//

3.0 Tethering aanzetten

3.0 Tethering aanzetten discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) En ook bij ons hetzelfde fenomeen: zet je tethering op, verlies je mms. Als je de oude settings file terug opzet, krijg je mms, maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #481  
Oud 17-06-09, 23:04
FreddieFish FreddieFish is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 7
Standaard

En ook bij ons hetzelfde fenomeen: zet je tethering op, verlies je mms. Als je de oude settings file terug opzet, krijg je mms, maar verlies je tethering. Mmmm... jammer....
Eens nadenken wat ik het liefste heb...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #482  
Oud 17-06-09, 23:06
KnoeSS KnoeSS is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Scheveningen
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FreddieFish Bekijk bericht
En ook bij ons hetzelfde fenomeen: zet je tethering op, verlies je mms. Als je de oude settings file terug opzet, krijg je mms, maar verlies je tethering. Mmmm... jammer....
Eens nadenken wat ik het liefste heb...
als je alleen mms kwijt zou raken zou het me niet uitmaken hoewel ik het liefst alle functies heb maar ik raakt ook visual voicemail kwijt en dat is toch wel belangrijk vind ik
  #483  
Oud 17-06-09, 23:18
ThinkBeyond's schermafbeelding
ThinkBeyond ThinkBeyond is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KnoeSS Bekijk bericht
als je alleen mms kwijt zou raken zou het me niet uitmaken hoewel ik het liefst alle functies heb maar ik raakt ook visual voicemail kwijt en dat is toch wel belangrijk vind ik
Ik ben bezig met een restore en dan eens kijken of alles weer werkt Ik houd jullie op de hoogte!
  #484  
Oud 17-06-09, 23:20
RTM85 RTM85 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1
Standaard

Ik kan m niet selecteren hoor! Hij staat grijs, alsof het bestand niet klopt. Je moet trouwens alt-klik doen op 'check for updates' in os x.. niet appeltje-klik.
  #485  
Oud 17-06-09, 23:22
zwiep zwiep is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 3
Standaard

Hij wil bij mij het bestand niet selecteren (optie blijft grijs). Wat doe ik verkeerd?
  #486  
Oud 17-06-09, 23:29
laure245 laure245 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 3
Standaard

Allereerst dank voor alle moeite die mensen erin hebben gestoken om tethering en mms op de iphone werkend te krijgen!

Ik heb nu op iPhone 3G mms verzenden werkend. Tethering via USB ook werkend. Maar ik zou mms ook graag willen kunnen ontvangen.
Wanneer ik namelijk een mms naar mijn eigen nummer stuur word deze keurig verzonden. Maar krijg ik jammer genoeg nog steeds een sms bericht van de KPN dat ik het MMS bericht online moet bekijken.

Ik heb nu 3 uur alle voorgaande berichten zitten lezen en proberen. Maar ik krijg het ontvangen van mms maar niet werkend icm KPN (hi in mijn geval).
Ik heb wel een activerings sms naar Hi gestuurd dus MMS lijkt mij in principe geactiveerd bij de provider.

Heeft iemand een oplossing/idee?
  #487  
Oud 17-06-09, 23:29
Muxje Muxje is offline
• iOS 4.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 37
Standaard

Het is me uiteindelijk gelukt om zowel MMS als Tethering aan te zetten, voor Vodafone:

1) Alle profiles wissen: settings->General->Profile, en dan alles weghalen.

2) Vodafone tethering profiel van www.smartersoft.nl/tether/ installeren.

3) Met de hand de netwerkinstellingen weer goedzetten: settings->general->network->cellular data network. Vervolgens instellingen voor cellular data en MMS invoeren.

4) iPhone uit (soft reset) en aan, SIM pincode invoeren uiteraard

5) Tethering activeren: Settings->general->network-Internet Tethering

Ik heb tethering, mms sturen en mms ontvangen getest. Alles werkt prima.
  #488  
Oud 17-06-09, 23:29
PaterNL's schermafbeelding
PaterNL PaterNL is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 17
Standaard

Als men werkt met Ipcc files is het tot nu toe idd of MMS of Tethering, een andere user heeft voor de Vodafone gebruikers onderons een oplossing om beide te gebruiken;
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redrohX
Hoe het mij is gelukt voor Vodafone. Na de install van 3.0 eerst handmatig de MMS instellingen van Vodafone instellen. iPhone opnieuw opstarten, checken of MMS werkt (zonder opnieuw op te starten werkte het niet).
Daarna hier voor tethering: Iphone mobile config files het bestandje downloaden en naar mezelf gemaild Openen op de iPhone en installeren. Opnieuw opstarten, tethering aan zetten en uitproberen. MMS en tethering werkt nu beide zonder problemen.

