iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Relax of Iphone abonnement? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/32438-relax-iphone-abonnement.html)

Fullana 02-04-09 21:46

Relax of Iphone abonnement?
 
Hi there,

Hier een leek betreft de iphone .
Mijn abonnement loopt in augustus af en ben nu een beetje aan het kijken wat ik wil : doorgaan met een sim only (Telfort) of voor een Iphone gaan.

Nu vraag ik mij dus af wat de meeste hier voor abonnement hebben een relax abonnement of de iphone abonnement? .
En dan voor 1 jr of 2 jr?

Wat zijn de voor/nadelen van deze 2? :confused:

Met het relax abo. moet je nog eens smsjes erbij kopen en is internet trager en zit er geen voice... op? .

Met het iphone abo. zit alles er in met sneller i-net , als ik het goed begrijp krijg ik met een iphone 300, 300 bel minuten en 300 smsjes? .

Mocht er een soort gelijk onderwerp al bestaan mijn excuus dan hiervoor, dan graag de verwijzing erna.

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje op weg helpen ;) .

Grtz,

Gilliam 02-04-09 21:52

Je kan de iPhone bij T-Mobile alleen maar halen met het iPhone abonnement, maar als je een Sim-Lock vrije haalt uit het buitenland kun je elk abonnement gebruiken.

Fullana 03-04-09 09:03

Ik heb vanmorgen T-mobile gebeld voor meer informatie.
Ik kan de Iphone ook met een relax abonnement nemen, alleen de internet verbinding is trager, geen hot spots en geen voice...

Met het Iphone abonnement, zit alles in 1, plus sneller internet, hot spots, etc.

Welke abonnementen gebruiken jullie zoal?

Ik heb namelijk op verschillende internet sites leuke aanbiedingen gezien (relax abonnement).

wingye 03-04-09 09:41

Mag ik vragen waar jij die leuke aanbiedingen heeft gezien? Want ik ben ook van plan om een iphone te halen.

Fullana 03-04-09 10:00

Bij GSM track en The phone house beide op internet.

peterd 03-04-09 10:35

Ik zou gaan voor een relax 20 sim-only. (lager kan niet met internet of je moet een relax 150 nemen) deze is 10 euro en het voordeel hiervan is dat je je beltegoed niet kwijtraakt. In het buitenland gaat alles van je bundel af ook evt internet. Overigens zit er standaard hotspot toegang bij dit abb. je kan dan kiezen welk internet je erbij neemt maar met de goedkoopste koste alles samen zo'n 20 euro.

azt33 04-04-09 21:26

^Volgens mij bedoel je het Flex 20 abonnement?

Ik hebzelf gekozen voor een i-300 abonnement, het is immers het abonnement dat 'gemaakt' is voor de iPhone en aangezien ik toch wel vaak Internet en ook vaak bestanden binnenhaal via de mail, is het wel fijn om snelle verbinding te hebben. Ook is Visual Voicemail iets dat handig is mijns inziens. Het enige nadeel is dat het een 2-jarige aanbod is. Maar goed, het is een keuze die je zelf moet maken, ik zou beginnen met alles op papier zetten (hoeveel minuten je nodig hebt, hoeveel waarde je hecht aan snelle Internet, Visual Voicemail, etc).

soedjono 15-05-09 20:47

Heb vandaag ook een i300 abonnement aangeschaft. Volgende week komt ie op mijn huisadres. Nadeel is dat je 2 jaar vast zit aan het abonnement. Nou ja, heb wel alles in 1 pakket.

dannyhtek 15-05-09 22:26

t-mobile is drama.. sinds gisteren een i150 abonnement aangeschaft en vamorge toen ik op my tmobile keek stond ik op het bedrag 1,05 voor Overige kosten. sinds dien niets meer gedaan, keek ik vamiddag stond ie op 7,77. Toen maar voor de zekerheid telefoon uitgezet, Keek ik toenet voor de grap zijn de kosten alsnog gestegen naar 9,00 euro, zeker een bug in het systeem van hun.

Miguelb 16-05-09 18:23

Heb hier zelf ook last van hoor. Me abonnement is deze maand ingegaan en de extra kosten stapelen zich een beetje op terwijl ik echt geen 0900 nummers bel. Heb gelezen dat dit daarna wel wordt rechtgezet dus maak me op dit moment even geen zorgen, en dat hoef jij ook niet te doen. Wacht nog maar even af, het komt vast niet op je factuur terecht!

ulti 16-05-09 19:42

Dit zelfde heb ik ook, na een paardagen al 7 euro extra kosten.

