dan terug naar de 3.0 versie zodat het werkt?

Alvast bedankt!
  #940  
Oud 02-01-10, 14:07
leenbogerd leenbogerd is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mogli Bekijk bericht
Dag,

Ben nog echt een beginner en heb deze pagina doorgespit. Helaas lukt het niet om Tethering op mijn iphone CS3 te krijgen. Heb het zip bestand gedownload en alles opgevolgd, maar helaas. Er wordt verwezen dat je een 3.0 versie moet hebben, nu is mijn vraag wat als je versie 3.1.2 heb kun je dan terug naar de 3.0 versie zodat het werkt?

Alvast bedankt!
zelfde vraag hier. Is er al een oplossing voor, of moet je perse downgraden of zoiets?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Makkelijk tethering aanzetten (KPN & T-Mobile) (zonder IPCC files) Kaspers KPN 138 09-05-10 20:57
Help..Tethering aanzetten T-Mobile Teunke Odido (T-Mobile) 1 09-03-10 09:09
Tethering aanzetten in OS 3.1.x rover87 iPhone algemeen 307 19-01-10 08:26
Tethering T-mobile aanzetten? Jezpur Archief 1 19-11-09 20:07
Tethering aanzetten in OS 3.1.2 jamy015 Archief 9 20-10-09 22:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:17.