Ik denk vooral dat het opnieuw opstarten tussen beide stappen erg belangrijk is om de boel aan de praat te krijgen.

Voordeel van die config bestandjes is ook dat je ze weer op de telefoon weg kan halen. Met die .ipcc bestandjes kan dat volgens mij niet.
Voor de Tmobilers onderons blijft het dus nog even wachten op iemand die het fatsoenlijk voor elkaar krijgt om Tethering en MMS naast elkaar te draaien.

Ik zelf heb een aantal opties geprobeerd en krijg bij alle gevallen maar 1 van de 2 aan de praat.
  #489  
Oud 17-06-09, 23:30
robbrabant robbrabant is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 20
Standaard

Vraagje:

Ik ben zojuist van de 3.0GM naar de orginele 3.0 gegaan op mijn simlock vrije iphone...

Echter is mijn vraag of ik nog wel een ipcc bestand via itunes kan installeren op de orginele versie of zitten hier aanpassingen in dat dit niet meer werkt?

Ik wil het namelijk puur omdat dan ipv mn carrier 4.0 er vodafone 5.0 komt te staan en inplaats van een half voda... logo een vodafone logo begint te staan.

Jailbreak vind ik weer niet echt nodig...
  #490  
Oud 17-06-09, 23:33
PaterNL's schermafbeelding
PaterNL PaterNL is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robbrabant Bekijk bericht
Vraagje:

Ik ben zojuist van de 3.0GM naar de orginele 3.0 gegaan op mijn simlock vrije iphone...

Echter is mijn vraag of ik nog wel een ipcc bestand via itunes kan installeren op de orginele versie of zitten hier aanpassingen in dat dit niet meer werkt?

Ik wil het namelijk puur omdat dan ipv mn carrier 4.0 er vodafone 5.0 komt te staan en inplaats van een half voda... logo een vodafone logo begint te staan.

Jailbreak vind ik weer niet echt nodig...
Als je nu de juiste ipcc laad krijg je dat mooie vodafone logo en zal tevens je tethering werken MAAR je verliest daarmee wel je mms functionaliteit.
  #491  
Oud 17-06-09, 23:36
robbrabant robbrabant is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PaterNL Bekijk bericht
Als je nu de juiste ipcc laad krijg je dat mooie vodafone logo en zal tevens je tethering werken MAAR je verliest daarmee wel je mms functionaliteit.
Waarom werkte dit dan wel met de 3.0GM icm het ipcc bestand?

Waarom zou ik het verliezen met de orginele 3.0?

Wat is het verschil tussen die 2 dan?
  #492  
Oud 17-06-09, 23:39
PaterNL's schermafbeelding
PaterNL PaterNL is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robbrabant Bekijk bericht
Waarom werkte dit dan wel met de 3.0GM icm het ipcc bestand?

Waarom zou ik het verliezen met de orginele 3.0?

Wat is het verschil tussen die 2 dan?

Helaas kan ik je daar geen antwoord op geven omdat het eerlijk gezegd totaal niet logisch is. Maar uit de ervaringen van andere gebruikers blijkt het bovenstaande wel vaak voor te komen. Het hoeft daarom bij jou niet zo te zijn (wederom niet logisch) alleen ik zou het met de berichten die ik nu in deze 25 paginas heb gelezen, niet op die manier doen.

check dit even:
Citaat:
Hoe het mij is gelukt voor Vodafone. Na de install van 3.0 eerst handmatig de MMS instellingen van Vodafone instellen. iPhone opnieuw opstarten, checken of MMS werkt (zonder opnieuw op te starten werkte het niet).
Daarna hier voor tethering: Iphone mobile config files het bestandje downloaden en naar mezelf gemaild Openen op de iPhone en installeren. Opnieuw opstarten, tethering aan zetten en uitproberen. MMS en tethering werkt nu beide zonder problemen.

Ik denk vooral dat het opnieuw opstarten tussen beide stappen erg belangrijk is om de boel aan de praat te krijgen.

Voordeel van die config bestandjes is ook dat je ze weer op de telefoon weg kan halen. Met die .ipcc bestandjes kan dat volgens mij niet.
Edit; ik ben er vanuit gegaan dat je vodafone hebt op je simlock vrije iphone, mag ik vragen welke provider je gebruikt. daar ik je misschien in de goede richting kan sturen.
  #493  
Oud 17-06-09, 23:41
vlijmen vlijmen is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Vlijmen
Berichten: 21
Stuur een bericht via ICQ naar vlijmen Stuur een bericht via MSN naar vlijmen
Standaard

Beetje jammer dat ik het nog steeds niet werkend heb. Heb nu een volledig schone installatie van OS3.0 gedaan heb nu dus ook geen GM meer. Met de mobileconfig krijg ik tetheren gewoon werkend. Maar VV & MMS nog altijd niet.