Heb toen ook met de helpdesk contact opgenomen, en konde mij niet vertellen waar deze vandaan kwamen, en dat ik maar de rekening af moest wachten.

Ga er dus vanuit dat het niets is, anders hang ik spoedig weer aan de lijn!

dannyhtek 16-05-09 20:00

bij mij zijn de kosten weg, abonnement is vandaag pas volledig ingegaan, vandaar

Tijn85 17-05-09 15:33

Ik zit nu nog met een relax abonnement omdat in september mijn Iphone abonnement pas in gaat. Dan gaat ie over naar een I300 abo wat ik toch een stuk beter vind omdat alles dan erbij zit.

soedjono 20-05-09 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door soedjono (Bericht 286821)
Heb vandaag ook een i300 abonnement aangeschaft. Volgende week komt ie op mijn huisadres. Nadeel is dat je 2 jaar vast zit aan het abonnement. Nou ja, heb wel alles in 1 pakket.

Even dit! Wordt de sim ook direct geactiveerd door T-Mobile want dit had ik ook aangegeven bij mijn bestelling. En...kan ik met de iphone ook diect aan de slag? Dus bellen en wat sms versturen? En...registreren via itunes?

insanity83 20-05-09 19:07

Voordelen iphone abo:

2 mbit inet verbinding
Zowel belminuten als sms
Visualvoicemal

Nadeel:

Alle overige kosten vallen buiten de bundel( buitenland, servicenummers etc.)

Voordeel Relax abo:

Goedkopere tarieven binnen de bundel

Je kan meer belminuten nemen( iphone abo gaat tot 500 minuten)
Je kan een sms maximaal pakket nemen ( 1000 smsjes terwijl iphone abo tot 500 gaat)

Nadeel:
W'n'w plus is slecht 1mbit
Geen visualvoicemail
Ook hier gaan overige kosten buiten de bundel( buitenland, servicenummers etc.)
Net als bij de iphone abo zijn ook hier de kosten buiten de bundel €0,25 p/min en p/sms

Ikzelf heb voorheen een iphone abo gehad. Het is inderdaad heerlijk tijdens het streamen en dat je ook hotspot hebt. Echter kwamen mijn kosten rond de €250 eu p/mnd.
Nu ik een relax 750, sms maximaal en w'nw plus heb zit ik tussen de 100/150 eu p/mnd
Ik zou je belgedrag eerst checken aan de hand van je facturen van je vorige provider. Iphone abo hoeft niet per definitie goedkoper te zijn.
Succes all ;)

smeijel 21-05-09 12:19

Mijn abonnement is helemaal raar. Ik heb eigelijk een i-150 abonnement maar door een fout bij t-mobile staat er op mijn t-mobile dat ik een relax abonnement heb. En nu heb ik er een sms maximaal bundel bijgedaan dus ik heb nu de belminuten van een i-150 + sms maximaal :D

insanity83 21-05-09 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smeijel (Bericht 288160)
Mijn abonnement is helemaal raar. Ik heb eigelijk een i-150 abonnement maar door een fout bij t-mobile staat er op mijn t-mobile dat ik een relax abonnement heb. En nu heb ik er een sms maximaal bundel bijgedaan dus ik heb nu de belminuten van een i-150 + sms maximaal :D

ik zou daar niet al te gek op zijn. Voor de weergavrn van de website van tmobile worden geen rechten ontleend.
Mocht het inderdaad een verkeerde weergave zijn zal je straks een hoge nota krijgen. Teven zul je dan geen klacht in kunnen dienen omdat je getekend danwel telefonisch een contract bent aangegaan waarop staat dat je een iphone abo hebt.
Als ik jou was zou ik morgen maar eens bellen ;)

smeijel 21-05-09 14:09

Ik wacht eerst de factuur even af :p. Begin me nu wel zorgen te maken want mn belminuten lopen ook niet meer af in belstatus. Tot de factuur maar even rustig aan met bellen/smsen en dan maar afwachten.

insanity83 21-05-09 16:02

Ivm de integratie heeft tmobile veel te verwerken aan de website. Ik zou je factuur zeker niet afwacht en morgen even te bellen.
Dat zal je het snelst zekerheid geven ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:11.