iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   3.0 Tethering aanzetten (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/31736-3-0-tethering-aanzetten.html)

leon 20-03-09 04:42

3.0 Tethering aanzetten
 
1 Bijlage(n)
In verschillende nieuwsberichten lees ik dat een developer per ongeluk 'tethering' aangezet heeft. Hij weet alleen niet precies meer hoe... :)

'Tethering' is gemakkelijk aan te zetten. Als je T-Mobile gebruikt heb ik het bestand al voor je gemaakt.

Sluit je iPhone met 3.0 aan en start iTunes. Klik nu met de optie-toets ingedrukt op "Zoek naar update" (Zoals je normaal een software update vanaf de schijf doet).

Kies het bijgevoegde bestand, TMobile_nl.ipcc (zit in de rar).

Dat was het, tethering werkt nu (en zo niet, dan even je iPhone rebooten).

Instellingen -> Algemeen -> Netwerk -> Internet-tethering

Als je tethering in dit menu aanzet vind je Mac direct een extra netwerkaansluiting en kun je internetten via de iPhone op je usbpoort.

Let wel op dat dit volgens mij officieel niet is toegestaan met het iPhone abonnement van T-mobile.

PS: Ik zit dit weekend in het buitenland dus ik kan evt. vragen pas maandag weer beantwoorden.

leon 20-03-09 04:54

3 Bijlage(n)
Hier alvast wat (nederlandse) screenshots voor degenen zonder 3.0 :)

iScorpio 20-03-09 07:04

En hoe gaat dit werken voor Windows gebruikers? Zoek me rot naar die 'Option' knop om in te drukken ;) En gaat dit ook werken met dit bestand als je met bv. Vodafone werkt? Toch handig om te weten.

DouweM 20-03-09 07:11

Option is Alt in Windows ;-)
En nee, met Vodafone werkt het niet. Die gebruik namelijk qua inhoud een heel ander ipcc-bestand...

iScorpio 20-03-09 07:21

Ik had alt+update zoeken al geprobeerd (dacht ik). Zal dit eind van de middag nog eens proberen, op eigen risico ;)

DouweM 20-03-09 07:25

Dit bestand update het bestand TMobile_nl.ipcc. Jij gebruikt nu Vodafone.ipcc (of iets dergelijks), als je deze update dus uitvoert, verandert er voor jou niks ;-)

Destiny 20-03-09 09:38

Kan iemand dit maken voor Vodafone?

Timmy 20-03-09 12:01

Dit is dus voor 2.2.1? :O,

"Hier alvast wat (nederlandse) screenshots voor degenen zonder 3.0 :)"

Destiny 20-03-09 12:03

Nee dit is voor 3.0. Voor mensen die geen 3.0 hebben kunnen ze zien hoe het eruit ziet.

Fab1Man 21-03-09 01:07

Welke plist verander je precies? En wat?

iScorpio 21-03-09 08:05

Ondertussen hebben Destiny en ik ook de tethering optie op onze 3.0 iPhone 3G :) Linkje

Timmeh_ 22-03-09 10:20

Thanx voor je bestandje! :D
Betaal je nu dan ook extra bij T-Mobile?

Undertaxxx 22-03-09 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 269047)
Ondertussen hebben Destiny en ik ook de tethering optie op onze 3.0 iPhone 3G :) Linkje

Dit werkt momenteel alleen voor de officieel ondersteunde providers van Apple ? Ik bedenk dit even aangezien het bestand dat jullie gebruiken meerdere links bevat naar de bestaande provider instellingen/files.

iScorpio 22-03-09 10:39

Ik gebruik nu ook een bestand speciaal voor Vodafone NL. Linkje.

Werkt goed.

Fab1Man 22-03-09 20:00

Scorpiosoft, zo ver was ik ook al, alleen bij mij staat nog steeds "Set Up Internet Tethering". Moet ik dit per se bij Vodafone activeren?

Fasty 22-03-09 20:47

Ik hoop maar dat dit straks ook nog werkt heb het maar even opgeslagen.
Van mij mogen ze wel opschieten. Maar volgens mij iets van juni pas toch voor de echte versie? Heb de beta ook op de pc staan maar ja begin er maar niet aan wat ik zo hier en daar lees. :)

iScorpio 22-03-09 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fab1Man (Bericht 269635)
Scorpiosoft, zo ver was ik ook al, alleen bij mij staat nog steeds "Set Up Internet Tethering". Moet ik dit per se bij Vodafone activeren?

Ik, en nog enkele anderen hebben dit bij Vodafone nog niet actief gekregen, helaas.

iScorpio 22-03-09 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fab1Man (Bericht 269728)
Tethering aan de praat!
Zie bijlage.

Wat bedoel je precies met aan de praat?

Lijkt trouwens wel of je zip bestand corrupt is.

Destiny 22-03-09 23:12

Krijg hem ook niet werkend.

Fab1Man 23-03-09 00:47

1 Bijlage(n)
Aangepaste versie!
MMS werkt ook! Heb een test MMS naar mezelf gestuurd. Komt gewoon aan, zelfs in de preview bubble krijg je dan een miniatuurtje te zien. Helaas niet in ballonvorm, maar gewoon een geresizede versie.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:41.