Door de config kun je wel het profiel verwijderen, want het makkelijker maakt. Ik installeer hem standaard niet... en alleen als ik af en toe op locatie werk waar ik geen internet via Wi-Fi heb op me laptop installeer ik hem vanuit de mail even.

Voorlopig weet ik geen betere oplossing, maar ben benieuwd wat er gaat komen.
  #494  
Oud 17-06-09, 23:51
callous callous is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 13.2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 84
Standaard

Ik heb tethering nu op de iphone voor elkaar door via de site www.smartersoft.nl/tether/ te installeren.

Ik kreeg het niet voor elkaar met het mailen. Mijn iphone (3g met de officiele 3.0 16gig) kan ik blijkbaar het bestand niet ontvangen, hij leest het in als tekst.

Anyhow... op de iphone staat ie nu aan.

Maar... ik heb windows vista laptop en hoe moet ik dan daarmee een verbinding maken met de iphone? Ik zie die vraag nog niet gesteld (of toch nog niet goed gekeken :$) iemand een idee?

[edit]
Na het aanzetten van tethering (was ik dus vergeten) werkt het direct Mijn vraag is dus bij deze opgelost.

Laatst gewijzigd door callous; 18-06-09 om 00:17.
  #495  
Oud 17-06-09, 23:54
PaterNL's schermafbeelding
PaterNL PaterNL is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door callous Bekijk bericht
Ik heb tethering nu op de iphone voor elkaar door via de site www.smartersoft.nl/tether/ te installeren.

Ik kreeg het niet voor elkaar met het mailen. Mijn iphone (3g met de officiele 3.0 16gig) kan ik blijkbaar het bestand niet ontvangen, hij leest het in als tekst.

Anyhow... op de iphone staat ie nu aan.

Maar... ik heb windows vista laptop en hoe moet ik dan daarmee een verbinding maken met de iphone? Ik zie die vraag nog niet gesteld (of toch nog niet goed gekeken :$) iemand een idee?
als je het niet via mail hebt gedaan, hoe dan wel?
  #496  
Oud 17-06-09, 23:58
callous callous is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 13.2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 84
Standaard

Ik heb tethering nu op de iphone voor elkaar door via de site www.smartersoft.nl/tether/ te installeren.

op die manier dus...
  #497  
Oud 17-06-09, 23:59
Dietch Dietch is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 17
Standaard

In welke map staat dat T mobile bestandje. als ik namelijk shift en update zoeken doe kom ik namelijk en een van mijn laatst geopende mappen dus weet niet waar ik nu moet zoeken. alvast bedankt
  #498  
Oud 17-06-09, 23:59
Chingon Chingon is offline
• iOS 5.1.1
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PaterNL Bekijk bericht
als je het niet via mail hebt gedaan, hoe dan wel?
Dat staat er toch. Door naar die site te gaan (op de iPhone dus).
  #499  
Oud 18-06-09, 00:01
omega_red omega_red is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 3
Standaard

Hallo,

Ik heb de tether al aan de praat maar ik heb zon beetje alle ipcc bestandjes van TELFORT geprobeerd maar ik kan met geen MMS verzenden en ontvangen.

Ik heb zelf ook een ipcc bestandje gemaakt met ook de graphics maar die krijg ik niet te zien... iemand hierover een idee?

Heeft iemand het met TELFORT werkend gekregen? Zo ja.. met welke instellingen?

Alvast bedankt!
  #500  
Oud 18-06-09, 00:02
ThinkBeyond's schermafbeelding
ThinkBeyond ThinkBeyond is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 15
Standaard

Zou iemand misschien het orginele T-mobile carrier bestand (ippc) kunnen plaatsen? (dus zonder tethering)
Reageren



Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Makkelijk tethering aanzetten (KPN & T-Mobile) (zonder IPCC files) Kaspers KPN 138 09-05-10 20:57
Help..Tethering aanzetten T-Mobile Teunke Odido (T-Mobile) 1 09-03-10 09:09
Tethering aanzetten in OS 3.1.x rover87 iPhone algemeen 307 19-01-10 08:26
Tethering T-mobile aanzetten? Jezpur Archief 1 19-11-09 20:07
Tethering aanzetten in OS 3.1.2 jamy015 Archief 9 20-10-09 22:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:37.